Még az idén megjelenik Európa legnagyobb autópiacán, Németországban a China Brillance Zhonghua nevet viselő típusa. Hollandiában pedig már kapható a Jianling cég terepjárórja. Újabb és újabb kínai gyártók jelezték, hogy egy-két éven belül szeretnének megjelenni Európában. Elérhetik e valaha a kínai típusok a japánok vagy akár a dél-koreaiak szintjét? Ki mit gondol róluk?
Ez valami vicc? Nézzétek meg ezt a linket: http://www.martinmotors.hu
Úgy tudtam, hogy kínai autókat csak évek múlva fognak forgalmazni Magyarországon. Szép csendben már megérkezett egy új típus? Nulla sajtóvisszhangja van, csak kérdezem, hallott róla valaki?
SHANGHAI -- Japan's Honda Motor Co. said on Wednesday it plans to sue the Chinese property rights authority for terminating patent protection for its latest CR-V model in China.
China's State Intellectual Property Office decided to cancel the patent earlier this month after deciding the model was too similar to Honda's first CR-V launched in 1995, Honda said in a statement.
The authority granted Honda a Chinese patent in 2002 for the exterior design of the sport utility vehicle, which it has manufactured in China in a venture with Dongfeng Motor Group Co. Ltd. since 2004.
Honda has sold 2.4 million CR-Vs in over 160 countries worldwide since launching the model in 1995, it said.
Beijing has pledged to protect intellectual property rights, a thorny issue between China, the United States, and other countries that accuse Chinese firms of widely copying Western products -- sometimes from partners in joint venture projects.
Honda won a lawsuit in China in 2003 after a Beijing court denied a bid by the company to restore a motor scooter patent the Japanese firm lost in a dispute with Chinese rivals.
Hátulról simán elhinném hogy Kalos! :) De a többi képen az ajtók vonalából és az arányokból ítélve mintha ezt is a már sokszorosan bevált Charade alapokra tákolták volna rá. Barátnőmnek ettől függetlenül tetszik. :) Kíváncsi lennék rá hogy milyen motorokat használnak ezekben a verdákban.
Vannak olyan típusaik is, amik külsőre teljesen egyéni konstrukciónak tűnnek, ezek vajon motorikusan is sajátok?
Én nem zárkóznék el a licence-autóktól ha normális típusokat gyártanának, jó áron, jó minőségben, facelift nélkül. Pl. ha gyártanák az Opel Vectra A-t, legalább 100 lovas motorral, és kb. Logan-Kalos áron adnák komolyan elgondolkoznék rajta.
"kedvencem a fehér lépcsőshátú ZX S-Klasse hátsólámpákkal. "
Nekem erről inkább egy Opel Vectra jut eszembe, Mondeo hátsóval bár tényleg akár lehet Merci is, meg Honda Civic orral.
Arra fogadni mernék, hogy ezekből a lemásolt autókból inkább csak hazai piacra vagy a fejletlen térségbeli országokba tudnak csak eladni. Ilyen másolt összegányolt szutykot akkor se vennék, ha harmadába kerülne.
A Geelynél még mindig gyártják a '80-as évekbeli Daihatsu Charade-ot. Próbálják feldobni régi C-Klasse-ra hajazó hűtőráccsal, de az egész vmi hihetetlenül szánalmas! Óvatosan csekkoljátok mert ez már inkább lehangoló mint nevetséges:
A kedvencem a metálszürke hosszított sedan: érdemes megnézni a hátsó ajtó-hátsó kerékív környékét, és az előző 5-ös BMW-t koppintó hátsó lámpát! Műszerfalban is verhetetlenek a fiúk! :)
A Landwind terepjáró gyártója egy újabb típus forgalmazását kezdi meg az ősz folyamán Európában. Akárcsak az Opel Fronterára emlékeztető terepjáró, amely rettenetes törésteszt-eredményeivel hívta fel magára a figyelmet, az új egyterű is igen olcsón, 10 ezer euró alatti indulóáron lesz elérhető. Ugyanakkor ezúttal egy önálló és viszonylag új konstrukcióról van szó, amely ráadásul nem is néz ki rosszul. Az egyszerű, de jó arányú formaterv persze nem kínai munka: az olasz IDEA stúdió tervezői vetették papírra.
Az Opel Zafira és a Renault Scenic kategóriájába tartozó, 4,41 méter hosszú, 1,76 méter széles, 1,63 méter magas és 2,71 méteres tengelytávú modellbe kétféle motor kerül: egy 1,6 literes 98 lóerős és egy 2 literes, 136 lóerős, négyhengeres benzines. Bár ezekkel a motorokkal – dízelmotor híján – az alacsony ár ellenére sem lesz egyszerű betörni az európai piacra, sokkal lényegesebb kérdés, hogy a kínai egyterű összeszerelési minősége és anyagai megfelelnek-e a konkurens modellek színvonalának. A kínai autókat ugyanis alig ismerjük, és elég lehet néhány vacak típus, hogy évtizedekre rossz hírét keltse a távol-keleti ország autógyártóinak.
Három típus a Great Wall-tól. Mindegyiket más-más japán modellekről koppintották. A legfölső profilból nagyon hasonlít az Isuzu Axiom-ra. A középső orra egy az egyben a Nissan Pickupé, a legalsó pedig tökéletes mása a Toyota Hiluxnak.
Íme a kínai autóipar új büszkesége, a Hongqi HQD. Szinte hibátlan Rolls-Royce Phantom kópia, csak még annál is nagyobb, az orra pedig a Roliséval ellentétben félelmetesen ocsmány. Bővebb info: http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2005.04.27.&220157