Keresés

Részletes keresés

18-09 Creative Commons License 2 órája 0 0 5901

Nem azt mondanám, hogy ott nem vált be hanem azt, hogy nem terjedt el.

 

A lyoni C6 vonalvezetése miatt volt ott szükség miditrolikra. Ezen a vonalon közlekedő járművek pótlása 1963-ban és 1990-ben is problémát jelentett. 1999-ben végül direktben fordultak a HESS-hez, hogy ugyamár, miditroli kell, gyártsák már le azokat... így lett 7db MAN midi trolijuk. 

 

Ezek most éppen állnak, mert milyen meglepő, az elmúlt években sem bővült az elérhető miditrolik kínálata :D A drót megvan végig, buszok járnak a trolik helyett. 

Előzmény: trizs77 (5900)
trizs77 Creative Commons License 22 órája 0 0 5900

Valahol Franciaországban - úgy 20 éve - volt, üzemelt troli midi busz.

Egy városban.

Nem azt mondanám, hogy ott nem vált be hanem azt, hogy nem terjedt el.

 

A midi buszok (akár dízel akár E) területe elég szűk.

Nem feleslegesek de igen kicsi az a hálózati szegmens ahová azok valók.

 

Kaposváron meg nem is tudok ilyet.

kristoof Creative Commons License 22 órája 0 0 5899

Ennyi pénzért a Yutong kettő, 12 méteres elektromost ad. 

Előzmény: trizs77 (5897)
torqmatic Creative Commons License 26 órája 0 1 5898

Igen, és akkor ez még csak a vételár, ott van még az infrastruktúra kiépítésének a költsége (ahol eddig még nem tették meg), valamint a 6-8 év múlva esedékes akkupakk csere, a korlátozott használhatóságról pedig ne is beszéljünk. Az elmúlt 30 év alatt azért igazán leeshetett volna már a tantusz, hogy nincs szükség midibuszokra, az elektromos bohóckodás óta pedig ez méginkább így van.

Előzmény: trizs77 (5897)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 1 5897

.....".....Az ár több szemponttól, például felszereltségtől függ, de például ez a midibusz, amelyben ülünk 300-400 ezer euróba kerül......."

Ami kb. 80-100%-kal több mint ha ugyan abban a karosszériában dízel változatban vennéd meg.

Előzmény: Ikarus 120e (5896)
Ikarus 120e Creative Commons License 2 napja 0 0 5896

https://www.sonline.hu/helyi-kultura/2024/05/elektromos-midibusz-rotta-kaposvar-utcait

Egy elektromos, hatvan utast szállító Ikarusz midi autóbusz érkezett csütörtökön Kaposvárra.

18-09 Creative Commons License 2024.06.01 0 1 5895

Bolognában gond nélkül megy a drót a 900 éves Asinelli-toronynál :D 

Előzmény: E N V I R O 500 (5892)
padisah Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5894

Ha műemlék, akkor nem kell oda gépjármű forgalom, legyen ebből egy tér a gyalogoknak, a közlekedést meg máshol elvezetni

(vagy kirugdalni a zsíros önkormányzati állásokból a pampogók rokonságát, amíg bele nem nyugszanak, hogy vezeték lesz a Zsolnay szobor körül)

 

egyébként Pécsen eredetileg volt villamos is, de ilyen gyök kettővel közlekedő, macskaköves útra telepített valami

ha jól emlékszek a Jókai utcában csináltak neki egy emlékhelyet egy kis darab sínnel, és egy ilyen régi példánnyal

 

a villamos is indokolt lehet a fő irányok kezelésére, azzal mondjuk lenne műszaki probléma, hogy a vasútvonal felett átívelő közúti híd (Siklósi út) nem biztos hogy a villamos súlyát is elbírja, ebből másikat építeni, vagy szintben keresztezni meg óriási költség, vagy óriási zavarforrás

nyilván itt a nosztalgia helyett inkább a nagy teljesítményű személyszállítás lenne a cél

Előzmény: E N V I R O 500 (5892)
padisah Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5893

azt nem ismerem :)

Pécsen születtem, de kb 20 éve eljöttem, lehet hogy már megkopott a helyismeretem

 

mindenesetre a nagy embertömeg, akkor legalábbis a kertváros és a belváros között járt (vagy csak ezzel találkoztam én gyakrabban)

tehát azokat a sűrűn járó csuklós buszokat érdemes trolivá alakítani, főleg ahol a pálya jelentős részét több járat is tudja majd használni

 

a város szerkezete nem olyan sugaras mint mondjuk Budapesté, van egy déli irány kertváros felé, és egy kelet-nyugati irány, ami uránvárostól a budai vámig megy, igazából a kelet-nyugati irány jóval hosszabb,

lehet érdemesebb lenne azt trolivá alakítani elsőre, és csak aztán berajzolni a keresztet a kertvárosival

 

 

Előzmény: MCA-001 (5891)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5892

Nem tudom mennyi helyismereted van, de ezt az ötletet gondold át ;)

Először is ami 6-os járatként indul Kertvárosból az 8-as járatban érkezik a "Rózsadombra", és onnan 8-as - 6-os visszafelé.

A 7-es a Főpályáról indul a Malomvölgyi útra, az "Autóbusz-állomás" megállótól ellenkező irányba is kell drótot húzni mert az visszafelé ellenkező irányban érinti az "Árkád" megállót.

A történelmi belvárosban nem hinném, hogy engednek drótot húzni például ilyen műemlékek köré mint ez ;)

Előzmény: padisah (5890)
MCA-001 Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5891

Miért nem a 2-es vonalat?

Előzmény: padisah (5890)
padisah Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5890

Ha én lennék Pécsen a polgármester, azzal kezdeném, hogy a belváros és kertváros között ingázó 6-os, 7-es buszokat trolivá átépíttetem (és ezzel is kampányolnék)

A 2. fázisban pedig az 1-es buszt, ami kertváros - uránváros között jár

 

Direkt olyan megoldást építtetnék ki, amiben akkunak csak hálózati hiba esetén van szerepe, tehát véletlenül SEM menetrend szerinti önjárással, és szedő lehúzással

Előzmény: kovács2jenő (5858)
padisah Creative Commons License 2024.05.30 0 1 5889

Haladóék nemhogy fordítva ülnek a lovon, hanem a ló ül rajtuk...

jajj ez nagyon tetszik :)

Előzmény: torqmatic (5870)
kristoof Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5888

"...egy 8 méteres elektromos buszt..."

 

Láttam azt a buszt. Ha arra kapnak európai tip. bizt, akkor varázslók! 

Előzmény: Ikarus 120e (5887)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5887

https://www.innotrans.de/de/presse/pressemitteilungen/news_19200.html?referrer=/presse/pressemitteilungen/#news-en-19200

"Az idei buszkiállítás egyik kiemelt eseménye a BYD, amely három busszal debütál az InnoTransnál. A magyarországi Ikarus is először áll ki az InnoTrans-on. A cég két autóbuszt mutat be: 12 méteres városi buszának legújabb V4-es változatát, az Ikarus 120e-t és az Ikarus midibuszt, egy 8 méteres elektromos buszt. Az Ikarus a Siemens partnere, és standján a cég legújabb innovatív e-Line áramgyűjtőit mutatja be. „Örülünk, hogy az Ikarus először mutatkozik be az InnoTransnál. Az esemény remek alkalom arra, hogy bemutassuk műszaki fejlődésünket, és megvitassuk a lehetséges partnerkapcsolatokat a fenntartható közlekedés jövőjének előmozdítása és új üzleti vezetők fejlesztése érdekében. Várjuk a személyes találkozásokat” – mondta Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója"

kristoof Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5886

Ez így is van.

Előzmény: Ikarus 120e (5885)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5885

Én eddig csak arról tudtam, hogy Szczecinek vett 5 db-ot 

Előzmény: BP-16-63 (5884)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.05.28 0 1 5884

Már elkészültek és futnak is Zory-ban és a környékén, ezek már a Szczecineki kocsik lesznek.

 

Zoryban marad a 0010,0011,0031 és még követi őket 5 kocsi tehát 8 db lesz összesen a 0030-as ismét hazajön!

 

Szczecinekbe 5 db készül és Chemnitz is rendelt 1 darabot.

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 -3 0 5883

Ha bemutatót tart miért is van a keze a zsebében?

ennyire neveletlen?

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5882
Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.05.26 0 2 5881

"A nap ingyen süt, a víz se drága, sőt az MVM még fizet is a külföldinek, ha átveszi az áramot 10-14 óra között, nem? "

- - -

A MOL által termelt hidrogén nem az áram vagy a víz költsége miatt drága, hanem azért, mert a MOL a vízbontót a normál piaci ár kb. háromszorosáért (10MW-os vízbontót 22M€ áron) vásárolta, ráadásul a berendezés élettartama csupán kb. 10 év, ezért a vízbontó amortizációja megfizethetetlenül drágává teszi a hidrogéntermelést.

Ez valóban egy tipikus Palkovics-stílusú akció volt, amikor "tapasztalatgyűjtés" céljára egy olyan megoldást alkalmaznak, amiről már a megvásárlás előtt is tudni lehet, hogy gazdaságtalan, tehát semmire nem ad megoldást, és semmiféle hasznosítható tapasztalat levonására nem alkalmas.

 

Előzmény: toromon36 (5872)
HarunBp Creative Commons License 2024.05.25 0 0 5880

Köszi!

Előzmény: 7-es troli (5879)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 1 5879

Úgy látom van, ami már kapott E betűt a rendszám végére. Illetve itt Van pár nêmetorszagban készült kép. 

 

https://busphoto.eu/model/12662/

Előzmény: HarunBp (5878)
HarunBp Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5878

Elektromos egykori teszt-Ikarus német rendszámmal: https://busphoto.eu/photo/629884/ Eddig még nem láttam róla képet kintről. Érdekes, hogy nem az elektromos járműveknek fenntartott (E betű a rendszám végén) tartományból kapott.

7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5877

Alexander Dennis 

padlóba integrãlt akksikkal.

Előzmény: 7-es troli (5876)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5876
Dante001 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 5875
T 6 Creative Commons License 2024.05.23 0 1 5874

Negatív áramár jelenleg jellemzően, csak hétvégén fordul elő néha, az alacsony rendszerterhelés, kedvező időjárási viszonyok következtében, pár órán át. Ez is nagyon max., április vége - szeptember közepe közt.

Előzmény: toromon36 (5872)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.05.22 0 2 5873

A negatív áramár egy évben csak pár órát áll fenn. Erre alapozni egy szar hatásfokú megoldást elég nagy baromság.

Ráadásul felhasználóként, miközben az üzem garantáltan veszteséges, még exportalapot sem tud képezni.

 

Valaki keresni fog 10 évig, de nem a számlát fizető busztársaság.

Mondjuk Palkovics köre.

Előzmény: toromon36 (5872)
toromon36 Creative Commons License 2024.05.21 0 0 5872

A nap ingyen süt, a víz se drága, sőt az MVM még fizet is a külföldinek, ha átveszi az áramot 10-14 óra között, nem? 

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (5871)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!