Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 79

Nézik, de nem bízz benne, vegyél "célszerszámot", hasznos, minimális tétel.

Nekem is megnézték, azt mondták tökéletes, de ragaszkodtam a garanciában történő cseréhez (41e km). Korábban írtam is erről.

Hónap elején voltam olajcserén, 0w20 olajat raknak bele (Grandland 2021/12)

Előzmény: -Yasin- (77)
Méézi Creative Commons License 2024.05.27 0 0 78

Elméletileg meg kell mérniük a vastagságát.

Az állapotát te is megfigyelheted, letekered az olajbeöntő sapkáját és bekukucskálsz.

Ha a szíjjon keresztirányú, vékony vonalakat, fénytörést látsz, az a repedezettség.

Előzmény: -Yasin- (77)
-Yasin- Creative Commons License 2024.05.27 0 0 77

Na erre én is kíváncsi vagyok, az enyém is (PUG 5008, 2021-es) június végén lesz éves olajcserén. A szíjat külön érdemes megnézetni, vagy benne van a kötelező ellenőrzésekben?

 

-Y-

Előzmény: Rumcice (75)
nemo003 Creative Commons License 2024.05.27 0 0 76

Nagyon köszönöm! :-)

Előzmény: Rumcice (75)
Rumcice Creative Commons License 2024.05.26 0 0 75

1 hónap múlva megy az autóm márkaszervizbe olajcserére, még garanciális.

 

Tavaly Total 0W20 szerepelt a számlán.

 

Majd megírom, idén mi került bele.

Előzmény: nemo003 (74)
nemo003 Creative Commons License 2024.05.26 0 0 74

Sziasztok!

 

Egy külföldi fórumon olvastam, hogy az 1.2 Puretech motoroknál, a szíjproblémák miatt a Citroen, ez év elejétől, 5W30-ra és a következő specifikációra változtatta a minőséget: FPW9.55535/03  

Nem akarok vitát indítani, csak hátha alá tudja támasztani valaki. Bemásolom a fórum linkjék ahol olvastam:

 

https://frenchcarforum.co.uk/forum/viewtopic.php?t=81632

Avaka Creative Commons License 2024.03.06 0 0 73

Hátha valakinek még jól jöhet, eddig erről nem láttam ugyanis itt infót: lehet kibővített garanciát venni, mi a Peugeot-hoz intéztünk, amin alapból 5 év és 100,000km volt.

Maximum 8 évre, évenkénti emelkedéssel és maximum 200,000km-ig, 10,000km-s sávokkal lehet kérni az extra garanciát. A garanciális feltételek megegyeznek azzal amit alapból adnak. A részletekről a márkakereskedésben kell érdeklődni. Természetesen a garancia feltétele továbbra is a márkakereskedésben elvégzett időszakos átvizsgálás.

Nyilván ez nem oldja meg a problémákat, de egy "menekülőút" lehet annak aki meg akarja tartani a gépkocsit, illetve eladás esetén értéknövelő tényezője is lehet.

Rumcice Creative Commons License 2024.02.29 0 0 72

Lágy hibrid lett a láncos 1.2-es és dupla kuplungos váltó van a kézi vagy az Aisin automata helyett. Nem mondanám javulásnak.

Előzmény: Gasparius (70)
Mokka2021 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 71

Kérdés, hogy a korábbi típusoknál jó-e a megerősített vezérműszíj? Elvileg az én autómba is ilyet raktak be, azzal hogy nem lehet gond vele. Erről van valakinek már tapasztalata? 

Gasparius Creative Commons License 2024.02.28 0 0 70
Rumcice Creative Commons License 2024.02.23 0 0 69

A Toyota Proace City és City Verso autókban van ez a benzines Puretech motor. De ez egyáltalán nem Toyota, hanem átcímkézett Peugeot Rifter / Citroen Berlingo.

Előzmény: Bakos87 (68)
Bakos87 Creative Commons License 2024.02.23 0 0 68

Toyotákban is van olyan 1.2-es motor, ami ilyen hibával rendelkezik? Ha igen, ami 1.2-es az mind rossz vagy van olyan 1.2-es amit nyugodtan megvehetek, mert problémamentes?

Usb1970 Creative Commons License 2024.02.17 0 0 67

Én 2023 októberben vettem át Pro Acet..az még szíj hajtású. A műszerfal már újabb mint a korábbiaké de még a szíj az meg van.

 

 

Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 66

Ja, el is felejtettem, a PSA-BMW közös fejlesztését, a Prince motort. 1.6-os benzin, a Citroennél VTI meg THP néven futott, a Mini is megkapta, a BMW is. A világ legszarabb motorja, a megbízhatatlan láncos vezérlésével együtt. Betegágy.

 

Szóval nem biztos, hogy az új láncos Puretech jobb lesz a szíjasnál.

Előzmény: Endidüfrén (64)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 65

Lehetett, de lehet, hogy csak az azóta újonnan bemutatott modellek kapták meg.

 

Írja is, hogy az új láncos motor nem beépíthető a régi szíjas helyett.

 

A kérdés, hogy átépíthető-e a szíjas motor láncosra?

 

Meg hogy a láncos nehogy szarabb legyen, mint a szíjas, lásd VW, BMW.

Előzmény: Endidüfrén (64)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 64

ezek szerint 23 júliusban még nem volt újabb motorsorozat. 

 

Előzmény: Rumcice (63)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 63

https://telex.hu/belfold/2024/01/26/opel-puretech-motor-garancia-vezermuszij-olaj-csere-szerviz

 

...autójába teljesen új motor került, de nem új konstrukció, és ez nagyon fontos. A Stellantis 2022 nyara óta a korábbinál tartósabb vezérműszíjat épít be ezekbe a kis háromhengeres benzinmotorokba, és erre cseréli a régieket is, ráadásul a legújabb motorsorozatban már nincs is vezérműszíj, hiszen e helyett láncot alkalmaznak. Ez utóbbival viszont az a gond, hogy a módosított motort nem lehet beépíteni a régebbi autókba, vagyis nem segít azokon, akik Európa-szerte százezrével Puretech motoros autót használnak.

Előzmény: Rumcice (62)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 62

https://telex.hu/techtud/2023/11/12/peugeot-citroen-opel-toyota-puretech-benzinmotor-motorhiba-auto-fogyasztovedelem-autogyartas-autoipar

 

A L'Argus nevű, szintén fogyasztóvédelmi témákkal foglalkozó oldal cikke szerint nem ez volt az első gyári visszahívási akció, hiszen 2017-ben is zajlott már egy, ráadásul mint írják, a problémás szíjra kezdetben 10 éves, vagy 180 ezer kilométeres csereciklus vonatkozott, amit csak idővel csökkentett a gyár a mostani 6 évre vagy 100 ezer kilométerre, a legújabb Puretec motorokban pedig nem szíj, hanem vezérműlánc található.

 

Az utóbbi években számos olyan autógyártói megoldással találkozhattunk, amely arra utal, hogy a cégek úgy akarnak megfelelni a szigorú európai környezetvédelmi előírásoknak, hogy közben engednek a minőségből és a tartósságból, illetve kevesebb figyelmet fordítottak az új konstrukciók tesztelésére. Nem elvárható egy autó tulajdonosától, hogy percre pontosan kövesse a gyár kármentési lépéseit és akár néhány évente újabb karbantartási előírásokhoz alkalmazkodjon. Különösen akkor nem, ha ezek összetettebbek és gyakoribb szervizlátogatást tartalmaznak, mint amelyekkel eredetileg eladták az autót.

Előzmény: Rumcice (61)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 61

Lehet, hogy csak az újonnan bemutatott modellek kapják meg a láncos motort. A régiek szívnak tovább a szíjassal.

Előzmény: Endidüfrén (60)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 60

Hát ez nem nyert hangszórót, mert ott bizony szíj van. Ezek szerint vagy városi legenda, vagy csak az év végére változtattak, vagy akkor sem.

Előzmény: Rumcice (59)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 59

Letekered az olajbeöntő sapkát, és meglátod a szíjat, ha szíjas a motor.

Előzmény: Endidüfrén (58)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.16 0 0 58

Köszi szépen! Akkor nagy valószínűség szerint a 23 júliusi már nem szíjjal szerelt. Azért valahogy megpróbálok utánajárni, bár eddig nem találtam semmi használhatót...

Előzmény: Rumcice (57)
Rumcice Creative Commons License 2024.02.16 0 0 57

Állítólag a 2022. vagy 2023. utáni motorok kaptak láncot.

Előzmény: Endidüfrén (56)
Endidüfrén Creative Commons License 2024.02.15 0 0 56

Azt lehet tudni, hogy mióta gyártják vezérműlánccal?

Előzmény: Rumcice (41)
Gasparius Creative Commons License 2024.02.06 0 0 55

...és természetesen olajcserére is, meg olajszűrő cserére is...

Gasparius Creative Commons License 2024.02.06 0 0 54

Nekem a szervizben azt mondták, hogy a szíjon kívül még egy sor mást is kell cserélni, tele van vele egy nagyobb doboz...

Rumcice Creative Commons License 2024.02.06 0 0 53

Kérdés, hogy létezik-e benzinálló gumi?

 

Mert ha nem, akkor mindegy, mit veszel.

 

Mondjuk, ha van komplett készlet, én akkor is megvenném a járműgyártótól a szíjat, mert az a legfrissebb fejlesztés, ami talán többet bír.

Előzmény: deltastv (52)
deltastv Creative Commons License 2024.02.06 0 0 52

Összesen 3 vagy 4 különböző cikkszám van. Otthon lementettem a képet, hogy melyik mit tartalmaz.
Alapvetően mindegyik "vezérlés készlet", de van benne csak "szíj, és tömítések"-től a "fullfullos" minden csetreszre kiterjedőig is.

Otthon le van mentve képen is, este felteszem, ha el nem felejtem.

Előzmény: dorogilova2 (51)
dorogilova2 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 51

Nekem a minap nagyon hasonló cikkszámú szíjat tettek bele a cserekor.

 

1654515680 vs. 1654515880 

 

 

Előzmény: deltastv (47)
Rákoshegy09 Creative Commons License 2024.02.05 0 0 50

Én is próbáltam autóvásárlás előtt tájékozódni és szintén abba az infóba futottam bele, hogy 2017-ben ez meg lett oldva, már a múlté ez a probléma, így megnyugodtam, de idővel szerencsére kibújt nálam is a kisördög.

 

Én is olvastam erről a ct1228-as Conti szíjról, csodákat írnak róla. Én is ebben gondolkodom, ha már saját költséges lesz a csere, hátha...

Megköszönném, ha idővel megírnád a tapasztalataidat, ahogy haladunk előre az időben és kilométerben, mi várható valójában!!!

 

Eszerint akit valóban érdekel és nyomoz, ki tudja deríteni, milyen szíj van a cikkszám mögött.

Előzmény: deltastv (47)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!