Somogy, Tolna és Baranya megye közlekedése, beleértve Pécs, Kaposvár, Szekszárd és a többi város helyi közlekedését és a helyközi járatokat is, legyen szó buszról, vagy vasútról.
Eldöntöttük, hogy jövőre minden pécsi gyerek kitűnő tanuló lesz, fejenként nyernek egy-egy országos tanulmányi versenyt és mindegyikük átugorja majd a 200 cm-es magasságot az iskola torna udvarán, márciusra mind szerez egy felső fokú nyelvvizsgát portugálból..
Nem tőlem kérdezted, de szerintem ilyen nem fog előfordulni, viszont ha nem sikerülni teljesíteni a "karbonsemleges lóizét", akkor hamarabb fognak kialakulni 50 fokos hőségek, mint ami mostanában vannak Indiában.
Ha Pécs városa (meg még másik sok ezer város az EU-ban) a határidőre nem teljesíti az a karbonsemleges lóizét akkor jön Brüsszelből 4 db kétajtós szekrény, az akkori pécsi polgármestert kiviszik a Széchenyi térre, lehúzzák a gatyáját pirosra/véresre verik/korbácsolják a ülepét ?
Kevés nagyobb butaság van mint 120-140 buszos városba 3 db valamit venni/kapni.
Még ha aranyból való akkor se."
Pécs 1926-ban egy tisztán villamosos város volt, de abban az évben a buszos üzemet is nagyjából ekkora flottával kezdte (az sem volt aranyból) de a villamos nem tudott elkanyarodni a a belvárosból Köztemetőhöz, az autóbusz pedig képes volt rá. Az idő pedig bizonyította a döntés helyességét még úgy is, hogy Pécs hol trolibuszokkal, hol pedig villamosokkal álmodott. Az EU tagállamai számára előírt (megszavazott) karbonmentességi cél eléréséből Pécs helyi közlekedése nem kapott felmentést.
Akkumulátoros buszokból eddig 10+8 szólóbusz érkezett (két különböző típusból) úgy, hogy még 20-22 éves dízel csuklósok is járják a várost. Saját forrás és bevétel erre nincs, így csak pályázati forrásokra számíthat a város. Ha csak három csuklósra írnak ki pályázatot, akkor azzal élni kell, mert az pont hárommal több a semminél - ami most érkezik a pályázat elvesztésével. Ami biztos, hogy a 2050. évi karbonmentességi céldátum előtt 2030-ra már 55 százalékos csökkenést kell elérnie a tagállamoknak a 2009. évi bázisévhez képest. Nem lennék a következő önkormányzat helyében, mert már nincsen idő elmalmozni a következő öt évet (is)...
Olyan típustól van szó, ami nyűg a gyártónak is. Vitték úgy vissza buszt, hogy nem merték leállítani út közben, ott még nézték hogy hogy kell elindítani...
a volàn is, és városi közlekedési cég is üzemeltet többszáz ugyanolyan szóló buszt, helyi kivitelűt is, elővárosi is. Egyedül a sebváltó más a kettoben, na meg +1ajto van a varosin. Nagyon leegyszerűsítve. Dehát ugyanaz a konstrukció.
Ha nekik sikerül azokat uzemeltetni, akkor a tükének miért nem, azt az 5db-ot? Sőt a volán az előd tipust a Bn12-t is képes fenntartani.
Te a 22,5’es kerekű LF buszokra, a Citadellekre gondolsz.
Ezek közül valóban 4db proto (2-2 szóló, csuki) busz is volt. Persze a kb 25db egyforma sorozatgyártott -kisszeriás, nevezzük nullszériás- világoskék buszokat is biztosan életben lehetett volna tartani, ha akarják. Akár úgy is tizenX év után, hogy 3-4-5 példányt alkatreszként használtak volna fel a többihez. Nekem továbbra is homályos, ezek is miért kerültek ilyen sorsa, valóban csak a gyártó hibája-e (trehany összeszerelés pl), vagy az üzemeltető se járt el körültekintően, es a karbantartások kimaradtak… persze váz problémáról is hallottunk már, kérdés ez mekkora súlyú, kiterjedésű volt. Lehetett-e volna gazdaságosan javítani, vagy sem. Ha mind váztörött lenne, akkor meg hogyan mondhatta korábban egy Tüke buszos felsővezető, hogy eladásra meg lesznek hirdetve a buszok a közeli jövőben.
Arra Mi a magyarázat, hogy az ország egész területén viszonylag stabilan működnek az Econell buszok, az Econell city 3 ajtosak is, akkor hogy lehet Pécsen ezek üzemben tartása megugorhatatlan dolog?
Hétfő reggel csak egy beragadt kijelzővel találkoztam, vagy volt valami pótlás 6:50 körül Újhegyről egy Conectoval? Budai vámnál láttam, vagy onnan jött , vagy az állomásról csak.
Az E98 anno egy szép szombati napon volt Kisbudméron is, majd mikor meglátta a kolléga hol kell megfordulni vele, úgy döntött, hogy inkább kitolat a nagybudméri elágig 2 kilómétert. A busz ugye nincs már, a kolléga viszont dolgozik még. :)))
41838ban írtam, hogy nem jártak, aztán beugrott hogy tuti láttam bejonni hetényből többször, de arra már nem emlékszem hogy utána ment volna Győrbe, vagy volt valami variálás és Pestre ment utána.