Az új 800 GS-t nem próbáltam,először nem is volt számításba, hogy BMW-t vegyek. A BMW-vel úgy voltam mint az olasz motorokkal, nagyon tetszenek de nem vennék. Japán párti voltam. 1000 Africára ácsingóztam mióta először megláttam 2016-ban.
Tavaly döntöttem úgy, hogy veszek egy Africát. Meg is néztem néhányat de nem találtam olyat ami állapotra és árban is megfelelne. Kicsit kiábrándultam a hazug hirdetők miatt a "nagy" motoros társadalomból. Közben nézegettem az 1200 és 800 GS-eket és olvassgattam a BMW fórumokat, szíjtam magamba az okosságokat :) Megjelent az új Transalp és kezdtem agyalgatni rajta, hogy életemben először engedek a kísértésnek és veszek egy új motort.
Az egyik túránk közben Jencivel beiktattunk egy kényszerpihenőt (alsógatyáig áztunk) a nyíregyházi Honda kereskedésben. Nagyon készségesek voltak, felajánlották, hogy nyugodtan próbáljam ki 750-es Transalpot. Kitolták a szalon elé, hogy elvigyem egy próbakörre, de csak ráültem és próbálgattam, hogy milyen kényelmes stb. Nem mentem vele, nem akartam összesározni. Nagyon tetszett..Lábam kényelmesen leért, minden kézre esett.
Az egész túrán azon agyaltam, hogy venni kellene egy ilyen motort. Ment a matek a fejben. Utoljára húszon-harminc évesen voltam olyan hülye minden pénzem motorra költöttem. Mikor hazaértünk közöltem Nórival a nagy ötletet, veszek egy új Transalpot. Csodálkoztam rajta, hogy szó nélkül rábólintott. Kértem időpontot tesztmotorozásra. Eljött a nagy nap. Nórival kipróbáltuk a 750-est. Bennem egy világ dőlt össze. Azt gondoltam, hogy elleszek ájulva a bódogságtól, de nem így lett. Nekem olyan olcsó motor érzetem volt amiről mindent lespóroltak. Zsibbadt a kezem pár kilométer után, egyáltalán nem volt kényelmes. Valahogy nem fogott meg. Kérdeztem Nórit, neki milyen volt utasként. Egyszerűen fogalmazott, szar. Nyomta seggét (pedig szerintem nem mondható nagynak) a két oldalon a kapaszkodó, az ülés kényelmetlen, az utaslábtartó kényelmetlen. A kereskedő rögtön felajánlotta, hogy lehet hozzá venni másik ülést és gyártanak hozzá normális utaslábtartót is, persze horror áron. Enduróhoz képest semmi nincs rajta ami lehetne alapból, kézvédő, haspáncél, bukócső. Ezek után könnyű volt meghoznia döntést, ilyet nem veszek.
Egy véletlen miatt döntöttem a BMW mellet. Elmentem megnézni egy 800 GSA-t, úgy hogy a Transalpot beszámítja az eladó. Csere nem lett mert ott hagytam a nem túl szimpi eladót. Na ez első látásra tetszett, mármint a motor. Mindennel fel volt szerelve ami nekem fontos. Régebben mentem sima 800 GS-el így ezt már ki sem próbáltam. Másnap visszamentem és megvettem a BMW-t., úgy, hogy ki sem próbáltam. Haza úton le sem akartam róla szállni annyira tetszett. Kényelmes ülés, minden kézre esik, fogyasztás hihetetlenül kevés (5 fölé még nem tudtam vinni). 180-nál mág stabil volt 3 aludobozzal. Felszereltségben majdnem minden van rajta gyárilag is. Minden csavar, a küllők, bukócső rozsdamentes anyagból. Megbízhatóságról majd egy pár év múlva tudok nyilatkozni.
Aki 750 Transalpon agyalgat én mindenképpen javasolnám, hogy próbáljon ki előtte egy 2019 előtti 800-as GS-t. Ár érték aranyban szerintem sokkal jobb választás a BMW, ha a felszereltség is fontos.
Vártam a DS classicra hátha lesz valami, biztonság kedvéért kértem szabit az utolsó hétre. Nem érzett ingert senki a szervezésre :( ezért szerveztem magamnak, ha már szabin leszek. A GS-nek van egy nagy hátránya, ha felülök rá le sem akarok szállni róla. Az ősszel vettem és már 4000 Km-t mentem vele :)) Még megvan az újdonság varázsa. Midig mondtam, hogy mi a fasznak a tank, most meg élvezem, hogy 600 km egy tankkal :) Ha beválik, ez életem utolsó motorja. ( most legalábbis úgy gondolom) Amíg felbírok rá mászni nem adom el.
Május 29-30-31 megyek Romániába motorozni. 3 motorral megyünk, ha valaki jönni akar szóljon. A Nagybiharnál lesz a szállás mindkét este. Nagybihar, Verespatak, Tordai hasadék, Jégbarlang.
Eben az évben mér háromszor voltam Romániában motorozni. Kétszer voltam a Dragannál. Utoljára 2019-ben jártam ott veletek ( Sztív, Dani, Gyöszi) Másodjára végig motoroztam a Dragan mellett terepen. Eszembe jutottak a közös túráink, milyen jók voltak.
Úgy néz ki, hogy május utolsó hetén szabin leszek, 2-3 napot megyek motorozni Romániába. Dragan, Nagybihar, Verespatak az eddigi útvonal, a többit még nem tudom.
...... pedig Neki is megígértem anno, hogy amikor össze lesz rakva, akkor majd elmegyek, és megmutatom, hogy rendben van a motor, amit Zoli, a Gondos Gazda is oly nagy becsben tartott. A Ténéré most is tökéletes állapotban van (ott pihen a portól is óvva a ponyva alatt a DR mellett a garázsban), és remélem, hogy hamarosan eljutok majd vele Makóra, hogy megmutathassam Nektek! 😊