Igazad van, az Elmegyek Kökény Attila előadásában méltatlan volt, de szerintem a "Kell még egy szó" sem kapott megfelelő elismerést (egy pontot sem!), pedig itt még az előadóra sem lehet panasz, hiszen remekül énekelt, talán még az eredeti előadónál is szebben.
Igaz, ezt a dalt sokan "sziruposnak" tartják, pedig Demjén minden koncertjén előadja, vele énekel a közönség, hiszen ez a "Honfoglalás himnusza"!
A Csókkirályt a buli hangulat megteremtése és a nagyszerű előadás miatt hagyták benne, szerintem nem baj, hogy volt egy Hungária szám is, hiszen mégis korának legjobb rock zenekara volt! Ráadásul ehhez tudott a zsűri a legtöbb sztorit fűzni! :-)
Összességében ez az évad is jól sikerült, a "Fekete pillangót" én is sajnálom!
Véget ért a műsor, kedveltem. Visszaolvasva a fórumot, többször bólogattam, szóval mindent leírtak már előttem.
Jószívvel, de főleg igazságosan nem is tudtam volna talán dönteni. De úgy érzem, nekem mégis az "Elmegyek" dal a szívem csücske. Nekem ez a dal a legszebb, a legkedvesebb, a legtöbb emlékkel! Laikusként írom, hogy Kökény Attila előadása alatt kirázott a hideg, de nem amiatt, ami miatt Máté Péter előadásában! Nagyon zavart ahogy előadta a számot, főleg úgy, hogy még az előzőeknél is "cigányosabbra" vette?! ( És rájöttem, ahogy hallgattam a dalt, hogy anno miért is drukkoltam inkább a Megasztár 5-ben (2010) Tolvaj Reninek!)
Agárdi Szilvi előadását végig "homályosan" láttam, gombóccal a torkomban. (Sokáig fogok emlékezni Szilvi előadására, beleégett a retinámba.) Hangulatos volt a "Csókkirály," remek előadásban, csak nekem ez nem "a dal " kategória! Holott tudomásom szerint ez egy dalverseny volt.
Úgy érzem, hogy az elhangzott számok közül a döntős dalokat a nézők (a zsűrivel együtt) választották, de nem azt tükrözik, amit anno milliók szerettek, dúdoltak. ( Érdekes volt, hogy egyetlen kritikát nem hallottam a műsor folyamán?!)
Továbbra sem tetszett a műsorban a zsűritagok hosszú nosztalgiázása. (Sokszor olyan szinten áradoztak, de a nem ezt tükrözték a pontszámok?!) Node ez már okafogyottá is vált.
Lényeg, hogy a műsor folyamán szívesen hallgattam azért a régi számokat, új előadásban, pár kivételtől eltekintve.
Úgy érzem, ha majd a döntős dalokra gondolok, párat el is fogok felejteni, de az "Elmegyek" megmarad az "én kedvencemnek, Máté Péter előadásában."
Ez egy végtelenül erős mezőny volt, a tavalyinál is, de a két évvel ezelőtti döntőnél mindenféleképp. Valószínűleg én nem tudtam volna dönteni, főleg nem az Elmegyek, az Európa és a Maradj Velem között.
A Hungária kifejezetten zavart a Top 10-ben, főleg, hogy ennek az volt az ára, hogy az egyértelműen minimum első tízbe való Cserháti Zsuzsa sláger például emiatt nem került a döntősök közé. Ez már a döntő, itt egyaránt kell slágernek, de (m)értékadónak és minőséginek is lennie az ott szereplő zenéknek. A másik kilencről ez azért elmondható volt.
ez a popzenében így van, hogy a szerzők egy meghatározott előadónak írnak dalt. Főleg, ha zenekarról van szó, ők azért írnak dalokat, hogy legyen mit játszani, nyilván a saját hangszeres tudásukra, az énekesük/énekeseik hangjára. Szóló énekesek is akkor sikeresek, ha van mögöttük egy szerzői gárda, akik az ő hangjára, stílusára írnak dalokat, így az énekesnek is nagy szerepe van abban, hogy az siker lesz.
Érdekes, hogy ez a kortárs komolyzenében is gyakori, hogy egy szerző egy meghatározott hangszeres művésznek, vagy egy zenekarnak felkérésre, vagy saját felajánlásból ír darabot. Nagyon szeretem a Szent Efrém énekkart, nekik is vannak darabjaik, amit ők vittek sikerre, az ő daluk, de egy kortárs zeneszerző írta kifejezetten nekik.
szövegírója is Horváth Attila, szép elismerés ez neki.
Valóban, ehhez képest azonban nem méltatták eléggé a munkásságát. Balázs Fecó, Charlie és Demjén Rózsi (na meg sokan mások) sokat köszönhetnek neki, mert számos dalnak ő írta a szövegét, a Piramis hatalmas slágerei is az ő szövegeivel szólaltak meg.
Érdekes, én általában nem jegyzem meg a dalok alkotóinak nevét, talán ez nem mindig az én hibám, hiszen a média is "Charlie dala", "Rózsi dala", Fecó dala" így emlegeti a dalokat.
Volt nem régen egy születésnapi "Hogy volt" műsor, Demjén Rózsival, nagyon érdekes volt. Abból tudtam meg, hogy mennyi dalát írta Lerch István és Menyhárt János (utóbbiról mindig csak az "Álmodj királylány" jut eszembe), de a közvélemény Rózsinak tulajdonítja a dalokat.
Király Viktor előadása nekem nem tetszett, szerintem egy kicsit túljátszotta. Véleményem szerint neki nem eljátszani kell a dal érzelmi tartalmát, hanem elénekelni, úgy, ahogy a dal végén az utolsó taktusokban tette. A lezárás egyenes, tiszta éneklés volt. Maga a dal gyönyörű, az egyik legszebb magyar szerelmes dal.
Muri Enikő előadása nekem is tetszett. Ha az idei versenyzőkből kellett volna választani, én mindenképp a Fekete pillangót szerettem volna ott látni a döntőben, valamilyen rejtélyes okból a gyártók Hangjanix bárdnak adták a dalt, hogy biztos bukásra legyen ítélve.
Érdekes, hogy a Nézz az ég felé, és a Maradj velem szövegírója is Horváth Attila, szép elismerés ez neki.
Nem tudom, volt már a műsor történetében Generál? Nekik nagyon sok szép bravúrszámuk volt, pl. a Százéves kút.
Ha pusztán a dalok versenye volt, semmiképp nem a Nézz az ég felé (és nem is a Maradj velem) volt a nyerő a mezőnyben, hanem az Európa és az Elmegyek. Mint dalok, szerintem ezek adták a legnagyobb kulturális többletet a magyar zenének. Csak hát az Európát Oláh Ibolya rekedt hangján kellett végighallgatni (nem volt olyan rossz persze, de az eredeti varázsa nem volt meg), az Elmegyeket pedig Kökény teljesen hazavágta, így az előadó+dal együtt esett latba, ebben viszont szerintem Viktor vitte a prímet, aki határozottan emelte a dal színvonalát, Freddie kellemes volt, de nem neki adtam volna a győzelmet. A legjobb dal az egész műsorfolyam alatt Agárdy Szilvi tavalyi győztes dala volt, még mindig meseszerű volt az egész.
Amúgy a tegnapi döntőből minimum 3 dalt mellőztem volna. Egyrészt a Pápai Joci féle katyvaszos izét, másrészt a ripacs Fenyő Csókkirályát (ettől szabályosan kiráz a hideg) meg az LGT féle váramamát. Jobb lett volna a Cserháti dal Muri Enikővel, na az pl. megint egy olyan produkció volt, amit az előadó emelt meg.
Ez valóban a dalok versenye volt és én nem is tudok közöttük különbséget tenni, hiszen mindkettő nagyon szép, a zene és a szöveg nagyon ütős lett!
Mivel a dalok egyformán tetszettek, az előadást figyeltem: Viktor adásról-adásra jött fel, egyre szebben és hitelesebben adta elő a dalát, de ez nem mondható el Frédiről. Ő kétszer Charlie utánzat volt, a harmadik előadását már meg sem hallgattam emiatt.
Ismét Korda szava döntött, ő az értékelésekkor annyit ömlengett Viktor előadásáról, azt hittem, neki adja a 10-et, de be kellett látnom, hogy a "lottó-fiú" nem véletlenül nyert, ő mégiscsak a köztévé kegyeltje.
Viktor hangja sokat változott a + 20 kg-os súlya okán, de személy szerint én jobban szerettem nézni karcsún. :-)
Fehérvárit ki nem állhatom, sose hallgatok tőle semmit. Tegnap olyan szerencsém volt, hogy pont akkor kapcsoltam oda, amikor ő énekelt. Nem tetszett, de nem is én vagyok a célközönsége. Ráadásul ez egy dalverseny, a dal pedig csodálatos. Az is igaz, hogy bár több értelmezése lehetséges, mindegyik szomorú.A felső rétege szerint egy férfi szakít a szerelmével és hazamegy a családjához.A mélyebb rétegben egy ember a halálára készül, leszámol az életével és az égbe vágyik, megtérni szerettei lelkéhez.
Ami fura, hogy ebben tegnapi éneklésben egyik se jött ki, viszont a válogatón, amikor egy az egyben Charliet utánozta, akkor igen.
Orsovai Reni sem feltétlenül emelte a Szerelem miért múlsz színvonalát, legalábbis Wolf Kati stúdióanyagához képest. Katinak olyan szép selymesek a magas lágéi, ehhez képest ez egy orrhangú dolog volt, sok kínlódással. Másfelől Kati bántóan elszúrta a dalt az Eurovízión, szóval ha ahhoz mérjük, már nem annyira gáz. Kérdés, hogy valaki el tudja-e ezt tényleg szépen énekelni élőben.
Kökény sztárolását sose értettem, már a Megasztárban se. Értem én, hogy technikailag viszonylag jól énekel nagy tüdővel, hangterjedelemmel, de az éneklésében semmi művészi minőség nincs, kifejezetten kellemetlenek a frazírjai, a gyakori berekedése, sikeresen tönkretette ezt a bensőséges hangvételű Máté Péter dalt.
A karácsonyi szerintem azért volt jobb, mert sokkal nívósabb dalokat dolgoztak fel.
Engem se a színpadkép, se a jelmez nem szokott zavarni, ha a zenei előadás tökéletes. Egyszer rágtam be, amikor egy egyébként igen dekoratív kanadai énekest olyan ronda vízi szellemnek öltöztették be, hogy semmi se látszott belőle a jelmez és a maszk alatt. De legalább a zene és az ének tökéletes volt:-)
Szerintem, az "éjszaka soha nem érhet véget" miatt. A 2016-os euróbajnokság idején a meccs utáni végtelen bulikon kezdték énekelni a szurkolók, kint a franciaországi helyszínen és itthon is, ahol közös meccsnézés volt.
...és amin jót mosolyogtam: Janza Kata a mentorának tekinti Szulákot, "már kicsi kora óta" az volt! Hááát Katika: mindössze nyolc évvel idősebb nálad a művésznő! :D
Évek óta nem tudom megfejteni, miért éppen ez a dal lett a "focihimnusz", mert valójában egy szerelmes dal (lenne). Esetleg a "varázslás" és az "éjszakai repülés" miatt? :-)
Jobb is volt a karácsonyi! Én "egyenesben" néztem és elgondolkodtam: tuti arra számítottak, hogy a nézők az elfogyasztott pezsgőmennyiség hatására remekól szórakoznak. Hát, ha nem nézték, csak hallgatták, el is tudom képzelni, hogy így volt!
Én bizony néztem is és bevallom, nem emelgettem elég gyakran a kölyök pezsgőt, mert "kiszúrta a szememet" mennyire előnytelenül öltöztették fel a résztvevőket:
- Bernadett és Szulák ruhája nagyon előnytelen volt, telt hölgyekre nem szabad fényes anyagú ruhát adni, Berni pedig mintha terhes lenne? Az extra produkciós hölgy ruhája szép lett volna, ha nem emelik ki a pocakját azzal a fura alakú mintával. Na és ami Lilikét illeti: fényes anyag nála rendben, mert elég karcsú hozzá, de az a piros szandál mit keresett a lábán?
- Gyuri bácsi "hajóskapitányi" zubbonya sem illett hozzá, olyan volt, mintha elfelejtett volna alá öltözni (és bizony most is el-elszundikált elég gyakran, nem is tudom, hogy tudtak fellépni egy szegedi bálon az óévbúcsúztatón, miért nem pihentek már egy kicsit).
- Feke Pali fényes dzsekije meg... oké, ezzel akartak disco hangulatot teremteni.
Vastag Csaba sem illet a dalhoz, túlságosan "humorosra" vette. Ugyanígy hiányérzetem volt Nádas Györgynél (hű, de rosszul áll neki az a - 30 kiló) és Vida Péternél is, mindkettő csalódás.
Meglepett, hogy Poór Péter mennyit "öregedett" egy év alatt! Korábbi években zsűrielnök volt egy szolnoki tehetségkutatóban, ott még nagyon fiatalos volt. A hangját káprázatosan megőrizte, ahogy Kovács Kati is, ebben a műsorban! A két legenda nekem nagyon tetszett! Kati pótolta nekem a szólóban szereplő női énekeseket, mert bizony hiányoztak ebből a műsorból (is).
Én ebből a hatalmas választékból az Éjjel soha nem érhet véget című remekművet választottam.Soha se szerettem se a discozenét, se a focit, de Völgyesit kedvelem, Denizt pedig sokra tartom. Az egyetlen magyar rapper, akinek meg tudom hallgatnia dalait. Főleg azokat, amiben Orsovai Renivel ketten vannak. Nagyon viccesek voltak, szilveszteri hülyeskedésnek elment, ha zenei produkciónak nem is:-)
Visszanéztem a CSAF tegnapi, azaz szilveszteri műsorát. Továbbra is a karácsonyi műsor tetszett jobban!
A három győztes dal: - Hungária: Csókkirály - Szabó Máté,
- Kováts Tamás: Pocsolyában léptem - Vastag Csaba,
- Száguldás, Porsche szerelem - Szulák Andrea és Kamarás Iván
Az én sorrendem (jobb híján):
- Hungária: Csókkirály - Szabó Máté
- Magna Cum Laude: Pálinka dal - Vastag Tamás
- Zorán: Kócos kis ördögök - Poór Péter
( Poór Péter sosem volt a kedvencem, sok évtizede nem is láttam szerepelni. De szinte lerítt róla, hogy milyen megfelelési kényszerrel akart teljesíteni - közel 80 évesen helytállni a színpadon -, még meg is sajnáltam! Ugyan nem jutott tovább, de nagy boldogság volt számára a siker. Biztos vagyok benne, hogy bizonyára feltöltődött a sok dicsérettől és a felé áramló szeretettől.)
- A "Nyolcóra munka, nyolcóra pihenés" c. dal Vida Péter előadásában volt az a produkció, amit nem tudtam hova sorolni?! Ergo, befolyásolható vagyok e szám és főleg az előadó tekintetében!
- A Nagy Tibor-Juhász Sándor 1984-es örökzöldje a "Száguldás......" c. dalt külön-külön és duettben is énekelte Charlie és Cserháti Zsuzsa. Az Ő előadásukban jobban tetszik a dal, mint Szulák Andrea és Kamarás Iván előadásában.
- Az "Egy bolond százat csinál" filmsláger nekem Balássy Betty - Varga Feri előadásában beégett a retinámba!
Miller Zoltán - Vágó Bernadett előadásában kevésbé.
(A divathoz nem értek, de Bernadett nagyon előnytelen szabású ruhája is rontott az összképen, szerintem.)
- A "Táncoló fekete lakkcipők" c. dal Nádas György előadásában (kalapban?!) számomra nagyon gyenge, élettelen volt.
Komár László után, Solymos Tóni előadásában hitelesebb lett volna a dal, szerintem.
Kíváncsian várom ezután, a januárban kezdődő elődöntőket.
Ne szabadkozz! Sajnos egyetértek azzal: "nem megy"! Én egy éve a Nővéremet siratom, el sem tudtam búcsúzni Tőle! Már háromszor álmodtam Vele ugyanazt a történetet, amelyben távolodott, távolodott, távolodott és nem értem utol!
Én is azt érzem, hiába mondják: "majd az idő begyógyítja a sebeket!" Mi páran már ismerjük annyira régen egymást, hogy elfogadjuk, megértjük, ha időnként ide hozzuk a "magánügyeinket"!
A magam részéről azt kívánom: őrizd meg ezt a pozitív személyiséged és -minden nehézség ellenére- legyen sok erőd és egészséged az élethez!
MINDENKINEK EREDMÉNYES, SIKERES Új ÉVET ÉS JÓ EGÉSZSÉGET KÍVÁNOK!
Visszaolvasva a fórumon, ahol elég kevés hsz volt az idén, az alábbiakat gondolom:
- Először is mindig örülök, ha a számomra szimpatikus emberekkel (Vanda, Ilhilla, Shu, de erről már írtam anno!), egyezik a véleményem. ( Ez olyan "marad a gyerek ha játszik" féle dolog, mert tényleg az ember ahogy öregszik, tényleg olyan lesz, mint egy gyerek!) Egyrészt.
- Másrészt viszont tényleg kíváncsi vagyok arra, hogy jól gondolom-e a dalokról alkotott véleményemet, mint egy zenerajongó? Ezért érdekel az zeneértők véleménye is. Akár, mint 20 évvel ezelőtt is, amikor elindult a Megasztár . Azért kezdtem el nézni, mert ott ült a zsűriben a nagy kedvencem Presser Gábor és kiváncsi voltam a véleményére.
- Így tehát ha azt látom, hogy hasonló a véleményünk, már nekem sikerélmény! Komolyan!
- Volt azonban amikor pofára estem! Mert "Shu," aki kivételesen véletlenül észrevett és megszólított talán pont ezen a fórumon, hogy aszondja, "majdnem mindenben egyetértek!" 😉😯 Megörültem, mint egy gyerek, de mindjárt adott is hátulról egy nagy tockost, hogy "ne hasonlítgassam már a "nyálas" Peter Srameket, Korda Gyuribácsihoz?!" 🤣🤣
- Vandával is majdnem azonos volt az előző heti, karácsonyi adásban a szimpátia sorrend! Azaz Apám hitte, Játssz még, Gyertyák! Azaz csak lett volna! Mert a Gyertyák c. számot sajnos nem tudtam végighallgatni! Elkapcsoltam!
- ( Annyira mélyen megütött a dal! Mert aznap volt a fiam 50. születésnapja...... az első nélküle....... Azt hittem, hogy egy év alatt megtanulok majd vérző szívvel ugyan, de mosolyogva járni. De nem megy, tévedtem. Bocsánat, tudom ez magánügy, de úgy érzem, minél többet beszélek, írok róla, mintha könnyebb lenne. Node, semmi sajnálat! Ugorjunk! )
- Viszont ma délután először meghallgattam kedvencem Dana Winner - One Moment In Time c. számát, és újfent meghallgattam a Gyertyák c. számot! És! Végighallgattam!! Sikerült!
- Bevallom, amíg a Gyertyák c. szám után kutakodtam, véletlenül belefutottam a holnap esti CSAF szilveszteri műsorába.😮
Csak annyit, mert nem szeretném elspoillerezni, hogy a fellépők zöme, nem annyira a kedvenceim közül vannak.
Ha nem hallgatom meg kedvencem Zorán számát Poór Péter előadásában nem fogok sírva fakadni. Vagy, a "Pocsolyába léptem" c. számot inkább Kováts Tamás előadásában hallgatnám. Így nem valószínű, hogy megnézem a műsort. (Legfeljebb, majd később.)
Ezért, most kívánok jó szilveszteri szórakozást,annak aki nézi a műsort! És Mindenkinek Nagyon Boldog Új Évet!
Szerintem is úgy van, ahogy írod. Most már feltűnő, hogy mennyire nem adnak hangot az esetleges kritikának, még a legkirívóbb esetekben is "szóvirágokkal" utalnak arra, hogy nem ez volt a legsikeresebb előadás. Nekem Szekeres éneklése konkrétan botrányos volt, ez nem előadóművészet, hanem óvodás szintű éneklés, a kiváló dal meggyalázása. Rossz volt hallgatni.
Ő onnan lehet ismerős, hogy szerepelt a Dalban, méghozzá ha jól emlékszem, az őszről szóló eléggé felejthető számával. Nekem az se tetszett, de a zsűri agyonajnározta.
Én mindenesetre ezt az ikonikus Omega-dalt semmiféleképpen nem egy másod- vagy inkább harmadvonalbeli "művésszel" énekeltettem volna el, mert így valóban faramuci helyzet alakul ki a pontozáskor - a meg nem érdemelt pontok az előadás miatt, vagy a nagyon is megérdemelt pontok - a dal miatt.