Csak a fideszes vezetésű önkormányzatok vehetnek fel hitelt, az ellenzékiek nem – ez olvasható ki abból a csütörtökön közzétett kormányhatározatból, amelyben tételesen felsorolták, hogy a kormány mely önkormányzatok hitelfelvételi kérelmét támogatta, és melyikeket utasította el. A 2011-es adósságrendezése óta ugyanis csak a kormány engedélyével vehetnek fel hitelt az önkormányzatok.
A kormány elutasította Budapest, Gödöllő, Dunaújváros és Miskolc hitelkérelmét, míg Békéscsaba, Szolnok, Sopron és Szarvas megkapta az engedélyt. A táblázatból kiderül, hogy a fideszes vezetésű Debrecen felvehet 13 milliárd forint hitelt, míg a jóval nagyobb (8x akkora lakosságú!!!) költségvetésből működő Budapestnek 16,5 milliárdos kérelme nem kapta meg a zöld lámpát
A gyár elektromos autók akkumulátoraihoz fog precíziós szerkezeti alkatrészeket gyártani. A debreceni beruházás lehetővé teszi a vállalatnak, hogy jobban kiszolgálja európai ügyfeleit, közölte a Ningbo Zhenyu. A debreceni telephely várhatóan 2027 végére lesz üzemképes.
Ismételten döntenie kell a Debreceni Törvényszéknek arról, hogy környezetvédelmi szempontok miatt leállítja-e a kínai CATL – a kormány által nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá nyilvánított – akkumulátorgyár-építkezését.
A Fővárosi Ítélőtábla a napokban kiadott másodfokú végzésével megsemmisítette azt a korábbi döntést, amelyben a törvényszék megtagadta a kínai óriáscég 3000 milliárdos debreceni beruházásának leállítását, és új eljárás lefolytatására utasította az elsőfokú bíróságot.
A 24.hu korábban írt arról, hogy Debrecenben az engedély kiadása előtti napokban visszavonták a kormányhivatal oldaláról azt a szakértői tanulmányt, amely a gyárakhoz vezető új vízvezeték építésének előkészítéséhez készült. Abban akkor azt írták, hogy a CATL napi vízigénye csúcsidőben akár 60 ezer köbméterre is felugorhat, ami hozzáadódva a város lakossági fogyasztásához már megközelítené a debreceni kutak maximális teljesítményét.
Az adatokat később módosították, és azt közölték, hogy a déli ipari park fogyasztása maximálisan 24 ezer köbméter/nap lesz, ahogy azt a debreceni városvezetés eredetileg megígérte.
balesetet okozó fiatal egy vadonatúj, több tízmilliós AMG C43-as luxus-Mercedest vezetett. A lap szerint a fiatalember méregdrága debreceni ingatlanban él a családjával, szüleinek pedig több, jól menő vállalkozása is van. Környezete szerint a fiú igazi milliárdos csemete.
A mostohaapjától kérdeztem, mi történt, aki csak annyit felelt: „koccantak”.Válaszul kérdőre vontam, hogy mondhat ilyet, hiszen a gyermekem meghalt, mireő csak rántott egyet a vállán
– mesélte dühösen az áldozat édesapja
Sérelmezzük többek közt, hogy a büntetőügyben a szakértőt kirendelő határozat nem tartalmaz semmilyen, a balesetet okozó autó sebességére vonatkozó kérdést. Pedig ennek megválaszolása nélkülözhetetlen előfeltétele a büntetőjogi felelősségre vonásnak, s így végső soron a bűnösség megállapításának is. Kifogásoljuk azt is, hogy a karambolban részt vevő gépjárművek nincsenek lefoglalva, illetve, hogy drogtesztet nem végeztek
– mondta dr. Sárkány Bence ügyvéd. A rendőrség a folyamatban lévő büntetőeljárásra tekintettel nem adott tájékoztatást az érdeklődő Blikknek.
A politikus azt mondta, hogy Szijjártó Péter külügyminiszter öt valótlan állítást tett a beruházás fontosságának indoklásakor. Keresztes szerint hazugság, hogy Magyarországon szigorú környezetvédelmi előírásoknak kell megfelelnie az akkumulátorgyáraknak. Az LMP országgyűlési képviselője úgy véli, hogy a beruházók felmentést kapnak a szigorú előírások alól.
Az LMP országgyűlési képviselője arról is beszélt, hogy az akkumulátorgyárak brutális mértékben károsítják a környezetet. Keresztes szerint a kormány a magyarokkal akarja megfizettetni Európa zöldátállását, mert az itt készült akkumulátorokat a nyugati országok polgárainak autóiban használják fel, a gyárak pedig kiviszik a profitot az országból.
Kun Ferenc, a Természettudományi és Technológiai Kar (TTK) dékánja megtiltotta az esemény megrendezését. A Kémiai Intézet igazgatójának, Várnagy Katalinnak címzett április 4-i levelében a dékán azt írta, az intézmény hatályos működési rendje alapján nem ad helyet a területén aktuálpolitikai kérdések megvitatásának.Bár Kun Ferenc dékán az előadás letiltásakor arra hivatkozott, hogy az egyetem nem ad teret aktuálpolitikai kérdéseknek, március 2-án Nagy Mártongazdaságfejlesztési miniszter előadást tartott a hallgatóknak Debrecenben A háború és a szankciók hatása a gazdasági folyamatokra címmel.
Egy fizikus Sheldon kinézetű pasi leszól a vegyésznőnek a dolgába...
Ami letiltás mar azért is különösen érdekes mert úgy tűnik a kutatási területe meg illene is az aksigyar témába, pl. az alapzatának tartósságához/biztonságához.
lehet ez volt a baja???
Mert hogy nem a politika nem lehet az biztos hogy az Orban miniszter alig 1 hónappal előbb lazán mehetett es akkor nem tiltakozott
Az akadémikus itt kifejtette például, hogy...valamint felhívta a figyelmet arra, hogy ő még nem látott teljesen zárt vegyi üzemet. „Ennek egy része ki fog kerülni a környezetbe. Magzatkárosító és gyúlékony anyagok is lesznek itt” – figyelmeztetett. (A Fábián István előadásáról készült videó itt megtekinthető.)
Orbán álszent kereszténykedő fővárosának közepén (!) az Evangélikusok mögött közvetlenül 10 éve bűzlő mocsár van... Mert ez egy keresztény ország és varosa ahol a Fidesz 25 éve képviseli őket...Húsvétkor is ugye...
Nagy kiterjedésű mocsár keseríti meg a debreceni belváros lakóinak életét, a helyiek már több mint tíz éve nem tudják elérni a mocsár felszámoltatását. Eredetileg bevásárlóközpont épült volna a mederbe, azonban az építkezés félbemaradt, a terület kezelője pedig elérhetetlenné vált.
Ezúttal a Mikepércsi Anyák a Környezetért Egyesület (Miakö), és egy magánszemély helyi népszavazásai kérdéseit dobta vissza Debrecen helyi választási bizottsága, írja a debreciner. Korábban a Mi Hazánk, a Momentum és egy magánszemély próbált népszavazást indítani a Debrecenbe tervezett kínai CATL akkumulátorgyárról, de náluk is az egyértelműséget hiányolták.
Jó dumája volt az is hogy hat 25 évig vezetik varost hat csak nem gondoljak most o tönkretenné...
Ja, mert nem Orban döntése ugye, hanem az ove es o szerzett 300 milliardot... a kina cégnek támogatásra. Persze.
Nem is tudom ki mondta hogy ha a kormány elvenne Debrecentől az ipartelepet mint kiemelt allami fontosságút akkor o azonnal lemond. Hat hogy jutna ilyen eszébe ha o lenne a nagy fonok aki döntött mindenről.
De semmi gond most majd megkapjak a gázerőművet is a varosba. ha mar a biz akkor legyen a levegő is tiszta
Eddig 25 hektár erdő esett áldozatul a 120 hektáron elterülő gyár terjeszkedésének. A zajterhelés folyamatos, az életminőség az ingatlanok árával együtt csökken a kertvárosi településen.
A tanulmányon olvasható dátum azt mutatja, hogy a szerző, az Enviro-Expert Kft.már tavaly decemberben,tehát jóval a tiltakozás kirobbanása előtt, elkészült a munkával.
időközben a "fuggetlen" szakértők rájöttek hogy ja nem is...
A fele sem volt igaz annak a hírnek, hogy a leendő debreceni kínai akkumulátorgyár napi vízfogyasztása 40-60 ezer köbméterre is felugorhat – derült ki a Debrecen Televízió Esti közelkép című műsorából, amelynek Kun Ferenc, a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. ügyvezetője és Iski László, a Cívis Komplex Mérnök Kft. ügyvezetője volt a vendége.
Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata 2018-ban azzal a céllal hozta létre a Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft.-t, hogy közép- és hosszú távon tervezett városi fejlesztési projektek jelentette mérnöki és műszaki kihívásokat folyamatai és szakértői kapacitásai révén rugalmasan menedzselje.
hétfőn a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal honlapján közzétettek egy 186 oldalas tanulmányt, amely azt állítja, nem is 40 ezer, hanem átlagosan 42 500 köbméter lesz a vízfogyasztás, ami a nehezebb napokon felmehet akár 60 ezer köbméterig is.
A tanulmány a debreceni önkormányzat 100 százalékos tulajdonában álló Debreceni Infrastruktúra Fejlesztő Kft. (DIF) megrendelésére készült az ipari park vízellátó és szennyvízelvezető rendszerének megépítéséhez. A DIF azért adta be a dokumentumot a kormányhivatalnak, hogy az lefolytathassa a vezetékek megépítését megelőző vizsgálati eljárást, és kiadja az engedélyeket. A tanulmányon olvasható dátum azt mutatja, hogy a szerző, az Enviro-Expert Kft. már tavaly decemberben, tehát jóval a tiltakozás kirobbanása előtt, elkészült a munkával.
Az elmúlt hónapok járatritkításai a használhatatlanság határára sodorták a tiszántúli nagyváros közösségi közlekedését.
Újabb határkő Magyarország második legnagyobb lélekszámú településének közösségi közlekedésében: január 14-étől, hétvégén leállnak a villamosok, helyettük autóbuszok járnak. Történik mindez azok után, hogy az elmúlt hónapokban folyamatosan bevezetett járatritkítások következtében, éves szinten, az autóbuszok járműkilométer kibocsátása hozzávetőlegesen ötödével, a trolibuszoké negyven százalékkal, a villamosoké pedig negyedével csökkent a bázishoz képest.
A magát az elektromobilitás leendő központjának tartó Debrecen az energiatakarékossággal indokolja a városban megütközést keltő lépést. Ilyen jellegű és mértékű visszafejlesztésre egyetlen más magyar elektromos közösségi közlekedést üzemeltető településen – beleértve Budapestet is – sem találkozni. Különösen furcsa keresztmetszetbe botlunk, ha tudjuk, Debrecen az energiaár-emelkedés hatásainak enyhítésére meghatározott kormánytámogatás keretében 3,2 milliárd forintot kapott – miután a helyi közösségi közlekedésben felhalmozott hiányra hivatkozva a környezetkímélő, helyben zéró emissziós trolibuszok és villamosok (részleges) leállítását helyezték kilátásba. Ennek ellenére hiába érkezett meg a keletkezett hiánynál jóval nagyobb támogatás, a trolibuszok január 1-je óta alig közlekednek, a villamosok pótlása pedig most szombaton, január 14-én kezdődött. Meglehetősen bizarrá teszi a helyzetet, hogy nyilván nem kevés pénzért épültek meg a villamospótló buszok megállói azzal a szándékkal, hogy a hétvégén közlekedő pótlók ne a villamos megállóit használják.
Ezek betartását a beruházó és tőle függetlenül az önkormányzat, az érintett hatóságokkal - egy, a gyártól független monitoringrendszer működtetésével - folyamatosan ellenőrizni fogja. Itt tíz monitoring-kút lesz, és évente fogják vizsgálni a talajvizet.
Tavaly nyáron indítottunk pert a gödi akkumulátorgyár tíz évig titkosítani kívánt vízmonitoring adataiért.Az elsőfokú bíróság kimondta, hogy a hatóságnak ki kell adnia az adatokat, nemrég pedig másodfokon is pert nyertünk, így az ítélet jogerőssé vált. Ezután január elején végre megkaptuk a kért dokumentumokat. Az eredmény döbbenetes: a gyár területén lévő monitoring-kútból 2016 óta nem vettek vízmintát, ráadásul a kutat 2018-ban be is temették. Mindez a magyar hatóságok sara, ugyanis a felszín alatti vizekben nem vizsgálják az akkumulátorgyártás során használt veszélyes anyagokat.
Hat éve nem ellenőrzi a hatóság, szennyezi-e a gödi Samsung a talajvizet, az erre szolgáló kutat betemették
ott is nagyhangú környezetvédők a volt kancellárok? Ott se szolt róla semmit a tiltakozó polgároknak hogy vagy velük van (ha mar egy VIRÁGÉRT tudott tüntetni) vagy pedig semmi gond, teljesen kornyeztbarat