Közben úgy néz ki megoldódott. A sufni xeon átalakítás bezavart valamit az elektronikájának. Nem tudom konkrétan mit, hol, de szerencsémre a gyári világítás részei is megvoltak még, szóval vissza tudtam gyárihoz közeli állapotba állítani, ki tudtam szedni az összes extra cuccot amit beszereltek korábban. Miután összeraktam, rögtön indult elsőre. Most már csak az lapjáratot kell majd beállítanom.
Sziasztok! Eléggé kihalt ez a fórum, ha jól látom, de azért teszek egy próbát, hátha valaki erre téved és tud válaszolni. Vettem tavaly augusztusban egy 92-es Kawasaki EN400 Vulcan motort. Teljesen zöldfülű vagyok a motorokkal kapcsolatban, szóval valószínűleg sok hibát elkövettem, de kérlek nézzétek el nekem.
Amit tudni kell róla: Nagyon keveset ment azóta a motor, szinte semennyit, és szerintem mielőtt megvettem, akkor se mehetett sokat. Egy évig nem volt rajta műszaki, az előző tulaj csináltatta meg, de nála csak 1 hónapot volt a motor és szerintem ő se ment vele. Valamelyik korábbi tulaj átalakította az első világítást sufni xenon rendszerre, (ezt majd vissza szeretném alakítani gyárira a műszaki miatt) illetve jelenleg nem indul. Ez utóbbira keresem a megoldást. (Bár ha tudtok bontott vezetékeket az első fényszóróhoz akkor elfogadom a tippeket!)
Amiket eddig cseréltem:
-új akkumulátor
-új gyertyák, igaz a japán oldalon kutakodva rájöttem, hogy nem 27-es hőértékű Denso gyertya kellett volna, hanem a 24-es. Ez nem tudom mennyire nagy baj.
-új gyertya vezetékek.
Ezeken túl még szétszedtem a karburátorokat és vettem hozzájuk felújító készletet. Kínai a készlet, de egy dologtól eltekintve 99%-ban megegyezett minden a gyárival. Az az egy dolog pedig pont a gumi membrán (diaphragm), ami a karburátorok tetejében van. Az a baj, hogy kisebb az átmérője. Sikerült annyira megnyújtanom őket, hogy egy kis B-7000 ragasztó segítségével a helyén maradjon mind a kettőben, viszont nem tudom, hogy ez így jó e vagy sem. Amikor belefújtam a megfelelő helyen a karburátorokba, akkor szépen mozogtak fel-le a tolattyúk amikre a membránok rá vannak rakva, szóval nem ereszt át sehol sem. Az eredetiket nem tudom visszarakni, mert elszakadtak. Az egyik véletlen az én hibámból (igen tudom...), illetve a másik is miattam, de akkor már úgy voltam vele hogy ha már venni kell akkor legyenek egyformák.
Viszont nem akar beindulni a motor. Már 2x lemerítettem az új akkumulátort, addig szenvedtem vele, de nem akar indulni.
Szétszedtem és kitakarítottam még a benzin csapot is, hátha az van eltömődve, de nem. Most olyan mintha nem lenne elég vákuum a benzincsaphoz menő csőben, ahhoz hogy az elkezdje engedni a benzint, de ebben sem vagyok biztos.
Eddig sem tudtam igazán hogy mi lehet a gond, de ezekután most már végképp nem tudom.
Tervezem szerelőhöz vinni a motort, de előbb a jogsit szeretném befejezni, amihez kell a pénz, úgyhogy egyelőre magam próbálom megoldani a dolgot.
Ha bármi tippetek volna, hogy mi lehet a gond, akármi, azt nagyon megköszönném, mert már semmi ötletem sincs!
Van egy vn 750-em. A motor kattogva/ketyegve jár. Hidegen kevésbé hallani és melegen erősödik. Csináltam kézi vez. feszitoket, de a hang maradt. Igazából nem lánc surlodasnak hallatszik, de adtam egy esélyt a feszitonek. A balancer csillapitokat olvastam még, de mivel mind két oldalon hallom ezért kicsit szkeptikus vagyok ezzel. Olvastam visszább, hogy valaki 2 év után találta meg, de valamiért az okot nem írta le. Szóval valaki esetleg tudja a megoldást? Köszi: Csaba
Adott egy 1500as Vulcan, arról szeretnék pár kérdést feltenni.
1. Nyitott kipufogó felrakása után érdemes a karburátoron állítani? 2. Nyitott kipufogónál ha jobban húzom a gázt, mintha kihagyna/visszafulladna a motor, ez ellen lehet valamit tenni? (gyári dob visszarakásán kívül) 3. Az alapjárat változik a motor dőlésszögétől függően, ha oldalsztenderen van akkor megvan egy tök jó alapjárat, ha egyenesbe állítom a motort már növekszik az alapjárat, ha pedig átbillentem jobb oldalra akkor iszonyatosan felpörög, ennek mi lehet az oka? karburátorban lehet valami probléma? 4. Alapjáraton mintha az első henger kihagyna, nem túl egyenletes a járása a motornak. Szikrát ellenőriztem, mind a 4 gyertyában van. Járó motornál egyesével lehúzgáltam a gyertyákról a kábeleket, illetve úgy is, hogy egyszerre kettőt hengerenként, ha az első hengerről lehúzom mind a kettőt akkor csökken az alapjárat de jár a motor, viszont ha a második henger gyertyáiról húzom le a kábeleket a motor lefullad, tehát míg a 2. henger járatni tudja egyedül a motort az 1. pedig nem. Innen a felvetés, hogy az első henger valamiért nem megye rendesen. Mi lehet a probléma?
Esetleg ezeket itthon is meg tudom oldani, vagy vigyem inkább szakemberhez?
Van egy 2008-as VN900-as gépem, 25 E km van benne. A nyáron voltam vele túrzáni, kb. 1.000 km tettünk meg, majd hazaérkezés után a motorból egy ciripelő hang kezdett el hallatszódni (menet közben a fordulat növekedésével ez a hang is hangosabb).
Van valakinek ötlete, hogy esetleg mil ehet? esetleg a szelepek adják?
Illetev tudna valaki ajánlai olyan megbízható, hozzáértő szervízt, ahol ezekhez a típisukhoz értenek, tudják javítani, és nem aranyárban??
Nekem a Kawasaki Vn 750 fordulatszám mérő ugrál, néha rendessen mér de sokszor csak ugrál, hl van a jeladója, vagy honnan kap jelet a fordulatszám mérő?
Leo Vince Silvertail Eu. Homolog Certivel E jellel DB killerrel eladó. Ez nem a kamus fajta. Európai kivitel tehát a szenzorok helye gyárilag kialakítva. Kawasaki Vulan 900 ie. Kawasaki Vulcan Custom 900 ie. kifejlesztve. A karbisra is jó csak le kell dugózni. Hangja kicsit mélyebb mint a natúr gyári de a mostani Német és a tervezett Osztrák cseszegetést is bőven teljesíti. Db killer nélkül pedig 10 centit növeszt a farkadon és hatványozza az ellenségeidet. Kp. és személyes átadás....tehát nem postázom. Pillanatnyilag 215 000 ft. az E-bay-on...de ezt használtam kicsit és van két nem látható helyen karc rajta.
Nagyrobogók és a régi MZ után lett egy Kawasaki EN 500A Vulcan gépem, amit imádok. Amerikai piacra készült darab. Tanácsot kérnék, hogy mi lehet az oka annak, hogy motorféken a hajtás (hátsó kerék) felöl búgo hang jön, mint amikor egy ikarusz busz motorfékez.... Gázra csendes, gyorsításkor is szép hangja van, csak a motorféknél és üresben guruláskor búg. Picit (tényleg picit) lazának látom a bordásszíjat, de ha feszítek rajta akkor még jobban búg üresben. Valakinek van tanácsa?
Eddig nagy robogóm volt ( burgman 400). Gondolkodom egy vn900 vásárlásán. Mit lehet tudni ezekről a típusokról? Megbízható gépek? Szervíz költségek stb. Láttam szíj hajtás. Mennyi a csere intervallum?
van egy kérdésem, friss EN500 tulajdonosként. Most vettem, nagyon szeretem. Semmi gondom vele, de furcsállom, hogy hidegen is szívató nélkül, pöccre indul. Lehet hogy sok benzint kap? 100 km-en kb. 5,3 liter a fogyasztás, én nem sokallom...