Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2024.05.19 -1 1 38585

Valamelyik oldal völgybe tartó járaton, járatokon jár ?

 

 

Előzmény: Dante001 (38584)
Dante001 Creative Commons License 2024.05.19 0 1 38584

Annál egy kicsit több lehet, az elején sokat állt, úgy rémlik.

Előzmény: trizs77 (38583)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.19 -1 1 38583

Az évi kb. átlag 28.000 km.

Évente átlag 300 munka(üzem) nappal számolva, az napi kb. átlag 93 km.

 

Rövid fordái lehetnek.

Előzmény: htibor (38578)
Solyomi Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38582

Igen, azt láttam, viszont konkrét számot nem találtam, csak külön-külön kocsikra lebontva, viszont most utánaszámoltam, és pont 14 fél év jött ki.

Előzmény: htibor (38580)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.15 -1 0 38581

köszönöm.

Előzmény: htibor (38578)
htibor Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38580

A két utolsó előtti oldalon csak az szerepel.

Előzmény: Solyomi (38579)
Solyomi Creative Commons License 2024.05.15 0 0 38579

Ha jól nézem, én nem találtam meg a pontos állományi adatokat, de úgy 14-15 év között lehet az átlagéletkor, fixen egy darab nem alacsonypadlós busszal a 24-ből és pár nem klímással. Ami már előrelépés!

Sok sok év után Salgótarjánban már sikerül valami hasonlót hozni, mint Pécsen a TükeBusz-nál? Vagy Miskolcon az MVK-nál? Régen százados lemaradásban volt a nógrádi megyeszékhely Veszprém városával egyetemben ilyen téren, most viszont már nincs szinte különbség köztük, annak ellenére, hogy régebben számtalanszor olvastam: "elkéne hajtani a volánt és jó kis maszek céget létrehozni az önkormányzatnak, mert csak úgy lehet". Most viszont már nincsenek fiatalabb kocsik ott sem pl.

A jelenlegi menetrendben lenne még mit módosítani. Főbb vonalakon 40perc/1 óránként járó buszok nevetségesek, de egyben szomorú is.

Sajnos a gyakorlati dolgokat egy papírra nem lehet leírni vagy papíron nem lehet megtapasztalni. A megállókban hiányos menetrendtáblák, közel-keleti állapotok, utastájékoztatás none, gyakran tábláznak a buszon. Nyomkövetőn is sajnos csak a helyköziből bedolgozó kocsik látszanak pontosan, a helyi kocsikra nincs kifejlesztve a rendszer, mert gondolom azt meg kellene rendelni a városházán. A flotta megjelenése is hagy kivetni valót maga mögött már egy évtizede lassan, viszont utóbbi években úgy sikerült eljutni oda, hogy az eszközpark nagyja ~olyan 60%-a tartalmazza a kék színt. Erre sincs semmilyen kritérium az városvezetés részéről, így amilyen színben áthelyeznek kocsit úgy fognak menni. Ez utóbbi igaz nem csak Salgótarjánban probléma, hanem a sokkal nagyobb dbszámmal ellátott Győrben is. 

És nem beszélve, hogy évek óta 1-2 évekre hosszabbítanak. Értelme nincs elképzelés nélkül. Ha 2016-ban kiírták volna 2026-ig, ott tartanának, mint most de lehet sokkal újabb buszokkal, mivel 8 évnél fiatalabb eleve ki van zárva Salgótarjánban. 

Előzmény: htibor (38578)
htibor Creative Commons License 2024.05.15 0 2 38578
Előzmény: trizs77 (38572)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.15 0 2 38577

Semmi cinizmus.

Kb. 130 km-re ülők tőletek.

 

Azt a régi (barnaköpenyes) megoldást követem, hogy ha valamit nem tudok, megkérdezem attól aki tudja.

 

 

Előzmény: miresz_ (38576)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 0 38576

Nem tudom, ez mennyire cinizmusként íródott, de jópárszor leírtuk, hogy a kezdeti nehézségek után kb. a Covid járvány óta rendszeresen napi kihagyás nélkül megy a busz. Minden nehézkesen indul, agglós eCitaró-k is, aztán most már csak nagy része aktívan kiadható. Kezdetben jó, ha 10-et ki tudtak adni.

Előzmény: trizs77 (38572)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 2 38575

PIG-448 tudtommal salgótarjáni volt eddig is, ahogyan PIG-447 is. A 447 jár Szécsénybe és gyarmatin is van, látom. 

Előzmény: Utas555 (38573)
miresz_ Creative Commons License 2024.05.14 0 0 38574

Hello!

HPS-230 bekerült ide Hevesből az RWA-264 helyére forgalmi telephely szerint? Egy - két hónapja ő van.

RWA múltkor dél irányából jött, az nem a menetrend szerinti járata, mivel csak Mezejére járt eddig. 

HFF-644 az selejt (info: JSZP május 4-óta kérelemre ideiglenesen kivonva.)

HCA-776 pedig még kapott egy év haladékot, úgy ahogy a GVM is. Két idősebb kocsi szerencsére maradt, alvázszámuk TRA256/TRA280 még :) HXT-k már újabb eresztések és az RWA is HXT eredetileg.

Utas555 Creative Commons License 2024.05.13 0 0 38573

Üdv! Korábban a PIG-448 Balassagyarmaton vagy Salgótarjánban teljesített szolgálatot? Igen, már KLN-153 helyére került, de ugye ezt már említettem.

trizs77 Creative Commons License 2024.05.13 -3 1 38572

Az egy szem elektromos busz kb. mennyit megy évente ?

 - km ?

 - üzem nap ?

 

Utas555 Creative Commons License 2024.04.24 0 1 38571

SSM-468 jön helyette.

Előzmény: Utas555 (38570)
Utas555 Creative Commons License 2024.04.24 0 0 38570

Üdv! Holnaptól AE FI-906 átkerül Balassagyarmatra a vonóhorog miatt és valamelyik SSM jön érte cserébe a vanyarci fordára. Most mondta a kolléga, hogy nem rég szóltak neki, hogy holnap tegye le a buszt. Továbbá AA DS-211 kapott egy kis zúzódást Salgótarjánba, a buszállomáson. Egy Alfa Regioval kicsit összement.

Utas555 Creative Commons License 2024.04.17 0 1 38569

Igen,  rosszul mondtam. Nem a PIG-447 került a surányi fordára, hanem a PIG-448, a KLN-153 helyére. Ma kezdett a PIG.

Előzmény: miresz_ (38567)
miresz_ Creative Commons License 2024.04.08 0 0 38568

Nem beszélve, ha Regiók is játszanak nála..

A JUX-014 hk-s tartalék, van hogy beteszik helyire is. Jelenleg épp JPN-855 helyén van, bátonyin. 

Előzmény: Solyomi (38546)
miresz_ Creative Commons License 2024.04.08 -1 1 38567

PIG-447 továbbra is Balassagyarmaton van/ KLN-153 Tarjánban így.

Egyedül a Conecto ment el Egerbe, de már több, mint egy hónapja.

MLC-224 viszont tarjáni március óta. 

Előzmény: Utas555 (38551)
f_k Creative Commons License 2024.04.01 0 1 38566

Fénykorában a Bp-Ózd 13  Volán járatpár volt most 8.

Volt egy Bp Hatvan Pásztó Nagybátony- Bükkszék ( Agria Volán  1982-2012) , volt egy Dorogháza- Budapest

 

Ezek mind megszűntek, ez 7 járatpár, de a Bp- Lőrinci- Apc- Pásztó-Starján járatok száma is mintha csökkent volna!!! Talán 2-3 járatpár biztos.

Ezek a járatok"hiányoznak" mert volt még ülőhely is volt a Bp- Starján közti települések utasainak...

A vasút anno 100 km/h pályasebességet tudott Hatvantól Kisterenyéig 80 km/h volt a Kisterenye Salgótarján szakasz sebessége.

4-5 közvetlen volt Budapestre. Losoncról Beszercebányáról, ill.  Lengyelországból volt átmenő nemzetközi forgalom...

Előzmény: trizs77 (38565)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 -2 0 38565

A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Komolyan ?

Te élsz ott, te használod, tehát elfogadom álláspontodat.

Ennyire megnőtt az utasszám az 1021-es vonalon?

 

Lenne értelme a Salgótarján-Budapest autóbuszos gyorsjáratoknak Kisterenyétől Budapestig rásegítő, másodrészt indítani ?

 

Mostanában egy hétköznapon 31 olyan autóbusz indul Salgótarjánból Budapestre melyről nem kell átszállni.

31x45= kb. 1400 ülőhely.

Jellemzően 1 óra 35 és 1 óra 55 közötti menetidővel.

Van pár , valóban csak pár, falujáró változat is megy 2 óra 55 alatt teszi meg a távolt.

 

Ahogy írod ez néha kevés.

Gondolom én nem a napi kapacitás kevés, hanem bizonyos időszakokban vannak, lehetnek, bizonyos útszakaszokon utas lemaradások.

 

A 31-ből hány olyan busz lehet naponta (ez csak egy irány) ahol szükséges lenne, lehetne a másodrész indítása ?

 

 

trizs77 Creative Commons License 2024.03.29 -4 2 38564

A 81-es vonal busszal való kiváltása - bár technikailag lehetséges és nem is nagy munka - nem kívánatos.

Amúgy a Nógrád Volánnak van most ezeregy ennél fontosabb dolga is a megyében.

 

Tartom magam az előzőekben leírtakhoz.

Ha téyleg szükséges annak a pár viszonylatnak az újjá élesztése (?) *** akkor azt először - kísérletképen - valamilyen 20 ülőhely közeli kapacitású járművel kell kezdeni.

 

Ha a Nógrád Volánnak holnaptól lesz 8-10 ilyen midi busza akkor a szolgáltató lehet akár a Nógrád Volán = volánbusz is.

 

Bár én inkább valamilyen magán szolgáltatóval kötnék szerződést a kísérletre mondjuk először csak két évre.

 

*** = a felsorolt viszonylatokból a Salgótarján-Fülek-Losonc viszonylatról gondolom azt, hogy egy kis busszal akár holnaptól megélhet, napi min. 2x2 vagy 4x2járattal.

 

Az Ipolysági jó ötlet, de nem új járatként hanem a Honti járatok meghosszabbításaként.

 

Az Ipolytarnóci járatok meghosszabbítása Losoncig nem sok eredményt hozhat.

Ott esetleg azt lehet eljátszani, hogy a Tarnóci határ ne legyen határ, magyarul kössük össze a ma is meglévő két oldali  járatokat.

Magyarul a Szlovák busz jöjjön be min. Szécsényig a Volánbusz meg innen ne végezzen Tarnócon hanem menjen tovább Losoncra.

Ettől sokat nem várnék, talán 3-4 fő határt lépőt buszonként.

Viszont regionális lelki haszna lenne a dolognak.

 

 

 

Előzmény: Angyal K. (38563)
Angyal K. Creative Commons License 2024.03.29 -1 4 38563

Itt nem csak az utas létszámról van szó és arról, hogy a ló háta sok akkor elég a szamáré is.

Biztos vagyok benne, hogy olvasol vas kerekes híreket, topikokat is és tapasztalod - velünk együtt - hogy országunk vasúti mellékvonali közlekedése milyen áldatlan állapotoknak "örvend".

Én úgy tudom, hogy jelenleg nincs olyan vaskerekes jármű ami északi szomszédunkhoz beléphet, így vélhetőleg, hogy ON is legyen a téma a 81-es vonal nem jut arra sorsra, hogy buszok közlekedjenek vonatok helyett, hanem a szlovák vasút járművei fognak Hatvanig lejárni, ezzel kiváltva 5 pár kohószökevény BZ roncsot.

A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.

Pedig - némi iróniával és túlzással - Salgótarján-Budapest viszonylat dinamikusabban van kiszolgálva mint Salgótarjánon belül a két legnagyobb lakótelepünk közötti táv. (63/63S Camping telep - Hősök úti forduló)

 

 

Előzmény: trizs77 (38557)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 -5 2 38562

Nógrád megyében Debercsény és Szécsénke községek között lehet csuklós+emeletes autóbuszokkal, 30 perccel követéssel közforgalmú közlekedést vízionálni.

 

Hisz egy szabad ország.

Mindenki azt álmodik amit akar.

 

a Nógrád Volán, vagy a VOLÁNBUSZ Nógrád megyei részlegét irányítók erről még nyilatkozhatnak is a sajtónak.

Sőt.

Ide is írhat erről akárki hiszen 101%-ban ON téma.

 

Közforgalmú autóbusz közlekedésről szól, Nógrád megyében.

De ha a megyei Volán vezető kihívja a mentőket a hozzászólást íróhoz, nem kell megsértődni.

 

 

balint36 Creative Commons License 2024.03.28 -4 5 38561

Csak a kezemet figyeld, mert csalok!

Van nekünk:

81-es vonali topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9146899&la=166667388

Nyugat-nógrádi vasúti topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134656&la=166676049

Nógrád megye közösségi közlekedése topic: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9249496&la=166677310

 

Micsoda véletlen, hogy ekkora választékunk van, amik témában sokkal jobban kapcsolódnak, mint a Volánbusz Nógrád megyei tevékenysége topic. Tudtommal nincsen megtiltva ezek használata. Úgyhogy zárásként mindkettőtöket megkérlek, hogy offolást fejezzétek be.

Előzmény: Racilaci (38560)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.28 -4 3 38560

Ha jól értem, akkor azt javaslod, hogy ennek a kérdésnek a megvitatásához nyisson a topiktárs egy Szlovák minisztériumi elképzelések a magyar-szlovák kishatárforgalomról című topikot.

 

Nem gondolod, hogyha van egy Nógrád megyét érintő közlekedésfejlesztési ötlet, amelyben valakiben felmerül, hogy menetrendszerű vonat helyett elég lenne a menetrendszerű busz is, akkor azt esetleg ezen a szent helyen is felvetheti?

 

Sosem értettem ezt a témanáciskodást. Ha van valakinek konkrét ellenérve, akkor írja le azt. Ha nem érdekli a téma, akkor ugorja át. Ha tényleg nagyon zavaróan offtopik valami, akkor persze szóljon - de hát ahhoz meg kellene várni féltucatnyi hsz-t, vagy Pamela Anderson őszülő halántékáról kellene, hogy szóljon az a bizonyos offtopik hsz.

Előzmény: balint36 (38559)
balint36 Creative Commons License 2024.03.28 0 4 38559

Bocsi, de a szlovák közlekedésért felelős minisztérium majd kísérletezés céljából a magyar Volánbusztól fog akármit is rendelni? :D Nem hiszem, és szerintem meg is válaszoltam. A Jani neve meg fel se merült, hogy ő rendeljen meg bármit a saját Volánbuszától.

Előzmény: Racilaci (38558)
Racilaci Creative Commons License 2024.03.28 -4 2 38558

Ha az egy olvtárs felvetése, hogy egy várhatóan néptelen vasúti járat helyett inkább az olcsóbb busszal kellene előbb kísérletezni, akkor az bizony Volánbusz-téma. 

Előzmény: balint36 (38556)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.28 -4 1 38557

Ha valahol létező közforgalmú közlekedési igény van akkor legelőször a legolcsóbb, legkisebb eszközt választom annak kielégítésére.

 

Nem Boeing 747-sel kezdek hanem egy közforgalmú, mondjuk 20-22 ülőhelyes busszal.

Az, hogy az a busz a SAD vagy a Nógrád Volán (Volánbusz) üzemelteti az mindegy.

 

Ha kevés ez a kapacitás akkor indítok egy kb. 44-50 ülőhelyes valamit.

Vagy buszt vagy motorvonatot.

 

Ha a 44 ülőhely is kevés akkor nagyobb kapacitású jármű kell, jellemzően valamilyen kötöttpályás eszköz.

 

kívánom a Nógrád volánnak, hogy az említett viszonylatokon - ha indítanak - közforgalmú autóbuszt akkor teljen meg a 44 ülés, utasokkal.

 

 

Előzmény: balint36 (38556)
balint36 Creative Commons License 2024.03.28 -4 5 38556

OFF: Javasolnám, hogy nézd meg a topic címét. Volánbusznak ehhez mi köze van? Kérlek, ne offolj. Ha meg a Volánbusz szemszögéből nézzük, akkor sincs igazad. Már akkor, amikor még csak gyalogos híd állt Őrhalomban, a tót atyafiak már jöttek hozzánk át, és utaztak tovább, mert főleg Ipolyvarbón, főleg hétvégén nincs náluk semmilyen tömegközlekedés. Tudom, hogy Zuglóból nehéz idáig ellátnod, de főleg a közlekedés szakma megigényli a komplex gondolkodást. Ezzel is szívélyesen meghívnálak megyénkbe, hogy saját két szemeddel is láthasd mindazt, amit eddig csak az interneten olvastál.

Méginkább off: Nem kell aggódnod, nekünk is és a szlovákoknak is nehezünkre megy a negyedik vasúti csomag alkalmazása, távol vagyunk még attól, hogy szabad átjárhatóság legyen.

Előzmény: trizs77 (38555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!