Ez a topik azért van hogyha valami kérdésed akadna a sarokcsiszolóval, és más elektromos szerszámokkal kapcsolatban, esetleg javítanád de nemértesz hozzá és segítség kell akkor ide lehet írni, és segítek!
Szia! Ennél a tesco-s sarokcsiszolónál mi a szétszedés trükkje? Nekem egy S1M-KZ-115A típusú van. A fejet tartó felső 4 illetve az alsó 2 csavar leszedése után nem tudtam kibújtatni - nem is vagyok benne biztos, hogy melyik irányba és hogyan kellene, erőltetni/feszegetni meg nem akartam és semmi leírást nem lehet találni hozzá az interneten. És ha neked is ugyanez van/volt, akkor melyek azok az egyéb márkák (pl. a SKIL) típusai, amelyek megegyeznek felépítésükben? Előre is köszönöm a választ!
Egy kérdésem lenne! tud-e valaki Olyan szervíz vagy javítót aki Yato sarokcsiszolót javít és alkatrészt is tud hozzá. Egy meghajtó tárcsa vagy kuplung tárcsa ki minek nevezi kellene.Ez köti össze a motort a hajtásházzal.
Van egy fordulatszám szabályzós 125-ös Makita sarokcsiszolóm(Makita 9565CVR) és újonnan 2 órát is csiszolhattam vele úgy, hogy nem melegedett a szöghajtása (meg a motortest se), de jó ideje kis használat után is forró a szöghajtása (vas csiszolás/sorjázás/vas vágás).
Gondoltam szétkapom és telinyomom zsírral, de szétszedni nem tudom a szöghajtást, mert ha kiszedem a 4 csavart belőle megcsavarhatom az elejét a tengelye körül, de nem jön le a szöghajtás eleje, mintha túl passzosak lennének a csapágyak.
Youtube videókon láttam hogy a bozótvágók szöghajtását pl úgy szedik szét, hogy felmelegítik az alumínium hajtásházat, az kitágul és kilehet venni a belsejét, kísérletezzek esetleg itt is ezzel?
Anno a Makita magyar képviseletével felvettem a kapcsolatot bekérték megnézni, amikor visszajött egy ideig (nem annyi ideig, mint az elején) megint szépen melegedés nélkül dolgozott, a képviselet nem válaszolt az e-mailemre, hogy mi van a géppel - akkor sem amikor ezt szóvá tettem, hogy akkor most miért ilyen csendesek.
Azt se tudom, hogy azzal előlről kezdődött-e a garancia, hogy visszaküldtem a gépet hozzájuk bevizsgálni :/
Nekem az a gondom hogy a sarokcsiszoló nagyon rezeg(vibrál). Ha mozgatom a tengelyt ami a korongot tartja nem erzekelek dobást illetve nem tunik ugy hogy pl a csapágy ki van verodve.
Egy új szöghajtómű mindig zajos, de a használat során idővel összekopik és sokkal csendesebb lesz. Nálam a grafitos zsírok nem váltak be, ellenben a fűkaszákhoz ajánlott Husqvarnaszöghajtás zsír igen. A képeken egy husi zsírral töltött 125 mm / 1400W /11000 RPM - Bosch sarokcsiszoló 73C° hőmérsékletűre melegedett bontott hajtóműve látható. A tapasztalatom az, hogy a megfelelő mennyiségű - és minőségű - kenőanyag a terheléskor keletkező hő hatására kellően meglágyul, és a magas fordulat ellenére is jut oda, ahova kell. Ezt a zsírt legutóbb Makita 18V BL motoros akkus sarokcsiszoló hajtóművében használtam, ami egyértelműen csendesebb, és finomabb járású lett.
Makita kisflex szöghajtását cseréltem, a tányér és a kúpfogaskerék is vadi új.
Minden oké lenne, de a hangja az brutális.
Pedig grafitos zsírral kentem meg.
Megint szétszedtem és azt látom, hogy a nagy fordulatszám miatt a zsírt kicsapta a szélére, a fogaskerék felületén gyakorlatilag a zsír hírmondója sincs (zsír molekulák sincsenek)
Elkezdtem trükközni, nyomtam bele egy kis hajtóműolajat + zsírt még, igy csak egy picit volt jobb, majd megint rosssz.
Aztán megint szét, megnyomtam, hogy már a száján jött ki, na így már jó lett, de így meg szivárog ki belőle.
Kérdésem, milyen zsírt kellene használjak?
Kérem, ha valaki ajánl, azt csak saját tapasztalatból tegye, nyilván azt én is látom, ha rákeresek, milyen zsírok vannak arany áron, makitáéknál, de ha most veszek és ugyanott tartok mint a grafitos zsírral (ami egyébként würth és tudtommal király minőség)
Az első csapágy tönkrement, ezt kellene cserélni, ha szét tudnám szedni a felső részt. A kúpos fogaskerék nem egy külön anyával van felfogatva, mint mostanában szokták. E rajz szerint úgy látom, hogy menetesen van a tengelyen, de sajnos a forgórészt sem tudom kivenni a fogaskerékházból, hiába próbáltam ütögetéssel. Más rajzot nem találtam, hogyan lehet összerakva. Valaki tudna ebben segíteni? Köszönöm.
Üdvözlök mindenkit!Segítséget szeretnék kérni.Van egy Bosch GVS 8-125C sarokcsiszolóm ami javításra szorul.Már megrendeltem hozzá az alkatrészeket viszont nem tudom leszedni a tányérfogaskereket. Nem tudom, hogy van rögzítve.Szétbarmolni nem akarom ha valaki tudna segíteni megköszönném.
Ha teljesen körbefut a kollektoron a szikra és hangosan durrog, akkor biztosan zárlatos a forgórész. Ha csak hosszú a szikra, de nem éri el a másik szénkefét, még szerencséd lehet. Nem elég lecsiszolni a kollektort, esztergályossal le kell szabályoztatni. Utána a hornyokat ki kell pucolni, simára csiszolni. Ha ezután új kefével is húzza a szikrát, vége. :-(
Ha valakinek nincs lehetősége kedvező áron leszabályoztatni, jobban jár, ha eldobja, mielőtt kefét venne bele. A leszabályzás + új kefe ára közelít egy olcsóbb, de nem az "egyszerhasználatos", hanem pl. Bosch gép árához. :-(
Sarokcsiszoló javításban kérnék segítséget. Adott egy Skil 9004 (115mm-es) gép, aminek elkopott a szénkeféje, vettem új párt a szakkereskedésben, szépen felcsiszoltam polírpapírral a kommutátort, kitisztítottam a közöket, összeraktam, működött is kb 1/2 órát, s a szénkefék csontra lekoptak.
Amit láttam: nagyon nagy ívcsóva a szénkefék után bekapcsolt állapotban a forgás irányában.
Érdemes vele még foglalkozni, vagy inkább új/másik gépben gondolkodjak?
Olyan problémám van egy 2200w os nagy méretű sarokcsiszolóval , hogy ha nyomom neki megáll. Elindítva szépen felpörög , de sok erő nincs benne. Ez egy kék házas , magyar feliratos készülék kb 15 éves. A forgórész szép az állórész szép benne , kefék vannak (sima 1 drótos) ,lágyindítás jó , de egyszerűen nincs erő benne. Van valakinek valami ötlete ? Az erőt onnan tudom ,hogy van egy ugyan olyan , de Atlas Copco márkájú és az bőven erősebb.
Van nekem egy "Straus Austria ST115-103" 500 Wattos sarok csiszolóm ami szuperül működik (egy évben jó ha 2-3-szor használom kissebb csiszolásra), elhatároztam, hogy megnézem milyen a kenése és ha már beleszáradt, akkor friss zsírt teszek bele.
Bizony a zsír már elég régi és beleszáradt, egyébként nem grafitos hanem valamilyen sűrű, piros zsír. Nekem van kétféle zsírom itthon meg, valaki megtudná mondani, hogy melyik lenne alkalmasabb ennek a szöghajtásának a kenésére:
1. Autol Top 2000
AUTOL TOP 2000
Az AUTOL TOP 2000 különlegesen hosszú élettartamú, szintetikus alapolajú, speciális, kitűnő tapadású kenőzsír. Világos, majdnem áttetsző kenőzsír, jól adagolható és nagy üzemi nyomást tud elviselni.
Szélsőséges körülmények között csökkenti a csapágy kopását és különösen ellenáll a csapágyakból és a csúszó felületek közüli kimosási veszélyn. Vízálló képessége még a sós vízzel szemben is kiváló.
Gazdaságos felhasználás a súrlódás csökkentése, korrozióvédelem és a kockázatmentes kenési intervallum maghosszabbítása révén.
A másik kérdésem pedig az lenne, hogy a sarokcsiszoló függőleges tengelyének a felső fele siklócsapágyban forog, nem néz ki bronznak, de persze lehet, hogy az, ide milyen kenést javasoltok, ugyanazt amit a fogaskerekekre vagy valami mást?
(Az alsó csapágy elég zajos, SKF-re kifogom cserélni.)
A harmadik probléma pedig az, hogy a bilincs által felerősített védőburok letört, 38 mm átmérőjű ott az öntvény amire a védőburok rá van erősítve, lehet valahol kapni ilyen vagy ehhez hasonló 115 mm-es tárcsa köré védőburkot?
(Annyit még tudni kell erről a sarokcsiszolóról, hogy ezt a múltban visszahívták kábel szigetelési problémák miatt, anno én emiatt akkor ezt a csiszolót szétszedtem és korrigáltam a hibát, tehát erre a témára nem érdemes egyszót sem pazarolni.)
Szétszeded, leveszed a levehető oldalát, ott van elötted a bejövő kábel , kapcsoló és minden kötés, elágazás
Kézbeveszel egy OHM mérőt és méred a csatlakozások átvezetését
Ha nem egyedül vagy, ugyanezt voltmérővel, konnektorba kábel bedug és valaki fogja a flexet, mert bármikor beindulhat és összekaszabol
Jellemzően kétsarku kapcsoló van a flexben, előfordúlt hogy a kapcsoló egyik érintkezője nem zárt. Bejövő kábelvégen és a kapcsoló elmenő két csavarján mérj feszültséget
Kefe jó, de előfordul hogy mégis felakadt alig mm-re a kollektortol
Finoman megmozgatod az apró rátoló sarukat, ha a kezedben marad , ott szakadt. Szoval mérni kell
Sziasztok.Tudnátok nekem segiteni?Van egy Bosch (kék) flex ami nem ad magáról életjelet,igy került hozzám.Elvileg nem leégve van,szénkefe jó,kapcsoló jó de meg se mukkan.Az érdekelne hogy innentől mit hogyan?mit mérjek?Köszönöm aki segit.
Segítséget szeretnék kérni egy flex márkájú csiszolóban szénkefét akarok cserélni. Kivettem a rosszat,k98 és k99 a száma.kB 2 hete vettem ki szóval nem tudom h melyik melyik oldalra kerül..van jelentősége? Előre is köszönöm a választ.
Üdv! Van egy Workzone WTS 125-ös sarokcsiszolónk, amelynek megsérült a kábele és szeretnénk kicserélni. Van 5 csavar, ami ránézésre összetartja, de miután ezt kiszedtük, akkor sem sikerült szétszedni a markolatot. Mi tartja még, szedett már szét valaki ilyet?
Szia!! Van egy Bosch ipari 125-mm korong átmérőjű sarokcsiszolóm!! A kérdésem a tányérkereket le tudom venni roncsolás nélkűl?? Ha igen hogyan?? Zsugorkötéssel van rátéve nincs ékpálya!! Köszi!! Üdv F
Üdv! Sziasztok! Van egy Interkrenn WS 230-as (2000W) flexem, nagy problémám támadt, elkopott a vágókorongot meghajtó kis kúpos fogaskerék, honnan tudnék ilyet szerezni? a segítségetet előre is köszönöm.
Valamint van egy Bosch GWS 24-230-as (2400w) flexem is, amint el akarom indítani levágja az automatát, mi illetve mik okozhatják ezt a problémát? válaszokat köszönöm :)
Létfontosságú hogy legyen benn zsír, méghozzá grafitos zsír kell bele!!! (kicsit mikor megmelegszik megolvad, és folyamatosan ken) !! a tárcsára a válaszom pedig az hogy szerintem ha nemkell huzamosabb ideig akkor jó az olcsó is, de mindenképp olyan legyen hogy a vágó élben legyenek bevágások, sokat segít, pl a vágott anyag forgácsának az eltávolításában!!