Ezzel kapcsolatban túl sok mindent nem tudok, de biztos, hogy elég aktív a Fasor a sportban is :-) A heti 3 torna mellet heti 2 tömegsport van (foci, röpi, kosár, kézi, lányoknak konditorna) és ha valaki egyesületnél leigazolt sportoló, akkor úgy tudom, hogy vmilyen szinten kiváltja a tesinek és a tömegsportnak vmi részét. Egyébként elég szél helyezések születtek mostanában sport terén, szóbal szerintem érdemes lenne kipróbálni.
Örömmel olvastam a soraidat, a meglátásodat. A legkisebb leányom fejezi be jövőre a nyolcat és igaziból a legboldogabb akkor lennék, ha a Fasoriba járhatna, épp annak a reményében, amiket írtál. Valami ilyesmit remélünk ettől a sulitól. Sportol is, igaz nem lesz olimpikon, de ezt is szeretné addig csinálni, amíg csak lehet - és mi, a szülei is támogatjuk ebben is, mert láthatóan a sport is rengeteget ad emberileg. Tudom, hogy majd úgyis választani kell és első a tanulás...
A sportolókhoz milyen a hozzáállás? Olvasni másutt "sportosztályokat", ahol (ahogy látom) a tanulás szinte elsikkad... és középiskolát, ahol nulla a támogatás -értsd időben és egyáltalán- sőt gátolják, ahol csak lehet. Más tehetséges klubtárs jó gimibe jut most, ha minden jól megy, és az a szülői/tanulói vélemény, ha annyira bejön esetleg a sport, akkor is inkább az Eötvösből legyen vlaki magántanuló...
Minden véleményt és tanácsot örömmel megköszönök, jöhet privátban is!
Én most vagyok 11.-es a Fasorban. Tény és való, hogy mint minden iskolának, ennek is megvannak a gyenge pontjai tanárok és diákok terén. A tinédzserek világa sajnos már régóta nem olyan mint volt. Hétfőnként a hétkezdő áhitatok alatt a fasori templomban én vagyok az orgonista és bizony azt látom, hogy a diákok legalább 20%-a alszik vagy telefonozik a prédikáció alatt. De ennek ellenére úgy érzem, hogy a legtöbb tanár hivatásának tartja a diákok felelősségteljes, keresztény értékrend szerinti nevelését. Bár ez inkább a felsős évfolyamokra igaz, ösztöndíjakra is van lehetőség. 9.-től érettségiig 3 osztály indul: általános (a), természettudományos (b), nyelvi (c). Nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a tananyag biztos elsajátítására az egyes specifikációkon és ami a legjobb, hogy az egyes osztályokból, ha netán megváltozik az érdeklődési kör, át lehet jelentkezni másikba. A nagy átlagnál többségében sokkal komolyabb gyerekek járnak oda, dilettáns viselkedésű ember alig van. Érték a tanulás szeretete, az intelligencia. A komoly (de közel sem teljesíthetetlen) elvárások megtanítják a tanulókat a felelősségteljes, racionális gondolkodásra. Az itt tanulók azt gondolom, a felnőttkor elvárásaival szemben is alapos ismereteket kaphatnak. Csak egy példa: percre pontosan számolják a késéseket az egyes órákról, 1-2 percenkét is. Ez elsőre kicsit szőrszálhasogató lehet, de sajnos a való élet is ilyen, hogy igyekezni kell a lehető legnqgyobb pontosságra és tökéletességre. Ahogy egy tanár mondta: a Fasor nem az érettségire, hanem az ÉLETRE készít fel.
Én ajánlani tudom az iskolát, ha a gyereknek alapjáraton van egy felelősségteljes gondolkodása és affinitása a rendszeres tanulásra és szeretne célokat elérni az életben. Remélem, hogy találkozunk jövőre ;-)
Szerintem félreértetted a mondanivalómat. A véleményét teljes mértékben tiszteletben tartom, sőt biztos van benne némi igazság is, viszont a stílus szerintem nem helyénvaló. Elvárhatónak tartom, hogy valaki ne mondjon olyanokat mint például, hogy a "lányok nagy része egy buta, vasárnapi keresztény divat szajha". Azt hiszem egyetérthetünk, hogy az efféle mondatok a sértőek és nem az, hogy számonkérem rajta az említett stílust.
Én is pont ugyanakkor ballagtam és véleményem szerint a nagy többség teljesen normális, értelmes ember. Nagyon remélem, hogy jobbra fordulnak a dolgok a Fasor számára és nemsokára újra a legjobbak között láthatjuk. :)
Üdvözlök Mindenkit Szeretettel! Jómagam is még a régi korszakból való fasori növendék vagyok. Igazán örülök, hogy ráleltem végre erre a kis csoportra, az úgynevezett arckönyvoldalt ha lehet, nagy ívben kerülöm...
Valakinek esetleg van tudomása arról, hogy idén is lesz-e találkozó a hajdani fasori növendékek részere?
Legalább itt hagynánk ezt az ostoba marakodást, mindenütt ez a civakodás folyik, inkább örüljünk egymás társaságanak!
1997-ben érettségizett, egykori fasori diákként szeretnék reagálni az utolsó két hozzászólásra. Először is kedves Dániel, ha már a stílusnál tartunk, te mégis milyen jogon minősítesz egy másik embert ilyen bántó módon, csupán azért, mert tőled eltérő tapasztalattal rendelkezik erről az intézményről? Az a magánügye, ha arra a kérdéses oldalra is megírta a véleményét könyörgöm...Habár én egy jó ideje nem látogattam meg a Fasort, így nem tudom, hogy mennek a dolgok, milyen irányban változott meg..stb., de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ne lenne igazságtartalma a mondatainak. Mindenki másként él meg pillanatokat, mindenkinek más az ideális "jó tanár" képe. Lehet, hogy itt-ott túlzott, mert haragból fogalmazott, viszont ettől én még nem bélyegezném meg, nem értem, miért váltott ki belőled ilyen indulatokat.
A másik: "WAnn" és Dániel, ez sem éppenséggel keresztényi, hogy az a kislány így kibeszélésre került a háta mögött a többi, említésre került tanárral együtt. Az én időmben nem dívott ez a dolog, szuper éveket töltöttünk együtt a társaimmal, mindenféle kifundált intrika nélkül, mert gondolom ez is valami ilyesmi lehetett. Imádtam ide járni, szóval szinte minden tanárra emlékszem akkoriból. Miklós Ákos azt hiszem református hittant tanított, én katolikus révén nem hozzá jártam, pár kálvinista barátnőmmel viszont időnként ugrattuk egymást vele kapcsolatban..hát elég szemrevaló fiatalember volt, ha az emlékeim nem csalnak. Dehát ilyen ökörködés mindig előfordul a tinilányoknál.
Nem ismerem az esetet, és nem tisztem itt a védő szerepét felölteni, de ehhez is véleményt fűznék, hátha más is volt hasonló cipőben. Várandós vagyok egy fiúcskával, van egy nagyobb lányom is, akit tavaly kellet másik suliba iratnom az osztálytársnői csipkelődései miatt. Jó érzéke van a reál tágyakhoz, elsősorban a kémia/fizika tárgyakat szereti, ezért a fizika tanár úr több figyelmet szentelt neki a gyakori versenyek okán, segített neki felkészüléseknél..stb. Na egy divatcica klikknek ez szemet szúrt és egyfolytában piszkálták ezzel, hogy a tanító bácsinak biztos tetszik és fordítva, meg egyéb, terjengett is a többi osztály fülébe. Ettől egy idő után annyira kikészült, hogy már tanulni sem tudott, be sem akart járni. Másik iskolában már minden rendben van, barátokat is szerzett Hál'Istennek. A lányom miatt egy kicsit érzékenyebben reagálok az ilyen kavarásos dolgokra. Ezzel csak azt szerettem volna közölni, hogy a szomjú fülnek bizony megered a nyelv, lehet, hogy az ő esetében is ilyen történt, féltékenykedtek rá, aztán, mint mindig, hamar elterjedt a hülyeség. Én ilyet egyetlen fasoris tanárból sem néztem és nézek ki, az új jelentkezőknek is csak ajánlom én is, nagyon jó gimnázium!
WAnn sajnálom, hogy így élted meg a gimis éveidet.
Az igazgatót illetően szerintem újra a régi fényében ragyog majd a Fasor, ideje ellátogatnom újra ide egy kis nosztalgia kedvéért! :)
Mivel ugyanezt a szöveget pár perccel később a gyakorikérdések.hu-ra is bemásoltad, feltételezem, hogy személyes sérelmeid vezettek erre a fórumra. A stílus téged minősít.
Én bár 2012-ben végeztem a Fasorban, ma is sok emberrel tartom a kapcsolatot, elmegyek néha a ballagásra vagy szalagavatóra. A Miklós Ákosos témában: Erről tényleg szóltak pletykák, de valószínűleg nincs igazságtartalma.
Egyébként én nagyrészt pozitív élményekkel hagytam el az iskolát.
A diákok átlagos képességű, középosztálybeli gyerekek, a lányok a magyar átlaghoz képest jóval visszafogottabbak, a szajhától nagyon messze járnak.
A közösség régen legendásan jó volt, most sajnos ezt már nem merném kijelenteni.
Természetesen voltak jó tanárok és voltak rosszak is. Néhány tanár úgy tudta közvetíteni felénk a keresztényi értékeket ahogy azt kell (pl. Sztrókay, Csepregi), szigorúak voltak (de nem a hírhedt katolikus iskolai értelemben), viszont mindenben támogatták a diákokat, meghallgatták ha valami probléma volt. Itt is volt aki "pofára" osztályzott (pl. a nagy tudású, ám láthatóan előítélekkel teli Töttössy) és voltak akik teljes odaadással végezték munkájukat (pl. Galamb, Dobos Tanárnő). Persze az teljesen érthetetlen, hogy a valószínűleg WAnn által is említett Hámor miképpen lehet már a sokadik igazgatónak a helyettese. Ő talán az iskola legnagyobb gyengepontja.
Mostanában az a hír járja, hogy az új igazgatóval a színvonal elkezdett javulni(visszahozták a szóbeli felvételit is elméletileg), az új évfolyamokról meg sok jót hallottam.
Összességében bár a Fasor árnyéka régi önmagának, de egy jó iskola. Sok jó barátot szereztem ott, a nagy magyar átlaghoz képest sokkal értelmesebb gyerekek járnak oda, és ha valakinek megvan az akaratereje, akkor még tanulhat is valamit.
Kire gondolsz, amikor azt mondod, csalók és korruptak intézménye? Én 8 éve tanítok - újra - ott, és nagyon szeretem. A kollégákat és a diákokat egyaránt.
Én 2 éve ballagtam a Fasorból és biztosíthatok róla mindenkit, hogy egy képmutató, világias, sznob, csaló embereknek kedvező korrupt intézmény lett.
A tesrvérem is idejár. Most érettségizett és mesélte, hogy egy ostoba, sznob kis patkány hogyan csalt az írásbelin az igazgatóhelyettes jóváhagyásával. Plusz a jeleseknek segített egy felügyelő tanár a matekon. A lányok nagy része egy buta, vasárnapi keresztény divat szajha. Azért az én időmben nem a feneket éppen csak fedő miniszoknya patacipővel és melleket kivillantó blúz jelentette az ünneplőt. Valakit egyébként tanított Miklós Ákos? Én szerettem az angol óráit de hallottam hogy politikai pályára lépett. Ti hallottátok, hogy az osztályába került tehetséges, amúgy kissé különc kiscsajba belezúgott?? Elég durva, azt hiszem a lány festett is neki...
Bocsánat hogy ennyi év után...csak véletlenül botlottam bele ebbe a topikba. Nekem osztálytársam volt, szalagavatón vele táncoltam. Sajnos valóban igaz a hír: meghalt Anikó. Sokkolt, mikor megtudtam; a fél osztály ott volt a temetésén, Miklóssy László o.f. úr is. A második gyermeke szülést követően valamilyen toxikus-vagy autoimmun betegség (nem vagyok orvos) támadta meg, és nem tudták már megmenteni. Fiatal volt, szép házasságban élt. Szörnyű volt látni a férjét és a gyermekeit a temetésen.
8 osztályos gimiben gondolkodom kisfiam részére. Az általános, ahová most jár nem valami magas szinvonalú, ezért váltanák. Kinek mi a véleménye? A Fasori gimiről mit tudtok? Jó? Átlagnál jobb?
Keress meg emailben, én odajártam, válaszolok amit tudok. Viszont 1995-ben érettségiztem, így infóim nem biztos, hogy aktuálisak lesznek. Email címem publikus.
8. osztályos tanuló vagyok és a fasorit is be szeretném jelölni. Kérlek adjatok tanácsot az iskolával kapcsolatosan.(tanáror,diákok milyenek;környezet;stb.)Mostani és régi diákok egyaránt:ÍRJATOK LÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉCI Köszi :)
Én egy öreg öregdiák vagyok, 1949-ben érettségiztem, csak három évvel ezelőtt sikerült újra kapcsolatba lépnem volt osztálytársaimmal. Sajnos egyikük sem nagyon közlékeny, nem tudom az okát, de jó lenne valakivel beszélgetni aki hajlandó megmondani az igazságot hogy mi történik jelenleg a Fasorban. Mi a véleményük a Dr Ódor Lászlóról, miért nincs a Fasornak egy használható honlapja, miért nem jelenik meg a Fasori Hirmondó második száma, miért nincs elég pénze a gimnáziumnak arra hogy újra a korábbi szinvonalára emelhesse az oktatást, miért nem helyez az egyház nagyobb súlyt arra hogy a Fasor, a Deák Térrel egyetemben újra az európai tanulás egyik legjelentősebb központja legyen? Sok kérdésem van, talán lenne valaki Önök közül aki hajlandó lenne válaszolni a kérdéseimre. Az e-mail cimem megtalálható.
Hy alles. Mint 1kori diák, lenne 1 kérdésem... Tudtok adni 1 urlt olyan oldalhoz ahol megtalálom a 2001/2002 es D osztály álá Borbély Eszter osztálynak névsorát, vagy honlapját? Tanulója voltam az osztálynak abban az évben és szeretném felvenni a kapcsolatot velük valahogyan. Ha valaki tud adni infót a írjon a rendent@gmail.com-ra, vagy ide. Előre is köszönöm. Renato
Most kaptam meg az Öreg diák hírlevelet, és megdöbbenve olvastam, hogy egy 1996-ban érettségizett társunk meghalt. Lepp Gazdag Anikó. Talán Miklóssy László volt az osztályfőnöke. Tud erről valaki valamit?
Kicsit késve olvasom azt a topicot, de RachelRacoon 95-ös bejegyzésével erőteljesen vitáznék.
Gyermekem 2001/2002-ben járt Borbély Eszter ofő osztályába. Egy év alatt brutálisan tönkretette a gyereket, vissza kellett vinni a régi általános iskolájába, ahol
szörnyűlködve kérezték, ki tette tönkre ezt az addig jó és jeles rendű gyereket, majd lassacskán helyrehozták. Nem egyedüli volt az osztályában, aki így járt vele.
Eszterke olyanokat megengedett magának, hogy akiket nem kedvelt, szándékosan a fel nem adott, vagy órán el nem magyarázott részből feleltette őket, csúnya írásra hivatkozva 50-60 oldalakat adott fel átírni, lehetőleg olyankor, amikor az más tárgy dolgozatával egybeesett, az általa előírt pótlások időszakában nekik kötelezővé tette a nem kötelező többletfeladatokat is (ének szakkör, ha jól emlékszem) és általában: mindenben messzemenőleg negligálta az egyenlő elbánás, és általában, a törvényesség és köznapi tisztesség rá vonatkozó szabályait.
Pl: Tudatosan a számára nem rokonszenves gyerekek lelki tönkretételére játszott, ahol tudta, megalázta őket, a gyerekek háta mögött ellenük hangolta az osztályt, hazudozott a szülőknek, hazudozott az igazgatónak, 2 hónapig mondvacsinált indokokkal visszatartotta a gyerek ellenőrző könyvét hogy későn tudjuk meg a problémákat, és általában: az emberi érzések és pedagógusi tisztesség teljes hiányát mutatta fel.
A hülye Tárnok meg azt mondta: "nem szólok bele a tanárok munkájába", így aztán Eszterke megtehette, hogy saját fénymásolt, helyenként hibás, francia bekezdéses felsorolásokból álló "jegyzetéből" oktatta a földrajz/természetismeretet, amelyre kiváló minőségű tankönyvek álltak rendelkezésre.
A kutyámat nem bíznám Borbély Eszterre, nemhogy fejlesztendő gyerekeket! Máig nem vagyok biztos benne, hogy jól tettem-e, hogy magam nem léptem túl a törvény és a tisztesség határait vele szemben sem.