Keresés

Részletes keresés

alakesh Creative Commons License 2022.04.01 0 0 12

De a magyar bankközi utalásokat nem a SWIFT, hanem a Giro dolgozza fel :)

 

A Gironál csak számlaszám van, név nincs. Az általad felvázoltak azok mások, bűncselekmény, inkasszó esetén valóban kötelező a számlaszám, és a személyes adatok összeegyeztetése, de ezeknek az ellenőrzése manuálisan történik, míg a belföldi átutalások teljes egészében automatizáltan történnek.

 

Így viszont az általad vázoltakkal picit tisztább a kép. Amennyiben a bank vonta le saját bankköltségei miatt, úgy megérhet egy próbálkozást a kedvezményezett bankja felé egy panasz, benne minden részlettel, hátha visszautalják számodra az összeget, és korrigálják a hiányt a kedvezményezett számláján.

 

Ugyanakkor eljárásilag sajnos továbbra is csak azt tudom mondani, hogy az általad leírt folyamatban egyik bank sem hibázott.

Előzmény: mest.elm. (10)
mest.elm. Creative Commons License 2022.04.01 0 0 11

Bocsánat, még akkor annyit, hogy nem inkasszóról van szó, tehát nincs végrehajtás alatt a számla (illetve nincs végrehajtó), csupán az évek alatt felgyülemlett bankszámla kezelési költségek után negatív a számla egyenlege. 

Előzmény: alakesh (9)
mest.elm. Creative Commons License 2022.04.01 0 0 10

Szia,

 

Ne haragudj, de ezt nehezen tudom elképzelni. Tudtommal a swift üzenetközlő rendszeren keresztül jelezni lehet pl. ha bűncselekményből származó összegről van szó, amit a bank visszatart, zárol stb. Tehát az, hogy ne létezne ilyen jogszabály (véleményem szerint) téves. 

Előzmény: alakesh (9)
alakesh Creative Commons License 2022.03.29 0 0 9

Bocsánat, az alábbiakhoz még annyi kiegészítés, hogy a bankok nem vizsgálják a beérkező tételeket, nincsen törvényi kötelezettség a jogcím, vagy a név-számlaszám egyezőségének vizsgálatára, így ebben az esetben sajnos minimális esélyt látok arra, hogy rájuk lehetne hárítani a felelősséget.

Előzmény: alakesh (8)
alakesh Creative Commons License 2022.03.29 0 0 8

Belsős tapasztalat alapján sajnos ha nem a bank hibázott, akkor hiába a panasz, nem fogják jóváírni számodra az összeget, és nincs is rá semmilyen kötelezettségük, mivel alapvetően Te hibáztál, ők pedig jogkövetően jártak el a beérkezett összeggel.

 

Sajnos függetlenül a beérkező pénzösszegtől, illetve hogy az jogosan vagy véletlenül került e átutalásra, amennyiben a számla inkasszó alatt áll (jelen esetben ha jól értem végrehajtó által), akkor köteles teljesíteni a pozitív egyenleg terhére. Az egyetlen ami esetleg megoldás lehet, az magával a végrehajtóval felvenni a kapcsolatot, és jelezni, hogy ez az összeg nem az adós pénze, tévedésből került átutalásra, hátha visszautalja, de megmondom őszintén, erre se látok hatalmas esélyt :/

Előzmény: mest.elm. (6)
FOMA Creative Commons License 2022.03.28 0 1 7

Így már értem, nem olvastam el figyelmesen az indító hozzászólást. Tehát az illető a saját bankjának tartozik, a bank pedig automatikusan csökkenti a tartozást, a számlára beérkező pénzekkel.

 

A körülményekre tekintettel, illene a banknak visszautalnia azt a pénzt, ha nem, akkor tényleg csak a polgári per marad...

Előzmény: mest.elm. (6)
mest.elm. Creative Commons License 2022.03.28 0 0 6

Szia,

 

A bankkal való kapcsolatfelvételnek nem ismerek/ismertem rövidebb útját. Ismerem a kedvezményezettet és sajnos azt is tudom róla, hogy egy vasa sincs. Együttműködően megmutatta a nevezett bankszámla netbankjának felületét és tapasztalhattam, hogy a küldött pénzösszeget ő nem emelte le, hanem a bankszámla negatív egyenlege "benyelte". 

 

 

 

Előzmény: FOMA (5)
FOMA Creative Commons License 2022.03.28 0 0 5

"az utalást követően egyből (utalást követő 2 perc) jeleztem a bankomnak"

Az AFR óta 5 másodpercen belül utal a bank, 2 perc múlva már nem sokat tehet, pláne, ha addigra már a célszámláról is leemelték az összeget. Még azzal megpróbálkozhatnál, hogy ha a számlatulajdonos hajlandó azt is közölni, hogy hová került a pénzed, és a körülményekre tekintettel az illető jóindulatúan visszautalná. 

 

Egyébként valóban marad az ügyvéd.

 

Előzmény: mest.elm. (4)
mest.elm. Creative Commons License 2022.03.27 0 0 4

Köszönöm a válaszokat és egyben a tanácsokat.

 

Felmerült egy olyan kérdés, hogy honnan kellett volna tudnia a banknak (fogadó), hogy nem a kedvezményezett részére akartam küldeni a pénzösszeget. A válasz az, hogy én az utalást követően egyből (utalást követő 2 perc) jeleztem a bankomnak, hogy téves utalás történt, akik elméletileg ezt a saját belső rendszerükön keresztül jelezték a kedvezményezett bankjának. 

 

További kérdésre válasz, 100 ezer ft. összegben történt az utalás. 

 

Az MNB oldalán találtam egy ábrát, amely a pénz-hitel intézetekkel kapcsolatos panasz "lejárását" mutatja be, első körben írok egy panaszt a banknak és válaszukat bevárva folytatom. 

 

 

JeeEm Creative Commons License 2022.03.27 0 1 3

Ja még annyi, hogy a visszautalást felejtsd el, sosem működött, és még drága is.

Előzmény: mest.elm. (-)
JeeEm Creative Commons License 2022.03.27 0 1 2

Javaslom részletesen írd le az ügyet és keress egy erre szakosodott ügyvédet.

Én ezt használtam eddig, nagyon hatékony:

https://ugyvedbroker.hu/

 

Előzmény: mest.elm. (-)
Rumcice Creative Commons License 2022.03.27 0 0 1

Szerintem a téves és be is jelentett utalás kedvezményezett általi eltulajdonítása akár lopás bűncselekménynek is minősülhet, ilyen esetről volt már hír többször is.

 

https://index.hu/belfold/2021/05/12/budapest-sportosztondij-teves-utalas-szamla-no-gyorsan-elkoltotte-vademeles/

 

A tiéd cifra eset, ugyanis alapesetben a számla kedvezményezettje lehetne a gyanúsított, de ő az elmondása szerint nem fér hozzá a pénzhez, mert vagy inkasszóval leemelték onnan végrehajtás során, vagy ha negatív volt a számla egyenlege, akkor a bank felé csökkent a tartozása.

 

Nem tudom, mekkora összegről van szó, de egy banki ügyekre szakosodott ügyvédhez fordulnék.

 

Annyiban jók az esélyeid, hogy az ilyen zűrös esetek nem tesznek jót a bankok iránti bizalomnak.

Előzmény: tr411-400 (0)
tr411-400 Creative Commons License 2022.03.27 0 0 0

A kedvezményezettet a bankszámla azonosítja. Honnan kellett volna tudni a banknak, hogy nem neki küldöd?

Előzmény: mest.elm. (-)
mest.elm. Creative Commons License 2022.03.26 0 0 topiknyitó

Sziasztok!

Örülnék, ha valaki tudna segíteni a köv. problémámmal. Utalást kezdeményeztem, ami tévedésből egy rossz számlára érkezett meg (rossz mintát választottam ki a netbankon). A téves utalást egyből jeleztem a bankomnak és kértem a visszautalást. A bank kb. 40 nap után jelezte, hogy nem lehetséges a visszautalás a kedvezményezettel felvette a bank a kacpcsolatot, aki nem reagált a problémára, így meg is tehetem a rendőrségi feljelentést. Végül felvettem a kapcsolatot az Úrral, aki elmondta, hogy ő felé a bank nem jelzett semmit, tudja hogy van a nevén egy ilyen számla rengeteg tartozás van rajta és nem tudja visszafizetni az átutalt összeget, mert nincs pénze. Kérdésem a következő lenne, a kedvezményezett számláját vezető bank jogszerűen vonja-e el azt a pénzösszeget amik beérkezett a bankszámlára, tekintettel arra, hogy az nem is a kedvezményezett részére érkezett volna, tehát a kedvezményezett nem is rendelkezhetett volna vele. Az én véleményem szerint a bank egy olyan összeg elvonásáról rendelkezett (mint tartozás rendezéséről), amiről tudomása volt, hogy tévesen került a számlára nem a kedvezményezett részére érkezett. Véleményeteket szívesen várom és köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!