Na jó, úgy gondolom, hogy ezekkel az előnyökkel azért a túlnyomó többség azért tisztában van. Hát az a védő vas jóformán csak az esőtől véd meg. Olyan teljesítményűek ezek a gépek, hogy 1 komolyabb balesetben úgy összegyűrődik a karosszéria, mint ha papírból lenne.
De ebből a szemléletmódból az következik, hogy öngerjesztő a folyamat: nem megy motorral, mert az autó jobban véd; védeni kell, mert sok az autó.
Persze ha megszakadna ez az ördögi kör, akkor egyből előkerülhetnének a környezetkímélőbb járművek.
"Ebben a topikban azt szeretném felmérni, hogy miért pont a tömegközlekedés vagy az autó a legnépszerűbb közlekedési forma?"
.
Az autó azért, mert független vagy benne, a saját kis személyes teredben utazgatsz, és oda, ahová akarsz.
A tömegközlekedés azért, mert egy jó tömegközlekedéssel bárhová eljuthatsz bármikor, és nem kell a forgalommal és a jármű vezetésével foglalkoznod.
És mindkét esetben valamennyi védő "vas" vesz körül, tehát nem vagy eészen védtelen a nehezebb járművek között... ami motorkerékpár, robogó, kerékpár, roller esetében egyáltalán nincs így.
És miért a busz? Miért kell mindig mindent busszal pótolni? Benzines busszal. Azért, mert azt a legkönnyebb működtetni. Kell hozzá egy jármű meg egy sofőr. Út már van, mert kell más kocsinak is. A többinek saját pálya is kell, amit meg is kell építeni, ammeg nem olcsó. Ja, és a villanybusz rohadt drága, hamar romlik és lassú tölteni.
Talán mert ez a két közlekedési forma az, ahol nem kell mozogni, és védenek az időjárás viszontagságaitól, az ember meg ugye eredendően lusta és érzékeny.