A téma engem is érdekelne, családi okok miatt sajna Ausztriánál nem tudnék messzebb menni, de oda maximálisan kimennék a közlekedésbe dolgozni, mert a mai magyar valóságból és rabszolgasorsból maximálisan elegem van!
Szóval aki tudja hogy és miképp lehet pl. a Wiener Liniennél dolgozni, és hogy milyen ott dolgozni, főleg az anyagi oldala érdekelne, az nagyon kérem irja meg!
En csak buszokrol tudok Irorszagban (osszesen csak Dublinban van villamos, a Luas, 2 vonal). Ausztriaban ha jol tudom meg kell munkavallalasi engedely. Tehat a Dublin Bus es a Bus Eireann: semmi extra engedely nem kell EU-s polgaroknak, csak egy nemzeti (ez esetben ir) jogositvany, de ha letelepedsz, siman becserelik a magyart. Nemi gyakorlat nem art, de anelkul is vesznek fel embereket. A nyelvtudas tenyleg kell, hisz egyreszt van felveteli interju, ahol el kell adnod magad, masreszt pedig ha az utasnak barmi nyugje van, azt meg kell erteni, mit mond. Penz nem rossz (en sem veletlenul vezetek buszt diplomaval es meg nehany nyelv ismeretevel), bar a varolista hosszu, mivel ezek nagy, felig allami cegek, a felveteli procedura hosszadalmas. Tehat itt kell mar lenni ahhoz, hogy sikerrel palyazz, azaz elobb valami mast kell csinalni. Az itt leirtak nagyjabol igazak az Egyesult Kiralysagra is.
Egyik kedves barátomat kértem meg arra, hogy nyissa meg ezt a topikot mivel nekem még nincs hozzá jogosultságom.
Szóval arról lenne szó, hogy most van EU, meg minden, lehet külföldön dolgozni, szóval szerintetek van arra esély, hogy én mondjuk valamelyik EUs országban, pl. Ausztriában elhelyezkedhessek mint villamos(vagy metró)vezető.
Tud arról valaki valamit, hogy milyen feltételek, végzettség, stb. kellenek ilyen melóhoz külföldön, egyáltalán engedik a nem benszülötteket ilyen beosztásban dolgozni? Gondolom alap a nyelvtudás. Aztán vajon még mi kell?:) Esetleg van ismerősötök aki kiment külföldre ilyen beosztásba dolgozni, vagy akár van köztetek aki külföldön dolgozik ilyen beosztásban?
Miért is? Egyrészt mert imádom a közlekedést, a járműveket, ki nem állhatom az irodai, egyhelyben ülő sablonmunkát, másrészt azért külföld, mert pénzt is szeretnék keresni, míg hallottam, hogy sajnos a BKVnál sem anyagi, sem tárgyi, sem egyéb feltételek nem a legjobbak, és gondoltam, hogy egy külföldi közlekedési vállalatnál más a helyzet!