Keresés

Részletes keresés

XNC Creative Commons License 2023.03.06 0 0 19

Így hirtelen nekem az ugrott be, hogy pl. elő szokott fordulni, hogy bizonyos zárt helyekről nem megy ki rendesen a telefon jele, és szakadozik a hang.

Persze lehet más hiba is.

A szolgáltatóváltás megoldás lehet. Persze nem feltétlen azért, mert a másik szolgáltató olyan remek;

de lehet, hogy az igénybevétel helyén jobban kiépített a hálózatuk.

Előzmény: Floriol (-)
Floriol Creative Commons License 2004.11.03 0 0 18

Itt a vevő van a szolgltatókért, és az ipar óriásokért.

Előzmény: Biovadász (16)
Floriol Creative Commons License 2004.11.03 0 0 17
Ez amolyan láncolt listás árukapcsolás esete, tehát konkrét az összefüggés. Elolvastam a hozzászólásod, sajnos a fent említett szolgáltató elvárja az előfizetések megszüntetését, a "hiba" felderítése és javítása kellő mosoly mellett nem történt meg.

 

Ezt gondolom nem egyedülálló, de teljesen hülyének néztek. Az eredménye meglett és továbbra is meglesz. Lehet pátyolgatni az elmebetegeket és az érdemi dolgokat ellehet fedni, de csak ideig-óráig.

 

Azért mert egy ócska kis lotyó a vízrevüből hozzávágott valakihez egy rozsdás kardot, azért nem lesznek a valós értékek eltiporva. Hiba jár a nyominak valami, ha egyszer nem lehet behajtani, nincs ember aki elviselné azt a baromságot, amit a sárgakérós családtagokkal együtt kifőztek. Viszont a főztjüket saját maguk fogják megenni és ez nem csak ígéret.

 

Előzmény: McLaca (15)
Biovadász Creative Commons License 2004.10.31 0 0 16
"Ez nem az az ország ahol a vevő a király..."

Ebben az esetben miért nem?
Ha szar a szolgáltatás, lehet választani más szolgáltatót. Ha mindenki vált mert szar valami, akkor a szar szolgáltató lehúzhatja a rolót. Ilyen egyszerű. Királyság. :)
Előzmény: Hayloft Ezekiel (9)
McLaca Creative Commons License 2004.10.31 0 0 15

Utóirat: :) Floriol, a HSZ-ed második fele miről és kinek szól? Kétszer olvastam végig, de nem bírok rájönni, mit akarsz (és főleg kinek?) vele mondani...

 

Üdv!

Előzmény: Floriol (13)
McLaca Creative Commons License 2004.10.31 0 0 14

Szemem elé került a topic, végigolvastam, és értetlenkedek.

Az alapproblémát megnézve, valóban ki kell próbálni másik telefont mindkét oldalon. Megtörtént ez? Ha igen, és az eredmény ugyanez, akkor meg kell próbálni vezetékesen (vagy másik mobilhálózatból) felhívni a másik oldalt, de minkét félnek ki kell próbálnia, ha a hálózatban van a hiba (esélye 0-hoz konvergál), akkor ez kiadja, melyik oldalon van a bibi. Ezek után még nem következik, hogy a hálózat a rossz, ezért kellene kipróbálni más mobiljáról (az ő kártyájával) felhívni a problémás számot, ezt is oda-vissza kipróbálni. Ennyi kísérlet után (nem nagy fáradság, kisebb, mint a szolgáltató felkeresése) ki kell derülni, melyik "csatornában" van a hiba. A hibaokok lehetnek a telefonok (de azok főleg, és nagyon!), illetve a hibás telefonálási szokások (ezen ne csodálkozzon senki, az ország 3/4-e nem tudja, hogyan kell a mobilt használni, és most nem a menüfunkciókra gondolok). Elképzelhető, hogy az egyik, vagy a másik oldalon hibás a készülék (tipikusan végfokhiba lehet), persze ha más hívásoknál ez nem jelentkezik, akkor ez nem valószínű. Ugyanakkor lehet, hogy egyik, vagy minkét készülék a hívás idejében rosszul lefedett helyen van, ha ez mindkettő készüllék esetében fennáll, akkor az teljes káosz (elsősorban nem a szolgáltató hibája). Marad még a már említett hibás telefonálási szokás, azaz: rengeteg embert látni az utcán úgy telefonálni, hogy a tenyerével a készülék teljes hátlapját takarja, a készülék hátuljának felső részét két-három ujjával tartja - így teljesen elfedve. Nos, mivel az antenna itt van elhelyezve, ez a telefonmegfogás kb. egy öntökönszúrással ér fel, ugyanis így nem csak a jeleket zavarjuk ill. árnyékoljuk le, de az RF részt is nagyobb adóteljesítményre késztetjük, emiatt a jel, amikor oldalirányban, vagy ujjaink között egyszer-egyszer zavarmentesen ki tud jutni, túlvezérli az adóállomást, az meg a mi telefonunkat. Ez szintén kaotikus, de ez az az eset, amikor kizárólag a felhasználó tehet a dologról.

Fentieket érdemes végigjárni, mert lehet, hogy a hiba ki fog bukni - én az egyenetlen lefedettséget, illetve a túl sok fallal határolt épületbelsőt következtetném ki hibának, de az az igazság, hogy ha ki tudnám próbálni, ill. hallanám a hibát, valószínűleg 90% biztossággal meg tudnám mondani az okát.

Nekem minhárom szolgáltatónál vannak kártyáim, tapasztaltam jót is, rosszat is velük. A Vodafone rosszul méretezett hálózata pl. valóban 97%-os lefedettséget biztosít, de kültérben. Ott is néha nagyon minimálist, ami már zavarokhoz vezethet. A beltéri lefedettsége kb. 50-60%, értsd épületen belül ennyi részén tudsz az országnak telefonálni, de ez sem pontos, mert itt Miskolcon is előfordul, hogy a Vodás kártya nem megy élületen belül - a nagyvárosi mikrocellás hálózatban! A Pannon hálózata jól tervezett, jó átfedésű, egy-két helyen vannak benne fehér foltok, illetve gyengülő térerejű helyek, zömében a domb- és hegyvidékek környékén, de ez nagyjából a másik kettőnál is megvan. Bár a topicban felvetődött probléma a Pannon hálózatára vonatkozik, mégis meg kell említeni, hogy Magyarországon a PGSM-nek van egyedül homogén, jól menedzselhető és következetesen felépített hálózata (kizárólag Nokia elemekből építkeznek, mit a Voda, csak utóbbi nem igazán ésszerűen párosítja az antennatípusokat), ebből kifolyólag a legjobban működő is - ami persze nem zárja ki a problémák felbukkanását, csak a valószínűségét csökkenti. A T-Mobile hálózata szintén átgondolt tervezés, gyenge pontja egyedül a hibriditásban van, azaz nem egyforma elemekből épül fel, így előfordulnak belső inkompatibilitások (a másik kettőnél nem). Vegyesen használ Nokia elemeket, és kisebb százalékban Alcatel elemeket (fuj!), meg elenyésző mennyiségben valami "NoName" cuccot, amin még GPRS sem futtatható. Ettől függetlenül az esetek többségében korrektül működik.

Ha a GSM technológiát és a GSM rendszerek működését átgondoljuk, könnyen beláthatjuk, hogy egy eléggé sok hibaforrással rendelkező rendszer, elég kicsi hibatűréssel, ezért a működésére sohasem lehet garanciát vállalni, ami minhárom szolgáltató ÁSZF-jében benne van, és mi ezt elfogadjuk (sajnos), amikor a szerződést aláírjuk velük.

A Pannonnál érdemes még kitérni a magánszférába irányuló öngyilkos árpolitikájáról és a hozzáállásáról. A Pannonnak kevésbbé számítanak a magán ügyfelek, bevételei legnagyobb részét nem ez a csoport generálja, hanem a nagyvállalati és kisebb, céges ügyfelek. De ők rengetegen vannak, és hatalmas összegeket fizetnek a Pannonnak. Nekik korrekt hozzáállást és árakat biztosít, és ezért nem érdekli az előfizetők számának csökkenése, mert pont azok mennek tőle, akik nem termeltek neki jelentősebb tőkét. Bár az előfizetői szám csökken, a Pannon bevételei mégis növekednek, minden évben nő az elért nyeresége, ezért nem tesz különösebb lépéseket, számára mindig is az üzleti szektor volt a lényegesebb - no és a hálózati, adatátviteli szolgáltatások, abban jelenleg ő a legjobb.

Ki lehet jelenteni, hogy a Pannont nem érdeklik a magánfelhasználók (a többit se, csak ők nem éreztetik ilyen nyíltan), de visszakanyarodva a felmerült hibához, még mindig nem biztos, hogy ez a szolgáltató és a hálózata hibája.

 

Bocs, ha nagyo hosszzú lett, elismerésem annak, aki végigolvasta, de úgy gondoltam, ennyi információ szükséges volt a kicsit tisztábban látáshoz, no és a higgadt  objektivitáshoz.

 

Üdv!

Floriol Creative Commons License 2004.10.31 0 0 13
Sikerült még két előfizetéstől megszabadulnom:)

Levontam a megfelelő következtetéseket, hiába is állít mást a telefon társaság:
A telefon telefonálásra való.
Azért mert csökken az akkumulátor kapacitása (1-2 hónap alatt), nem fog recsegni és zörögni a vonal. Tihany kellőkképpen messze van, nem értem hogy jöhetett be a képbe.
Ha egy telefon végleg nem alkalmas a telefonálásra, akkor azon csak egy 10 kg-os acél súlyzó segíthet.

Ha valakinek fáj a feje, akkor csak az lehet a megoldás, ha széttapossuk a lábát is. Ha nincs munka, akkor ne legyen társa sem, ha nincs társa, akkor nem kell lakás se, ha egyik sincs, akkor nem kell kocsi sem, gyerekről meg ne is álmodjon senki sem. Majd azt mondjuk kis igényű, vagy hogy nem kell neki, hiába erőltettük. És most kib.@.szott boldog mindenki:)

Ekkor jön a kegyelemdöfés, jól szituált emberek (bocsika nőnemű lények) lihegnek az ember sarkában a nagy kérdést hangoztatva ENNEK, MEG MI KELL MÉG? Mert, neki van mindene, ugyebár a semmi az minden. Nagy lesz ám az öröm, én is adok mindenkinek mindent, ez az én ajándékom lesz.
Floriol Creative Commons License 2003.08.27 0 0 12
Na megszüntettem az előfizetést, azaz csak az enyémet. Nem gond még van a nevemen 3(társkártya), de nem sokáig ahogy lejár a 2 év sorra meglesznek szüntetve.

Végigondolva valszeg sosem lesz megoldva a problémám, akkor egyenek csigát:)

DINGO Creative Commons License 2003.08.27 0 0 11

üdv!

nem. valóban nem ennek kellene a megoldásnak lennie, de ha a PGSM nem tesz semmit a probléma orvoslására, akkor két dolog lehetséges:
1, marad és bekerül az "elmegyógy és intézetbe"
2, szogáltatót vált
persze mindenkinek szíve joga eldönteni melyiket (nem) válsztja.
mellesleg, ha már sokan otthagynak egy szolgáltatót akkor – elvileg – elfog gondolkodni az okon. ha nem...? hát akkor megy a levesbe...

tisztelettel:
-=:dingo:=-

Előzmény: vi627 (10)
vi627 Creative Commons License 2003.08.26 0 0 10
Ez a megoldás bazz, hogy váltson szolgálatatót? Nem a szolgáltatónak kell megoldást találnia? Nehogy már az előfizető legyen a "hülye" mert nem "szolgáltatnak"! Azé nehogymá a nagymama rakja el a lekvárt!
Előzmény: Timna (1)
Hayloft Ezekiel Creative Commons License 2003.08.26 0 0 9
én nem haragszom, sőt teljesen igazad van, de kit érdekel? Itt minden szutyok vállalat HIVATALnak képzeli magát.
Védekezz, egy éve tart és nincs megoldás. Ez nem az az ország ahol a vevő a király...

Szedd össze a leveleket amiket írtál ezügyben, az ügyfélszolgálatos emberkék neveit és a hívások időpontjait és küldd el a HIFnek, írj az újságba, telefonálj be a rádióba, hisztizz, balhézz minél nagyobb zajjal.

Ilyen esetben én mindig azt nézem, hogy az idegtől kapott gyomorfekély pariban van-e azzal, hogy igazam van és érvényt is akarok szerezni neki.

Előzmény: Floriol (6)
Hayloft Ezekiel Creative Commons License 2003.08.26 0 0 8
nemtom mi ez. hiba a mátrikszba
Előzmény: rali (5)
DINGO Creative Commons License 2003.08.25 0 0 7

hümmhümm. érdekes, én nem tapasztaltam az említett jelenségeket soha. lehet azért mert telefonom van? ;-)
Floriol Creative Commons License 2003.08.25 0 0 6
Már ne is haragudj, de nem azért van előfizetésem, hogy bizonyos hívásokhoz a másik szolgáltató kártyáját + egy free készűléket használjak.
Előzmény: Hayloft Ezekiel (4)
rali Creative Commons License 2003.08.25 0 0 5
Ilyet én is tapasztaltam már. Mi ez a jelenség?
Előzmény: Hayloft Ezekiel (4)
Hayloft Ezekiel Creative Commons License 2003.08.25 0 0 4
és egy éve képtelen vagy venni egy prepaid zsugát valami másik szolgáltatótól, hogy ezeket a hívásokat azzal bonyolítsd?
Sértődés ne essék, de biztos, hogy most a pannon a hülye?

(egyébként megint van pannonom is és tegnap felhívott egy másik pannonos és a beszélgetés közben eccercsak elfáradt a dolog és az ellenoldal átment artudetuba. Több hívási kísérlet után (ő is és én is kezdeményeztem hívást)) is szar maradt az elérhető legjobb hangminőség. Azelőtt és azóta se volt ilyen baj, nem értem mitől lehetett.

Előzmény: Floriol (2)
Timna Creative Commons License 2003.08.25 0 0 3
HIF?
Előzmény: Floriol (2)
Floriol Creative Commons License 2003.08.25 0 0 2
Amúgy ha nem habzik a szám elég normális a stílusom.:)

Nem tudok szolgáltatót válltani, mert van a családba még 3 társkártya(öcsike, hugika, anyuci) ami sajna az enyémre lett vásárolva.

Nem tudhattam hogy a gyerekem és az annya Tatabányára fognak költözni...

Fikázó topicból sosem elég, ha valami szar azt rendesen kikell hangsúlyozni. Végűl is fizetnem kell továbbra is, és nem kapok érte semmit sem.

Előzmény: Timna (1)
Timna Creative Commons License 2003.08.25 0 0 1
válts szolgáltatót vazzzeeee ne sírj, ezt nem értem, nincs röghözkötöttség...
Előzmény: Floriol (-)
Törölt nick Creative Commons License 2003.08.25 0 0 0
1.Ennyit a Pannonról.
2.Miért nem váltasz? Lehet!
3.Mielőtt megvetted, miért nem tájékozódtál, hogy milyen ott a térerő?
4.A stílusodon csiszolj, mert így ki fognak utálni innen.
5.Van már ezer Pannonos topik, ezért miért nyitottál?
Előzmény: Floriol (-)
Floriol Creative Commons License 2003.08.25 0 0 topiknyitó
Nem értem mi a tetves csökött qu... a..ért, nem tudok már lassan egy éve beszélni a lányommal.

Azt büdös paraszt fel és lemenőjét a szemét hálózatuknak és a fenntartóinak.

1 kib@szott éve vizsgálják vajon hogy lehet, hogy Bp-i 20-s kártyával miért nem lehet egy szót sem éreni abból amit a másik 20-s Tatabányai mond és fordítva.

Egy utolsó szemét szar amit csinállnak és nem szolgáltatás. Tulajdonképpen nekik visszakéne fizetni az uccsó 1 éves előfizetési díjat.

Legnagyobb szerencsémre valami sz@r ütésálló telcsim van hiába b@szom földhöz semmi, nem árt neki.

Ilyen fasz válaszokat és feladatokat kapok már 3x, tegye át a kártyáját egy másik 20-s telefonba és nézze meg így használlható e szolgáltatás. Nem mééééééééééééééééééééééééééééééééééééééégggggggggggg mindíííííííííííííg nem használható ez a szar.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!