Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni egy motor vétellel kapcsolatban. Pár éve motorozom de egy gyermekkori álmom még nem vált valóra, hogy legyen egy Pannóniám. Most kaptam egy ismerősömtől hírt, hogy édesapja eladná az ő tulajdonában lévő 20 éve nem használt P10 kétkerekűjét viszont nem tudom, hogy mennyit ér. Megvan az eredeti szürke forgalmija és a rendszáma és ő az első tulajdonosa. Úgy lett letéve, hogy még működött, de 20 éve gyakorlatilag nem volt beindítva. Elmondása szerint a motor rúgásra átfordul könnyen de semmi mást nem tudni. Egy fészerben állt zsákokkal letakarva, minden alkatrésze eredeti és garantáltan 40e Km van benne.
Mennyit érhet és ha megnézem személyesen mit vizsgáljak meg rajta nagyon?
A Powerdynamo illeszti a Vape gyártmányait régi motorokhoz. Ez tehát egy Vape gyújtás tulajdonképpen, csak nem Neked kell megtervezni és legyártatni a szükséges közdarabot.
Ha jól tévedek ennek a típusnak semmi köze a Cseh VAPE gyújtáshoz.
Elovasgattam, és megnéztem, szímpatikusnak is tűnik, de tudsz-e valakit akinek van ezzel tapasztalata, mert az a legfontosabb, hgy a legkevesebb átalakítással tudjam a legjobb megoldást megtalálni!
"A régi rendszámos (két betű-négy szám) Pannoniák nincsenek számítógépes nyilvántartásba véve"
Ez így ebben a formában nem igaz! Az a helyzet, hogy a régi rendszámosokat elkezdték felvinni a számítógépes rendszerbe, de csak keveset sikerült ( a teljes számhoz képest), így előfordul, hogy a 2betű 4 szám igenis benne van a rendszerben. Nekem több motoromnál is előfordult ez a helyzet, sőt olyan is van amelyiknél nincs meg a forgalmi, csak a rendszám, de mivel szerepel a számítógépes nyilvántartásban kapok egy "igazgatásrendészeti igazolást" amivel elmehetek az eredetvizsgára valamint a műszakira és az ott kapott járműkísérőlappal (sikeres vizsga esetén) vissza az ocsmányirodában az illetékek megfizetésével simán átírják a paripát a nevemre.
Jómagam december-januárban igen közelről figyelemmel kísértem egy pont ilyen folyamatot.
A régi rendszámos (két betű-négy szám) Pannoniák nincsenek számítógépes nyilvántartásba véve, az ismételt forgalomba helyezésük első forgalomba helyezésnek minősül. Ennél fogva az okmányiroda csak érvényes műszakival, eredetvizsgával és biztosítással fogja a nevedre írni.
A jelenlegi és az elhalt tulajdonos között feltételezhetően egy régi formátumú adásvételi szerződés kötetett. Ez így teljesen rendben van. Neked a jelenlegi tulajdonossal egy új (jogszabályban rögzített) formátumú adásvételit kell kötni. Ezáltal folyamatos lesz a tulajdonosi lánc. Ezt követően (vagy a műszaki vizsgával együtt) meg kell csináltatni az eredetvizsgát. A forgalmival és a két adásvételivel kötsz egy biztosítást, a motort leműszakiztatod és átíratod. Jogilag ekkor történik meg a motor első magyarországi nyilvántartásba vétele (ennek időpontját feltüntetik a megfelelő iratban).
(Utóbbi azért fontos mert megítélésem szerint a Magyarországi nyilvántartásban nem szereplő motor után a biztosító nem követelhet fedezetlenségi díjat akkor sem, ha az nem volt a mostani forgalomba helyezést megelőzően a forgalomból kivonva).
A tulajdonszerzési illetéket a jelenlegi tulajnak is ki kel fizetni. Ez kb. 4-5 ezer forint körül van és a NAV küldi a csekket.
A helyi szokásokból eredő problémák elkerülése érdekében célszerű bemenni az okmányirodai ügyintézőhöz, letenni az asztalára a meglévő dokumentumokat és megkérdezni, hogy mi kell még.
szerintem ez okmányirodafüggő. az enyémnek a forgalmija le lett adva ugyan az okmányirodába, de tavaly nyáron mikor utánajártam azt mondták, h az adásvételivel már megoldott a helyzet. azt lemásolják, elmegyek eredetiségvizsgálatra, vissza z okmányba, onnan útvonalengedéllyel műszaki és biztosítás és kész.
hát h megkeresték e közben a régi forgalmit azt nem tudom.
Tulajdonomba kerülhetne egy t5-ös pannónia motorkerékpár, aminek csak szürke forgalmija van, akinek a nevén van a forglami és a motor az már elhúnyt, aki jelenleg árulja annak egy adás-vételi szerződése van az elöző gazdától.
Hogyan tudnám megoldani,hogy saját nevemre kerüljön a motor?
Elkezdtem építeni teljesen egy üres váztól egy p10-es pannóniát.
Segítséget szeretnék kérni hogy a hátsó teleszkopókat hogyan kell feltenni van közé vmi távtartó vagy ami nekem van az nem p10-re való mert nem ér el a hátsó kerék tengelyéig.
Bogár nagy fazon alapján gondoltam, hogy lóbogár nagy mindössze. Hogy nem jön át minden nem csodálom, én sem értem magam mindíg.
45- ben bejöttek az oroszok a kulák nagyapám portájára is. Amit lehetett elástak, eldugtak, mert felszabadítás volt az értékektől. Cséplőgép, szeszfőzde, 150 hektó bor, stb. Miközben mindent elvettek, kérdezte az orosz mennyit adózik. Mondja a nagyapám 10 %-ot. Az orosz 55-öt, meg a többit is. Szóval ez a nem hagyunk semmit, ez már régi bolsi okosság.
Jött a tavasz vetni kellett volna, az összes lovat elvitték. Az öreg bivalyokat vett az orosztól, azzal kezdtek dolgozni. Mikor már nem volt olyan véres a helyzet, leszedte a lányokról az ékszereket és minden mozdíthatót, hogy visszavehesse a lovait. Meg is találta azokat, a tököli erdőben állomásozó egységnél, kifizette és igérték visszakapja. Közben parancsot kapott a csapat, indultak Dunántúlra. Én eddigi életem során mindíg azt tapasztaltam, ha akármilyen is az orosz, a szavát tartja. Ott hagyták a lovakat az erdőben, sajnos már csak későn a tetemeiket találták meg.
Kedves Jánosom! Lóbogár nagy? Ha az általános forgalmi adót veszük, nem lenne elég minden 100 Ft után 25 %-ot beégetni. Persze semmi mást! Általánosban arról a "szemét" papi kilencedről beszéltek. Az terményben volt! Vagyis az áruddal kellett foglalkoznia a plébániának, meg az államnak. Egészen más történet, mint megemelni duplájára a lakástörlesztőket.
Mindenki elad bármit, befizeti a negyedét. Semmi könyvelő, meg minden héten másik szabályzás, hogy hegyekben sem elég a szék a hivatalokban. Ki az aki így nem adózna?
A jannonia csak szeretne önellátni.Attól még messze van,de jó irányt vett.De gondold csak el:aki önellát nem fizet Áfa-t!!!
Ez volt a legnagyobb baj a háztájival,meg a telkesekkel.Megtermelték a betevőt és nem jutott egy peták sem az ingyenélő,parazitáknak.A felvásárlásnak is meg a kis telkeknek is pusztulnia kellett.Innéttől kezdve,ha vásárolsz pl. élelmiszert (is),ötöt fizetsz és négyet vihetsz.
Itt a lényeg!
Én sem ugruttam egy másnak :-)főleg nem a Pléhúsz-nak :-)))
Azért az túlzás, hogy egymásnak ugrottunk, elgondolkodtató ahogy összefoglaltad. Igen, mindenkinek túl kell élni. Pedig semmi extra nem kell ahhoz, hogy a dolgok jól menjenek. Ha már úgyis ott kell üljön a hivatalban, csinálhatná jól. Én a kapásaimon elmélkedtem, amikor még voltak. Ha már úgyis ott aszalódik a napon, miért jobb, ha sumákol, lazsál, ténfereg, azzal szemben, ha nyugodtan szépen megcsinálná. Nálam soha sincsenek üldözve, hajtva és ellentétben másokkal, mindíg ki vannak fizetve! Örülhetne, sikerélménye lenne, egy sor kukorica, szamóca, tök gyönyörű, ha ki van vakarva a gyomok közül.
A valótlan állítás nem u.a. mint a hazugság.A hazugság ártó szándékkal hangzik.Az a legnagyobb baj,hogy szabad hazudni,sőt bizonyos társadalmi közegben elvárt.
Ez jó, katasztrófális történet. Én másfajta humort szeretek igazán, de azért tetszett.
Azon filóztam, a vatera szabályzatban nem vagyok profi, de az eladás után tized-század jutalékot kell fizessen az eladó. Még nincs vége, most 10 billionál jár, huha mennyi is az alkuszok jutaléka?
Annyira fals információkat, direkt összeugrasztós sugárzást kap a nép manapság. Azt mondja, a paraszt állami támogatást kap. Ez arra jó, hogy a munkás, közalkalmazott, meg a létező mindenki utálja, azt aki a többiek eltertásán kellene munkálkodjon. Egy földművelő 1 ha föld szakszerű megműveléséért kap évi 40 000 Ft-ot, csak a művelő kaphatja meg, földtulajdonost nem illeti. Mindegy mit vetsz bele, parlagfű nem lehet semmikor. Ez a pénz a művelési költséget állja, nagy vonalakban.
Egyik vevőm mondja, kandalló és annak bekötéséért kért az iparos 300 000 Ft munkadíjat, egy napos meló. Az eset nem extrém, vannak ilyen tartományok elég szépen. Ez a nagyságrendű pénz egy családi gazdaság éves nyeresége.
Már az ipari forradalmak idején kialakult, csak az ipari termelés hozzon profitot, az élelmiszer az nagyon fontos néphangulati tényező, annak az ára mindíg legyen nyomott. Ezért kap a világon mindenütt a termelő valójában fizetés kiegészítést, hogy majdnem egyforma szinten éljen az ipari munkással. Nem ÁLLAMI TÁMOGATÁST kap, hiába nevezik annak.
Amiről beszéltetek, hogy brutál mega drága traktorokkal járkálnak, ezek főleg téesz maradék KFT-ék, akik totálisabb szocializmust teremtenek maguknak, mint valaha. Gyurcsánynak 3000 ha földje van Abony környékén, teljesen új gépparkkal. No ez az ÁLLAMI TÁMOGATÁS.
Kedves Motorkami, azért van már csak 5 mangám, mert ez a minőség ma eladhatatlan Magyarországon gagyi disznó áron.
Hogyan lehet olcsobb a dán disznó szállítva? A lengyel és a német is az. Németországban a disznóból csak a sonka és a karaj fogy, a többit gombokért árulja a magyarnak hitt cég. A lengyel a malacát, tökkel és szesz krumplival eteti. A magyar gabonával, a húsa nem vízes. Az importot megsütöd még a harmada sem marad a serpenyődben. A végeredmény szerint melyik az olcsóbb? Itt is bejön az oktatás fontossága. A hülyékkel mindent meg lehet etetni. Csirke szállítmányok jönnek hegyekben, tollasan, mell filé nélkül, ebből készült virslit veszed százforintokért.
Nem lehet csak árakról beszélni, a minőség és beltartalmi értékek nélkül. A pasik 40 éves kor felett már halnak, akkor csak van ok keresésre szükség.
Ügye a fotszintézis a Földi életünk alapja. Minden ami zöld, hulladékokból az éltető oxigént állítja elő, amelyet minden más gomba, állat, ember elfogyaszt. Nemcsak gazdasági érdek, hogy az a büdös paraszt túrja a földet. Minél magasabbat, minél többszőr vet, annyiszor több oxigén.
Kedves Jannónia, én szerintem egy nemzet kiherélésének legsúlyosabb eszköze az oktatás lepukkasztása. Valóvilág, duplaszájúszandikával. Nem kellenek gondolkodó emberek, mert azokkal mindíg baj van. Osán 2010-es évet veszteséggel zárta, nem kell többről beszélni.