Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 50734

A válasz rá az, hogy azt lássa messziről, és számít rá, hogy gyorsan utol éri. A mopedautóra pedig azt hiszi, hogy autó, és váratlanul éri gyorsan utol.

 

Hát ez valóban rémisztő logika . Ezek szerint minden olyan autószerű járműnek az utolérése váratlan a számára . Rengeteg oka lehet annak . hogy egy normál gépkocsi lassan megy , netán éppen áll az úttesten , és nem működteti sem a vészvillogóját , sem féklámpákat nem látjuk aktívnak . Előttünk megy , látja azt ami a hátul haladó még nem : az úttest szélén a bokorban bandázó őzeket , az úttestre folyt olajat , netán műszaki okok (pl. kormány, vagy fékszervó hiba miatt megy lassan ) , esetleg a rakomány törékeny volta miatt óvatosabb . Nekem volt már olyan bagatell műszaki hibám , hogy a Volvón lennmaradt az egyik ablak , és ez télen , gyerekeket szállítva nem volt szerencsés -- ilyenkor is enged az ember a 90-es utazóból .

Aki ilyet mond -- vagyis nem számít lassabban haladó , gyorsabban utolérhető járművekre -- az miképp reagál a váratlanul felbukkanó akadályokra ?

 Valóban felmerül a kérdés mindenki alkalmas-e gépjármű vezetésére , aki kinn az úton veret ezerrel ?

 

Ahogy az általam beidézett baleset képein látszik ( de a cikkben is írták )  : a karambol egyértelműen lakott területen történt .  Ismét felteszem a kérdést : mennyivel mehetett a BMW-s ? Pechje volt szegénynek , mert éppen a méretes teherautónak nem adta meg az elsőbbséget . Mibe veszi az ilyen a gyalogost , a biciklist , a motorost , a mopedautóst , meg úgy egyébként bárkit ?  És , hogy teljes a horror : a saját utasát is , meg a teherautó vétlen sofőrjét a halálba küldte .  Illő volna az utast is sajnálni , de az gyanítható , hogy nem először (bár utoljára ) ült be ez a barom mellé , és az is sejthető , hogy ez a vezető  életében nem először feszegette  a bajor autójának a képességeit . És az utas ezt tűrte ? Nem szólt ? Netán biztatta ? Tudom , hogy nem életszerű , de megtehette volna : néhány ilyen izgis  kanyarvétel után egyszerűen nem ül be mellé -- bár nem tudom milyen nexusban volt sofőrrel . Lehet munkatárs , barát , házastárs , gyerek , szülő -- nem mindenki tudja érvényesíteni az efféle pedagógiai célzatú lepasszolásokat . Csak arra akarok rávilágítani , hogy az efféle baleseteknek van előzménye és egy társadalmi környezete .

 

Rokon történet , innen légvonalban kb. 10  km-re történt . Szinte minden benne van , ami az efféle balesetre jellemző :

https://www.teol.hu/helyi-kek-hirek/2024/01/tamas-reka-halalos-baleset-bmw-driftel-itelet-kiskoru-17-eves-lany

 

Ezt a sofőrt sem a társadalom , sem a hátulsó ülésen ülő lányok nem szűrték ki a forgalomból . Sovány vigasz , hogy örökre eltiltották .

 

Ezek után a mopedautósokon keresni a biztonságot kissé nevetséges -- bár az tény , hogy a mopedautóban utazók védtelenebbek , mint egy normál gépkocsiban .

 

 

Előzmény: oljeg12 (50732)
ívfény Creative Commons License 8 órája 0 0 50733

"A válasz rá az, hogy azt lássa messziről"

 

hátt, ekkora baromságot!!!, hát kik kapnak itt jogsit??? vakok, siketek, gyengénlátok???micsoda világban élünk??  ráadásul, aki nincs tisztában a kresszel, hogy bizony van mopedauto kategoria is és jelen lehetnek az utakon, számitani kell rájuk, (mert joguk van hozzá), akkor ugy kellene közlekedni a sok baromarcunak, (már akik azok), hogy,. a mopedes is érezhesse a közuton a biztonságot, hogy egyenrangu félként kezelik a többiek. felmerűl bennem, hogy vajon, hol és hogyan vizsgázott az a sofőr, aki, nem képes egy mopedautot észrevenni, vagy csak korlátozottan??, akkor, mi van a szegény gyalog kakukkal, aki, joval, kisebb felületet mutat magábol a térben és még lámpa sem fityeg rajta?? én, anno, még ugy vizsgáztam, hogy az oktatom azt, mondta, kérdésemre, hogy miként kell résztvegyek a forgalomba, ha megkapom a jogsim, hogy "ha leesik eléd egy repülő, akkor is meg tudj állni"!! , én kb 40 éve ennek szellemében közlekedek és, még egy koccanásom sem volt, persze ettől még lehet. és attol is megbasz a szél, hogy haverok, ledegradálnak, mert mopeddel járogatok, hogy, "mi véd meg ebben, ha ütközöl?" én vissza szokok kérdezni, hogy téged mi véd meg, ha esetleg elüt a zebrán egy baromarcu, agyhalott, vizsgázott emberszabásu sorstársad???, mert van rengeteg ilyen eset is sajnos! ha kismotorra ülök néha, akkor is úgy megyek, mintha vadásznának rám, nem győzőm háritani a sok, "gyilkologép"  felém irányulo,  probálkozását, hogy éppen megöljön, vagy megnyomoritson! véleményem szerint a közlekedő, jogsival rendelkezőknek, kb 25-30%-átol azonnal be kéne vonni a papirt!! nem alkalmasak a mások iránt is, tanusitando, felelősségteljes, közlekedésre!!!

Előzmény: oljeg12 (50732)
oljeg12 Creative Commons License 1 napja 0 0 50732

Nekem többször is mondták, hogy a mopedautók veszélyeztetik a közlekedés biztonságát, mert lassan mennek. Mondom, hogy a traktor és a lovaskocsi is lassan megy. A válasz rá az, hogy azt lássa messziről, és számít rá, hogy gyorsan utol éri. A mopedautóra pedig azt hiszi, hogy autó, és váratlanul éri gyorsan utol. Mondom, hogy nem 150-el hanem 90-el kell menni, meg előre kell nézni és látni fogod, hogy mennyire közeledsz az előtted haladóhoz. Azt mondja, hogy ki az aki 90-el megy? Senki. El kellene látni a mopedautókat sárga villogó fénnyel, akkor látni lehetne, hogy lassan haladó jármű. Szerinte az 50-el haladó mopedautós a hibás, és nem a 150-el száguldozó, a kreszt figyelmen kívül hagyó autós.

Előzmény: Bakancs4 (50729)
Nobody1 Creative Commons License 2 napja 0 0 50731

"mert az ellen" ---> "mert azok közlekedése ellen" - akart lenni.

Bocs. :-)

Előzmény: Nobody1 (50730)
Nobody1 Creative Commons License 2 napja 0 0 50730

Egy segédmotorral sokszor 60-70 km/h-val a forgalomban cikázó kamaszon hol van a "gyűrődési zóna", mert az ellen még nem hallottam ágálni senkit...

Előzmény: Bakancs4 (50729)
Bakancs4 Creative Commons License 2 napja 0 0 50729

Ami a biztonságot illeti -- én ezt veszélyesebbnek tartom , úgyhogy én ezeket nem engedném ki a forgalomba  :

 

----------o---------o-------------o------------------o-----------------o----------------o-----------------o----------------

 

A mopedautóknak többek között azt hányják a szemére , hogy gyűrődési zónával nem rendelkeznek -- ez mondjuk jogos észrevétel .  És hogy emiatt nem biztonságosak -- talán még ez is jogos lenne , de azt megállapítani , hogy az 5*-os törésteszt önmagában megoldja biztonság kérdését ... az kissé túlzás .

 

Ez vajon mennyivel mehetett ?

 

https://www.duol.hu/galeria/halalos-kozlekedesi-baleset/1

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/06/05/kamionba-majd-haz-falaba-csapodott-egy-bmw-fejer-megyeben-ketten-meghaltak/

 

 

Előzmény: Bakancs4 (50728)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.06.02 0 1 50728

Megint egy mopedautós teszt , természetesen "normál" autós újságíróktól . Egyértelműen látszik , hogy képtelenek másban gondolkodni , mint a nagyvárosi ( Budapest) forgalomban használt hagyományos gépkocsiban . Noha hazánkban a lakosság egy jelentős része  nem a fővárosban ( netán még csak nem is városban ) lakik .

 

https://totalcar.hu/tesztek/2024/05/29/teszt-kuba-city-2024/

 

Hogy a Kuba milyen azt nem tudom . A saját ( hasonló , de egymás mellett ülős ) kocsim nem különösebben imbolyog - - én legalábbis nem érzékelek ilyesmit -- és a fékek azokon elfogadhatóak . Tény , hogy ha az ember úgy nyomja meg , mint ahogy a mai rásegítéses kocsikon elkényelmesedve megszokta akkor valóban alig fog , viszont izomból beletaposva a négy tárcsafék belekapaszkodik a talajba és a bennülők lefejelik a szélvédőt . A rugózási komfort tényleg siralmas , bár engem ennél is jobban zavar a csomagtartó hiánya . Mint ahogy pár éve írtam :  a Twizy-vel nem lehet horgászni menni , értve ezalatt azt , hogy nincs csomagtartó , vagyis a horgászfelszerelést nem tudja magával vinni a reménybeli pecás . Én a kocsit szinte kizárólag egyedül használom , így az utas helyére pakolok , ha ez is kevés akkor előveszem a másik járgányom .

 

A jogosítvány okozta helyzetet a tesztelő képtelen értelmezni  -- de ezt is megszokhattuk már tőlük . Valami oknál fogva a NINCS* fogalmát képtelenek értelmezni  . De azért kíváncsi lennék , hogy ha valóban úgy fordulna ( "és már csak azon merengtem, hogy sosem akarok majd mopedautóban kikötni, bármennyire is kilátástalan lesz a helyzet." ) akkor tényleg inkább a biciklit meg a villamost választaná a cikk szerzője a klímás , bőrüléses , tolatóradaros , alufelnis , tetőablakos , metálfényes ,  DCI motoros etc. mopedautó helyett , a szemerkélő novemberi esőben ....

 

Az sem újdonság , hogy a régi szabályt felrúgják , ui. árakat összehasonlítani csak állagon belül : vagyis újat az újjal , használtat a használttal . "Főleg azért röhögnek itt ennyit ezek a zsiványok, mert 2 millióból olyan használt autót lehet venni, ami a Kuba Cityhez képest egy hárfakísérettel, a Vatikán legkiválóbb ministránsai által előadott dicshimnusz a mobilitáshoz."

 

Persze mit várjon az ember , ha az újságírás -- bizonyos közszolgálati szegmensekben legalábbis -- közelébe nincs  a korrekt tájékoztatásnak , így akkor miért pont egy elfogult autós újságírótól várnánk el bármiféle szakszerűséget a szenzációhajhászás helyett .

 

A fentiek jegyében elfelejtették megemlíteni a használati költségeket ... bagatell ... Valóban az .  A saját járgányom , olyan 1000 km átlagában az én -- viszonylag óvatos -- vezetési stílusommal 7,5 kWó-t fogyaszt 100km-re . Ez a konnektorból felvett mennyiség , amit ha normál nappali díjszabásommal nézem akkor nagyon nincs 300 Ft ; ennyi pénzért manapság a kúton nem adnak fél liter üzemanyagot , de ez az összeg tovább lenne csökkenthető napelemmel , éjszakai árammal és egyéb efféle machinációkkal . Vagyis ezzel a mopedautó , vagy takarékos kisautóhoz képest 1/10-ed költséggel járok ...

 

Nyilván egy ilyen autópótlék használata kompromisszumokat követel , de ezt sokan aligha értik meg . Ha pedig valaki a kínálat legaljáról megveszi a legolcsóbb járművet akkor béküljön meg az elnagyolt kivitelezéssel és az esetlegesen előforduló hibákkal .

 

Ami a biztonságot illeti -- én ezt veszélyesebben tartom , úgyhogy én ezeket nem engedném ki a forgalomba  :

 

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/05/29/413-km-h-az-autobahnon-egy-bugatti-chrionnal-gyerekjatek-/

 

 

* Valamikor réges-régen 3 összekapcsolt számítógép beszélgetett :

-- Nincs hús ... nincs hús... nincs hús -- mondja a szovjet számítógép .

-- Mi az a hús ... mi az a hús ... mi az a hús  -- reflektál a kínai .

-- Mi az a nincs ... mi az a nincs ... mi az a nincs -- kattogja az amerikai kompjúter .

Bakancs4 Creative Commons License 2024.06.01 0 2 50727

Az L6-os mopedautókhoz jelenleg ilyen széle szíjakat árulnak , nagyon régen ( 15 éve ) volt szélesebb a szíjuk . Ha a kerülete is rendben van akkor a szíj mérete megfelelő . Ha jól emlékszem kívül körbemérve ( szabócentivel ) olyan 93 cm-nek kell lennie a Ligier Ambra esetében .

 

Előzmény: sirbedevere (50726)
sirbedevere Creative Commons License 2024.05.30 0 0 50726

Kedves Forumtársak!

Egy 1999-es Ligier Ambra-t kezdünk felújítani a fiammal, hogy azzal járjon suliba szeptembertől.

A szokásos szűrők mellett azonnal rendeltem hozzá egy új variátor szíjat is, mivel a régi ránézésre is elég siralmas állapotú, full gázon sem kúszik fel teljesen a variátoron, 1-2 centire van olyankor az első variátor tárcsa tetejétől. EP COUR 026 -ot küldtek hozzá, a szélessége 29 mm. Megmértem, a kopott is pont ennyi... Olvastam valahol, hogy 30.5 mm-nek kellene lennie új korában, és 1 mm kopásnál illik cserélni. Lehet nem pont hozzá valót kaptam? Köszi!

Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.13 0 0 50725

egy moped autóval nem külföldi utakat szoktak tervezni.

Előzmény: ívfény (50724)
ívfény Creative Commons License 2024.05.10 0 0 50724

ez occso!, de sajna nagyon kicsi a hatotáv, föleg a zselés akkukkal! a wltp biztos, hogy hazudik! az a 90, jo, ha megvan 40.--50, zseléssel!  nekem a hibrid, elmegy 190km, és ez éppen azért nem kevés, mert, ha megáll, beinditom a diselt, de, magába, van, hogy kevésnek bizonyul! már volt párszor, hogy foszilissel kelett hazaérnem, pl, egy lajosmizsei epertura, már nem megy tisztán vilannyal, sajna.

Előzmény: Troll Heyerdahl (50723)
Troll Heyerdahl Creative Commons License 2024.05.09 0 1 50723
Balázs Magyar Creative Commons License 2024.05.09 0 0 50722

Kedves Mopedautósok!

 

A korábbi bejegyzésben írt ACAM Nica kasznitól ingyen megválnánk, sajnos most már annyira útban van a kertben, hogy ha nem viszi el senki, fájó szívvel kénytelenek leszünk bontóba/hulladéknak leadni. Helyileg Budapest 18. kerületben van.

Ha valaki "árvaházként" :) befogadja, vagy eseteg lát benne fantáziát, kérem jelentkezzen a lenti telefonszámokon!

 

06-70-624-4568 vagy 06-70-624-5667

Üdvözlettel,
Magyar Balázs

Előzmény: Balázs Magyar (50674)
toncsibá1949 Creative Commons License 2024.04.30 0 0 50721

Sziasztok ,fórumtársak . segítséget szeretnék kérni a micrócaromnak a kormány alól kiesett egy 8 mm-eres átm-jü kb 2 cm eres hoszú mélyitett fejü csavar , ami 8 as torx kulcsal lehet ???  vagy imbusz kulcsal viszatenni , csak nemlehet alulrol megtalálni a csavar hejét. kérdezem, hogy a müszerfalnak a leszerelése megoldás lehet -e , és azt hogyan kell  , sajnos a sok rázkódástól eshetett ki, mert látni hogy az elöző tulajnál is cérnát tekertek  a menetre .sajnos én mozg. korl-zott vagyok nehezen tudok kommunikálni sztrok miatt nemtudok beszélni .kérem aki tud adjon tanácsot . köszönöm. 

kiggyo Creative Commons License 2024.04.28 0 0 50720

Igen, sajnos kevés vizsgahely van. De a felügyeletnél lehet vizsgáztatni, olcsó és igazából nem is van benne sok kockázat. Egyszerű szerkezetek, nem mérnek lengéscsillapítót és féket sem padon, csak körbenézik hogy villog-dudál-e, nem rohadt, majd elmennek vele egy körre lassulgatni.

 

Akkora rekuperáció van benne hogy baromira lassul elektromosan is, szóval nagyjából fék nélkül is hozza az előirást.

Előzmény: Bakancs4 (50717)
ívfény Creative Commons License 2024.04.28 0 0 50719

én nagyon nem bánom, hogy nincs elöl rendszám!!, nemmintha notorius gyorshajto lennék, de van egy hely, ahol rendszeresen szoktam járni,és  rendszeresen kinn állnak, pénzbehajtok és szedik befele a sarcot,( szemböl probálnak venni), gyorshajtás formájában! ez egy olyan terület, ahol 30-as tábla van, már párszor volt, hogy galád modon megszaladtam, vagy 40-el is, mivel lejtős az utszakasz, de még egyszer sem jött bünti érte!, kinek is kűldenék?? nincs kit beazonositsanak. viszont, volt, hogy meg is állítottak ez miatt, hogy "tudom e hogy hatosági jelzés nélkűl, tilos közlekedni?" mondom, hogy tudom, épp ezért van is hátul rendszám, erre fakabát,  elment a kocsihoz és lekérte az infokat a kocsimrol , majd visszajött és udvariasan további jo utat kivánt, igaz csalodott arccal. némelyik nagyon nincs képben, ki a barát, ki az ellenség? fék tekintetében, ezt az 1 rendszáámos kocsim, még nem vittem műszakira, mert szinte uj még, és valami, 4-vagy 5 év amit elsőre kapott, majd, ha lejár, akkor meglátjuk, ahova hordani szoktam a szekereket, mit szolnak hozzá? jogilag tudják e, vagy sem? egy biztos, hogy olyan fék van rajta, hogy a személykocsim is megirigyelhetné!, szervos, harapos, de jol adagolhato és kis pedál erővel, tehát fékpadon is, nézhetik nyugodtan, bár nekem a mopedjeim is ilyenek, nemcsak lassulásra képesek, hanem normális fékezésre, erre különösen kényes vagyok!! a fék az legyen fék, necsak, dörzshatásu lassito szerkezet!

Előzmény: Bakancs4 (50716)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 50718

javít : Nagyon kevésnek van ugyanis lehetősége  négykerekű motorkerékpárt műszakiztatni .

a 80 méteres terület van előírva , akkora udvara meg nincs annak a szerviznek .

Előzmény: Bakancs4 (50717)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 50717

Izgalmasabb kérdés az L7e-ben , hogy miképp találjon az ember vizsgahelyet . Nagyon kevésnek van ugyanis négykerekű motorkerékpárt műszakiztatni . Az egyik ismerősömtől is elvették ezt a jogosultságot , pedig a nagy kvadok felfértek a fékpadjára -- a gond az , hogy a két kerék a kis nyomtáv és a széles gumik miatt közel van egymáshoz , és a gépkocsikra méretezett mérőeszközön középen fönnakad , de legalábbis a két kerék nem ér ki a görgőkig . Persze elég lenne a lassulásmérés , de ahhoz meg a 80 méteres terület van előírva , akkor udvara meg nincs annak a szerviznek .

Na mindegy , a fekete 500-as nagylámpás Aixam valószínűleg bontásra kerül , a Grizzly meg nagyon jó állapotban van , azt jövő tavasszal beviszem időszakosra a központi bázisra . Az legalább olcsó , 4390 Ft az időszakos vizsgálat , plusz 50 % felár a 4x4 miatt . De ennyit nekem megér ...

 

Előzmény: Bakancs4 (50716)
Bakancs4 Creative Commons License 2024.04.27 0 0 50716

Érdekes dolog ez az elülső rendszám . Általában csak hátul szokott lenni . A kvad kivitelen még nem találkoztam elől táblával -- hát az mégiscsak majdnem igazi motorkerékpár . Az én Grizzlymen sincs elől , csak hátul .

Az L7e-s mopedautóknál a kép viszont vegyes . Én  élőben elülső rendszámot csak egyetlen egyszer láttam , az is teherszállító kivitel volt :

Az a többi  féltucatnyi masina amivel kapcsolatba kerültem mind egytáblás volt -- most éppen kettő van ebből a fajtából a háznál , az egyik forgalomban van , a másik végleg ki lett vonva , de azokon is csak hátul volt-van . Átnézve viszont a fényképgyűjteményt jócskán találtam a netről letöltött fotók között elülső rendszámokat . Érdekes , hogy több közülük -- Beni 27 fentebb látható ApePoker-jához hasonlóan -- URB-s rendszámot visel . Vagyis úgy tűnik , hogy okmányirodája válogatta , hogy miképp adták ki az L7e-s masinákra . 

Az én L5e-es Piaggio ApeCar-om 1994-ben kapott rendszámot , akkor azt mondta az ügyintéző -- bizonyos Kálmánné -- a kolléganőjéhez fordulva : ő már akárhány éve ül itt , de életében most először ad ki oldalkocsis motorkerékpár rendszámot , vagyis a "B" típust párban . Aztán valamikor 10 éve vittem a járgányt műszakira , ahova jobbára szoktam , vagyis a megyei központi ( egykor NKH , most Kormányhivatal ) vizsgabázisra . Egyszer ismételten kijön a csoportvezető , néz erősen . Kérdem mit figyel ennyire ? Mire ő : a nyilvántartás szerint csak egy rendszáma van , de ezen elől is van rendszám . Van bizony , tkp. így helyes , ez oldalkocsis rendszám, azon meg párban van . Szerinte is így jó , de a kartoték csak egyről tud . Akkor beírta valami megjegyzésbe , hogy elől is van . Nagyon nem izgat : amikor meg sebességmérős akció van majd jobban figyelek nehogy elragadjon a sebességmámor -- mert ugye szemből is lekaphatnak ...

Előzmény: ívfény (50708)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50715

na, jo!, szerintem a 2,2 -es tiltás, már odaver a cellának, degradácios tekintetben! még a 2,5 is, én nem szoktam engedni, 3 alá merűlni egyik fajta cellámat sem!,hacsak nem éppen a sarkon vagyok és, még haza akarnék jutni! ,az egyik kocsimban az én bms-em egy gagyi szar, csak kapcsoloként használom, vésszükség esetére. de, 2,5-nél vág be a kimenetének és ez vasfoszfátos bms.  3 volt alatt amúgysem jönne már ki sok belőlük!, sem a liio-nosokbol, sem a vasfoszfátbol! kár is nyüstölni!  az már inkább a gyilkosság kategoria mindegyiknél a cellákra nézve? a lényeg, hogy, a két fajta cellát amiket emlitettem, közel azonos, értékre érdemes meriteni, de az indulo cellafeszek feltöltve, messze nem azonosak! ugyanannyi cellát nézve, így, kézzel foghatoan, kisebbek a feszültség változások, egy pakk lemeritésekor! és, motor erőben is igen szépen érezhetőek!mondok példát! a motoromban 14p, 10s liion cellák, szinte ugyanazon a végfeszen üzemelnek, mint a 16p, vasfoszfátok, de lemerűlten, már joval másabb feszek jelennek meg a kimeneteiken! liion-57,4 volt, 4,1-re töltve, a vasfoszfát, pedig, 57,4 volt 3,6-ra töltve, lemerűlve pedig, liion-42 volt a vasfoszfát pedig, 48 volt!, egyszerű kérdés!!, na? melyik cellatipussal, fog, a 3 voltig lemerűlt pakk, dinamikusan közlekedni mégis?? és, akkor mindezt megspékelve!, a vasfoszfát fesze, nagyon sokáig, sokkal jobban tartja az értéket, merüléskor! a liion, pedig szinte lineárisan merűl, a sokkal hamarabb érzem a motorerő csökkenését, mint a vasfoszfátnál, irtam is lejjebb, a vasfoszfát, a kb 3 voltos cellafeszig, kb 10%-os motorerő hanyatlást produkál, ellentétben a liio-nossal szemben...

Előzmény: XANTIi (50714)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50714

Szerintem 2,4-ig meríthetőek normál állapotban. Így százalékosan nagyon hasonló az ionoshoz. A BMS-ek általában ez alatt tiltanak, 2.2 körül.

Előzmény: ívfény (50713)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50713

szerinted az egyforma, amikor 4,2 voltrol, merűl 3 voltig, voltig?? vagy 3,6 voltrol 3 voltig?

Előzmény: XANTIi (50711)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50712

Jelenleg a 12S modulokból kötöttem párhuzamosan 3-at, de van a polcon még kettő.

A dolog hátránya hogy a max feszkó alacsonyabb mint ólomakksival, 49.2V (4.1V/celláig töltöm a 4.2 helyett), 40V-ig merítem (3.3V/cella, a 2.7 minimum helyett), így 130Ah jön ki a pakkból a névleges 180Ah helyett.

 

Az eredeti ólomakksiról kicsit magasabbak lennének a feszkók de az jobban konyul is terhelés hatására.

 

Az akksik ugye 2014-esek BMS nincs csak figyelem a feszkót, néhány századon belül vannak úgy hogy az elmúlt pár évben közel 10ekm-t beletekertem ezekbe az akksikba a kis piros JDM mopedautóban, és sohasem balanszíroztam. 

Azért ez nem az aliexpresszes kategória...

 

Ez egyelőre egy tesztüzem, ha így marad ezzel a motorral akkor lehet kötök vele sorban 1-2 cellát. 

De inkább valószínű hogy a JDM-ből átrakom a motort is, és 72V-osra alakítom ezt is.

 

Amúgy jól fogyaszt, 9.5kWh körül 100-on, brutál mód rekuperál (8-9kW-al), fék nem is kell, pedig sima SEPEX motoros. A gond a szénkefe és hogy tartósan 7-8kW amit lead, ebben azért az IPM motorom jobb, az a dupláját tudja folyamatosban. Induláskor ez is 13kW, de csak pár másodpercig.

 

Napelem is van a tetején, most is épp töltődik a cég előtt, gyűjti a km-eket.

 

Szeretjük amúgy, extrém ronda de ügyes szerkezet. A Maruti futóműnek köszönhetően nem olyan gönye mint a mopedautók, minden van hozzá fillérekért, ki is cseréltem mindent ami mozog.

A gyári főfékhenger 14eFt és hasonló összegek, szóval nem válogattam mi jó és mi nem.

Előzmény: WooDoo (50709)
XANTIi Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50711

Százalékosan a 2 litium fajta egyformán változik kisütéskor, terheléskor. BMS mindkettőhöz kell. Az égésben mindkettőnél ott a lítium. A szerves oldószer eltérő. Az eleve kisebb energia tartalom miatt is kicsivel kisebb az égésveszély. A vasfoszfát kevesebb drága kiegészítő anyagot igényel. Ezért olcsóbb. Annyival nagyobb, nehezebb egységnyi energia tárolására.

Előzmény: ívfény (50710)
ívfény Creative Commons License 2024.04.25 -1 0 50710

én a vasfoszfát cellákat tartom favoritnak!, ezek nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak kigyulni!, arrol nem is beszélve, hogy, a liion cellákkal szemben, a kisebb akkufesz esés álltal, sokkal elektromos auto pártibbak, nekem van 2 kocsim is lifepo4-es cellákkal és, van egy ami lipo, és a motor liion, tehát van összehasonlitási alapom? a vasfoszfát cellák eggyütt fuása is igen jo, bár ez lehet, a jo, balanszer munkája leginkább??

 

https://a.fajlkuldes.com/ggOXQWQq0SPa.jpg

 

https://a.fajlkuldes.com/ANbaTrlY0PxL.jpg

WooDoo Creative Commons License 2024.04.25 0 0 50709

Gratula!

Hány V-os a Reva rendszere? Az i3 akku a legjobb választás a degradáció szempontjából, de a 12s modulok miatt nem minden rendszerhez lehet illeszteni. Ilyen szempontból a Kona cellák a legjobbak, bármilyen cellaszámú akkut ki lehet belőlük legózni, csak azoktól mindenki fél, mert a 80e autóból spontán kigyulladt kb. 20.

 

 

Előzmény: kiggyo (50706)
ívfény Creative Commons License 2024.04.23 -1 0 50708

jo lett!, viszont érdekes! elől-hátul rendszám?, ez nem l7 quad-nagymotor kategoria?, menyi a kw? csak azért kérdem, mert, nekem is van egy l7-es és csak hátul van rendszám rajta.

Előzmény: kiggyo (50706)
András952 Creative Commons License 2024.04.22 0 0 50707

Szép jószág , elfogadnám,,,,,

Előzmény: kiggyo (50706)
kiggyo Creative Commons License 2024.04.22 0 0 50706

Sziasztok! 

A múlt héten végre leműszakizott a verda, valamikor Októberben szedtem szét és kezdtem meg a restaurálást...

Minden IS cserélve, újragyártva, BMW i3 lítium akksik, napelem, full extra lett a vége. Még a belsejét kell csinosítgatni de egy kicsit szusszanok azt hiszem.

 

A műszaki vicces volt, még fékpadra sem rakták hanem csak lassulást mértek...

 

Előtte:

 

Utána:

 

oljeg12 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 50705

Kiszámoltam, hogy mennyivel került kevesebbe amit Hollandiából rendeltem, mintha itthon vetten volna meg.

Hollandiából szállítással együtt fizettem 50372 Ft-t.

Itthon ugyan ez 72600Ft +szállítás került volna.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!