Keresés

Részletes keresés

grandpaa Creative Commons License 2022.08.15 0 0 219

 Nem látni mostanában a 477ff5 (605) és 477ff6 (606) gépeket. Hová lettek? Csak a 604 és 607 közlekedik.

Előzmény: Miocsó (218)
Miocsó Creative Commons License 2007.01.17 0 0 218


Üdv Lycoming

Nem tisztem megvédeni a katonákat, de bejelentette valaki nekik a helyit?

Nincs valamilyen együttműködési megállapodas Kecskeméttel?

Csak úgy kérdem, hisz még nem jártam Ballószögön.( Bár szívesen megnézném )
Előzmény: Törölt nick (217)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.16 0 0 217

Ma délelött,kb 11h kor kecskeméti felszálással,egy an-26.os csapatszállitó gép.kb 300feet magasságon átszáguldott kecskemét felett,veszélyeztetve Matkó,jakabszállás,és legfőképp ballószög ul repterét.A kecs.approach senkivel sem konzultált ,ebből kifolyólag majdnem ósszeütközött egy ballószög felett lévő ul.lel!

 

Katonáknak egyszerűen mindent szabad,control nélkül?!

Atrox Creative Commons License 2007.01.16 0 0 216
Üdv Miocsó!

Köszönöm a segítséget.

Miocsó Creative Commons License 2007.01.15 0 0 215

 

 

  Üdv Atrox!

 

 Írjál levelet a szerzőnek, 6000 KECSKEMÉT  Szimferopol tér 18.  II9. Vázsonyi Miklós címére.

 

   Üdv

 

  De van két újabb könyve is amelyben érdekes dolgokat  ír az 56-os  kecskeméti repülésekről és eseményekről(nem a többször  köpönyeget váltók szemszögéből.

 

  Üdv II.

Előzmény: Atrox (213)
Miocsó Creative Commons License 2007.01.14 0 0 214


Üdv

Most nincs nálam a szerző címe, de holnap este megadom a tel számát és a postacímét.

Üdv
Előzmény: Atrox (213)
Atrox Creative Commons License 2007.01.13 0 0 213
Üdv!

Kicsit késve reagálok erre a hozzászólásra. Hol tudnám neten keresztül megrendelni Az elmaradt felszállás illetve a Szállj velem című könyvet?
Előzmény: Miocsó (191)
thurzo pepe Creative Commons License 2006.12.25 0 0 212
Szervusztok!

Ha rendelkeztek általatok készített katonai helikopteres fotókkal (hazai és külföldi gépek), küldjétek el a thurzo-pepe@freemail.hu e-mail címre és a www.harcihelikopter.hu internetes oldalon láthatjátok viszont!
Osszuk meg másokkal jól készült fotóinkat és nyissunk a katonai helikopteres repülés felé!
Köszönöm! Jó leszállást!

Üdvözlettel:
Thurzó Péter
www.harcihelikopter.hu
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.20 0 0 211

Valamit bővült az információ, állitólag VIP repülés volt, amit külön ellenőriznek.

 

http://www.origo.hu/itthon/20060220magyar1.html

Előzmény: Vgyuri (210)
Vgyuri Creative Commons License 2006.02.20 0 0 210

A fiuknak megint dolgozni kellett :-)

 

Riasztották a magyar MIG-29 készültségi géppárt ma délután Kecsórol, egy London-Dubai járat gépét kellett, állitólag, ellenőrizni, de hogy miért, arról egyenlőre csend van.

 

Végül is ez is egy módszer a szintentartásra. Ha elég gyakran felemelik a keszi géppárt, előbb-utóbb mindenkire sor kerül :-)

 

Sz_Gy Creative Commons License 2006.02.04 0 0 209

VADÁSZPILÓTA SZERETNÉL LENNI?!

JELENTKEZZ A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI SZAKÁNAK LÉGIKÖZLEKEDÉSI HAJÓZÓ SZAKIRÁNYÁRA KÖLTSÉGTÉRÍTÉSES KÉPZÉSRE!

A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM HÉT HALLGATÓVAL KÖT TANULMÁNYI SZERZŐDÉST ÉS FEDEZI A KÉPZÉS KÖLTSÉGÉT.

MÁR CSAK 10 NAPOD VAN, HOGY ÉLJ EZZEL A LEHETŐSÉGGEL!

BŐVEBB INFORMÁCIÓ: 06-30-407-4932

Vgyuri Creative Commons License 2006.01.11 0 0 206

MiG-21-est, azt hiszem még az F13-ast szír pilóták repülték át Ciprusra az amcsiknak egy angol bázisra, még valamikor 1970 körül.

 

Majdnem :-) Iraki pilóta Izraelbe, akik némi saját bemérés és próbálgatás után továbbadták a gépet az USA-nak. A (be)szervezést a Moszad csinálta, a  számlát a CIA fizette, azt hiszem 1-1,5 millió dollárt és a 14 fős családnak amcsi menedékjogot.

 

Az 1967-es arab izreli háborúban, elsősorban az egyiptomi katonák rossz erkölcsi állapota miatt, teljes rendszerek jutottak, sértetlenül, ellen kézre.

 

Ez inkább az 1973-as háborúra volt jellemző. A hatnapos háborúban amit az izraeliek a Sinai félszigeten találtak, abból csak a zsákmányolt T-54/55 tankok voltak érdekesek, (azok másnap már Dávid-csillag alatt harcoltak). 1973-ban viszont az izraeliek átjutottak a Szuezi csatorna túlsó partjára és ott voltak az igazán finom dolgok (radar és rakétarendszerek, amikről a zsidóknak meglehetősen rossz tapasztalati voltak a háboru első napjaiból.)

 

Előzmény: Törölt nick (205)
thurzo pepe Creative Commons License 2006.01.09 0 0 203

Sziasztok!

 

Nagy lelkesedéssel ajánlom a www.harcihelikopter.hu oldalt azoknak, akik szeretik a  magyar katonai helikopteres repülést, és akik szívesen hozzájárulnának fotóikkal, na persze a fórumról már nem is szólva!

 

üdv: Pepe

 

www.harcihelikopter.hu

 

Törölt nick Creative Commons License 2005.12.28 0 0 202

Két MIG-29-est újít fel az orosz gyártó a lezuhant vadászgépért cserébe

 

 

Egy együléses és egy kétüléses MiG-29-es repülőgépet újít fel az orosz gyártó a májusban lezuhant vadászgépért cserébe, így két géppel bővül a jelenleg 13 darabból álló flotta - közölte a Honvédelmi Minisztérium szóvivője szerdán.

 

Bocskai István szóvivő közleményében azt írja: a HM december közepén "megnyugtatóan rendezte az orosz RSZK MiG céggel szemben fennálló garanciális követelését", amelynek alapja, hogy még májusban a hajtómű hibája miatt lezuhant egy repülőgép.

Megállapodtak abban, hogy az orosz gyártó saját költségén felújít és rendszerbe állít egy, a Magyar Honvédség által már kivont, együléses MiG-29-es vadászrepülőgépet. A repülőhöz egy év garanciát biztosít.

Emellett egy kétüléses MiG-29-est is rendszerbe állít a már rendszerből kivont gépek közül az orosz cég, egy év garanciális kiszolgálás biztosításával. Ennek a repülőgépnek a helyreállításával kapcsolatos munkák költségét azonban a felek megosztva vállalják. Ennek értelmében a jövő esztendőben két repülőgéppel egészülhet ki a - jelenleg 13 repülőgépből álló - MiG-flotta - olvasható Bocskai István közleményében.

A kecskeméti bázisra 12 évvel ezelőtt 28 darab MiG-29-es érkezett a korábbi orosz államadósság fejében. A tavaly befejeződött hajtómű felújítás és üzemidő hosszabbítás után 14 MiG-29-est tartott hadrendben a légierő, amelyből egy műszaki hiba miatt még májusban lezuhant. A MiG-ek a Gripenek megérkezése után még egy ideig hadrendben maradnak.

 

hirado.hu

Törölt nick Creative Commons License 2005.12.28 0 0 201

Kecskeméten az Ancsák

 

December 15-től már nemcsak papíron, hanem valóságban is a kecskeméti légibázison állnak szolgálatban az An-26-os szállítógépek.

 

A csapatot ünnepélyes állománygyűlésen fogadták be a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis munkatársai. Pető István dandártábornok, a bázis parancsnoka örömmel üdvözölte szárnyai alatt az új csapatot és kiemelte, kezdetben nem gondolta volna, hogy ilyen összetett feladatú csapatot fogad be a kecskeméti merevszárnyúak táborában.
A csapat gépei most már Kecskemétről szállnak fel nap, mint nap. Folyamatosan végzik szállítási feladataikat éjjel-nappal, ünnepnap és hétköznap.

Miocsó Creative Commons License 2005.09.18 0 0 200

 

 

   Igen!

 

   Ebben már egyet értettünk. Magánakció volt.

 

   Üdv.

Előzmény: Törölt nick (199)
Miocsó Creative Commons License 2005.09.02 0 0 198

 

 

   Igen pont ezt értettem "magánszorgalom" alatt.

 

  Ha jól emlékszem visszaemlékezésében azt írta, hogy oly suttogás keletkezett

  a főnökségben,hogy letiltják repülésről:

 

  Még a végén újra el kell ovasnom a könyvet pontosítás végett. Vassárnap már biztosbbat tudok mert csak átfutotta azt. kb 2 hónapja

 

 Üdv

Előzmény: Törölt nick (196)
Miocsó Creative Commons License 2005.09.01 0 0 195

 

 

  Nézd meg Knoll Gyula: Bátrak az Égen c könyvét. Kairos kiadó 3900 ft

  a Libri könyvesboltban volt  vagy 1 hónapja.

  Ő foglalkozott a témával és úgy emlékszem idézi Bíró valamelyik nyilatkozatát.

 

   Talán nem is azért ment ki hogy élenjáró technikát vigyen. Mi van ha csak magánszorgallomból kirándult? Hisz útlevelet nem kaphattak vagy 88-ig nyugatra.

Előzmény: Törölt nick (194)
Miocsó Creative Commons License 2005.09.01 0 0 193

 

 

    Ráadásul Bíró örgy gépe teljesen elégett.

  Ő maga gyújtotta fel, a becsületére legyen mondva.(visszaemlékezésében írta le)

   Zoboki gépével mi történt arra most nem emlékszem.Majd   utána nézek.

 

   Üdv

Előzmény: Törölt nick (192)
Miocsó Creative Commons License 2005.08.29 0 0 191

  

 

   Egy kis bővítmény az előzőhöz:

 

  Mostanában megjelent pár könyv a légierőlködés 1948-80 közötti időszakáról.

 

   Jobbak rosszabbak vegyesen de nagy előnyük, hogy autentikus személyek

   írták,

    

  Figyelmetekbe ajánlom ezeket:

 

   Knoll Gy. Bátrak az Égen

   Vázsonyi Miklós : elmaradt Felszállás.  + egy másik kötete

   Iván D : a M. lédierő története 1948-80

Hirtelen ezek jutnak az eszembe.

  (ja igen az Öntömjén,meg Szabó F?: Szálj Velem című könyve)

 

   A helikopteresekről Brand Gy A 87. száll hel ezd története/nagyon jó!!/

 

 Szóval ha érdekel a légierő valakit akkor ezeket ajánlatos elolvasni.

 

  A háború előtti alattiakról is jelentek meg könyvek ( Szétszakadt Szivárvány ?,

   Mátyásföldtől Bankstownig, stb)

   Ha valakit érdekel akkor elsorolom kiadó és évszám szerint is.

 

 

Miocsó Creative Commons License 2005.08.29 0 0 190

 

 

    Üdv

 

 Figyelmetekbe ajánlom Knoll Gyula Bátrak az Égen című könyvét

 

  Az író 1949?-1970 között ott repült Mig-15,-17,-19,-21-essel szdpk volt

 

  leírja Bíró örgy és a másik szökését is. Mindkettő Taszárról indult.

 

  A  Mig-21 est illetőleg Mo- ról Mig-21-esselnem disszidáltak!

 

  Egy kísérlet volt 1978?79? bben Pápán egy volt vitorlázó repülő sárkányos szerlő

 

   sorkatona a vörös vonalon beindított egyet hogy  lelépjen de a gép a földön kigyulladt.

 

  Röviden enyit tudok az esetekről

 

 

Előzmény: ramboarpi (186)
ZöPö Creative Commons License 2005.08.26 0 0 189
Nyolc felújított katonai repülőgépet adtak át Kecskeméten

Kecskemét, 2005. augusztus 25., csütörtök (MTI)

 

Nyolc darab L-39 ZO típusú repülőgép felújítása fejeződött be Kecskeméten; a gépek 2009. május 31-ig segítenek a pilóták kiképzésében - közölték csütörtökön Kecskeméten, a légibázison tartott átadóünnepségen.

"Ezekkel a kisegítő harci gyakorlógépekkel ugyanazokat a feladatokat tudják elvégezni a pilóták, mint amelyeket a MiG 29-es vadászgépekkel, de a költségek lényegesen alacsonyabbak" - mondta Pető István dandártábornok, a Magyar Honvédség 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnoka, aki személyesen próbálta ki az egyik felújított gépet egy rövid repülés keretében.

A tábornok szólt arról, hogy a pilóták a felújított gépek ismételt üzembe állításával teljesíteni tudják - legalábbis a repülési idő tekintetében - a NATO-előírásokat.

Takács Miklós, a felújítást végző fővállalkozó Aerotechnika Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a gépek felújításában a magyar szakemberek mellett cseh és szlovák szakemberek is közreműködtek.

Beszámolt arról, hogy a gépek helyben, közel egy évig tartó javítása lényegesen kevesebbe került, mintha külföldre kellett volna szállítani azokat.

Pető István dandártábornok az MTI kérdésére elmondta, hogy az egykori csehszlovák gyártmányú repülőgép teljes felújításának egyes munkálatait csak a kettévált ország közös Aero Vodochody Repülőgépgyárának szakemberei végezhették el.

Törölt nick Creative Commons License 2005.08.15 0 0 188

Nem repülnek a MIG-ek Norvégiába

 

A légierő parancsnoka úgy döntött, alkatrészhiány miatt a magyar MIG 29-esek nem vesznek részt a szeptemberi, norvégiai NATO-hadgyakorlaton.

 

A jelenleg 13 gépből álló vadászrepülő erők hadrafoghatósága ugyanis olyan alacsony, hogy a 3 MIG kéthetes kiküldetése alatt nem lenne biztosítható a légvédelmi készültség, ami szintén három üzemképes repülőt követel.

A Magyar Nemzet úgy tudja, a problémát tovább súlyosbította, hogy a Honvédelmi Minisztérium a kecskeméti repülőnap előtt a bemutatórepüléseket erőltette az alapfeladattal kapcsolatos kiképző repülések rovására. A hibás MIG 29-eshajtóművek helyett sem szereztek még be újakat.

Atrox Creative Commons License 2004.02.21 0 0 187
Felhozom ezt a topicot, hogy hátha tud valaki még érdekességeket a magyar légierő történetével kapcsolatban.
ramboarpi Creative Commons License 2000.11.25 0 0 186
>MIGFUN válasz erre | adatok | e-mail 2000-11-25 10:21:57 (184)

Na szép jó napot mindenkinek!

Most adtam le a szolgálatot szal kicsit hulla vagyok ezért csak pár dolog(bővebben este). Szal
Zoboki Szolnokról pattant meg és nem pedig Kecskemétről továbbá nem 21-essel<
En mar reg leadtam a szolgalatot.;-)
Semmi szandekom kekeckedni,de:
Tudomasom szerint 2,azaz ketto hajozo pattant meg,
minketto Kecskemetrol.Biro orgy,es Skultety fhdgy.
(Szemelyesen ismertem.)Szolnokrol sohasem szalltak fel MIG-15-osok
pottartallyal.(Vajh,miert?;-))
Igy egy 15-os nem nagyon ert volna at Olaszorszagba.
Pottartalyt nem is taroltak a voros vonalon.
Ha egy 15-ossel "lepattanasi" szandekot lehetett
feltetelezni,akkor Taszarrol a keszultseg feluton
leszedte volna.Nem a gep miatt,hanem az SZRO miatt.

A Rambo Arpi.


MIGFUN Creative Commons License 2000.11.25 0 0 185
Na szép jó napot mindenkinek!

Most adtam le a szolgálatot szal kicsit hulla vagyok ezért csak pár dolog(bővebben este). Szal
Zoboki Szolnokról pattant meg és nem pedig Kecskemétről továbbá nem 21-essel. Ramboarpinak igaza van ugyanis 21-es nem dobbantott viszont abban nincs igaza, hogy nem tud üzemelni a 21-es fűről. Elég ha csak annyit mondok Kenyeri. Majd miinden évben volt apáméknak is Kenyeriben füves gyakorlat. Hát igen a 21-es mikre nem képes:))) Na bővebben este.
Byezz...

ramboarpi Creative Commons License 2000.11.25 0 0 184
>rali válasz erre | adatok | e-mail 2000-11-23 20:59:37 (181)

A Zoboki Jóska Kecskemétről pattant meg MiG 21-es-
sel.Olaszországban landolt.Átvette az olasz légierő,néhány évvel később lezuhant<

Vette am,a budos francokat!Egyetlen "ledobbantott" hajozo sem
repulhetett mas orszag legierejeben!
Sem az olaszoknal,sem a jenkiknel,sem masutt.
Ezek jobban feltek az atdobott kemektol,mint a
KGB.Amellett mindegyik orszagnak megvolt a sajat,
jol kikepzett hajozo gardaja,ahol kulfoldiek,
fokent a kommunista orszagokbol meg labdaszedoknek
sem voltak jok!

A Rambo Arpi.

ramboarpi Creative Commons License 2000.11.24 0 0 183
>rali válasz erre | adatok | e-mail 2000-11-23 20:59:37 (181)

A Zoboki Jóska Kecskemétről pattant meg MiG 21-es-
sel.Olaszországban landolt.Átvette az olasz légierő,néhány évvel később lezuhant. A 21-est
nem kaptuk vissza.Üdv Mindenkinek:Rali<

Asszem,hogy az informacio hibas.MIG-21-es nem
"pattant" Olaszorszagba.Eloszor Biro orgy.
ugrott meg 15-ossel,majd napokkal kesobb Skultety
fhdgy.,ugyanabbol a szazadbol.Udine mellett egy,
a nemetek altal valamikor hasznalt fuves repteren
szalltak le.Az olaszok hulyet kaptak,hogy honnet
van a magyaroknak tudomasuk errol a repterrol.
Mindket gep meghibasodott.(Kitort futomuvek.)
A 21-es nem (volt)kepes fuves repteren leszallni.
Mindket gepet (MIG-15) az olaszok vonaton vissza-szallitottak Magyarorszagra.(Miutan atvizsgaltak
az SZRO-t;-))

A Rambo Arpi.

rali Creative Commons License 2000.11.23 0 0 182
A Zoboki Jóska Kecskemétről pattant meg MiG 21-es-
sel.Olaszországban landolt.Átvette az olasz légierő,néhány évvel később lezuhant. A 21-est
nem kaptuk vissza.Üdv Mindenkinek:Rali
Előzmény: MIGFUN (178)
ramboarpi Creative Commons License 2000.11.23 0 0 181
>MIGFUN válasz erre | adatok | e-mail 2000-11-21 19:54:32 (178)

ramboarpi!!!

Előre is elnézést ha pusztán érdeklődési szándékból tetted fel az alábbi kérdéseket és én félreértettelek... Szal tényleg nem bántólag gondoltam. Na ennyi! Byezz<

Haaat,bevallom,hogy volt benne egy kis vizsgaltatasi szandek is.;-)
A lepattantakat illetoen:
A Biro orgy, helyes,de a masik az Skultety fhdgy.
volt,es szinten Taszarrol lepett le.
Az Il-28-as hajozoja Szabo szds.volt,a bratyoja
kikepzo volt Szandan.
Valoban nem sokat tudok a 21-esekrol,leven abban
az idoben az "elenjaro szovjet technika" titkos
fegyvere.;-)
En sem banto szandekkal irok.De azt irtad,ha tudni akarok valamit,akkor kerdezzem meg a
lila tudomanyodat.;-)
Errol jut eszembe:mit tudsz az U-2-es (Powers
orgy.) leszedeserol?

Udv:a Rambo Arpi.

Előzmény: MIGFUN (179)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!