Sziasztok. Tudna valaki segíteni a vmax vezérlési beállításának,menetében. A lényeg a service manuál szerint nem egyértelmű. T1 jelölésnél 1 henger felső holponthoz,a vezérmü tengelyeket melyik jelöléshez kell állítani? Továbbá T2jelnél 2 henger dugó fent 70 fokkal T1 től tovább tekerve szimetrikus vezérmü nyelvek megegyeznek. Tehát azt is a T1 szerinti jelöléshez? Ha van valakinek tapasztalata akkor írja meg nekem. Segítségeteket előre köszönöm
Pont ilyenkor tavaly telen szedtem szet a 16 szelep Shimsböl, -lapkabol- 10-et csereltem, prima jol bellitottam, kabeleket hosszabbitottam, fekolaj, Motorolaj, Kardanolaj cserelve, elöl a kuszalt fekcsöveket a helyere raktam, lampa ki, igazit, lampa be .
Uj Gummit kapott, uj hatso teleszkopokat , elsöböl olaj lecserelve most prima legrugos:), fagyallouj, ülest athuzattattam, uj Design-ra , stb .
400 Km-t mentem vele egyhuzamban le a Balcsiig, ott leraktam a garagebe, es most hirdtem mar nem is tudom hol magyarban egy Motoros neten .juro 4000.- valakit erdekel irjatok
Van meg egy Honda Hornetem-uj- de Ducatit veszek meg a tavasszal, bar a kupplung csattogasa nem nekem valo, idegesit, meg ha ez ott normalis is.
A menettulajdonságait nem is cifráznám, bizonyára Ti is tapasztaltátok.
Megbízhatóság, fenntartás:
Engem kétszer hagyott cserben, először egy tavaszi indításnál lett kontakthibás egy csatlakozó (gondolom a pára miatt kissé összegyógyult)
Másodszor egy rövidebb túrán azt vettem észre, hogy időnként egy egy döccenőnél elmegy az áram. Ezt egészen addig csinálta amíg el nem értem egy márkaszervizt, ott végleg elnémult. A műhelybe már úgy kellett betolni. (apropó, betolás: gyenge aksi-saját hanyagság-miatt néhányszor úgy toltam be... nem ajánlom a mutatványt senkinek ) Egy kábelrögzítő fémfül ledarálta a szigetelést és zárlatot okozott. Megtalálni tovább tartott, mint megcsinálni.
40-ezek kilóméter környékén kezdtem aggódni,hogy a szelepek még soha nem voltak ellenőrizve. Szerelő szerint ne parázzak, ami jó azt nem kell macerálni. Végülis 55 ezer környékén már volt némi szelephang, durvábban járt a motor. Összes lapka cserélve-kicsit fájt. Ezen kívül kuplunglamellák lettek cserélve 63-nál. (persze ez használatfüggö)
Nálam egy hátsó gumi ( michelin ) három szezont kibírt, ami jó, mert ez az idióta méret nem túl gyakori. (az új VMAX - on is megtartották ezt a jó szokásukat -csókoltassuk a yamahát )
Régóta kerestem vmax-os fórumot, de arra jutottam, hogy akinek ilyen motorja van, az antiszociális.
A másik lehetőség, hogy mire elkezdene fórumozni, már el is adta a gépet.
az utóbbira több példát is találtam: sokan jöttek oda hozzám, hogy nekik is ilyen motorjuk volt, szerették, stb. Egy idő után feltűnt, hogy több a tulaj mint a motor.Aztán rájöttem, hogy néhány fanatikuson kívül egy-két szezon után váltottak. (na ja :tetszik a szőke, vagy vele élni...)
Szóval:
1986-ban BP-en egy kapitalista Németnél láttam először vmax-ot- tetszett. Aztán eltelt néhány év.....2002-ben vettem egy amarikai, 2000-es évjáratú vmax-ot, az órájában 900 mérfölddel :) Szép állapotban volt, csak az önindító csattant nagyokat, ezt szabadonfutó javítással orvosoltuk. Soha többet nem jött elő. Lecserélten a gyári kormányt egy egyenesebb és szélesebb darabra. Kezdődhettek az ismerkedő kilométerek - nameg a kirázódott csavarok menetragasztós visszaaplikálása. Képes volt M-12es kipufogótartó csavart elhagyni.
Nagyon élveztem a motor erejét, meg a brutális féket. Mivel összehasonlítási alapom nem volt ( simson, P-20 nem játszik ) nem értettem ,hogy a tesztelők mire gondolnak a gyenge váz és fékhatás alatt, bár a kanyarokban jelentkező kígyómozgás kicsit gyanús volt.
itt az enyem, most vettem, Magyar tulajtol, elhanyagolt allapotban, csavarok vagy teljesen lazak, vagy eszmeletlenül meghuzva, darabokra szedtem, lepucoltam, akkut feltöltöttem, sok Kabel sok helyen femig kicsiszolodva.... egy teljes napot a Kebelek szigetelesevel jatzsottam , ujat keszitettem, sarukat forrasztottam, most jön majd a szelep-ellenörzes-allitas, szüröket rendelek, olajat cserelek, a Kardanhazban gyüszünyi szenfekete olajocska volt. . . .meg idöben elkaptam, es megmentettem a gepet .
amugy a Blinkerektöl eltekintve elegge eredeti az allapot (ezert is vettem ) nagyon szep a motorhangja, semmi szelepcsattogas, semmi Vez. mü lanc hang, szepen veszi a fordulatot, de Synkronizalva lesznek a karbik persze.
Allitolag valami Pesti csoka servizelte, hat innen küldöm az üdvözletemet, .....
a gep USA - Canadi Modell, Boosterrel 145 Lovas. Az Europaiak elöször csak 90 lovasok voltak 1994-ig