Keresés

Részletes keresés

torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 4 5903

Az Újbuda Center parkolójában van kiállítva a midi Ikarus és a csuklós BYD, ha esetleg valaki szeretné megnézni őket.

Dante001 Creative Commons License 4 napja 0 2 5902
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 0 5901

Nem azt mondanám, hogy ott nem vált be hanem azt, hogy nem terjedt el.

 

A lyoni C6 vonalvezetése miatt volt ott szükség miditrolikra. Ezen a vonalon közlekedő járművek pótlása 1963-ban és 1990-ben is problémát jelentett. 1999-ben végül direktben fordultak a HESS-hez, hogy ugyamár, miditroli kell, gyártsák már le azokat... így lett 7db MAN midi trolijuk. 

 

Ezek most éppen állnak, mert milyen meglepő, az elmúlt években sem bővült az elérhető miditrolik kínálata :D A drót megvan végig, buszok járnak a trolik helyett. 

Előzmény: trizs77 (5900)
trizs77 Creative Commons License 5 napja 0 0 5900

Valahol Franciaországban - úgy 20 éve - volt, üzemelt troli midi busz.

Egy városban.

Nem azt mondanám, hogy ott nem vált be hanem azt, hogy nem terjedt el.

 

A midi buszok (akár dízel akár E) területe elég szűk.

Nem feleslegesek de igen kicsi az a hálózati szegmens ahová azok valók.

 

Kaposváron meg nem is tudok ilyet.

kristoof Creative Commons License 5 napja 0 0 5899

Ennyi pénzért a Yutong kettő, 12 méteres elektromost ad. 

Előzmény: trizs77 (5897)
torqmatic Creative Commons License 5 napja 0 1 5898

Igen, és akkor ez még csak a vételár, ott van még az infrastruktúra kiépítésének a költsége (ahol eddig még nem tették meg), valamint a 6-8 év múlva esedékes akkupakk csere, a korlátozott használhatóságról pedig ne is beszéljünk. Az elmúlt 30 év alatt azért igazán leeshetett volna már a tantusz, hogy nincs szükség midibuszokra, az elektromos bohóckodás óta pedig ez méginkább így van.

Előzmény: trizs77 (5897)
trizs77 Creative Commons License 2024.06.05 0 1 5897

.....".....Az ár több szemponttól, például felszereltségtől függ, de például ez a midibusz, amelyben ülünk 300-400 ezer euróba kerül......."

Ami kb. 80-100%-kal több mint ha ugyan abban a karosszériában dízel változatban vennéd meg.

Előzmény: Ikarus 120e (5896)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.06.05 0 0 5896

https://www.sonline.hu/helyi-kultura/2024/05/elektromos-midibusz-rotta-kaposvar-utcait

Egy elektromos, hatvan utast szállító Ikarusz midi autóbusz érkezett csütörtökön Kaposvárra.

18-09 Creative Commons License 2024.06.01 0 1 5895

Bolognában gond nélkül megy a drót a 900 éves Asinelli-toronynál :D 

Előzmény: E N V I R O 500 (5892)
padisah Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5894

Ha műemlék, akkor nem kell oda gépjármű forgalom, legyen ebből egy tér a gyalogoknak, a közlekedést meg máshol elvezetni

(vagy kirugdalni a zsíros önkormányzati állásokból a pampogók rokonságát, amíg bele nem nyugszanak, hogy vezeték lesz a Zsolnay szobor körül)

 

egyébként Pécsen eredetileg volt villamos is, de ilyen gyök kettővel közlekedő, macskaköves útra telepített valami

ha jól emlékszek a Jókai utcában csináltak neki egy emlékhelyet egy kis darab sínnel, és egy ilyen régi példánnyal

 

a villamos is indokolt lehet a fő irányok kezelésére, azzal mondjuk lenne műszaki probléma, hogy a vasútvonal felett átívelő közúti híd (Siklósi út) nem biztos hogy a villamos súlyát is elbírja, ebből másikat építeni, vagy szintben keresztezni meg óriási költség, vagy óriási zavarforrás

nyilván itt a nosztalgia helyett inkább a nagy teljesítményű személyszállítás lenne a cél

Előzmény: E N V I R O 500 (5892)
padisah Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5893

azt nem ismerem :)

Pécsen születtem, de kb 20 éve eljöttem, lehet hogy már megkopott a helyismeretem

 

mindenesetre a nagy embertömeg, akkor legalábbis a kertváros és a belváros között járt (vagy csak ezzel találkoztam én gyakrabban)

tehát azokat a sűrűn járó csuklós buszokat érdemes trolivá alakítani, főleg ahol a pálya jelentős részét több járat is tudja majd használni

 

a város szerkezete nem olyan sugaras mint mondjuk Budapesté, van egy déli irány kertváros felé, és egy kelet-nyugati irány, ami uránvárostól a budai vámig megy, igazából a kelet-nyugati irány jóval hosszabb,

lehet érdemesebb lenne azt trolivá alakítani elsőre, és csak aztán berajzolni a keresztet a kertvárosival

 

 

Előzmény: MCA-001 (5891)
E N V I R O 500 Creative Commons License 2024.05.31 0 0 5892

Nem tudom mennyi helyismereted van, de ezt az ötletet gondold át ;)

Először is ami 6-os járatként indul Kertvárosból az 8-as járatban érkezik a "Rózsadombra", és onnan 8-as - 6-os visszafelé.

A 7-es a Főpályáról indul a Malomvölgyi útra, az "Autóbusz-állomás" megállótól ellenkező irányba is kell drótot húzni mert az visszafelé ellenkező irányban érinti az "Árkád" megállót.

A történelmi belvárosban nem hinném, hogy engednek drótot húzni például ilyen műemlékek köré mint ez ;)

Előzmény: padisah (5890)
MCA-001 Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5891

Miért nem a 2-es vonalat?

Előzmény: padisah (5890)
padisah Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5890

Ha én lennék Pécsen a polgármester, azzal kezdeném, hogy a belváros és kertváros között ingázó 6-os, 7-es buszokat trolivá átépíttetem (és ezzel is kampányolnék)

A 2. fázisban pedig az 1-es buszt, ami kertváros - uránváros között jár

 

Direkt olyan megoldást építtetnék ki, amiben akkunak csak hálózati hiba esetén van szerepe, tehát véletlenül SEM menetrend szerinti önjárással, és szedő lehúzással

Előzmény: kovács2jenő (5858)
padisah Creative Commons License 2024.05.30 0 1 5889

Haladóék nemhogy fordítva ülnek a lovon, hanem a ló ül rajtuk...

jajj ez nagyon tetszik :)

Előzmény: torqmatic (5870)
kristoof Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5888

"...egy 8 méteres elektromos buszt..."

 

Láttam azt a buszt. Ha arra kapnak európai tip. bizt, akkor varázslók! 

Előzmény: Ikarus 120e (5887)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.30 0 0 5887

https://www.innotrans.de/de/presse/pressemitteilungen/news_19200.html?referrer=/presse/pressemitteilungen/#news-en-19200

"Az idei buszkiállítás egyik kiemelt eseménye a BYD, amely három busszal debütál az InnoTransnál. A magyarországi Ikarus is először áll ki az InnoTrans-on. A cég két autóbuszt mutat be: 12 méteres városi buszának legújabb V4-es változatát, az Ikarus 120e-t és az Ikarus midibuszt, egy 8 méteres elektromos buszt. Az Ikarus a Siemens partnere, és standján a cég legújabb innovatív e-Line áramgyűjtőit mutatja be. „Örülünk, hogy az Ikarus először mutatkozik be az InnoTransnál. Az esemény remek alkalom arra, hogy bemutassuk műszaki fejlődésünket, és megvitassuk a lehetséges partnerkapcsolatokat a fenntartható közlekedés jövőjének előmozdítása és új üzleti vezetők fejlesztése érdekében. Várjuk a személyes találkozásokat” – mondta Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója"

kristoof Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5886

Ez így is van.

Előzmény: Ikarus 120e (5885)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5885

Én eddig csak arról tudtam, hogy Szczecinek vett 5 db-ot 

Előzmény: BP-16-63 (5884)
BP-16-63 Creative Commons License 2024.05.28 0 1 5884

Már elkészültek és futnak is Zory-ban és a környékén, ezek már a Szczecineki kocsik lesznek.

 

Zoryban marad a 0010,0011,0031 és még követi őket 5 kocsi tehát 8 db lesz összesen a 0030-as ismét hazajön!

 

Szczecinekbe 5 db készül és Chemnitz is rendelt 1 darabot.

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
trizs77 Creative Commons License 2024.05.28 -3 0 5883

Ha bemutatót tart miért is van a keze a zsebében?

ennyire neveletlen?

 

 

Előzmény: Ikarus 120e (5882)
Ikarus 120e Creative Commons License 2024.05.28 0 0 5882
Itoérambolafoci Creative Commons License 2024.05.26 0 2 5881

"A nap ingyen süt, a víz se drága, sőt az MVM még fizet is a külföldinek, ha átveszi az áramot 10-14 óra között, nem? "

- - -

A MOL által termelt hidrogén nem az áram vagy a víz költsége miatt drága, hanem azért, mert a MOL a vízbontót a normál piaci ár kb. háromszorosáért (10MW-os vízbontót 22M€ áron) vásárolta, ráadásul a berendezés élettartama csupán kb. 10 év, ezért a vízbontó amortizációja megfizethetetlenül drágává teszi a hidrogéntermelést.

Ez valóban egy tipikus Palkovics-stílusú akció volt, amikor "tapasztalatgyűjtés" céljára egy olyan megoldást alkalmaznak, amiről már a megvásárlás előtt is tudni lehet, hogy gazdaságtalan, tehát semmire nem ad megoldást, és semmiféle hasznosítható tapasztalat levonására nem alkalmas.

 

Előzmény: toromon36 (5872)
HarunBp Creative Commons License 2024.05.25 0 0 5880

Köszi!

Előzmény: 7-es troli (5879)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 1 5879

Úgy látom van, ami már kapott E betűt a rendszám végére. Illetve itt Van pár nêmetorszagban készült kép. 

 

https://busphoto.eu/model/12662/

Előzmény: HarunBp (5878)
HarunBp Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5878

Elektromos egykori teszt-Ikarus német rendszámmal: https://busphoto.eu/photo/629884/ Eddig még nem láttam róla képet kintről. Érdekes, hogy nem az elektromos járműveknek fenntartott (E betű a rendszám végén) tartományból kapott.

7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5877

Alexander Dennis 

padlóba integrãlt akksikkal.

Előzmény: 7-es troli (5876)
7-es troli Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5876
Dante001 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 5875
T 6 Creative Commons License 2024.05.23 0 1 5874

Negatív áramár jelenleg jellemzően, csak hétvégén fordul elő néha, az alacsony rendszerterhelés, kedvező időjárási viszonyok következtében, pár órán át. Ez is nagyon max., április vége - szeptember közepe közt.

Előzmény: toromon36 (5872)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!