Domi autóval meglehet... :) De fito szerint nincs domi autója, csak "talent"-je. Ez meg egy második domi autó ellen kevés. Főleg, ha több jobb autó is lesz. Fito szerint szegény madmax csak a 4. legjobb autóval rendelkezik.
Barrichello a legnagyobb alap-lerakó, ott volt az RBR jogelődjénél, és a Mercedesenél is. arany ember. (sőt, a Ferrari sikerek idején meg már a Ferrarinál, nyilván ő legnagyobb!!)
az is szép, hogy még a Stewart Grand Prixnál Jan Magnussen és Jos Verstappen is (Bari mellett) rakta le az alapokat, ami bár lassan, de nagyon beért
Fogadjuk el ezt zárszónak, bár azt továbbra is tartom, hogy a 63-asnak legalább annyira lefelé konyult a szája a GP után, mint Hamié a kvali után.
Más.
The “stratospheric” Hamilton laps that have put Mercedes’ F1 rivals on alert
Mercedes may have been beaten by Red Bull and McLaren in Formula 1’s Canadian Grand Prix, but flashes of its potential have put Formula 1 rivals on high alert.
Jonathan Noble | Upd: Jun 11, 2024, 12:55 PM | autosport.com
Although a scrappy race from George Russell and Lewis Hamilton ultimately meant the chances of a victory from pole position slipped through its grasp, a deeper dive of its weekend pace has prompted the competition to reappraise where it sees Mercedes in the pecking order.
As McLaren team principal Andrea Stella admitted, Mercedes is now delivering a car that in dry conditions at least appears to be out of touch for anything his squad can do at certain points of race weekends.
I was already saying on Thursday to some of your colleagues that I think Mercedes is part of the fastest teams,” he said. “Some of the lap times they did the Monaco, some of the lap times they did in the previous events, they were at that stage of the weekend for us, out of range.
Kimi örökbecsűje szerint pedig a negyedik azért jó helyezés, mert nem kell a dobogón bohóckodni. :)
Amúgy a harmadik és negyedik hely közötti választóvonal kicsit túlértékelt. A második még oké, a "legjobb vesztes", hozzá szokták viszonyítani a győzelem mértékét, szemtől szembe sportágakban ő a döntőben az ellenfél, bizonyos nyelvekben van is rá külön szó (mint angolul a runner-up, amit talán üldözőnek vagy kicsit szabadabban kihívónak lehetne fordítani, vagy bajnokság esetén a vice-champion, németül Vizemeister). De a harmadik? Mert olyan meseszám? Vagy így esztétikusabban mutat, hogy a dobogón ketten fogják közre a győztest?
Beszéljünk valami érdemleges és roppant érdekes történésről, egy rekord végleges megsemmisítéséről, melynek adhatjuk a végképp eltörölni címet.
A főszereplő: M4X VERST4PPEN
Mellékszereplő: Lewis Hatmilton
Hatmilton vezeti az ideiglenes listát 103 futamgyőzelemmel (melyet nagyobb részt légüres térben halmozott fel) zsivány szakzsargonnal kifejezve, csak bement a házba és kipakolta.
VERST4PPEN 60 futamgyőzelemnél tart (melynek legnagyobb részét az ellenfelénél gyengébb autóval szerezte)
A főszereplő feladata, hogy ledolgozza a 43-mal előtte levő mellékes rekordját.
Megjósolom, hogy ez mikor fog megtöténni, és azt is, hogy hogyan csinálom, de ezt az érzékeny miatt csak így: Nem a Jehova tanúi által bebukott Jézus visszatérésére tett "pontos" jóslatok szerint fogom megmondani, hogy mikor várható a rekord végleges megsemmsítése, hiszen akkor hasraütés-szerűen oldanám meg a feladatot. Nem vagyok babonás, bennem semmit nem indít el, ha egy galamb a párkányomra szarik, vagy fekete macska szalad át előttem, ezért a babonás számmisztikát is hanyagolom. A módszer tudomományos és egyszerű (mivel sok kaparós sorshegyet kaparok a főnyeremény érdekében és lottózom is) kiszámítom, hogy M4X hány győzelmet fog aratni az elkövetkező években, majd abból vonok le egy végső, alapos következtetést, amit a végén ténynek fogok tekinteni.
E módszer szerint arra jutottam, hogy M4X idén a megszerzett 6 mellé még 12 győzelmet fog rakni és 72 győzelemmel zárja a 2024-es évet. 2025-ben 19 győzelemre számítok és 91-gyel zárja az évet.
2026-ban 16 győzelmet várok, de a rekorddöntéshez elég lesz 13 is, így az eltörlés várhatóan a 2026-os Holland futamon fog bekövetkezni.
Nem csak, ha a pontokat nézzük... eleve a P1, P3 a statisztikákban is jegyzett pozi, jár mellé valami érem meg pia meg ázott gönc. Kevesen vannak, akinek annyi pole-ja és dobogója van, hogy nem is számolja; OK, Hami pont ilyen, de Russell nem (meg mostanában tán Lajos lelkének is jólesne, főleg a pole). Továbbá ha a csapattársad P1-et tudott az időmérőn, akkor neked a P7-tel valószínűleg a szőnyeg szélére kell állnod, aztán még a futamon is előbb végez... Ezenkívül P7-P4 esetén a középmezőny elejével küzdöttél és letudtad a P4, P5, P6 versenyzőket, ami nem rossz, de P1-P3-nál az abszolút elejével meccseltél, még ha a P1 és P2 meg is előzött a végére. Ők egyébként P7-P4 esetén is. Szóval nem is vitás szerintem, hogy melyik motiválja inkább bármelyik versenyzőt, nem beszélve mondjuk a sportág legsikeresebbjéről :D
Az elképzelhető, hogy valakinek a P7-P3, valakinek meg a P1-P4 jelentene többet. De hogy rajt- és célpoziból is a gyengébbet? Nem hiszem, hogy sok vevő lenne egy ilyen ügynökségnél :D
Na ja ha kizárólag a pontokat nézzük akkor igen, nyilván.
De azért itt az irány is sokszor fontos, a tendencia vagy hogy van-e előrelépés, mondom ezt anélkül, hogy az út maga a cél szerű bölcsességeket rá akarnám erre húzni, vagy így a választások után egy politikai analógiát tolnék ide, ami eleve tilos is! 😉
A P7-ről startolva a P4 azért jobb biznisznek tűnik mint a P1-P3 Russellnek
Ja, mert a Hatmi mákolás jobb, mint Gyuri teljesítménye. Majd a kedvetekért Gyurka is lassabb lesz, nehogy polet szerezzen, mert a hetedik hely értékesebb. M4X-tól is azt vártátok, hogy menjen lassabban és hibázzon többet hogy legyen verseny. Idén Hatmid megkapja a második inasruháját három éven belül, ezért hisztiztek megint.