1 személy, nem mertem csak az Ipoly torkolatig felmenni, mert 2 kannában volt a tartalék benya, és az 5litert jólvanazúgy... inkább a T4 ben hagytam. FolyamKm szerint 2x27=54Km (1681 - 1708), volt némi csavargás, GEOTracker szerint 59Km 2h15p 27-28L körül összesen.
Viszont felfelé 44 Km/h lefelé 54Km/h a maxSpeed -ek. Lefelé 60-70% gázzal tudta a 42-44 et, felfelé 80% on 40-41. Nem vittem napszemüveget , rendesen érzem a szemeimen.
1713fKm lett volna a sziget kerülve, azaz 10Km el kevesebbet mentem ( 1713-1708)
Vagyis
DF20 69Km ~ 16L
Mercury 59Km ~27,5L
Háááát... vegyesek az érzések. Az tény ,h gondolkodás nélkül kiugrik siklásba, és előgyújtást ,karbit még nem néztem. Szedi a pacskert , nekem elég ennyi Vmax.
Köszönöm megtisztelő válaszod, nem fogok reagálni rá. Részemről itt lezárva.
A hírek szerint megtalálták a kislányt is Verőcénél.... Zsolti 4 napja cseszeget, h vízre tettem-e már az ADRIA -t... nem tudtam értelmes választ adni neki , miért nem kívánkozom oda. Ma olvastam a választ saját magamnak... / Vác - Helembai szigetek szoktam hajózni /
Nyugodjanak békében, részvétem ismeretlenül is a családtagoknak és erőt-kitartást a jövőhöz. :(
Ezt a "mi lett volna, miért ,miért nem, stb csámcsogást" meg szerintem el lehetne engedni-lezárni-abba hagyni. Nekem személy szerint semmi kedvem ezeket olvasni non stop.
Hát ezért voltál tiltásban. Bármekkora listában sorolhatod a faszságokat.
"már a becsapódás elött látnia kellett volna hogy egy idíóta bele fog menni"
Mitől is kellett volna látnia? Sötét volt.
"régen feltalálták a reflektort, infrakamerát, infravetőt, éjjellátót, hőkamerát, lidart, képelemzőszoftvert, mozgásérzékelés számtalan módját. Tudtad-e hogy a szemeiden kívül füleid is vannak, lehet a hangokat, rezgéseket is érzékelni"
Feltalálták. De ennek a feltalálásnak mennyi köze van ahhoz, hogy ez a csónak belement a hajóba?
A könnymentes hagymaszeletelőt is feltalálták, meg a szivárgásmentes pelenkát is, és jelen esetben pont annyira nincs jelentősége mint annak a rakás faszságnak, amiket felsoroltál.
Tudod-e, hogy a kisgéphajón/motorcsónakon vannak navigációs fények és hogy azok alapvető tulajdonsága hogy látszanak a sötétben? Még az olyan hatalmas sötétségben is látszanak, mint ami feléd szokott lenni.
Tudod-e, hogy már régen feltalálták a reflektort, infrakamerát, infravetőt, éjjellátót, hőkamerát, lidart, képelemzőszoftvert, mozgásérzékelés számtalan módját. Tudtad-e hogy a szemeiden kívül füleid is vannak, lehet a hangokat, rezgéseket is érzékelni (bár lehet nálad tényleg más a helyzet).
Nem azt kell nézni hogy mit hogyan nem lehet, a megoldásra kellene törekedni.
Kétségtelenül szörnyű, egyetértek. Az is lehet hogy a vezető is vétlen, lehet ártatlanul kapja az előítéleteket. Nem tudom van-e esély 1 ilyen Bayliner Capri-nál kormány hibára, akár uszadékkal ütközés után.
Tudod-e, hogy mi az éjjszaka egyik legalapvetőbb tulajdonsága. Soraid szerint nem, így segítek.
Sötét van. A nap a föld nevű bolygó másik oldalát világítja. ezt az ittenit meg nem. Nem annyira van sötét, mint mikor a belvárosban korzózol, azt égnek feletted a lámpák. Olyan sötét van, mint mikor becsukod a szemed. Vaksötét.
A kapitány látja a saját fényeit. Látja a bólyák tetején a jelzőfényeket. Hidlámpákat, parti lámpákat.
Távoli, vagy közelebbi fénypontként. Ragaron a partvonalat, és a nagyméretű fém hajókat.
Tegyük fel hogy làtja radaron,vagy szemmel követi a kapitàny a szàguldozó m.csónakot.Mit tudna csinàlni pàr màsodperc alatt,mert az egyik pillanatba a part közelèbe voltak,de pàr màsodperc múlva meg a viz közepèn?!Lehet ezt ragozni,de sajnos ennyi ember meghalt èrtelmetlenül!Ha figyel valaki akkor is hamar meg van a baj!
Uszadékfás kifogásokat sem érzem elfogadhatónak és etikusnak. Megintcsak függetlenül attól hogy hogyan koppan a nagysebességel becsapódó műanyag motorcsónak. A nagyhajónak (egy szerintem normális esetben) már a becsapódás elött látnia kellett volna hogy egy idíóta bele fog menni. Fel sem kell merülnie annak a gondolatnak hogy vajon mi koppant, hiszen látnia kellene hogy ott jön az állatja.
Az rendben van, el kell fogadnunk hogy a nagyhajó lassítása írányváltoztatása stb, bődületes energiát igényel és nem reális hogy ne legyen mindenkivel szemben elsőbsége. Az is tény hogy méretei miatt nem fog, nem nagyon tud megállni, kikerülni stb. De azt nem érzem reálisnak hogy ne lásson, ne nézze a környezetét. Nem elfogadható számomra az hogy a radar korlátaira hivatkozva, megengedik hogy félig/ vagy teljesen vakon haladjanak.
Értem én hogy ígyis-úgyis átmegy rajtam ha épp ott vagyok, de ne legyen joga, nem észrevenni, vakon hajózni. Függetlenül attól hogy ki a hibás, függetlenül attól hogy annak már úgyis mindegy, függetlenül attól hogy valószínűleg érdemben úgysem tud segíteni.
üdv, én egy 420-as Fantommal és 55lóerővel kezdtem az Adriát annó, bár a délutáni hullámzást is jól szeli, de azért nem az a bejárod a szigetvilágot méret. Viszont part mentén egy 0.5-1km-re használva bőven elvagy vele és remek meghatározó élmény :) Ennél kisebb méretekkel is elbóklásznak védett helyeken.
Nem voltak olyan hú de nagyok, de ha tolták neki, Baján a Türr-csücskön ülve még nem láttad a hajót, már elment a víz a lépcsőről. Akkor az okosabbja nem feljebb húzta a lábát, hanem felment a kilátóba!
Ha megláttuk, kikaptuk a kenut a vízből, és beszaladtunk vele az erőbe.....
"az elszivas es a hullam kozt bo 1 perc eltelik, addig azert mentehetted volna a cuccod"
sokkal kevesebb volt ültünk nyugiban egy belső íven a parton, jött a szállodahajó fentről kijött a hajóút legszélébe hogy levágja a kanyart, előkaptam a telefont hogy jé milyen szép fotózzuk le, elment a víz, leesett a tantusz felálltam és már jött is a hullám
169 magas vagyok és a fejem búbja is kapott úszott minden előttem a vízben, fejlámpa fenn volt szerencsére az övtáskámat láttam úszni azért begázoltam, apróholmi telefonostul eltűnt, asszony megmaradt, és a botokat is össze tudtam szedni másnap visszamentem, a telefont valaki addigra megtalálta mert ott hagyta a tokját a parton ugyanott később találkoztam több szállodahajóval azok között is volt ugyanígy közlekedő talán nem jöttek ennyire ki a szélébe mindig a völgymenetesek csinálták a hepajt, felfele valamiért nem sietnek