Ha jól nézem, én nem találtam meg a pontos állományi adatokat, de úgy 14-15 év között lehet az átlagéletkor, fixen egy darab nem alacsonypadlós busszal a 24-ből és pár nem klímással. Ami már előrelépés!
Sok sok év után Salgótarjánban már sikerül valami hasonlót hozni, mint Pécsen a TükeBusz-nál? Vagy Miskolcon az MVK-nál? Régen százados lemaradásban volt a nógrádi megyeszékhely Veszprém városával egyetemben ilyen téren, most viszont már nincs szinte különbség köztük, annak ellenére, hogy régebben számtalanszor olvastam: "elkéne hajtani a volánt és jó kis maszek céget létrehozni az önkormányzatnak, mert csak úgy lehet". Most viszont már nincsenek fiatalabb kocsik ott sem pl.
A jelenlegi menetrendben lenne még mit módosítani. Főbb vonalakon 40perc/1 óránként járó buszok nevetségesek, de egyben szomorú is.
Sajnos a gyakorlati dolgokat egy papírra nem lehet leírni vagy papíron nem lehet megtapasztalni. A megállókban hiányos menetrendtáblák, közel-keleti állapotok, utastájékoztatás none, gyakran tábláznak a buszon. Nyomkövetőn is sajnos csak a helyköziből bedolgozó kocsik látszanak pontosan, a helyi kocsikra nincs kifejlesztve a rendszer, mert gondolom azt meg kellene rendelni a városházán. A flotta megjelenése is hagy kivetni valót maga mögött már egy évtizede lassan, viszont utóbbi években úgy sikerült eljutni oda, hogy az eszközpark nagyja ~olyan 60%-a tartalmazza a kék színt. Erre sincs semmilyen kritérium az városvezetés részéről, így amilyen színben áthelyeznek kocsit úgy fognak menni. Ez utóbbi igaz nem csak Salgótarjánban probléma, hanem a sokkal nagyobb dbszámmal ellátott Győrben is.
És nem beszélve, hogy évek óta 1-2 évekre hosszabbítanak. Értelme nincs elképzelés nélkül. Ha 2016-ban kiírták volna 2026-ig, ott tartanának, mint most de lehet sokkal újabb buszokkal, mivel 8 évnél fiatalabb eleve ki van zárva Salgótarjánban.
Nem tudom, ez mennyire cinizmusként íródott, de jópárszor leírtuk, hogy a kezdeti nehézségek után kb. a Covid járvány óta rendszeresen napi kihagyás nélkül megy a busz. Minden nehézkesen indul, agglós eCitaró-k is, aztán most már csak nagy része aktívan kiadható. Kezdetben jó, ha 10-et ki tudtak adni.
HPS-230 bekerült ide Hevesből az RWA-264 helyére forgalmi telephely szerint? Egy - két hónapja ő van.
RWA múltkor dél irányából jött, az nem a menetrend szerinti járata, mivel csak Mezejére járt eddig.
HFF-644 az selejt (info: JSZP május 4-óta kérelemre ideiglenesen kivonva.)
HCA-776 pedig még kapott egy év haladékot, úgy ahogy a GVM is. Két idősebb kocsi szerencsére maradt, alvázszámuk TRA256/TRA280 még :) HXT-k már újabb eresztések és az RWA is HXT eredetileg.
Üdv! Holnaptól AE FI-906 átkerül Balassagyarmatra a vonóhorog miatt és valamelyik SSM jön érte cserébe a vanyarci fordára. Most mondta a kolléga, hogy nem rég szóltak neki, hogy holnap tegye le a buszt. Továbbá AA DS-211 kapott egy kis zúzódást Salgótarjánba, a buszállomáson. Egy Alfa Regioval kicsit összement.
A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.
A 81-es vonal busszal való kiváltása - bár technikailag lehetséges és nem is nagy munka - nem kívánatos.
Amúgy a Nógrád Volánnak van most ezeregy ennél fontosabb dolga is a megyében.
Tartom magam az előzőekben leírtakhoz.
Ha téyleg szükséges annak a pár viszonylatnak az újjá élesztése (?) *** akkor azt először - kísérletképen - valamilyen 20 ülőhely közeli kapacitású járművel kell kezdeni.
Ha a Nógrád Volánnak holnaptól lesz 8-10 ilyen midi busza akkor a szolgáltató lehet akár a Nógrád Volán = volánbusz is.
Bár én inkább valamilyen magán szolgáltatóval kötnék szerződést a kísérletre mondjuk először csak két évre.
*** = a felsorolt viszonylatokból a Salgótarján-Fülek-Losonc viszonylatról gondolom azt, hogy egy kis busszal akár holnaptól megélhet, napi min. 2x2 vagy 4x2járattal.
Az Ipolysági jó ötlet, de nem új járatként hanem a Honti járatok meghosszabbításaként.
Az Ipolytarnóci járatok meghosszabbítása Losoncig nem sok eredményt hozhat.
Ott esetleg azt lehet eljátszani, hogy a Tarnóci határ ne legyen határ, magyarul kössük össze a ma is meglévő két oldali járatokat.
Magyarul a Szlovák busz jöjjön be min. Szécsényig a Volánbusz meg innen ne végezzen Tarnócon hanem menjen tovább Losoncra.
Ettől sokat nem várnék, talán 3-4 fő határt lépőt buszonként.
Itt nem csak az utas létszámról van szó és arról, hogy a ló háta sok akkor elég a szamáré is.
Biztos vagyok benne, hogy olvasol vas kerekes híreket, topikokat is és tapasztalod - velünk együtt - hogy országunk vasúti mellékvonali közlekedése milyen áldatlan állapotoknak "örvend".
Én úgy tudom, hogy jelenleg nincs olyan vaskerekes jármű ami északi szomszédunkhoz beléphet, így vélhetőleg, hogy ON is legyen a téma a 81-es vonal nem jut arra sorsra, hogy buszok közlekedjenek vonatok helyett, hanem a szlovák vasút járművei fognak Hatvanig lejárni, ezzel kiváltva 5 pár kohószökevény BZ roncsot.
A március 1-el bevezetett tarifa változások, az országbérlet miatt most igen is, hogy ráfér a párhuzamosság erre a tengelyre, mert a Salgótarján - Budapest viszonylatot egyre nehezebb autóbusszal kiszolgálni, lassan ott tartunk, hogy a Kisterenye után már csak az fog busszal kísérletezni akinek mindegy mikorra ér célba és van nála legalább egy teli doboz cigi, hogy ráérjen megvárni a következő járatot ha az adottra nem fér fel.
Pedig - némi iróniával és túlzással - Salgótarján-Budapest viszonylat dinamikusabban van kiszolgálva mint Salgótarjánon belül a két legnagyobb lakótelepünk közötti táv. (63/63S Camping telep - Hősök úti forduló)
Nógrád megyében Debercsény és Szécsénke községek között lehet csuklós+emeletes autóbuszokkal, 30 perccel követéssel közforgalmú közlekedést vízionálni.
Hisz egy szabad ország.
Mindenki azt álmodik amit akar.
a Nógrád Volán, vagy a VOLÁNBUSZ Nógrád megyei részlegét irányítók erről még nyilatkozhatnak is a sajtónak.
Sőt.
Ide is írhat erről akárki hiszen 101%-ban ON téma.
Közforgalmú autóbusz közlekedésről szól, Nógrád megyében.
De ha a megyei Volán vezető kihívja a mentőket a hozzászólást íróhoz, nem kell megsértődni.
Micsoda véletlen, hogy ekkora választékunk van, amik témában sokkal jobban kapcsolódnak, mint a Volánbusz Nógrád megyei tevékenysége topic. Tudtommal nincsen megtiltva ezek használata. Úgyhogy zárásként mindkettőtöket megkérlek, hogy offolást fejezzétek be.
Ha jól értem, akkor azt javaslod, hogy ennek a kérdésnek a megvitatásához nyisson a topiktárs egy Szlovák minisztériumi elképzelések a magyar-szlovák kishatárforgalomról című topikot.
Nem gondolod, hogyha van egy Nógrád megyét érintő közlekedésfejlesztési ötlet, amelyben valakiben felmerül, hogy menetrendszerű vonat helyett elég lenne a menetrendszerű busz is, akkor azt esetleg ezen a szent helyen is felvetheti?
Sosem értettem ezt a témanáciskodást. Ha van valakinek konkrét ellenérve, akkor írja le azt. Ha nem érdekli a téma, akkor ugorja át. Ha tényleg nagyon zavaróan offtopik valami, akkor persze szóljon - de hát ahhoz meg kellene várni féltucatnyi hsz-t, vagy Pamela Anderson őszülő halántékáról kellene, hogy szóljon az a bizonyos offtopik hsz.
Bocsi, de a szlovák közlekedésért felelős minisztérium majd kísérletezés céljából a magyar Volánbusztól fog akármit is rendelni? :D Nem hiszem, és szerintem meg is válaszoltam. A Jani neve meg fel se merült, hogy ő rendeljen meg bármit a saját Volánbuszától.
Ha az egy olvtárs felvetése, hogy egy várhatóan néptelen vasúti járat helyett inkább az olcsóbb busszal kellene előbb kísérletezni, akkor az bizony Volánbusz-téma.
OFF: Javasolnám, hogy nézd meg a topic címét. Volánbusznak ehhez mi köze van? Kérlek, ne offolj. Ha meg a Volánbusz szemszögéből nézzük, akkor sincs igazad. Már akkor, amikor még csak gyalogos híd állt Őrhalomban, a tót atyafiak már jöttek hozzánk át, és utaztak tovább, mert főleg Ipolyvarbón, főleg hétvégén nincs náluk semmilyen tömegközlekedés. Tudom, hogy Zuglóból nehéz idáig ellátnod, de főleg a közlekedés szakma megigényli a komplex gondolkodást. Ezzel is szívélyesen meghívnálak megyénkbe, hogy saját két szemeddel is láthasd mindazt, amit eddig csak az interneten olvastál.
Méginkább off: Nem kell aggódnod, nekünk is és a szlovákoknak is nehezünkre megy a negyedik vasúti csomag alkalmazása, távol vagyunk még attól, hogy szabad átjárhatóság legyen.