Zsír új vagyok a témában (novemberben vettem egy 2010-es példányt) és persze tele vagyok kérdésekkel.
A legelső az, hogy mivel nincs kimondottan gibbon kezem, jó eséllyel kénytelen leszek majd kormánymagasítót venni és használni. Ahogy látom, csak 2"-os (5 centis) létezik amivel nincs is gond (szeretek egyenes testtartásban ülni a motoron), de nem tudom (mert elfelejtettem megnézni és nincs a közelemben a motor), hogy a mindenféle madzagokkal, bowdenekkel, fék- és kuplungcsövekkel stb. lesz-e gond? Van esetleg valakinek tapasztalata ilyen jó nagyot emelő kormánymagasítóval, hogy hogyan érnek el a madzagok az új magasságba?
A korábbi gépemen is volt magasító, de az csak 1"-os volt és ott simán "kiadta" az összes tyúkbél, nem volt gond a felszerelésével.
A Facebookon van egy magyar 1400 GTR-es csoport: "Kawasaki 1400 Gtr hu.". Egészen jól egymásra találtunk mi GTR-esek, és könnyen, gyorsan megy az információcsere. Gyertek oda, ha sürgős segítségre van szükségetek.
A festést tekintve teljesen igazad van, nem nagyon látszik. Amit még tavaly feltettem a motoromról képeket, azon látszik a lecsiszolt dob, merthogy a gyári dob maga egyébként rozsdamentes (a festék csak dizájnelem).
A keréknyomást megnéztem a szervízutasítások között is, ott is csak ennyit ír, amennyit te is már leírtál.
Valamikor ősszel majd leszerelem a dobot és lefestetem én is matt feketére. Most hogy lassan jön a szezon és a jó idő már nem csinálom meg. A dobozok ha fent vannak amúgy sem nagyon látszik. Csináltam képet hogy néz ki most:
Gumi nyomással kapcsolatban azt tapasztaltam hogy amikor a mérő 2.2B mutat akkor nehéz a kormányzás 2.5-re fújva kezesebbé válik. Bár még csak hűvös aszfalton mentem vele (levegő max 18C), ha melegebb lesz ez még sokat változhat. Lehet hogy a különböző gumi fajták is másképpen reagálnak a nyomásra. Nekem BridgestoneBT021 van a motoron. A műszaki leírás nálam elég szűkszavúan ír a nyomásról, csak ennyit
A szemcsés anyag - sajnos vagy nem sajnos - a festék maga. Nekem is lejött a festék, én lecsiszoltam, nitrohigítóval lemostam és hőálló matt feketével újrafestettem. Még a szervízben is csak néztek, hogy milyen szép lett.
Viszont megszenvedtem a dolgot a kipufogócső bilincsével (ez ott van, ahol a leömlő a kipufogócsőhöz csatlakozik), mert leszerelésnél sikeresen eltörtem a csavart, illetve a dob elülső és hátsó alu védőidomai 3-3 csavarral vannak rögzítve, amivel szintén szenvedtem, mert az inbusz már elforgott bennük. A Kawa persze mindent árul hozzá horror árakon, így a bilincsbe vettem egy másik csavart (nem cseréltem a bilincset kompletten), és a kis rozsdamentes csavarokat is csavarboltban vettem meg (asszem 1.4404-es anyag, 16-os lencsefejű csavar, tökéletesen elég erre a célra).
Sziasztok! A kipufogó dob alap színe fekete és van rajta valami szemcsés anyag. Ez már pár helyen kezd lekopni és elég gáz ahogy kinéz. Lehet vele kezdeni valamit? Még egy kérdés, az angol nyelvű leírás szerint előre és hátra is 2.9bar nyomás kell hidegen, ez valós? Beton kemények a gumik.
Sziasztok! Van tapasztalata valakinek túra plexivel kapcsolatban?Két kiszemelt van,az egyik Puig,a másik a v-stream.Esetleg eladó van e valakinek?2009 -es évjáratú a gtr em.
Mindkét belinkelt motor olyan mint az enyém, ami ráadásul szintén 2008-as. Iszonyat stabil, nagyon érződik rajta a minőség, minden egyes csavarján. Nem is szokták nagyon eladni, csak a tömege miatt: egy bizonyos kor felett egyre nehezebb mozgatni a motort.
Az FJR-hez képest hatalmas előnye az ABS és a valamivel jobb motor, a BMW R szériához képest már csak a sokkal jobb motor, bár ez inkább már filozófia (4 henger vs. 2 henger), meg azért a BMW jó motorokat gyárt. Hátránya mindkettővel szemben a nagy össztömege.
A másodiknak belinkelt motor jobban tetszik, főként mert mert közelebb áll a motor valós piaci árhoz, bár őszi árként még így is szemtelenül drága: én az enyémet 4500 CHF-ért vettem tavasszal (!), 3500 CHF beszámítással (nagyon jó ajánlat), 55e km-rel, és ez svájci ár, ami messze a német árfekvés felett kellene hogy legyen. A német GTR fórumon hirdetnek még egyet 45e km-rel 5300 EUR-ért, ahogy látom szintén első szériás, mint az enyém.
A motorpiac egyébként se pörög annyira, szóval nem értem ezt a drágaságot, meg hát ősz van, a motor téli tárolása meg pénzbe kerül. Amiért még első látásra jobban tetszik az olcsóbb, hogy megvan hozzá a topcase háttámlája.
Csak egyedül akarsz túrázni, vagy utassal? Az üléspozíció nem feltétlen kényelmes magasabb vagy hosszú lábú utasoknak, mindenképpen kipróbáltatnám. Én ezért majd tavasszal tervezek beszerezni egy alacsonyabb utas-lábtartót.
Vezetési élményre: bombajó. Ha szereted és esetleg igényled a gyorsításokat, a nyomatélkot akármilyen sebességnél, akkor ez a te motorod. Brutális erő. Alacsony fordulaton akár egy nagyon nyugodt, papás túragép (a változó szelepvezérlésnek köszönhetően), minden sebességnél nagyon kezes és stabil, mondjuk krúzolni egy R1150RT is elég, és azt érzésre talán könnyebben lehet döntögetni (kevesebb forgó tömeg miatt). Viszont cserébe a nyomába se ér a GTR-nek. Valamit valamiért. A futómű állítható, ez nagy előny, ha meg vagy pakolva, vagy utassal mész. Szerintem ide a BMW elektromos kütyüje parasztvakítás, és szeret elromlani. A kollégám BMW-je így lett gazdasági totálkár: csak elromlott a hátsó rugóstag.
Kiegészítőket lehet venni hozzá ezt-azt, én egy 5 cm-es kormánymagasítóval kezdtem a 185 cm-es magasságomhoz. Alapvetően a Kawa gyári alkatrészek aranyárban mennek, de cserébe sokáig tartanak. Ebből a szempontból talán többmindent lehet venni egy BMW-hez, de ott is csak a régebbi évjáratokhoz (1100 R, 1150 RT).
Javítása csak a hozzáférés miatt macerás, azért mégiscsak egy négyhengeres motor van bepréselve a lehető legkisebb helyre, szinte rajta ülsz. Ennek megfelelően akkora a motor hője, hogy a combjaidnak egy hosszabb úton rendesen melege tud lenni. A rövidnadrágban a meleg levegő szinte égeti a sípcsontodat, és a kipufogócsővel nagyon meg tudod égetni magad (nekem sikerült).
Vettem hozzá egy szervízkönyvet, ami normál esetben csak a Kawa szervizeknek van, mert asszem marad a családban. Ebben le vannak írva az egyes javítási folyamatok. Hasznos esti olvasmány... :-)
Semmi gond, ha csak ketten vagyunk, már megérte. Kösz a tippet a szenzorral, akkor inkább a kereskedőre hagyom, pedig lehet kapni hozzá amazonon elemet:
Örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot. A múlt hónapban vettem használtan egy Kawasaki 1400 GTR-t 55.000 km-rel, vezetett szervízkönyvvel. Egyelőre ismerkedem vele, vannak jó és kevésbé jó oldalai a motornak, de alapvetően egy nagyon stabil gépnek érződik. El is neveztem Csíkosúrnak... :-D
Azóta beszereltem egy kormánymagasítót (52 mm) ámerikából (ha valakinek kell egy hasonló, akkor lerajzolom és le lehet gyártatni) és lefestettem a kipufogódobot újra matt feketére (szerencsésen eltörtem közben a bilincs csavarját, illetve az egyik csavar csak úgy jött ki, hogy bele kellett vágnom egy kulcsnyílást, de csak meglett).
Beszereltem az aksihoz egy indítókábelt is, hogy csak a műanyag takarólemezt kell levenni, alatta ott a csatlakozó, bikakábel az ülés alatt.
Tudtok valami alkatrészellátást a hivatalos Kawán kívül? Csak mert horrorisztikus árakat mondanak mindenre...
A következő prodzsekt a nyomásérzékelő elemeinek a cseréje (ezt a kereskedő gariban vállalta a következő gumicserekor) és az ülés módosítása lesz, hogy a Feleségemnek is kényelmes legyen az üléspozíció.
Tudtok esetleg ehhez kárpitost valahol?
A g(pont)molnar(kukac)gmx(pont)ch e-mail címen vagyok elérhető.
Üdv:
Gábor
P.S.: Próbálok pár képet felrakni a gépsárkányról (Csíkosúr). Amint sikerül, belinkelem.
Eladóvá vált GTR1000 oldaldoboz-pár. Pár éve vettem, hogy majd felrakom egy CB400-ra, de valahogy ez sosem jött össe és azóta a motort is eladtam, szóval most a dobozok is jobb otthont keresnek maguknak.
Jó állapotúak, az egyik doboz sérült alul ez javítva lett valamelyik előző gazdája által.
Ha bármi kérdés-kérés lenne, keressetek a szabgab(kukac)yahoo(pont)com-on vagy a voda359 nula-öt 70-es számon.