Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KZolee1984 Creative Commons License 2022.02.21 0 0 26

https://m.me/zoltan.kiraly.75491

 

Helló! Ezen a linken elersz messengeren, gratulálok az autóhoz! A 3.8as az nagyon ritka modell, meg kell őrizni gyári állapotban :) üdv, Zoli 

emrovII Creative Commons License 2022.02.20 0 0 25

Elfelejtettem mondani, hogy van gyári könyvem az autóhoz, de FL előttihez való, ha érdekes lehet. Teljes elektronika, utolsó csavarig. Ha kell, szívesen átküldöm.

Messengeren lehet könnyebb lenne a kommubikáció.

Előzmény: KZolee1984 (23)
emrovII Creative Commons License 2022.02.20 0 0 24

Szia! Gyári fejegységgel kapcsolatban szerettem volna érdeklődni. Enyém 2008-as 3.8, európai piacos, gyàrilag Becker Cascade fejegységgel adták ki. Nem nagy hifis. Viszont szeretnék bele gyári fejegységet. Az allegro-n sajnos nincs most, pedig amit küldtel linket, találtam rajta, de már nem aktív a hirdetés. Így a kérdés csak valami alternatíva lenne, ahol érdemes fejegységet keresni. Nem emlekszem már rá, hogy írtam-e neked mailt, vagy csak akartam.

 

Képek vannak az autódról?

Előzmény: KZolee1984 (23)
KZolee1984 Creative Commons License 2022.02.01 0 0 23

Nekem még megvan az autó és nem is szándékozom eladni, miben segithetek? 

emrovII Creative Commons License 2022.01.12 0 0 22

Sziasztok!

 

Van még itt életben valaki?

4parsec Creative Commons License 2020.11.05 0 0 21

 

Sziasztok!

 

Családi okok miatt eladó... Nagyon szeretem, még használom. A következő szervizbe már nem fognék bele.

 

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/kia/opirus/kia_opirus_3_5_v6_automata-16382571

 

 

Az ár irányár, leginkább Opirus tulajnak lenne jó. A leírása korrekt, hibák benne..

 

 

+36302211787

 

Kuszinger Robi

 

 

 

 

 

 

 

PremiumFighter Creative Commons License 2020.05.16 0 0 20

Sziasztok!

 

Kovács Attila vagyok, és hát jelenleg még Opirus tulaj (2004-es model)l amit szeretnék eladni. Az autó motorját felújíttattam 1.7 millió Ft.-ért (szeptemberben járt le a garancia) ám én már szeretném eladni. Az autón van javítani való, egy trafó (75.000Ft.) Egy hátsó lengéscsillapító (48.000Ft.) és lakatosmunka hátul. A belseje szép állapotban van és nincsen benne 200.000km.
Ti azért képben vagytok az alkatrészek áraival, tudjátok mi mennyibe kerül én pedig 400.000Ft-ért kníálom kompletten az autót. Ha érdekes lehet valakinek, akkor itt a számom +36-70-364-00-89 Óbudán személyesen is megtekinthetitek az autót, az említett problémákon kívül minden más tökéletes rajta. Keressetek bizalommal!
*Vettem egy másik újabb autót és nincsen szükségem egy ekkora cirkálóra!

KZolee1984 Creative Commons License 2020.02.16 0 1 19

Hello! Alkatrészt nem jó ötlet rendeltetni máshonnan szerintem, egyrészt nem szívesen foglalkozik vele egy szerelő sem ha nem nála van beszereltetve, másrészt meg ha nem jó mégsem akkor bonyolult visszacseréltetni, mindenképp ott kéne megrendelned ahol ki lesz cserélve, nekem a vízpumpa nem stimmelt elsőre, ugyan úgy nézett ki mint ami benne volt csak a felfogatások más helyen voltak, semmi gond nem volt belőle mivel nem én vittem az alkatrészt :)   

David 2007 Creative Commons License 2020.02.08 0 1 18

Helló!Köszi hogy írtál!Az enyémben is kevés a km😉115 ezer.Eddig Kia servízben javították.Végig vezetett szervízkönyve van.Beszéltem a Soproni Kia szervízzel ott sincs!Meg tudják rendelni,de 2 hónap is lehet mire ideér!Nagy kérés lenne ha megkérdeznéd a szerelődet hogy nem tud e rendelni nekem szenzort?Segítségedet előre is köszönöm!

Előzmény: KZolee1984 (17)
KZolee1984 Creative Commons License 2020.02.08 0 1 17

Hello! Gratulálok az autóhoz! Alkatrészt a szerelőm szerzi be hozzá valamelyik alkatrészes cégnél amelyiknek Lengyelországban van a bázisa, meg nem mondom melyik az, de ott elterjedtebb az Opirus mint nálunk, polcon van hozzá a lengyeleknél minden.. és jó áron, bár sok minden nekem a vezérlés cserén kívül nem kellett még hozzá, nincs sok km az enyémben, csak hétvégi autóként volt és van is használva, a rádiót egy Lengyel bontóból vettem, goggle fordító segítségével bonyolítottam le az üzenetváltásokat, a 2 dines rádiót csak a Kelet Európai piacokra szerelték, a Nyugatiakba szerintem mindegyikbe a Becker fejegység került, még egy darab van abban a bontóban  de annak le van törve a bekapcsoló gombja, azt barkácsolni kell ha megveszed, nem lehetetlen valamilyen más gombbal pótolni szerintem.: 

https://archiwum.allegro.pl/oferta/kia-opirus-amanti-02-07-radio-96180-3f200-i7507960178.html

 

Nagyon szépen szól, igaz kicsit primitív ( nem RDS-es ) de passzol a műszerfalhoz nagyon, ugyan az a zöld háttérvilágítása van mint a klímának pl.   kzolee84@freemail.hu címre dobj egy elérhetőséget aztán beugrom majd Sárvárra a masinával ha erre jársz . üdv, Zoli

David 2007 Creative Commons License 2020.02.07 0 1 16

Egyépként örülök a csoportnak!Az én paripám egy 2006-os Opirus 3.5-ös!Én Ausztriában élek,de az én szerelőm is Szombathelyi,itt lakom Szombathelytől 50 km-re!Sárváron összefuthatun,sűrűn járunk Mesteribe fürödni!Üdv Attila!

Előzmény: David 2007 (15)
David 2007 Creative Commons License 2020.02.07 0 1 15

Szia!Írtad hogy rendeltél bele egy gyári rádiót!Mondanál róla többet!Esetleg képet tudnál róla küldeni?Érdekelne engem is,és az ára is!😉😀

Előzmény: KZolee1984 (5)
David 2007 Creative Commons License 2020.02.07 0 0 14

Sziasztok!Most vettem egy Kia Opirust!Nagyon meg vagyok vele elégedve!De az első probléma már kialakult!Kigyulladt a Check lámpa!Elmentem szerelőhöz,rátette gépre,kiírta hogy fordulatszám mérő szenzor!Ok!Tudjuk mi a baj!A következő szenzor keresés!Egy autósboltban sem lehet kapniirány a Kia szervíz,ott sincs,megrendelhetem.A szállítás 2 héttől,2 hónapig!A netes alkatrész keresőkön sincs jelenleg!Ti hol szoktatok alkatrészt venni hozzá?Vagy esetleg tudtok e segíteni!

Előzmény: KZolee1984 (13)
KZolee1984 Creative Commons License 2020.01.12 0 0 13

Sziasztok! Most ment tönkre az akkumulátor az autóban először mióta nálam van, hála a segítségnek amit a fórumon olvastam eszembe jutott hogy ha valami elektromos hibát észlelünk vagy a váltó kezd hülyén váltani akkor első körben az akksit kell megnézetni, már a végét járta... Gurultam ki a garázsból, és égve maradt az airbag és a slusszkulcs távérzékelő visszajelzője, végül a légzsák úgy is maradt minden indítás után, akkor arra gyanakodtam hogy a kormányösszekötő is tönkrement, de azt nem írta hibakódnak, csak a gyenge akksit és a távérzékelőt, kitöröltük a hibakódokat és nem jött vissza azóta semmi, úgyhogy a kormányösszekötő egyelőre bírja ha minden igaz :)  Nagyon nagyon jó autó, kényelmes csendes, és megbízható ami nem utolsó szempont.

Idén mindenképp össze kell hozni egy összejövetelt. Ha valaki jönne Sárvárra fürödni pl akkor szóljon, ott van üzletünk, összefutunk.

4parsec Creative Commons License 2019.10.09 0 0 12

Sziasztok!

 

Elnézést, a munkám nagy része adatvédelem, ezért végül nem kezdtem el hívogatni nem erre a célra megismert telefonszámokat.

Ki hány Opirusos-t ismer még? Jövő nyaáron ha 6-7 ember összejön már érdekes lehet...

 

Azokat kellene elérni és rákérdezni a jövő nyárra...

 

üdv

R

KZolee1984 Creative Commons License 2019.04.23 0 0 11

Hello! Üdv a fórumon! A nyikorgó hang ami a futómű elejéből jön és csak az egyik oldalról az szerintem gömbfej lesz, a másik autómon volt ugyanilyen hibajelenség anno, amikor állandóan nyikorog már akkor lehet csak megtalálni melyik csinálja, pár ezer ft a csere szerintem. 

4parsec Creative Commons License 2019.04.17 0 0 10

 

Halihó!

 

Most olvastam a tali javaslatot. Tegnap megkaptam Zsolttól egy csomó telefonszámot,

nekiállok majd hjvogatni jövő héttől, kinek van meg a verda, illetve érdekli-e őket a kapcsolattartás.

 

ha megvagyok, jelentkezek és után már létszám ismeretében lehet gondolkodni a szervezésen.

 

MÁS - SZERVIZ:

 

Én két éve vettem. Azóta a gáz kikerült belőle a szerelő tanácsára. Anélkül is megvettem volna, de ha már benne volt kb egy évet

mentem vele. Most már csak benzinüzem. Olaj valvoline öregautó, egyszerűbb olajnál 4000 felett olajnyomás lámpa kezdett előjönni. Hőérzékelő gomba vagy mi csere is volt. Radiátorok manuálisan tisztítva ( lamellák közül port, koszt ki... magasnyomású vizes kerülendő ) , mert volt túlmelegedése. Klímás mutatta, hogy ventillátorok már alig húztak át rajta levegőt. Mivel megvétel előtt volt vezérlés csere, most vált esedékessé, tegnap lett kész. Úgy fest, évi 30000 km felett megyek vele :) gyakorlatilag minden nap, főleg Budapest, vagy hosszabb vidéki utak. Amúgy én a dugók miatt vettem, ebben nem fáj az araszolás... Persze sokat fogyaszt, de nem bánom.

A vezérlés oldalon MINDEN kopó ki lett cserélve, mert nehéz hozzáférni, és ha már... minden ami tárcsa szíj, szimmering, feszítő.

Plusz szelepfedél tömítése, első már januárban. Olajteknő tömítés is. Tavaly ami volt szervize, az a szívósor alá menő gyújtáskábelek. ha nekiáll furcsán mozogni a fordulatszám meg mintha kihagyna, akkor egyszerűen öreg neki az akksi (!) és kezd megbolondulni elektromosan. Ha bármi rántást érzünk, ne a váltónál keressünk, kezdjük az akksival és ellenőrizzük a töltést (már egy játék ODBII adapterrel lehet figyelni menet közben, főleg, ha klíma is rajta).

 

Ha hidegen morgó hangot hallunk, esélyes, hogy klíma kuplungtól jön, de most hogy szjajk/görgők/tárcsák cserélve voltak, ez is töredékére halkult.

 

Következő lépések:

- kormányban az airbag lámpa (lásd lentebb) fix, aztán műszaki

- jobb hátsó íven 10 centi rozsda, lakatolás a lökhárító rögzítésnél - nyilván emiatt indult meg...

 

KÉRDÉS: jobb első futómű hidegben bántóan nyikorog, főleg lengésre, de nyomaték megjelenésekor is (sebességbe tételkor nyikkan), valami gumihang, 10 fok fölött nincs... halk rezgő hang is jön. Mi lehet? Javított valaki már ilyet? Most szerviz nézte, szemre, mozgatásra minden ok.

 

Egyéb fennálló hibák:

- xenon magasságállító jobb vacak, folyton zümmögne, lehúztam, cserélte már valaki? Érdekes, hogy totál bezavart az elektronikába, teljesen hülyén ment tőle az autó

- jobb hátsó ülésfűtés állító gomb világítása nem megy, izzócsere kellhet :) :) :) :)

 

 

 

Értékelés két év után: Beszélgetős autó, mindenhol szóba elegyednek, kérdeznek róla. Stabil, tekintélyes, nem dudálnak rá semmilyen helyzetben. Autópályán se akarnak letolni csak azért mert nem az ismert nagyongyorsanvezetett márkák egyike. A mérete eladja. Az őrült design nekem tetszik, szeretem a nem szokványos dolgokat. Több részét is rondának tartom, de pont ezért szeretem, ezért is vettem meg, alapélmény a hitetlenkedő röhögés...

3000 felett már klassz a hangja, 5000 felett egészen hihetetlenül versenyautós és olyankor repül - erős autókhoz szokott embereknek is kerekedett a szeme.

Az automata miatt télen is elpörgés nélkül indul jégen is, nagyon jól irányítható, de a tömeget tisztelni kell, a fékutat meg kell hagyni mindig a forgalomban. Váltás, járás nagyon sima, puha az egész, de a váltónak kell kis fordulat, gondolom, hogy kellő olajnyomás legyen, akkor észrevétlenül váltogat.

Magas fordulaton csak rövid ideig szabad - a korára tekintettel -, tehát max előzés vagy egy villanásnyi demo, úgy vettem észre, a hirtelen plusz hőt nehezen dolgozza ki. (városi széli döngetés után első pirosnál emelkedik a hőmérséklet). Most hogy a tömítések nagy része 15 éves lett, 4000 felett jött olajszag, bizony a nagyobb nyomást már nem tartja bent, ezért is kellettek a cserék, de körültekintő vezetéssel nincs gond. A belső kényelem fantasztikus, a hely is, állíthatóság, stb. Annyira könnyű minden kezelőelem (főleg a kormány, pedálok), hogy semmit nem érezni abból, hogy mekkora méretet és tömeget irányítunk. Addig megyek vele, amíg ki nem dől, még egy motorkivétel és felújítás is képbe jött, pont a még nem cserélt összes tömítés, szimmering miatt. A blokkért a szerelő lelkesedik, a váltóért nemkülönben, szeretné majdnem hibátlannak tudni.

 

 

üdv

R

 

4parsec Creative Commons License 2019.04.16 0 0 9

Sziasztok!

 

Csatlakozok... :)

 

Kia Opirus 2004 - sötétkét, 3500 cc stb stb

 

 

KZolee1984 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 8

Ez pedig egy guminyomás táblázat ami áttekinthető és Bar-ban vannak megadva az értékek:

KZolee1984 Creative Commons License 2019.01.26 0 0 7

Az Opirus kiválóan alkalmas a téli útviszonyok mellett, részben a súlya miatt ( üresen 1,89 tonna), a havas hegyi utakon is stabilan csúszkálások nélkül lehet vele haladni. 

 

KZolee1984 Creative Commons License 2018.12.09 0 0 6

Így negyed éves használat után és teljesen rendberakott állapotban gondoltam leírom a tapasztalataimat az autóval kapcsolatban. Ez az autó egy tökéletesen megépített kényelmes utazóautó, gyakorlatilag 3-400 kilómétert nem vesz benne észre az ember. A motor-váltó hihetetlenül finoman teszi a dolgát, igazi távolkeleti minőségi cucc, a koreaiak tényleg komolyan gondolják a nagyautó építést. Ami a gyenge pontja az a rossz minőségű út, azzal nem tud mit kezdeni a futóműve, annyit lehet tenni hogy az Opirust kizárólag jó utakon használjuk, nekem van mellette másik kisebb autóm, szerintem ez úgyis csak amolyan hétvégi autó, mivel a fogyasztása sem alacsony. Az esőérzékelős ablaktörlő olyan szinten teszi hibátlanul a dolgát hogy több órás utakon nem kell hozzányúlni, amikor csak szemerkél akkor sem töröl feleslegesen, amikor egy kamion beterít a vízzel akkor egyszerre töröl, más autókban feleslegesen koptatja a lapátokat az autómatika, itt ez nem így van. Az autó tele van nagyon jól átgondolt finom megoldásokkal, ilyen pl a lámpabúrák feletti gumi perem amibe bele van gyárilag sütve hogy milyen típusú izzó való az adott békalámpába, sose láttam még ilyet, nem kell kiszerelni hogy megnézzük milyen van benne. Az ülésfűtés is tökéletesen szabályozható, nem égeti szét az ember fenekét ha nem akarjuk :) A fűtés is brutális, egyrészt nagyon hatékony, nagy motorhoz képet korán jön a langyos levegő szerintem, plussz amikor beindítjuk a motort és bekapcsoljuk a fűtést, az autó első körben az ablakra irányítja a levegőt hogy az ne párásodjon be, de ez csak így hidegebb időkben, majd később átvált lábhoz, amikor már nincs a kezdeti párásodás, hihetetlenül okos. Ez egy nagyon szerethető kényelmes utazóautó, sokáig szeretném megtartani, egy lelkiismeretes szerelő kell hozzá és sok örömöt tud szerezni a tulajdonosának. Jövő tavasszal ha kolléga is benne van, a többi maréknyi márkatárssal összehozhatnánk egy találkozót mondjuk a Balatonon, megoszthatnánk a tapasztalatainkat élőben egymással.

KZolee1984 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 5

Hála isten nekem nem világít az abs lámpa :)  Viszont ma elkészült az autó, olajcsere megtörtént ( eneos sustina 5w30), levegőszűrő, pollenszűrő, féktárcsa szabályozás, gumi centírozás, futómű állítás, olyan mintha új lenne. Lelkiismeretes precíz szerelőt találtam Szombathelyen, jó kezekben lesz nála azt hiszem. A gyári rádió megérkezett Lengyelországból, nem tudom miért kellett azt a ronda Beckert belerakni gyárilag az Európai modellekbe, az Opirusba olyan rádió való ami passzol a klíma háttérvilágításához és a gombjai is hasonlóak, és 2 dines. 

 

Bontott Opirus alkatresz Creative Commons License 2018.10.30 0 0 4

Akinek az elromlott kormányösszekötő gyűrű miatt világít állandóan az airbag visszajelző lámpája, és nem akar 100.000 Ft-ért a márkakereskedésben venni, az gyárit 85 usd-ért itt talál:

 

http://ipartskorea.com/contact-clock-spring-assy-934903f000-for-kia-opirus-2003-05/ 

KZolee1984 Creative Commons License 2018.10.27 0 0 3

Ez az oldal nagy segítség lesz a jövőben, köszönöm a többi tulajdonos nevében is :) 

Bontott Opirus alkatresz Creative Commons License 2018.10.25 0 0 2
KZolee1984 Creative Commons License 2018.10.20 0 0 1

Akkor egy idegesítő hiba kipipálva ami előfordulhat :) Én még nem mentem sokat az Opirusszal, mondhatni bejáratós, az autóm sokat állt az elmúlt években, ezért a kezdeti gyerekbetegségeket kell orvosoltatnom, a jobb hátsó keréknél lesz probléma, van egy kis jobbra húzás és melegszik is a kerék, vagy befog a fék vagy kerékcsapágy lesz mert volt már darálós hang is mikor többet mentem vele egyhuzamban, remélem hamar megoldódik :) Ezen kívül kap egy olajcserét, szűrőkkel együtt, majd ezután következik a gyári rádió beszerzése, na az nem lesz könnyű dolog, gyári 17-es alufelnit már sikerült szereznem patika állapotút :) Eszméletlenül kényelmes az autó, imádom. 

Bontott Opirus alkatresz Creative Commons License 2018.10.14 0 0 0

Köszi, hogy létrehoztad az oldalt!!!

 

Szeretném egy pár, évek ota tartó hiba orvoslását megosztani veletek.

3.5-es, 2004-es Opirusom van, 2006-os üzembehelyezéssel, 2012-ben vettem 6 évesen nevetséges 800.000 ft-ért, amikor az új ára állítólag 10 millió volt.

Az első pillanattól volt egy apró, ám annál zavaróbb hibája. Amikor a tavirányítóval bezártam a központi zárat, akkor az index nem villant fel. Amikor kinyitottam, akkor felvillant. Ha már az autótól távolabb álltam, és nem hallottam a zár csukódását, sose lehettem biztos benne, hogy autó tényleg bezárult. Központi ablakemelőm van, ezért sokszor maradt lehúzva az ablak, mert az hittem hogy az autó becsukódott. Rengeteg, kb.8 autószerelőt, autóvillamosságit kérdeztem meg az évek alatt, jöttek a hülye kérdéssel, hogy lehet, hogy így van gyárilag programozva. Persze újraprogramozni nem tudták.

Tegnap telefonon kaptam segítséget a Kia Óbuda szerelőjétől, próbáljam meg a motorháztető érzékelőjét megmozgatni, hátha nem záródik rendesen, ezért küld hamis jelet az érzékelőnek. És láss csodat, az index felvillan az ajtók bezárása után.

 

 

KZolee1984 Creative Commons License 2018.09.01 0 0 topiknyitó

Kedves Kia Opirus tulajok, azt hiszem vagyunk annyian kis országunkban hogy fent tudjunk tartani magunknak egy saját topikot, ahol a tapasztalatainkat meg tudjuk osztani egymással. 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!