Sziasztok, korábbi (2000 évek eleje) MARUTI 800 élményből maradt egy darab gyári felnim (pótkerék volt), udvaron tárolt formában (tehát nem szalon állapotú), még 0 km gumi van rajta (persze már használhatatlan).
Ha volna rá érdeklődés szívesen oda ajándékoznám, Budapest XXII. kerület vagy szűk környezetébe kéne érte jönni!
Van egy maruttim kinlodok vele hidegen indul megy de ha melegszik akkor ugy fogja a motort valami hogy at se forditja az önindito előgyujtas 7fokon vezérles helyen de ha hül a motor ujra indul es megy nem ertem miert csinalja
Kicsit keresgéltem: jelenleg a Conradnál kapható Whadda gyártmány, de mint kiderült, a cég a Welleman csoport tagja. A kép alapján pontosan olyan, mint az enyém.
Tisztelt Ombolee! Ami az autóban van már több éve: Welleman K2543 jelű, "Electronic transistor ignition for cars". Van egy hátránya, hogy kit. Tehát otthon kell összeforrasztani. Én még átlátszó gyantával is kiöntöttem egy compack kazetta tokjából készített dobozban. Évek óta a motortérben "ül", és teszi a dolgát. https://www.velleman.eu/downloads/0/illustrated/illustrated_assembly_manual_k2543.pdf Bár én egy magyar cégtől vettem, de sajnos sem a címüket, sem a nevüket nem tudom. Sok sikert!
Hosszas kínlódás után úgy döntöttem tranzisztorosra cserélném a gyújtásomat. Egy kis segítségre lenne szükségem, hol lehet beszerezni? Több fajta is van? Melyiket érdemes beszerelni? Előre is köszönöm a válaszát.
Kellene nekem egy gyors segítség !..Az 1990 Maruti 800 nak , merre kell nyitni a főtengelyben lévő csavart , hogy vezérműszíjjat tudjak cserélni ?
Mert ugyebár ki kell tekernem a csavart , hogy le tudjam venni a szíjat védő deknit , de vízpumpát és olajpumpát is cserélek , tehát az egész deknit kell tudnom leszedni . Ehhez kell tudnom ,.hogy ütvecsavarozóval merre , jobbra , vagy balra kell kifelé hajtani a csavart . Vannak jobbos és balos ilyen csavarok is és nem lenne szerencsés beletörni !
Egy 1982-es Alto büszke tulajdonosaként találtam a fórumra, jó hangulatban olvastam vissza a több mint 100 oldalt a Maruti kapcsán. Kíváncsi vagyok vannak-e még akik használják a kis gépeket..? Akinek esetleg van az ismeretségi körében valaki akinek van első szériás Alto-ja azzal szívesen felvenném a kapcsolatot.
Nekem is sok problémám volt a gyujtással. A teljes gyujtáselosztót ki kellett cserélni. Végül egy tranzisztoros gyujtást tettem be, s kb egy éve semmi probléma.
"András Horváth ˇ november 23., 18:41 ˇ Ma jártam a summóban. Eredetileg termosztát probléma miatt mentem el. Vettem újból, /eredeti/ termosztátot, mint a múltkor.Fotó mellékelve mekkora különbség van köztük. A Főnök elmondása szerint ők eredetinek kapnak minden alkatrészt indiából, amit eredetinek árulnak, de sajnos ott is gyártják őket bedolgozásban.Rákérdeztem a sok hibás megszakítóra és egyéb alkatrészekre. Cserét csak számla, és szerelői vélemény alapján tudnak cserélni."
Van egy bontásra megérett Marutim. Egyelőre még sok alkatrész van. A legtöbb elég jó állapotban. Listát nem írok, mert igencsak hosszú lenne. Akit érdekel, kérdezzen rá. Köszönöm.
Hali mindenkinek.Szereztem egy ilyen 27 éves kis vasat.Eddig motorral jártam,ezért a sor megnevezés.Kicsi,szokatlan,tipusidegen.Esernyö helyett hibátlan,eddigi tapasztalat szerint teljesen jól múködik.
Én 95-öst, nem tapasztalok semmit. Olvastam, hogy sokan 100-ast tankolnak, és mindenféléket tapasztalnak(feketedik a szűrő, elmegy az alapjárat, stb.) , de nekem nincs bajom.
Ez így van, de már nem ment annyira csúszott, de még van 1év vizsgája, a féltengelynek meg iszonyú hangja volt. Azért a féltengelyt hagytam volna ha nem kellet volna a kuplung miatt kiszedni a motort-váltót. A Juhász Péter meg akciózik, mert felszámolja a Maruti alkatrész üzletét. A féltengelyek elfogytak.
az kemény. ezek olyan alkatrészek, amik 10 évig is kitartanának, ha az autó élne annyit. szóval egy olyan kocsiba, aminek pár év van hátra, pláne nem szívesen vesz az embre új kupplungot meg féltengelyt.
Ne azt írd hogy hol, hanem hogy mire. Ezek mind cserélendő alkatrészek voltak? Évi 500at nyilván nem éri meg rákölteni, annyiért vehetsz egy másikat, ami működik.