Meg vannak azok a reklamok is amik szimplan nagyon megtevesztoek es felrevezetoek.
pl a Stadalax... amirol azt mondjak "konnyen indul a reggel 1 szemtol." Csak azt nem teszik hozza, h nehezen is folytatodik, mert meg elmesz 2 oran belul 3x f*sni... :D
Ez egy szimpla hashajto. A gond csak az ,h nem ezt sugalljak. Sottt, nem ezt mondjak.
Nagy "kedvencem" mostanában a telekomos ó tannenbaum átirat, undorító skizofrén multikulti förmedvény, ahol a költő nehezen tudja eldönteni, hogy a boldogság a család- és gyereknélküliség (Csakegykérdésemvan: boldog vagy? Hahh hátpersze, hiszen az egyedüllét a legnagyobb boldogság, nagymami!), vagy mégiscsak a családi körben töltött ünnepek jelentik. A yetteles meglepivanazappban csak sima ízléstelen kreténség. Attól kapok eperohamot, hogy ezekért a művekért magukat marketingesnek nevező idiótak nagy pénzeket kapnak. Ezekhez képest a vodás karácsonyi reklám Bodrogival és Szilágyival egy művészfilm igényességű reklámsorozat, hogy jó példát is hozzak a szartengerből.
A voda reklámjai szeritem is undorítóak. Ez a klónfalvi dolog meg kimondottan ingerel. De tudják mit? Inkább lakok Klónfalván, minthogy átmenjek a vodához. Brrr. belegondolni is szörnyű :-)
A t-mob*llal nincs különösebb bajom - gondolom, mert különben emlékzenék rájuk. :-)
Hát ahogy egy nap az élet a kérésznek, úgy egy nap ameddig a szerencsétlen a vodás előfizetésének örül. Az első. Aztán soha többet.
Én azokat a reklámokat tolerálom legkevésbé, amikor azt mondják, hogy az adott terméktől leszel gondtalan és boldog. Nyilván sokan szeretik, nade részemről semmi ilyesmit nem hozhat pl. egy büdös, fekete és keserű kávé.
Próbálja meg mindenki a hangot lekapcsolni a reklám alatt. Többnyire a képeknek köze nics a reklámozott dologhoz. Ha a végén ki nem írnák, hogy mi a francot akarnak eladni, a nézőnek fogalma sem lenne.
Egy témába vágó könyv. A propagandáról (és a reklámokról, mert az is propaganda) szól. A pszichológia oldaláról mutatja be az egészet, azt, hogy hogyan és miért működik. Vannak benne érdekes dolgok, pl. a McDonaldsról, a választási kampányokról (az öböl háború körül zajló politikai csatározásokat elég rendesen kivesézi), a szektákról, a meggyőzésről, az egy pillanatra felvillantott reklámok mítoszáról, meg egy csomó konkrét esetről.
Aronson meg nemtomki írta, de Aronson (és a másik is, csak tudatlan vagyok) elég elismert a szakmájában. Egy másik könyve, A társas lény, meg az emberi kapcsolatokról szól. Azt is szívesen elolvasnám, csak még nem volt hozzá szerencsém.
A legundorítóbbak szerintem a mobilszolgáltatók reklámjai. A voda "now" (magyarul "most élhetsz igazán") kampánya meg kifejezetten gerinctelen. Konkrétan a szitakötős vagy milyen röpködős-rovaros reklámra gondolok. Az szép meg minden, hogy ösztönzik az embereket, hogy próbálják élvezni az életet, mert arra való, csak az nem, hogy erre a havidíjas előfizetést ajánlják megoldásként.
A tré-mobil reklámjai ugyan erre építenek. Mindenki boldog, és mindenki témobilos.
"....pl. a párod megkér, hogy vegyél neki fentebb említett cuccokból valamit, akkor tuti, hogy azt veszed...."
Hát tuti hogy nem.
Na legyen itt egy ellenpélda is. A most futó Sony Bravia reklám. Az nem idegesít pölö.
Szóval azért akad néhány.
És egy konkrét: pölö egy mosópor, ami már hosszú évekkel ezelőtt is tuti tisztára mosott és most az újabb is. Most akkor régen át voltunk b*va? Mert ha igen, most is.
Ja és azok a hányinger betétreklámok. Nahát attól kifordul a gyomrom, nemcsak idegesítő.
És különös bűntény, hogy a reklámok és klippek percekben, félpercekben kerek történeteket mesélnek el, és ezzel szinte leszoktatják a gyerekekt a tartós figyelemről, hiszen, ha ennél hosszabb 1 történet akkor az már uncsi. Regények???!! Kilométer hosszúak számukra.
Mindenkit befolyásolnak a reklámok, legfeljebb az értelmesebbje megpróbálja nem vakon követni azokat.
Pl. tuti, hogy legalább 5-6 tampon, meg intimbetét márkát, vagy szlogent fel tudsz sorolni, pedig (ha jól sejtem) nincs szükséged rá.
Tele van ilyen felesleges szeméttel az agyad. Sokkal nehezebb bármit is megtanulni ma, mint 20/50/100 évvel ezelőtt, mert a reklámok felesleges információkkal bombáznak, és a sok ismételgetéssel belemossák a márkaneveket, és ezzel szabad kapacitást vonnak el.
De azt elérik vele, hogy ha pl. a párod megkér, hogy vegyél neki fentebb említett cuccokból valamit, akkor tuti, hogy azt veszed, amelyik neve ismerősebben cseng.
nem értem, hogy ha mindenki azt mondja, hogy soha semmit nem vesz reklámok miatt, akkor miért éri meg a cégeknek nem kis összegeket fektetni a marketingbe?
Manapság már odáig jutottam, hogy a valamit reklámozók nem is idegesítenek annyira. De azt, hogy a saját műsorát képes megszakítani a tv, hogy önmagát reklámozza, ez számomra felfoghatatlan.
Egyrészt hosszabbak, mint azok a műsorrészletek, amiket megszakítanak. Nem a műsor közben van a reklám, hanem a reklám közben kb. 10 perc műsor. Így semmire nem lehet odafigyelni, semmit nem lehet átélni, mert mire kezdené az ember beleélni magát pl. egy filmbéli helyzetbe, addigra putty, reklám, kizökkenek a gondolatmenetből és vége. Már nem érdekel tovább a film. Ebben a formájában nem. Ráadásul ha este van a műsor, akkor holtfáradtan nem tudok két óra hosszat, éjszakába nyúlóan nézni egy rohadt filmet, ami amúgy csak 80 perc lenne.
Másrészt maguk a reklámok is hülyeségek, nemhogy rávennének engem, hogy x dolgot megvegyek, mert dejópofa, hanem éppen ellenkezőleg! Van egy gyűjteményem cédére kiírva a cocialista reklámokról, legalább azok viccesek voltak és tényleg azt reklámozták, ami az adott termék volt és jól megragadták annak legfőbb jellemzőjét, funkcióját!
Az sem tetszik nekem, hogy olyan egyszerű dolgoknak, mint a tejtermékek olyan hangzatos neveket adnak, mintha parfümök lennének. Igaz, ez már nem a reklámozók, hanem a gyártók hülyesége, de akkor is!