Sziasztok! Nemrég birtokomba került egy eléggé leharcolt Maruyama MD150 motoros permetező. Ugyan beindul, de több sebből vérzik. Iszonyat fogyasztása van, kb. 2/3 tartály vegyszer (8-10 liter) kifújása alatt kifogy a benzintank. Szerintem ez nem egészen normális. A porlasztót kitakarítottam, egyszerű mint a faék, a porlasztótű magasságán kívül semmit sem lehet állítani rajta. Egyenlőre békén hagytam. Kapott új benzincsövet, gyújtókábelt, pipát és gyertyát. A gyújtását szeretném beállítani, de nem találtam hozzá a neten semmi leírást. Ha valaki tudna infót adni azt megköszönném.
Ebben Mitsubishi motor van (logo alapján), hagyományos mechanikus megszakítós gyújtással. Mennyire állítsam a megszakítóhézagot? A lendkeréken több jel is van, ezekről sem tudom mik lehetnek. Nagy eséllyel a "T" jelölheti a felső holtpontot, az "F" a megszakítás (előgyújtás) helyét. De mi a bánat az "U" és az "A"? Ráadásul kb. 180 fokra elfordítva is vannak jelölések, "D", "I", "M". Ezekről végképp gőzöm nincs mire szolgálhatnak... Érzésre a "D" az alsó holtpont lehet, de mire jó, hogy megjelölik és mi a másik két jel? Bármilyen tanácsot szívesen veszek.
Az úszóházon kívül az úszót is kicserélte. Azért nem az egész karbit mert, mint írtam az úszónál lévő "rézizé" elvolt törve és meg kell forrasztani. A tűszelepet nem tudom cserélte e.
Ami a karbitisztítást illeti, valóban hosszadalmas volt, mert nem tudtuk, hogy a trutyi micsoda és honnan jön.
A tank alatt lévő benzincsapra gyanakodtunk, mert a csap betétje fekete színű. Úgy gondoltuk, mivel a karburátorban lévő trutyi is fekete, hogy ezt oldotta fel a benzin. Kicserélni viszont nem lehet, mert közvetlenül úgy van aplikálva a benzintankra, hogy mással nem helyettesíthető.
Úgy tűnik elfogyott a feketeség. A csap átfolyóra van állítva és alája a benzincsövön van egy másik csap berakva, amit nyitunk ill. zárunk.
Jelenleg ennyi, de tartok tőle, hogy a szappanopera folytatódik.
Akkor minden oké! Végül is mi lett cserélve? Mert, ha csak az úszóházz, akkor az érdekes ügy. Nem akartam én látatlanból a szerelőt minősíteni, csak a karbitisztítás nekem hosszadalmasnak tűnt.
De,ha szerzett egy donort, akkor mindent jóvátett. :):)
A szerelő szerzett egy donor Maruyamát egy hulladéktelepről. Van benne gyújtótekercs, karburátor, berántó és motor. Nem tudom milyen állapotban vannak, de a karburátorházat kicseréltük amit a csonkhoz való illesztés előtt lecsiszolt, mert szerinte falsot szívhat ha nem illeszkedik jól.
Azért cserélte csak a házat, mert a donor karbiban az úszót tartó rézből készült kengyel (vagy mi az) eltört, amit majd megforraszt. Gyanakszik még motor szimeringre is, de ezt majd később nézi meg.
Jelenleg az a helyzet, hogy minden rendben lévőnek látszik. A gép könnyen indul, percekig történő járatáskor sem áll le. Hátamra is vettem, vízzel permeteztem, minden oké, de hittük már ezt többször is.
A karburátor, mint írtam, már nem trutyis. A legutóbbi leállás már tiszta karburátorral történt, úgy látszik megszűnt a trutyi utánpótlás.
Üdv.! Szerintem gyújtás, de már nem mondok rá bizton semmit sem. A karbitisztítás is bonyodalmat okozott, ha jól emlékszem. Sajnos ez úgy a legegyszerűbb, ha próbára van cseredarab. Ugyanis ez időszakos hiba. Amikor bemelegszik akkor jön elő. Új alkatrész az horror áron van. Esetleg valami elektromos áthúzás is szóba jöhet, ami olcsóbban kijön. De, szerintem a trafó.
Van egy tanácsom! Ezt a motort nézd meg és kérdezd meg, hogy a gyújtás benne van e. Kapsz egy főtengelyt és egy hengert is bagóért. (legfeljebb azokat eladod.)
Ahogy látom nem nagyon pörög az oldal, pedig most elő kell venni a permetezőket.
Már régebben is írtam az Maruyama Md 150-es permetezőmről, most ismét kénytelen vagyok.
Egy régi, de keveset használt gépről van szó.
Korábban valamilyen ismeretlen eredetű fekete ragacsos anyag okozott gyakori dugulást a karbiban. Ekkor a szerelő kitisztította és egy két permetezést kibírt.
Amit most produkál az még rejtélyesebb. A szerelő állítása szerint dugulása már nem lehet, mert a karbi teljesen tiszta. Amikor összerakta tökéletesen működött. Hosszasan próbálgattuk alapjáraton és fullgázon.
Abban a hitben, hogy most már tényleg jó permetezni akartam, de még mielőtt a vizet beleöntöttem volna, többször kipróbáltam, minden rendben. Ezt követően permetlé bele, indítás, minden oké, megindultam a szőlő sorok felé. Ekkor a motor fordulata elkezdett mutálni, majd néhány másodperc után leállt.
Szerelő szétszedte, dugulás nincs. Gyertyacsere, benzintank szellőzés kitisztítva. Minden rendben lévőnek látszott. Hosszas próbálgatás, minden rendben. Permetlé bele, indulás a szőlősorokhoz. Motor fordulata elkezd mutálni majd leáll. Az az érzésem mintha a probléma a gép mozgatására jelentkezne.
Nem tudom át tudjátok e érezni a helyzetet, de csoda, hogy nem kaptam gutaütést.
Egyszóval van e ötlet a problémára és főleg a megoldásra?
Nem akarom a gépet eldobni, mert aki hallotta működés közben azt kérdezte, hogy ez hol volt eddig hiszen még új.
Amennyiben van valaki, aki kihívásnak tekinti a megoldás megtalálását és nem a határ mellett lakik, hajlandó lennék a gépet elvinni hozzá. (Aszód mellett lakom)
A szivattyú keveri a permetlevet,és minden irányban egyforma a permetezési távolság.A Kertmotornál van pl ott keress rá,és látod mit tud.Bár a kezelésiutasítás is kitér a használatra,hatótávra.
Igem,használom.A szivattyúhoz vettem eredetileg,de az szimeringes lett,a hosszabítót rajta hagytam,és használom,jobb vele,mert messzebb van a szórófej.
Sziasztok! Van itt valakinek Solo 450-es permetező gépe? Tavaly vettem egy 20 éves gépet egy ismerőstől, aki már 7 éve nem haszálta. Igazából csak azt szeretném megtudni, hogy ez a típus milyen magasra tud permetezni? A sajátom nekem eléggé gyanús csak azt nem tudom, hogy ez a normál érték vagy a géppel van a gigszer. Köszönöm
Cifarelli M1200 permetezőt szeretném indítani. Ősszel kiürítettem a benzintartályt, most tettem bele friss benzint. A gumiharang felszívja az üzemanyagot. Rántásra indul, de rövid idő múlva leáll, kb. amint kifogy a benzin a karburátorból. Ezt el lehet játszani vele, de nem megy folyamatosan. Hol keressem a hibát, mit javasoltok?
Kínai 3WF-3 KITŰNŐ 😀motoros permetezőm enyhén szólva is szivat, hátha tud vki okosat mondani. Elindul rendesen szivatóval, de ha kinyitom a levegőt teljesen, akkor fullad és leáll. Szivatón tudok fordulatot is emelni, de csak kis levegő nyitást tűr el, teljesen nyitva így is fullad. Teljes fordulatot nem éri el sztem (hang alapján úgy rémlik) Alapjáraton ketyereg szépen, de csak szivatón... Karbi takarítás, üzemanyag csere megvolt, valakinek van esetleg ötlete?
1. Talajállapottól független alkalmazás 2. Bármilyen növénymagasság esetén alkalmazható 3. Csökkenő növényvédőszer felhasználás 4. Nincs taposási kár 5. Több mint 95%-al kevesebb vízfelhasználás 6. Jobban biztosítja a vegyszereloszlást 7. Csökken a növények stresszhelyzete 8. Szabálytalan táblák és kedvezőtlen viszonyok esetén is alkalmazható 9. Kiváló marketing a gazdaságnak 10. Vadkárelhárítás permetezve +1. Saját egészségünk megőrzésé
Hány fúvóka fokozat van rajta?Nekem 5,lemosózáshoz a max fúvóka állás,eleinte mikor a növény zöld felülete kics akkor kis fokozaton,később nagy levél tömegnél már a közepes vagy kicsit nagyobb fokozaton.Főleg szőlőt,gyümölcsöst kezelek vele.Jó gép!Próbáld ki csak vizzel,sok mindenre rájössz a kezelésével kapcsolatban!Gratulálok a vételhez!