Amelyik önjárós, az általában már fűgyüjtős. A fűgyűjtő kosár, önjáró szerkezet, a központi magasságállítás, a hátsó kerék meghajtó mechanizmus, + szíjtárcsák, szíj, stb mind fölösleges + súly. Ekkora területen gondolom, nem akarod gyűjteni a füvet, tehát úgyis kosár nélkül használnád, anélkül meg a képedbe veri az összes füvet. Van úgy, hogy gyorsabban szeretnél haladni, mint ahogy az önjáró halad, hátrafelé is esetleg többször húzni akarod nyírás közben, mert ki kell kerülni valamit stb.
Volt nekem, először élvezi az ember, de rájön, hogy több vele a macera mint ami előnyt gondolsz, és nehéz.
új motor, új kés, új szíj, csak a külleme egy kicsit rozoga, nem a legújabb design, de a leglényegesebb elemei teljesen újak, és a szomszéd sem fogja irigyelni. Rozsdátlanítani, meg festeni te is le tudod. Az ülésre meg rádobsz egy párnát és kész. Akkor a fűnyírót megspórolod és máris csak 75-80 -ba van a traktor. Amikor már nyugger leszel, akkor meg már úgysem megy a járkálás, szépen dodgzsemezgetsz vele mint gyerekkorodban a búcsúban.
Én 1500 m2-en ( pláne ha nem sík) nem hagynám el az önjáró funkciót csak a hibalehetőség miatt. Egy 30-40 kilós gépet izomból tologatva a hegyoldalban rövid idő után kardioedzést csinál a fűnyírásból.
Kínai fűkasza 25.000 + használt oldalkidobós Briggs motoros fűnyíró kb 20.000-ért.Minden másra költés fölösleges pénzkidobás.
A kínai fűkasza évekig elmegy. Alkatrész (henger+dugó 4000Ft) karburátor max. 4000Ft. Szöghajtást ha rendszeresen zsírozod sokáig elmegy, ha megadja magát a 2 db csapágy max 1500 Ft. Kuplung 1500 Ft. Nem kell félni a kínaitól, elmegy az is sokáig. Egy komolyabb fűkasza 200köröl van . Gondolj bele kínai min. 6 évig elmegy egy ekkora területen. Ha javítani kell a fenti alatrészárakkal kell számolni. A "márkás" gép ha meghibásodik ott az alkatrészár meghaladja a kínai árát. A javítása árán vehetnél egy új kínait, ami újra elmegy min. 6 évig.
Briggs motorost meg olyat ajánlok ami idős, pulsa prime karburátoros. Egyszerű, mint a faék. Meghibásodási lehetőség (membrán keményedés. 5 évenként max 1000Ft). Nincs benne fém fúvóka, ami berohadna, légszűrőt nem kell cserélni (venni) sose, csak benzinben kimosni. Fordulatszám szabályozás széllapáttal 2 rugóval örök darab. Költség csak 6 dl olaj szezonoként. Három fűnyíróház lerohad alóla mielőtt megadná magát a motor. 40 évig elmennek az idős pédányok motorblokk javítás nélkül. Ennél a motornál sohe ne a külcsínnyel foglalkozzál. Ne azzal, hoyg milyen szép dizájnos az új típus, mert a külcsíny az csak egy műanyag motor burkolat. Alatta meg a régi blokk van, azzal a különbséggel, hogy az újabb típusok már szar alkatrészekből vannak összerakva.
Folyamatban van egy 1500m2-es gyümölcsös megvásárlása. A terület kicsit lankás, nincs benne nagy emelkedő, de a talaj hepehupás. Milyen fűnyírót javasolnátok ekkora területre. Fűkasza, combosabb önjáró, vagy kisebb traktor?
Hát, ha nem akarsz télen a mínusz 20 fokban füvet nyírni :)) akkor teljesen megfelel. Ha mégis, akkor tudod : sapka, sál, kesztyű!
Mit jelent a motorolaj SAE viszkozitási osztályozása?
A motorolajok viszkozitási osztályokba történő besorolását a SAE (Society of Automotive Engineers, USA) J 300 szabvány határozza meg.
Léteznek egyfokozatú- és többfokozatú viszkozitási osztályok. Az egyfokozatú (monograde) olajok egyetlen adott viszkozitás osztály előírásait teljesítik.
Motorikus üzemre használható ún. nyári fokozatok (növekvő viszkozitási sorrendben): SAE 30, SAE 40, SAE 50, (SAE 60). Az egyfokozatú nyári olajokat általában dízel hajómotorokban és mezőgazdasági gépekben alkalmazzák.
A téli fokozatok: SAE 0W, SAE 5W, SAE 10W, SAE 15W, ahol a legjobb hidegindíthatóságot a SAE 0W, a legkedvezőtlenebbet a SAE 15W jelöli. (Lásd a táblázat szivattyúzhatósági határhőmérséklet oszlopát.) A SAE 10W viszkozitási osztály már általában rész-szintetikus, míg a SAE 5W, SAE 0W fokozatok kizárólag szintetikus alapolaj felhasználásával valósíthatók meg.
A járműipar igényeit a többfokozatú (multigrade) olajok biztosítják, amelyek évszaktól függetlenül garantálják a hidegindíthatósági és az üzemmeleg állapotokhoz szükséges követelmények teljesülését. A többfokozatúak között beszélhetünk szűk (pl. 15W-30) és tág (pl. 5W-50) viszkozitás osztályú termékekről.
Nekem van 4 fűnyíróm, a két elektronyos műnyanyag, a robbanósok acélosak. A robbanómotoros ketyerék önjárók is egyben, így nem hátrány az acél nagyobb tömege, csak szállításkor. A Makita plm 5121 gépem már vagy 10 éves és persze rozsdásodik, de szerintem még egyszer ennyit el fog futni, nem úgy tűnik, hogy szét akarna esni. Ellenben a műanyagoknak van valami játékszer-feelingjük.
de fogalmam nincs ebbe a "felső" kidobásba mennyire lehet megbízni jó nagy orkánt kel csinálnia a késnek, én meg sokszor hajlamos vagyok nagyra hagyni a füvet és a sok fűvel nem tudom, hogy boldogulna
ha vannak hölgyek természetesen nekik is, de a fűnyírás 99% férfi munka :)
szóval kellene vásárolnom valami normális gépet mert a 35cm-es villanyos madzagost nincs kedvem 500m2 befüvesítés után tologatnom, na meg ugyan vagy 20éves és agyonütni se lehet, de hát mégse erre való
Amit én eddig kitaláltam hogy szeretnék
önjáró ebből részben jön, hogy benzines lesz minél nagyobb vágásszélesség 50-53cm
anyagi keret a 200eHuf
nem nagyon mélyültem el a kínálatban, de valami ilyesmikre gondolok
Én nem vagyok elájulva ezektől a "neves" loncin motoroktól.
Nekem egy stihl rm448tc fűnyírón eregette a kék füstöt, a tesómnak meg most cserélik a komplett motort az rm248 stihl gépén gariba, mert a kipufogón csöpög ki az olaj és folyamatosan kéken füstöl.
Új gépek.
Az új GCVx honda gcv 170-200cm3 motoroknál is volt valami probléma a szelep kitámasztassal egyes gépein.
Indítási nehézséget okozott, de csak egy bizonyos gyari számot érintett.
160ccm felett keresgélj, azok már nem gyengék.
Makita meg néhány éve kiszállt a benzines fűnyíró piacból.
3500 m2 emelkedős gyümölcsösben aprítom a fűféléket, jelenleg egy Makita plm5121 ( Briggs 190 cm3) fűnyíróval meg egy Komatsu 4000 kaszával. Ha egyedül dolgozom, akkor ugye mindkettőn kell játszani, de van, hogy a nejem is besegít és természetesen akkor nekem a kasza marad. Na, most amíg fiatalabb voltam, addig kiráztam a kisujjamból, de mostanában már ( erősen 50+) egyre macerásabb a több órás kaszálgatás, nem tesz jót a derekamnak, ezért azon filóztam, hogy beszerzek még egy fűnyírót, nagyjából hasonló kaliberűt, mint a Makita és akkor ketten együtt nyírjuk a füvet, aztán ami a nem kevés kerülgetnivaló mellett maradt, azt hagynám a kaszának.
Nézegettem a neten a fűnyírókat, de van káosz rendesen. Valamelyik gyártó a régi, némelyik pedig az új módszer szerint mért teljesítményeket adja meg az építéshez használt motoroknál, a motorgyártó céget pedig inkább elfelejtik közölni, mint sem.
A kérdésem az lenne, hogy mostanában érdemesebb-e venni egy olcsóbb ( valószínűleg kínai motoros, pl Loncin ) csodát, vagy maradjak a Japán motoroknál ( Yama, Kawa, Honda) esetleg B&S. Mondjuk valami azt súgja, hogy ezeket is kínaiaknál építtetik? Jobbak ezek annyival, amennyivel drágábbak?
Szerkezetből a Husi-stihl-Makita féle brendeket érdemes-e előnyben részesíteni pl Riwall, Scheppach, Dedra, Iskra, Hecht márkákkal szemben, vagy egy kutya mind és csak a matricát kell megfizetni?
Segítséget kérnék az alábbi témában. Tönkre ment az AL-KO B&S 675 ex tipusú fűnyíróm motorja, azt hiszem javíthatatlan. Kérdezném milyen tipus jelű motort keressek hozzá? Természetesen , valami olcsóbb lehetőség érdekelne.
Einhell gépet találtam. Ami négy 18v-os akkuval megy, (illetve egyszerre csak kettőt használ) és a gép két dupla töltővel és a négy 4Ah-s akkuval nagyjából annyiba kerül, mint ha a Riwall-hoz még veszek két akkut, meg egy töltőt. Az Einhellt valamennyire ismerem, van belőle egy-két nem akkus gépem, viszont a Riwall-ról semmit nem tudok. Esetleg még benne lehet a döntésben, hogy ha az Einhell mellett döntök, akkor azokat az aksikat tudom használni ha később akkus Einhell gépeket vennék.