Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hpg Creative Commons License 2000.09.26 0 0 16
Riff-Raff:

Ezt nagyjából én is így képzeltem el. De az adagoló ráadásul hasonlóképp működik, mint egy injekciós fecskendő. (Nagyon leegyszerűsítve.) Na most, a fecskendőbe mindíg ugyanannyi meg, és ez megy a hengerbe is. Tehát egy robbanásra (sercegésre) mindíg ugyanannyi jut, legfeljebb nem tud kellőképpen elégni.

Köszi

Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.26 0 0 15
Fordulatszám-szabályozó minden Diesel-motor adagolójában van, a 40 éves motorokban is, mert
(1) szabályozni kell az alapjárati fordulatszámot. Nem igazán lehet azt megcsinálni, mint a porlasztós benzineseknél, hogy beállítunk valami fix üzemanyagmennyiséget, mert jóval érzékenyebb a beállításra és a körülményekre, könnyen leállna.
(2) a Diesel-motor érzékenyebb a túlpörgésre, ezért a névleges maximális fordulatszámot nem lépheti túl. A fordulatszám-szabályozó túlpörgés esetén csökkenti a befecskendezett gázolaj mennyiségét, végső esetben meg is szüntetheti. Ezért üresben is padlóig nyomhatod az adagolópedált, nem fog túlpörögni a motor.

Ha a fordulatszám nem az alapjárati vagy a maximális fordulatszám közelében van, és valamennyire be van nyomva az adagolópedál, a szabályozó nem szabályoz, az adagolópedál pedig közvetlenül a befecskendezett gázolaj mennyiségét állítja, ezért akármekkora a fordulatszám, a befecskendezett gázolaj ugyanannyi lesz.
Ha felengeded az adagolópedált, de a fordulatszám magasabb az alapjáratinál, a befecskendezés megszűnik, mert a fordulatszám-szabályozó megpróbálja az alapjárati fordulatszámot beállítani.

Előzmény: Hpg (14)
Hpg Creative Commons License 2000.09.25 0 0 14
Aha.

Szóval dieselnél is létezik ilyen. Ahogy mondjátok, mondjuk egy zsigáról nehezen képzelném el, hogy elzárja az üzemanyag útját. Dieselnél hallottam már erről az alapjárati fúvóka dologról, de nem hiszem, hogy egy 20 éves autónál ez menne. Persze ez a logikus, de hát ki tudja.

A másik amit próbáltam kifejteni, ha pl. emelkedőn 4.-ben 1000 alatti fordulaton folyamatos padlózás mellett esik vissza a sebesség, és dörmög a motor, korom kilós darabok esnek ki a kipufogón, stb. akkor is annyi megy bele, mintha ugyanezt kényelemes tempónál adod elő? (Csak így nem ég el benne) Mert ha annyi megy bele, akkor a fogyasztás csökken, mínusz, hogy szétmegy a motor. Ugyanez a kérdés a váltással. 1.5 D Corsánál 2-4-5 simán kapcsolható, nem is erőlködik, csak kevésbé dinamikus. És mi van, ha 4.-be 40-nél lepadlózod?

A harmadik, amivel sokat lehet segíteni, hogy ha előre figyelsz, akkor a két összehangolatla lámpa között félúton kirakhatod üresbe, főleg egy nehéz autónál, és alapjáraton begurulsz. Itt nem tudnál motorfékezni mert akkor a vízszintes terep miatt megállnál. De így jobb a fogyasztásnak végülis.

Volt kispolákunk, s szelepállítás elött télen 8 felett evett városban. Állítás után 7 lett. A 124-es Merci városban, óvatosan 7 alatt marad. (Diesel) Na jó, 6,99:)) A rekord nem torkos egy picit? És mondjuk nézd meg, mit gyorsulsz le, mert egy 200D 123-mast nem nehéz otthagyni. Na, csak vicc volt.

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.25 0 0 13
Motorfék mellett jól adagolható kuplungra és jól adagolható fékekre van szükség. Lassításkor például nem szabad azonnal teljes erővel fékezni és nem szabad a maximális fékerőt végig megtartani. Úgy kell a féket adagolni, hogy a fékerő nulláról a maximumig folyamatosan nőjön, majd mire az autó megáll, a fékerő fokozatosan teljesen megszűnjön: akkor az utas biztosan nem döccen. Ezt csak az a sofőr tudja megcsinálni, aki nagyon biztosan uralja az autót, a gyakorlatlan meg csak nyomja amennyire csak tudja, aztán egyszercsak felengedi. Ugyanígy a kanyarodásnál: lehet gyorsan, éles kanyart bevenni úgy, hogy a kormányt nem hirtelen fordítom el, hanem folyamatosan csökkentem, majd folyamatosan visszaengedem a kanyar ívét.

Én szeretek így vezetni, de csak akkor megy, ha utasom van, és kedves akarok lenni hozzá :-) Ha engem így visznek, azt nagyra értékelem.

Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.25 0 0 12
Nem kell ősi kocsikra gondolni, a Ladáknál csak a 2105-be vagy a 2107-be kezdték belerakni a benzint elzáró szelepet. Az 1200-as, régi 1300-as, 1500-as, 1600-as Ladákban motorfék közben is fogy a benzin. A kéttorkú Wartbugban is.
A Dieseleknél meg nincs erre külön szelep, nem is kell. Ha felengeded az adagolópedált, működésbe lép az alapjárati fordulatszám-szabályozó, és mivel a fordulatszám jóval magasabb az alapjáratban kívánatosnál, teljesen leállítja a befecskendezést.
Előzmény: tcaoe (11)
tcaoe Creative Commons License 2000.09.25 0 0 11
Hali HPG!
Csak a nagyon osi karburatoros autoknal jut uzemanyag a hengerekbe tolouzemben. Pl:skoda 105, kis polski regebbi valtozatai, varnyu 1torku karbival... A dizeleknel ezt egy szelep hivatott megakadalyozni. Lehet nyugodtan motorfekezni.
Előzmény: Hpg (3)
GreG Creative Commons License 2000.09.25 0 0 10
Most vettem egy 1,9-es benzines Rekordot. Hétvégén volt nálam először, ezért kipróbáltam, mit is tud. 70 literes tankja van, ehhez kell viszonyítani.

Bejöttem vele Budapestre, és mondom kipróbálom, hogy megy, ennek az lett az eredménye, hogy 10 perc alatt kb fél centit ment le a benzinszintmutató. Hazaúton (kisebb kerülőkkel :-) 1 óra alatt sikerült ennyit elfogyasztanom.

A különbség a kettő között az volt, hogy a 10 perc során toronymagasan első voltam a lámpáknál, és állandóan fékeznem kellet a következőnél, mivel hamar értem oda.

Második esetben tartottam a forgalom ritmusát, sokat motorfékeztem, hamar fölváltottam (nem 1-esben 50-ig, hanem csak 20-ig).

Azt hiszem megmaradok ez utóbbi stílusnál, lévén a kocsinak is ez fekszik jobban, de olyan jó volt a taxist legyorsulni, aki ki akart lőni a lámpától, és valahogy nem fért be egy 23 éves autó elé :-)

Riff-Raff Creative Commons License 2000.09.25 0 0 9
Több a kelleténél??? Ezt nem értem.
Előzmény: Hpg (8)
Hpg Creative Commons License 2000.09.24 0 0 8

Kösz a választ, de mi van egy régi szar dieselnél?? Ha alacsony ford-nál lepadlózod, akkor juthat bele több a keleténél??

carrera2 Creative Commons License 2000.09.24 0 0 7
hali hpg!

modern, injektoros autoknal ha eppen motorfek van, akkor az elektronika kepes "tolouzemben" mukodni, ilyenkor nem fecskendez ua-t a hengerben...ha pedig uresben gurulsz, az alapjaratot ugye akkor fent kell tartani....tehat ha teheted, hasznald a motorfeket.....

byez,
carrera2

Előzmény: Hpg (3)
Zola V8 Creative Commons License 2000.09.24 0 0 6
Szerintem is nagyon sok múlik az autón, de adott esetben a vezető hangulatán is. Legalábbis nálam. A sját autómban, nem érzek kényszert, hogy "nyomuljak", nem arra van. Előfordul, hogy szinte nem is taposom a gázt, mégis tempósan, jó ütemben haladok. No persze a másik véglet is, mikor kitolom a gázpedált a padlólemezen. Ez egy ilyen autó. :)
Hpg Creative Commons License 2000.09.24 0 0 5
Slr:

Én még 90%-ban busszal járok, egy ilyen sofőrt ismerek. A többi kitapossa a lelkét. Persze jobb így menni, mert sokkal gyorsabbnak tűnik. De nem gyorsabb, mert a lámpákat már nem éri el csúcsforgalomban.

HpG

Törölt nick Creative Commons License 2000.09.23 0 0 4
Eddig egy sportkocsi volt a legfinomabban vezethető jármű alattam: BMW 635 CSI. Jócskán 200 feletti lóerejével kirobbanó tudott lenni ha akartam, de rendkívül finoman, urasan is hajlandó volt reagálni, ezt nagyon élveztem.

Verseny? Nem igazán tudom, mire is gondoltam. Vannak például nagyon érzékeny szerkezetek (vízhűtéses számítógépek, lézerek, páncélteremajtók, stb.), amelyek elvesztik a garanciát, ha nem elég óvatosan szállítják a helyszínre őket. Ezt úgy mérik, hogy a játékbabák szeméhez hasonló hólyagot ragasztanak az oldalukra. Benne szinte folyékony, sűrű sárga lumineszcens por, hátul ragacsos matt fekete sík felület. A célállomáson megnézik, meddig kenődött fel a por a feketére. Bejelölt határ felett garancia repült. No az ilyen szállítók tudhatnak valamit a sebesség deriváltjairól, különösen ha az elrontott szajrét rájuk is hátékázzák (persze biztos van biztosításuk).

Hány budapesti buszsofőr menne át egy 'lágy vezetési' teszten?

Hpg Creative Commons License 2000.09.23 0 0 3
Hali!

Természetesen lehet így vezetni, és verseny is van rá. Csak szűk körben, de egy versenytársat máris találtál. Elsősorban jó autó kell hozzá. Kicsi, ésszerű, benzines, ugrálós autóval az embar nem megy így, még ha akar, akkor sem. D egy nagy, diesel busszal már inkább! Ez is lehet személyautó, a lényeg, hogy úgy menj, mint egy busz, aminek nincsenek megállói. Figyeld meg, hogy kisebb forgalom esetén a lámpánál mindíg utólér. És csak 30-cal megy!! Persze nagyobb forgalomban, vagy lámpák nélkül nem áll a dolog. A fogyasztás a fő szempont. Namost áruljátok el nekem: Motorfék esetén juthat üzemanyag a hengerekbe? És ha csak nem nyomod neki? Ha megfigyelitek, egy nehezebb autóval át lehet gurulni a fél világot. Sík terepen is, csak üresbe kell nyomni, és ismerni kell az autót, meg a környéket.

HpG

KunBela Creative Commons License 2000.09.23 0 0 2
Ehhez gyakorlat kell. Meg aztan meg tobb gyakorlat.. Valahogy ugy, ahogy jupe kollega uur mondta. Szerintem egy bizonyos levezetett idomennyiseg utan mar csak ez lehet a cel.. Foleg, amikor ilyen draga a benzin! :-)
Előzmény: Törölt nick (-)
jupe9 Creative Commons License 2000.09.22 0 0 1
"Van erre verseny?"

mire gondolsz?

Előzmény: Törölt nick (-)
jupe9 Creative Commons License 2000.09.22 0 0 0
Ezen már én is sokat gondolkodtam.
Tulajdonképpen a bátyámnál én is megfigyeltem, hogy higgadtan vezet, és valahogy mindig jól halad is közben. /Ha ő vezet előbb átérünk Pesten.../ Fő szempont ugyanis az autó kímélése. /kuplung kímélés, finom fékezés, motorfék használata... megaztán kisebb fogyasztás/ Ez még nem tökölés, inkább ésszerűség.
Az hogy nem marad el valaki a forgalomtól, egy kis tapasztalat kérdése. Előre kell látni a helyzetet, mi történik sok autóval előrébb.

Hogyan kell csinálni? Tudatosan, a "durvulás" inkább ösztönös.

Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2000.09.22 0 0 topiknyitó
A heves gyorsulás, füstölő fékezés, síró kanyarodás örök virtus, de vajon ki tud úgy vezetni, hogy az utas nem horpasztja be a padlót, nem szakítja le a kapaszkodót és nem kell zacskót tartani a kesztyűtartóban?

Nem a tökölésre gondolok. Néhány nagyon profi sofőr úgy vezet dinamikusan, hogy közben a fejem nem döccen meg, és mégsem marad el a forgalomtól. Ha lassít, megálláskor nem esek vissza az ülésre, el tudok lazulni utasként.

Hogy kell ezt csinálni? Vajon van erre verseny?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!