Keresés

Részletes keresés

lvikk Creative Commons License 1 napja 0 0 12480

Valaki utazik július 15-i indulással MSC Seaview  hajón Genovából?

Esetleg,ha van utibeszámoló a hajóról szívesen olvasnám..

Durian Mochi Creative Commons License 2 napja 0 0 12479

A Norwegian-ról tudsz valami általános információkat mondani?

Előzmény: Hajósblog (12475)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2 napja 0 0 12478

Kajában illetve választékban nem nehéz verni főleg az MSC-t. A Costa minősége és választéka jobb, de a hozzárhetőség, sorállás külön-külön mindenért, az unott arcú pultosoktól "kunyerálás" ultragáz. Az MSC legalább laza és reggel 6-tól hajnal 2-ig nyitva a büfé. A Costa este 19:00-kor kinyit 20:30-kor bezár. Utána már víz sincs, csak a bárokban.

Előzmény: Hajósblog (12477)
Hajósblog Creative Commons License 2 napja 0 0 12477

Celestyal? Drágának azért nem mondható, viszont a desztinációkban és a kajában veri az MSCt és a Costát is.

Előzmény: jazzcool1,2 (12476)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2 napja 0 0 12476

Szó sincs arról, hogy párhuzamot vonnék az MSC-Costa és többi társaság között. De az MSC és a Costa kb letarolja az olasz és a spanyol piacot. Egyik sem gazdag ország, de nagyon széles az alsó középosztály. Plusz főleg az olaszok a lakóhelyüktől max 200 km-re találnak cruise kikötőt. Rajtuk kívül még vmennyi német és orosz anyanyelvű utazik ezeken a hajókon, plusz mondjuk 10-20 magyar/hajó.

A "jobb cégek" hajóin még Európában is elég sok az USA és a kanadai utas, plusz a britek. Pireusból indult Celebrityn talán egyetlen görög utas sem volt... Szegény piac, nekik - gondolom - a Celestyal lehet a kedvencük, már akik egyáltalán megengedhetik maguknak.

Előzmény: Hajósblog (12474)
Hajósblog Creative Commons License 2 napja 0 0 12475

Inkább úgy közelíteném meg a dolgot, hogy a Cruise hajós ipar az elmúlt évek alatt jól láthatóan elindult két irányba.

1. Divat és nyaralós hajózás - Olcsó hajóutak (habár már az MSC sem az) és elérhető desztinációk. Nyaralás, piázás, szelfizés na és a tény, hogy hajón vagyunk! Nincs ezzel semmi probléma ha az ember úgy is kezeli. Amit én nagyon sajnálok, hogy az MSC elindult egy tömegcikk irányba. Nagyon jó volt ár-érték arányban 4-5 évvel ezelőtt. A 96 órás akciók valóban akciók voltak. Pl. Egy utast fizettél a másik valóban free volt. De manapság majdhogy nem drágább akcióban mint lista áron.

2. Öreg hajós vagy és már túl vagy ezeken - Nem akarsz tömeget, vízi csúszdát és erőltetett fedélzeti programokat, valamint a gyenge "menzás" kajákból is eleged van. Mondjuk ez főleg az MSC-re értendő. De nagyon is szeretnéd élvezni a hajózás adta élmény és a desztinációk sokaságát. Na ekkor jön a Celebrity, Princess és Cunard. Persze van még feljebb de maradjunk az elérhető társaságoknál. Mondjuk egy ikonikus transzatlanti átkelés az egyetlen jelenleg szolgálatban álló óceánjárón azaz Queen Mary 2 fedélzetén egy más dimenzió és időutazás. Legalább is nekem az volt.

Előzmény: Janos32 (12468)
Hajósblog Creative Commons License 2 napja 0 0 12474

"A Celebritynek, a Royalnak vagy a Princessnek, és esetleg a Cunardnak jó ha összesen egy-egy hajója itt van a térségben."

Hát azért nem teljesen van így, de ne is akarjunk már párhuzamot vonni a felsorolt hajótársaságok vs. MSC, Costa között! Minden hajótársaságnak megvan a jól megcélzott utazóközönsége. De ez érezhető is a szolgáltatások, árak és útvonalak tekintetében.

Előzmény: jazzcool1,2 (12472)
Zsó1122 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 12473

Nagy várakozással tekintünk erre az utazásra. Annál is inkább mert ez a terület kimaradt az eddigi utazásainkból. Korábbi években számos országot bejártunk már, de Skandináviába még nem jutottunk el. Különlegesnek ígérkezik!

3 nap múlva indulunk, készülünk ezerrel!

Előzmény: Flower2000 (12470)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 12472

Sok magyarnak nagy boldogság, ha életében egyszer, vagy néhány évente eljut egy hajóra, plusz a legtöbben autóval vagy Flixbusszal mennek a kikötőkbe, azaz leginkább olasz kikötőkből indulnak. és a MED-ben a Costa és az MSC uralja a mezőnyt sok hajóval. A Celebritynek, a Royalnak vagy a Princessnek, és esetleg a Cunardnak jó ha összesen egy-egy hajója itt van a térségben. (Costa vagy MSC? Nem vitás, hogy az MSC a jobb.)

Előzmény: Janos32 (12471)
Janos32 Creative Commons License 2024.05.05 0 0 12471

Nem erről van szó. Hanem arról, hogy van 65 hajóstársaság, de a magyaroknak kizárólag az MSC és a Costa létezik. Közben meg ez a két cég mélyen a legalja az iparágnak minőségben és szolgáltatásban egyaránt.

Előzmény: jazzcool1,2 (12469)
Flower2000 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 12470

A Norvég fjordok a legszebbek és a Carib tenger. A szomszédom szerint, aki egy norvég hajóskapitány. Bejárta a világot párszor.

jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 12469

egyetértek, azzal, hogy a Costa egy ideje átlagban már jóval drágább az MSC-nél, miközben szerintem az MSC még minidg jobb a Costanal.

Előzmény: Janos32 (12468)
Janos32 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 12468

A hajózás nem az MSC-Costa kettősből áll (bár tapasztalom, hogy a magyar utazóknak semmi más nem létezik e kettőn kívül).

Nem csak a prémium, hanem már a középkategóriás hajóstársaságoknál sincs zsúfoltság. Mindig van szabad napozóágy vagy hely a jacuzziban. A elgjobbaknál gyerekek sem nagyon vannak, de van több konkrétan "adult only" hajóstársaság is.

A "fapadosok", mint az MSC-Costa duó azért ennyire olcsó, mert ha valahol még volt 3 négyzetméter odazsúfolni egy szobának nevezett odút, akkor megtették.

Előzmény: Róbert333 (12438)

Szia!
május 19-26?

Livcsi30 Creative Commons License 2024.04.16 0 0 12465

Igen, Igazad va. Az utolsò megàllò Marseille.

Előzmény: kirsan (12464)
kirsan Creative Commons License 2024.04.16 0 0 12464

Az a 2. Messina Marseille akar lenni szerintem, de ettől még érdekes.

Előzmény: Livcsi30 (12463)
Livcsi30 Creative Commons License 2024.04.15 0 3 12463

Sziasztok! MSC WORLD EUROPA

Tegnap értünk vissza az egy hetes körùtròl, s gondoltam leìrom a tapasztalatokat.

Bechekkolàs secc percc alatt megvolt, mert itthon màr az appben mindent kitöltöttünk.

12. emeleten laktunk,  egy belsö kabinunk és egy promenàdra nézö erkélyes kabinunk volt,2 - 2 före. A kettö kb ugyanaz, teljesen kényelmes, jòl el lehet férni. A belsö kabinban csak egy szekrény volt a ruhàknak, az erkélyesben egy egész gardròb. Az promenàdost kiprôbàltuk, de legközelebb maradunk a tengerre nézöre. A promenàdon reggel 7-töl szòl a zene éjfélig, de volt hogy még éjjel 3kor is ordibàltak odalenn. Ès hàt az ajtòk jòl zàrtak, azért ez meg az behalatszott. Nekem hiànyzott a napsütés is. Nem minta lett volna idönk a szobàban ücsörögni.

A hajò hatalmas, nagyon szép. Nekem ùjdonsàg volt a lift rendszer. Nem abba szàllsz be ahova akarsz, hanem beadod az emelet szàmàt, és a lift mondja meg hova szàllj. 10 lift van a hajòn belül, plussz kettö a promenàdon, de azok csak a 18 és 19. szintre közlekednek.

Büfé étterem két szinten, szòval mindig lehet talàlni helyet. A büfé annyira nem jött be. A reggeli mindig ugyanaz volt, a vacsoràzni csak egyszer voltunk a büfében, arra jò volt. Nekem hiànyzott a desszert és a gyümölcsvàlaszték. Azok elég szegényesek voltak. Az ültetéses étteremben nagyon finomakat ettünk, minden nap màs a vàlaszték. Elöétel-föétel-desszert, 4 lehetöség közül lehet vàlasztani, van gyerek kàrtyàjuk is.

MSC-s programmokra nem fizettünk be, azoknak nem vagyok a hìve, magunknak szerveztünk mindent. Mi Genovabòl indultunk, ott nem néztünk körül, mert màr vagy 10szer voltunk Ligùriàban. De a hajô nagyon jò helyen àll, onnan az aquarium nincs messze, vagy le lehet menni Portofinoba. Cinuqe terrét innen nem ajànlom, az idöben nagyon necces. Az én személyes kedvencem Camogli, Rapallo és Genova között. Az egy igazi kis gyöngyszem.

Nàpolyban szintén gyalogtàvolsàgra àllt a hajò, a belvàros 10 perc.

Messinàban szintén  a központban àlltunk, de a vàros nem tartogat sok mindent. Mi elvonatoztunk Taorminàba, az àllomàsròl 1.10 Euro/fö a busz fel a központba. Ez nagyon szép hely, el lehet ütni az idöt. Mi innen a felvonòval lementünk megnézni az ISola Bellàt, majd busszal vissza az àllomàsra. Kényelmes volt, nem stresszeltünk, belefért minden. Mi a vonattal kezdtünk, és visszafelé Messina.

Valetta: gyalog felfelé kb 15 perc lehet a vàros, mi lifttel mentünk, az kb 5 percre volt a hajòtòl, és 1 euro/fö a napijegy. Mi visszafelé gyalogoltunk. Itt vàrost néztünk.

Tengeri nap: nagyon sok a napàgy, ùgyhogy szerintem mindenki talàl középen vagy hàtul magànak lehetöséget. A jacuzzinàl volt nagy sorbanàllàs- pedig abbòl is van 10- àltalàban 15 percenként küldték ki a népet. Vannak pincérek akik egész nap jönnen mennek, nàluk egyszerübb és gyorsabb rendelni mint a bàrban.

Barcelona: Messze volt a vàrostòl. Elözö este raknak a szobàkba egy vouchert a shuttle buszra. Aki akarja hasznàlni, csak ki kell tölteni és a buszra szàllàs elött odaadni a személyzetnek. 10euro/fö oda vissza ùtra. Szerintem ez okés volt. Sokan voltak akik visszafelé a vàrosbòl fel akartak szàllni, de nem volt  nàluk a papìr ìgy nem engedték öket.  A shuttle a WTC-hez visz Barcelonàban, onnan megy a hop on Hop off, ha az valakinek érdekes.

Messina: Nagyon-Nagyon messze van a vàrostòl a hajò. Itt 17 Euro/fö a shuttle. Na ezt sokaltam. Ha elindultok a kijàrat utàn a zöld csìkot követve, elértek egy ingyenes shuttle buszhoz, ami bevisz a vàrosba, a plàza mögött rak ki. Mire mi odaértünk nagyon hosszù sor volt, ìgy követtük tovàbb a zöld vonalat. Pàr perc utàn elértünk egy körforgalomhoz, ahonnan a 35T jelzésü busz vitt a vàrosba 1 euro/fö àron. sehol nem àllt meg csak a végén. Teljesen jò volt. A vàros nekem speciell pozitiv csalòdàs volt, tetszett, tisztasàg volt, igaz sokan voltak. Van Hop on hop off Colorbus néven, meg megy egy kisvonat is körben a vàroson. De arra nem sikerült felülnünk, mindig tele volt. Mi gyalogoltunk végig. Visszafelé megtalàltuk az ingyenes buszt. A Five Guys mellett kell bemenni egy fehér kapun, onnan indul a busz a hajòhoz.

Programmok: Az appben ùgy kb este 7-fél 8-tòl lehet foglalni a màsnapi helyeket. Majdnem minden nap màs elöadàs van, talàn egy müsor volt amit két nap adtak. Ha esetleg màr nem kaptok helyet,akkor ha kezdésre odamentek, akkor beengednek, amùgy nézik a kàrtyàt. Szìnvolalas, igényes müsorok voltak.

Volt fehér este, gàla este, piros este, 60-70 es évek.

Vacsi idök:  fél 6, fél 8 és fél 10. Ha valakinek nem tetszik amit kapott cserélni lehet.

Ami nekem zavarò volt, hogy nagyon sok iskolàs csoport volt. Nàpolyban és Messinàban nagyon sokan szàlltak fel 17-18 éves korosztàly, tanàrral vagy anélkül. Hàt ök el tudtàk foglalni a jacuzzikat rendesen, néha viselkedni sem tudtak, hangosak. Mi eddig mindig a nyàri szünetben utaztunk, meg ezen az ùton nem voltunk még, ìgy ezt nem tudom most àltalànosìtani, de azért kivàncsi lennék hogy itt mindig ez van e, vagy csak tavasszal az érettségi elött?

A màsik ami nekem negatìvum volt, hogy a Promenàd végében nagyon kevés volt az ülö lehetöség. Bàr làttam aztàn képeket a hajòròl, ahol sokkal több volt kirakva, ùgyhogy lehet ez most csak évszakfüggö volt. Ha meg esetleg talàltam helyet, és szerettem volna nézni az indulàst, mindneki beàllt elém.

Összességében amùgy szuper volt, jò lett volna még egy hét:)

Livia

Zsó1122 Creative Commons License 2024.02.26 -1 0 12462

Köszönöm szépen, hasznos , széles körű információk.

Előzmény: jazzcool1,2 (12461)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 12461
Zsó1122 Creative Commons License 2024.02.25 -1 0 12460

Sziasztok!

Májusban hajózunk az MSC Euribiával a norvég fjordokhoz.

Segítséget szeretnék kérni, minden információ, személyes tapasztalat  érdekel a vidékkel, a látnivalókkal  kapcsolatban.

A fórumot visszaolvasva nem sok leírást találtam erről az útról.

Livcsi30 Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 12459

Köszönöm az információkat. Sokat segítettetek. Nèzem is a vonatjegyet. Jó hajókázàst mindenkinek!

onlyread Creative Commons License 2024.02.19 -1 0 12458

Azt vedd majd figyelembe, hogy Taormina vonatállomását Taormina-Giardininak hívják és onnan még buszozni kell a városba. Természetesen gyalog is járható, főleg, ha egyenesen Castelmolába mentek onnan, de azt edzettebbeknek javaslom a szint miatt és hát nem is rövid túra...

A Trenitalia honlapján minden fönt van.

Előzmény: Livcsi30 (12456)
kirsan Creative Commons License 2024.02.18 0 0 12457

Messina-Taormina vonattal teljesen OK. A parton megy a vonat, majd kabinos felvonóval fel a városba, mert magasan van.

Livcsi30 Creative Commons License 2024.02.18 0 0 12456

Sziasztok!

Àprilisban megyünk az MSC Worl Europàval Messinàba. Csinàlta màr valaki hogy Messinàbòl vonattal ment àt Taorminàba, kivitelezhetö? 9-19ig àll a hajònk Messinàba. Vasùtàllomàsròl be lehet sétàlni a vàrosba meg az Isola Bellàhoz? Gondoltam Taorminàban fognànk egy taxit, onnan fel Castelmolàba, majd vonattal vissza Messinàba ahol talàn van még idönk màszkàlni. Kértem most pàr helyröl ajànlatot, de a 350 Euròs àrtòl ( 4 fö), azért dobtam egy hàtast.

Köszi ha van valami tippetek.

Livia

moonwalkr Creative Commons License 2023.10.06 0 0 12455

Még egy utolsó részlet a beszámolóhoz, Youtube video:

MSC Musica 2023 – Mediterranean Cruise

Előzmény: moonwalkr (12453)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2023.10.06 0 0 12454

Jerusalem: naponta 5-6 gép indul BUD-ról TLV-be, onnan 25 perces vonatút, és érdemes legalább 2-3 éjszakát ott eltölteni.

Előzmény: moonwalkr (12450)
moonwalkr Creative Commons License 2023.10.06 0 1 12453

Utolsó képek Mykonosról

Caipi Creative Commons License 2023.10.05 -1 0 12452

Mondjuk persze a QM2 se az a kifejezett cruise ship, hanem óceánjáró.:)

Előzmény: Caipi (12451)
Caipi Creative Commons License 2023.10.05 0 0 12451

Kívánom Neked, hogy összejöjjön a Jerusalem! :) És érdekes volt a beszámolód.

Mi jövőre megyünk az első cruise-ra, amit nagyon várunk. De nálunk nem a látnivalók a lényeg: régi ismerősünk, a Queen Mary 2 az. Többször láttuk a hamburgi kikötőben, ill. egyszer 'versenyeztünk' is vele, mikor talán Neuwerk szigetről hajóztunk éppen vissza Cuxhavenbe. (Régebben évekig Hamburgban dolgoztam, nagyon szeretem, és sokszor kísértünk arrafele.)

Mondjuk én egyszer régesrégen, 1987-ben voltam egyedül egy Földközi tengeri hajóúton, egy orosz hajón, ami hivatalosan komp volt ugyan, de turistákat is szállított, volt úszómedence, volt több bárja, meg volt kapitányi vacsora stb. Odesszából indult, és Jalta-Pireusz-Nápoly-Marseille-Barcelona-Tunisz-Isztambul voltak a megállók, szuper volt

Előzmény: moonwalkr (12450)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!