Keresés

Részletes keresés

E N V I R O 500 Creative Commons License 1 napja 0 0 41871

Égetik a szalmát és a fát, de úgy látom nem akkora intenzitással mint régen. Sőt, sokkal kevesebb ilyen kamiont látok.

Előzmény: trizs77 (41870)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 2 41870

Régi mániám, hogy a légszennyezés és általában a szennyezés elleni érharcosok az esetek 90+ %-ban buták, felkészületlenek.

Aki pedig nem (10%) azt nem akarják megérteni.

 

Pécsen is mint gondolom más városokban a légszennyezés és porszennyezés 25-33%-ért a közlekedés felel.

Pécsen lehet :

   - kb. 50.000 személyautó,

   - kb. másik 5000-8000 haszon gépjármű,

   - kb. 200 db autóbusz,

   - X db vonat,

 

A 200 db autóbusz (helyi + helyközi) a 33% -nak kb. a 2-4%-ért felelhet.

Ha a tündérke holnap lecseréli az összes helyi járatos autóbusz elektromos buszra, akkor a mai légszennyezettségi értékek 99%-a ugyanúgy marad.

 

Ha lennének mérő pontok Pécsen a csökkenés oly csekély mértékű lenne, hogy a műszerek ki se tudnák mutatni.

Talán az autóbusz állomások egyes sarkain kimutatható lenne.

 

Mégis a sötét zöldek fő harci terepe a városi busz elektromossá tétele.

A város vegyen 100 millió Ft.-/db ár helyett 200 millió Ft.-/db áron e buszt, mert úgy is fusssa, meg Pécs amúgy se tudja hová tenni a pénzét.

 

Az nem baj ha Pécs fő problémáit már megoldotta a város, és akkor a 184.-ik legfontosabb feladatként tényleg lecserélik a városi buszokat E buszra.

De az előző 183 fő feladattal már végeztek?

 

Amúgy a pécsi hőerőmű még mindíg eléget naponta kb. 25x40 tonna fát, hogy hőt termeljen?

 

 

 

 

 

Előzmény: E N V I R O 500 (41869)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2 napja 0 0 41869

Nagyon érdekes tények egy valóban hozzáértőtől.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7e2eWjFZocY

 

A közlekedés nagy légszennyezői a repülés, hajózás ;)

Előzmény: trizs77 (41868)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 41868

Nem szeretem az olyan vállalásokat, hogy :

 

Elvtársak, hölgyeim, uraim !

Eldöntöttük, hogy jövőre minden pécsi gyerek kitűnő tanuló lesz, fejenként nyernek egy-egy országos tanulmányi versenyt és mindegyikük átugorja majd a 200 cm-es magasságot az iskola torna udvarán, márciusra mind szerez egy felső fokú nyelvvizsgát portugálból..

Előzmény: bendeguz90 (41867)
bendeguz90 Creative Commons License 2 napja 0 0 41867

Nem tőlem kérdezted, de szerintem ilyen nem fog előfordulni, viszont ha nem sikerülni teljesíteni a "karbonsemleges lóizét", akkor hamarabb fognak kialakulni 50 fokos hőségek, mint ami mostanában vannak Indiában.

Előzmény: trizs77 (41866)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 41866

Ha Pécs városa (meg még másik sok ezer város az EU-ban) a határidőre nem teljesíti az a karbonsemleges lóizét akkor jön Brüsszelből 4 db kétajtós szekrény, az akkori pécsi polgármestert kiviszik a Széchenyi térre, lehúzzák a gatyáját pirosra/véresre verik/korbácsolják a ülepét ?

 

 

Előzmény: Csapásmérő papírsárkány (41865)
Csapásmérő papírsárkány Creative Commons License 2 napja 0 0 41865

"Hála Istennek.

 

Kevés nagyobb butaság van mint 120-140 buszos városba 3 db valamit venni/kapni.

Még ha aranyból való akkor se."

 

 

Pécs 1926-ban egy tisztán villamosos város volt, de abban az évben a buszos üzemet is nagyjából ekkora flottával kezdte (az sem volt aranyból) de a villamos nem tudott elkanyarodni a a belvárosból Köztemetőhöz, az autóbusz pedig képes volt rá. Az idő pedig bizonyította a döntés helyességét még úgy is, hogy Pécs hol trolibuszokkal, hol pedig villamosokkal álmodott. Az EU tagállamai számára előírt (megszavazott) karbonmentességi cél eléréséből Pécs helyi közlekedése nem kapott felmentést.

 

Akkumulátoros buszokból eddig 10+8 szólóbusz érkezett (két különböző típusból) úgy, hogy még 20-22 éves dízel csuklósok is járják a várost. Saját forrás és bevétel erre nincs, így csak pályázati forrásokra számíthat a város. Ha csak három csuklósra írnak ki pályázatot, akkor azzal élni kell, mert az pont hárommal több a semminél - ami most érkezik a pályázat elvesztésével. Ami biztos, hogy a 2050. évi karbonmentességi céldátum előtt 2030-ra már 55 százalékos csökkenést kell elérnie a tagállamoknak a 2009. évi bázisévhez képest. Nem lennék a következő önkormányzat helyében, mert már nincsen idő elmalmozni a következő öt évet (is)...  

 

Előzmény: trizs77 (41852)
hory004 Creative Commons License 2 napja 0 0 41864

Olyan típustól van szó, ami nyűg a gyártónak is. Vitték úgy vissza buszt, hogy nem merték leállítani út közben, ott még nézték hogy hogy kell elindítani...

Előzmény: 7-es troli (41862)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 41863

És akkor az Econell 12 buszok:

a volàn is, és városi közlekedési cég is üzemeltet többszáz ugyanolyan szóló buszt, helyi kivitelűt is, elővárosi is. Egyedül a sebváltó más a kettoben, na meg +1ajto van a varosin. Nagyon leegyszerűsítve. Dehát ugyanaz a konstrukció.

Ha nekik sikerül azokat uzemeltetni, akkor a tükének miért nem, azt az 5db-ot? Sőt a volán az előd tipust a Bn12-t is képes fenntartani.

Előzmény: krisz768 (41861)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 41862

Te a 22,5’es kerekű LF buszokra, a Citadellekre gondolsz.

 

Ezek közül valóban 4db proto (2-2 szóló, csuki) busz is volt. Persze a kb 25db egyforma sorozatgyártott -kisszeriás, nevezzük nullszériás- világoskék buszokat is biztosan életben lehetett volna tartani, ha akarják. Akár úgy is tizenX év után, hogy 3-4-5 példányt alkatreszként használtak volna fel a többihez. Nekem továbbra is homályos, ezek is miért kerültek ilyen sorsa, valóban csak a gyártó hibája-e (trehany összeszerelés pl), vagy az üzemeltető se járt el körültekintően, es a karbantartások kimaradtak… persze váz problémáról is hallottunk már, kérdés ez mekkora súlyú, kiterjedésű volt. Lehetett-e volna gazdaságosan javítani, vagy sem. Ha mind váztörött lenne, akkor meg hogyan mondhatta korábban egy Tüke buszos felsővezető, hogy eladásra meg lesznek hirdetve a buszok a közeli jövőben. 

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Citadell_12

 

Én meg a 19,5’es kerekű LE Econell City-re:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Econell_12_City

 

ennek ugye az elővárosi változata a 2 ajtós:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Credo_Econell_12

 

 

 

Előzmény: krisz768 (41861)
krisz768 Creative Commons License 2 napja 0 0 41861

Ezek nem prototípusok? 

Előzmény: 7-es troli (41859)
krisz768 Creative Commons License 2 napja 0 0 41860

Nem hiszem, tavaly nyáron is előkerültek valószínűleg a klíma miatt. Az új buszok amúgy sem értek volna ide ősz előtt, de inkább tél. 

Előzmény: bendeguz90 (41858)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 41859

Arra Mi a magyarázat, hogy az ország egész területén viszonylag stabilan működnek az Econell buszok, az Econell city 3 ajtosak is, akkor hogy lehet Pécsen ezek üzemben tartása megugorhatatlan dolog?

 

 

bendeguz90 Creative Commons License 2 napja 0 0 41858

Ne feled, hogy vasárnap választás lesz, plusz gondolom miután nem jött be a csuklós buszos tender (az a 3 darab :D) valamit fel kell mutatni.

Előzmény: hory004 (41857)
hory004 Creative Commons License 2 napja 0 0 41857

Mi az oka hogy előveszik őket? Klíma?

 

Hétfő reggel csak egy beragadt kijelzővel találkoztam, vagy volt valami pótlás 6:50 körül Újhegyről egy Conectoval? Budai vámnál láttam, vagy onnan jött , vagy az állomásról csak.

Előzmény: DUB-096 (41856)
DUB-096 Creative Commons License 2 napja 0 0 41856

Több az 2 Citadellnél, legalább 4 volt tegnap is kint, plusz MMT. 

Előzmény: hory004 (41853)
trizs77 Creative Commons License 2 napja 0 0 41855

Régen volt már amikor európai autóbusz gyártó azonos típus családból kínált:

 - 9,5 méteres,

 - 12,0 méteres,

 - 15 méteres,

 - 18-19 méteres csuklós

buszokat és néha még ugyan abból (építő kocka elv) dupla csuklóst is.

 

Pécsen is elfér 3-4 midi busz ami kicsi tengely nyomású és elökörködik a belvárosban.

 

 

 

 

Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 0 41854

Olyan is volt már, hogy egy több száz buszos város vett 3 valamit, és még értelme is volt. 

Pl. mikrobuszokat új, telebuszos ráhordó járatok indulásához, amiket a városszerkezet miatt nehéz lett volna akár szóló busszal kiadni. 

 

De persze itt egész másról van szó. 

Előzmény: trizs77 (41852)
hory004 Creative Commons License 2 napja 0 0 41853

120-140 buszos

 

Jó lesz az már <100-nak is. Mármint ami tényleg kell, bár mostanában 2 Citadell és az ekenyél is mozog.

 

3 db valamit

 

BYDből és Citaroból is van szóló, mellettük talán nem lett volna ördögtől való az ugyanolyan csuklós.

Előzmény: trizs77 (41852)
trizs77 Creative Commons License 2 napja -2 1 41852

Hála Istennek.

 

Kevés nagyobb butaság van mint 120-140 buszos városba 3 db valamit venni/kapni.

Még ha aranyból való akkor se.

 

Előzmény: krisz768 (41851)
krisz768 Creative Commons License 2 napja 0 0 41851

Nem nyert Pécs új buszokat. Idén nem lesz új elektromos csuklós buszunk :(

f_k Creative Commons License 2 napja 0 1 41850

Kuvik76 Creative Commons License 3 napja 0 0 41849

FJZ-598

Előzmény: 123355 (41848)
123355 Creative Commons License 3 napja 0 0 41848

A JOM-858-on kívűl lett még credo ec11-es selejtezve?

vadparaszt18 Creative Commons License 6 napja 0 5 41847

MOHÁCS

Aktuális járműállomány 2024 június 1-től

 

IKARUS CLASSIC [4]

FSJ-909 

FLX-236

JLW-490

JOM-814 Véménd 

 

NABI 700SE [2]

JLW-498 2004

JPT-624 2005

 

CREDO EC11 [2]

FLJ-032 2005

KUA-449 2005

 

CREDO EC12 [13]

FLR-310 Majs

KLF-235 Véménd

KZX-008

KZX-146 

KZX-147 Székelyszabar

KZX-295

LKC-194

LKC-195 Szajk

LLM-307* Kátoly

LLM-312* Lippó

LLM-313* Siklós

LUU-964* 

LUU-965* Nagybudmér

 

CREDO EN12 [2]

MNL-975* Kátoly

MNY-782* Lippó

 

CREDO ECONELL [15]

MYR-656* 

NBF-113* Illocska

NVF-219* Maráza

NVF-222* Maráza

NVF-231* Bóly

NVF-237* 

PPH-572* Szajk

SSM-402* 

SSM-413* Szederkény

SSM-502* 

SSM-503* 

SSM-724* Belvárdgyula

SSM-728* 

AAJC-074* Himesháza

AAJC-117* Himesháza

 

CREDO INOVELL [9]

MYR-681* Somberek

MYR-705* Szebény

MYR-708* Véménd

MYR-709* 

NBF-112* 

NVF-246* Babarc

RWE-885* 

RWE-886* Dunaszekcső

RWE-887* 

 

IRISBUS CROSSWAY [1]

MXL-822* Dunaszekcső

 

VOLVO 8900 [2]

AALC-798* 

AALC-799* 

 

vadparaszt18 Creative Commons License 6 napja 0 1 41846

Ha jól emlékszem 7:30-kor indul.

 

Előzmény: M41 6666 (41845)
M41 6666 Creative Commons License 6 napja 0 0 41845

Sziasztok. 

ZVR103 reggel melyik járattal szokott feljonni Budapestre? Köszönöm 

vadparaszt18 Creative Commons License 6 napja 0 3 41844

Az E98 anno egy szép szombati napon volt Kisbudméron is, majd mikor meglátta a kolléga hol kell megfordulni vele, úgy döntött, hogy inkább kitolat a nagybudméri elágig 2 kilómétert. A busz ugye nincs már, a kolléga viszont dolgozik még. :))) 

hory004 Creative Commons License 6 napja 0 0 41843

41838ban írtam, hogy nem jártak, aztán beugrott hogy tuti láttam bejonni hetényből többször, de arra már nem emlékszem hogy utána ment volna Győrbe, vagy volt valami variálás és Pestre ment utána.

Előzmény: bendeguz90 (41841)
hory004 Creative Commons License 6 napja 0 0 41842

Érdemes bemenni az állomás épületébe is a kiállításra, Sellyén ma nagy forgalom volt, 424, 431es gőzös, MD, nagydácsia ;)

(Holnap már lesznek villany gépek is)

Előzmény: krisz768 (41828)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!