Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mccheese Creative Commons License 2000.10.20 0 0 233
Lehet, hogy probalgatta. :o)

Mcc

Előzmény: lore (231)
mccheese Creative Commons License 2000.10.20 0 0 232
Nekem elsosorban az a bajom, hogy kiszamithatatlanna teszi a kocsi viselkedeset. Minden autonak van egy jol definialhato viselkedese (alulkormanyzott, vagy tulkormanyzott). A Xantiaban ez teljesen esetleges. Semmifelekeppen enm tudtam elore eldonteni, hogy miken reagal majd a kocsi az elsokallt kanyarban.

Mcc

Előzmény: CXM (230)
lore Creative Commons License 2000.10.20 0 0 231
Ej, Te aztan jo sokat gondolkodtal a valaszon! :-)))))
Előzmény: CXM (230)
CXM Creative Commons License 2000.10.20 0 0 230
McCheese,

A Xantia Activában elsősorban nem az elektronika kompenzál, mert az egyvalamit csinál csak: bekapcsolja a dőlésstabilizátor hidraulikadugattyúját. Onnan kezdve tehát a hidraulikarendszer kompenzál. Egyébként meg minden autóval el lehet szállni, csak persze a kanyarvételi sebesség nem lesz azonos. Xantia Aciva-ban például egészen nagy sebességek érhetőek el (nagyobbak, mint az M-es BMW-ben pl.).

Nekem a Xantia Activa esetében is csikorogtak a gumik, csak a kaszni dőlésének hiánya miatt nehezebb megtalálni, hogy hol is kezd el elszállni az autó.

Üdv.,

CXM

Előzmény: mccheese (203)
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 229
Nem mondanám. Ha peres, akkor peres, és kész. Már egész kis méretben is csinálnak "nagyon peres", azaz alacsony gumikat. Az akkor is máshogy viselkedik, máshogy kell szerelni, pl. 13-as helyett egy "peres" 14-est.
hzolee Creative Commons License 1999.09.03 0 0 228
peres gumi: kinek mi a "peres". a ladára a 175/65 már peres. egy bomosre ez meg nem. :-) a "peres"ség a gumi oldalfalának magassága (felnitől kifele mért távolság), a szélesség százalékában kifejezve. nincs meghatározva hogy mi a "peres" és mi nem, ez olyan, mint mikor azt mondod, az én kocsimon "széles gumik" vannak. nekem a 195 bazi széles, fel se raknám. egy Camaro tulaj ezen csak röhögne, ezen a méreten. Mégse kezdesz miliméterekbe belemenni, csak igy: "széles". "peres".
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 227
http://www.ppasztoy.hu/
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 226
Vmi olyasmi. De a ww.ppasztoy.com-on (vagy p-pasztoy.hu-n ? lehet permutálni :))) részletes leírás van a méretekről, cserelehetőségekről, stb.
cucu Creative Commons License 1999.09.03 0 0 225
Ezt kikérem magamnak! Nem is vagyok kedves!
cucu
MAMAhal Creative Commons License 1999.09.03 0 0 224
"Kár volt szóba hoznod MAMAhal-t, látod, milyen felfordulást
csinált. Ugyanis, már megbocsáts, de Te tettél rá utalást és csak utána kezdett írogatni. Addig ott sunyizott a monitora mögött."

az idióta beszólásaiddal saját magadat minősíted, kedves cucu.

Degeczi Creative Commons License 1999.09.03 0 0 223
Hat nagyon regen volt, de ugy remlik /80 lehetett a standard ertek, /100 az igen magas lenne (talan a diagonal abroncsoknal).
Zak Creative Commons License 1999.09.03 0 0 222
Értem, köszi. És a csak 185-ös jelzésű gumi futófelületszélesség/oldalfal aránya mennyi? Szóval mi az az szám, aminél alacsonyabb a peres? /100 = 1:1? Ez lenne a logikus, nem?
homár Creative Commons License 1999.09.03 0 0 221
igazad van.
homár Creative Commons License 1999.09.03 0 0 220
igazad van.
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 219
Tévedés. Nem szélesebbek: alacsonyabbak.
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 218
"az üres kamionok sem tudtak felmenni (pedig ott aztán van tengelyterhelés)"
Persze. De tömeg is. Az arány meg ugyanolyan rossz.
" a túró az a "peres" gumi??? Minden guminak van egy jelölése 185/60 "
Na, pont ez. A régebbi gumik mnd _csak_ 185-ösök voltak. Ami ennél alacsonyabb, az a "peres".
cucu Creative Commons License 1999.09.03 0 0 217
Zak bátyám!
A peres gumik tömzsibbek, szélesebbek a nem pereseknél.
A 175/70/13 helyett azelött használták a 165/13-at pl. a ladákon. Ugyanarra a felnire jók.
(Bocs az öcsémezésért!)
cucu
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 216
Teljesen igaz. Elég lenne a településhatárokon 1-2 tábla.
Zak Creative Commons License 1999.09.03 0 0 215
ja meg azt, hogy egy elhúzódó, a végén már totál értelmetlen, személyeskedô vitáról volt szó
Zak Creative Commons License 1999.09.03 0 0 214
istvanu: a négykerékmaghajtás abszolút kihasználható hétköznapi autózásban is szerintem. Gondolj csak a tavaly télre, amikor hirtelen leesett a hó, mindenki ott állt megfürödve, az M3-Hungária körút csomópontban az üres kamionok sem tudtak felmenni (pedig ott aztán van tengelyterhelés), miközben a négykerékmeghajtásos Suzuki Swift meg RAV4 meg quattrok röhögve fel. És mi lehetett pl. a Szépvölgyi úton... vagy el bírok képzelni egy olyan szituációt, amint (nem is kell gyorsan hajtani) a trutyis faleveleken megpörög a hajtott elsô kerék és szevasz. Összkerekes autó vidáman tovább, észre sem veszi.

Degeczi: igazad van a kardánalagútban, de azért nem mindegy, hogy hátul középen ülve egy Zsiguli kardánalagútjára téve a zember lábát a nyakába véve kell ülni, vagy egy régi Skoda vagy bármely modern elsôkerekes autó tök lapos kardánalagútjára. Szerintem nagyon is számít.

cucu ebbôl a mondatból CSAK azt az egyet lehet kiolvasni, hogy az egy hülye volt, akivel vitatkoztunk, mert szerinte az Estonia azért süllyedt el, mert atombombát szállított. Itt még enyhe, hátsó célzás sincs rád, nem is értem, honnan a fenébôl vonatkoztattad magadra. Ha te ebbôl azt olvastad ki, hogy Te vagy a hülye, akkor a.) nem olvastad el b.) nem fogtad fel c.) üldözési mániád van és azt hiszed, mindenki téged akar csesztetni meg lebaltázni. [és nagyon nem szeretem, ha valaki csak úgy ismeretlenül "öcsémnek" szólit]

végül: valaki árulja már el, mi a túró az a "peres" gumi??? Minden guminak van egy jelölése 185/60 ami a gumi szélessége és oldalfalmagassága közti arányt jelöli. Vagy a szlengben így mondjuk a pl. /50-nél kisebb gumit? Vagy mi ez?

Degeczi Creative Commons License 1999.09.03 0 0 213
A legtobb szabalyt azonban szandekosan hagjuk at, mig a vilagitas tipikusan feledekenysegbol adodik. Vagy akar tudatlansagbol, ld. kulfoldiek.
Erdekes az is, ahogyan sok (tobbnyire francia) auto viszonyul a vilagitashoz: gyakran elofordul, hogy a bekapcsolt lampak mellett csokkentik a muszerfalon a visszajelzesek (es akar az idoora) fenyerejet - gondolvan, hogy biztos sotet van. Ezeket erdemes hazilag kikotni, esetleg kapcsolhatova tenni.
homár Creative Commons License 1999.09.03 0 0 212
szvsz hülyeség ebbe a kormányzatot is belerángatni. annyi minden más ki van táblázva az utakon, amit egyesek nem tartanak be. a szabályok betartása/be nem tartása sokkal inkább a közlekedés résztvevőinek egyéni mentalitásától, feledékenységétől, pillanatnyi elmeállapotától függ. egyébként láttam már olyan óriásplakátot, ami pont a világításra hívta fel a figyelmet. meg volt ilyen a biztonsági övvel kapcsolatban is...
Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 211
A viszkokuplung (1 p-vel, bocs :)) tkp. egy hidraulikus kuplung, olyasmi, mint az automata kocsiké. Ezt kapcsolja ki-be. A mostani divat a Haldex-kuplung, ami meg olyan, mit a motoroké (olajos, többtárcsás). Annyiból jobb, hogy folyamatosan lehet szabályozni az erőátviteli arányt 100/0-tól 50/50-ig. A szupport elé építik be.
Degeczi Creative Commons License 1999.09.03 0 0 210
A lakott teruleten kivul elfelejtett vilagitas ugyeben a kormanyzat is saros valamennyire: ha erre tablak figyelmeztetnenek, nagysagrenddel kevesebben felejtenek el, a kulfoldiekrol nem is beszelve. A kb. 8 ev alatt -amiota kotelezo-, boven fel lehetett volna szerelni mindenhol.
homár Creative Commons License 1999.09.03 0 0 209
"Most pedig elmondom nektek, mit nevezünk hivatalosan annak, amikor azt mondjuk, hogy "elvesztette az uralmát" a jármű fölött. ...úgy választotta meg a vezető a sebességet, hogy ahhoz a sugárhoz az túl nagy és ekkor a gerincoszlopára ható oldalirányú erő eléri, esetleg meg is haladja a fájdalom köszöböt."
???????????????????
nos ilyen esetben kanyar előtt két seduxen hatásos lehet :)
inkább ez az "elvesztette az uralmát" szvsz arra vonatkozik, hogy az autó irányíthatatlanná vált (csúszik a kerék, és a sofőr nem tud korrigálni, eltört a futóműben valami, defekt). vagy mint ahogy valaki már írta, kiesik a hapi az ülésből. persze ilyenkor jó, ha sportülések vannak a kocsiban.
"öregem, olyant kanyarodtam, hogy az már fájt"
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
cucu Creative Commons License 1999.09.03 0 0 208

1999-09-02 15:50:10

Helo.
Zak öcsém, nagyjából itt írtad amit írtál...
cucu

ez kezd olyan lenni veletek, mint az a topic, emlyikben vitatkiztunk egy hülyével, aki váltik állította, hogy azért süllyedt el az Estoni, mert atombombák voltak rajta....

Degecz,
kétségtelen, hogy többlet fogyasztást eredményez a világítás használata, de nem kell túldramatizálni, mert nem olyan jelentős, kb. 1 dl./100 Km. Népgazdasági szinten pedig még mindig olcsóbb, mint egy műszaki mentés, vagy egy orvosi ellátás.
Apropó! A motorosoknak szerintem már nagyon rég óta kötelező használni a tompítottat, mégis sok van, aki nem teszi.

mccheese,
Az oldalirányú ütközés nem okozza azt a jelenséget, mint az oldalirányba mutató centripetális erő. (Valahogy így.)

Degecz,
kösz az észrevételt. Nyilván ez a megállapítás -meddig marad stabil- csak egyenes vonalú mozgás esetére igaz, mert ha eltérsz a haladási iránytól akkor egyéb tényezőkkel is számolni kell. (Erő vektorok, tudod...)
Az út és a kerék között van egy tapadási erő, ez az a bizonyos kapcsolat közöttük. Ez vizes úton kisebb, jégen nulla, száraz és pormentes aszfalton nagyon nagy. Na, ezt az erőt akkor győzöd le, ha a motor általi forgatóerőt a kerekeknek ennél nagyobb forgató nyomatékkal viszed át. Ekkor a kerekek kipörögnek. (Havas úton 5.-ben is kipöröghetsz, száraz úton többnyire 1-esben szoktunk, néha 2-esben. Ha nagyon erős a motorod, akkor 3-asban esetleg 4-esben is sikerül a hozzá tartozó lendület mellett persze.
Ha üresben gurulsz, hogy akkor mi van? Akkor nem tudod kipörgetni a kerekeket! )))) Tehát erre az esetre sem érvényes, csak ha egyenes vonalban haladsz és a motor hajtja a kereket.
Ja, ugye abban egyetértünk, hogy ha kipörög a kerék az már instabilitás.
cucu

Gorcsev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 207
Degeczi:
"...fronthajtasu autot: kozepen ott a "kardanalagut"!"
Csak nem mindegy, hogy mekkora.

"Hatsokerekes luxusautok ... tisztessegesen megepitik: jo futomu, jo sulyelosztas ...."
No igen. Elég rendes különbség van pl. 1 Lada merev tengelye meg mongyuk 1 Merci soklengőkaros felfüggesztése között. Igazából össze se lehet hasonlítani. De még ez sem szentírás. A rossebb tudja, hogy csinálták a svédek, de az öreg 244-es Volvómmal, aminek ugye szintén merev hátsóhídja volt, meg nem is igazán jó gumik voltak rajta, semmi gondom nem volt télen. Sok fronthajtású kocsit otthagytam a hóba'. Pedig meg se terheltem a hátulját, ahogy illene...

"Vilagitas nappal, varosban "
Ja, hogy erről volt szó... akkor ezért nem értettem. (Nem olvastam végig a sok offtopicot...)
"Esoben pl. a kozlekedok kb. 20% lampa nelkul, eletveszelyt okozva halad - duhito. "
Így igaz. Ha meg rájuk villant az ember, még meg is vannak sértődve...
Arról nem is beszélve, hogy lakott területen kívül is sokan elfelejtik, ami +intcsak borzasztó veszélyes. Úgy vettem észre, hogy mióta kötelező a tompika, sokkal gyakrabban fordul elő, hogy majdnem későn veszek észre 1-1 kocsit, mint előtte. Az ember hozzászokik, hogy a lámpákat figyeli, aztán ha vki anélkül jön, azt hiszem, hogy megy :)))

Trap:
"nagy motort meg asszem még csak a Cadillac Alliance vagy hogy is hívták csinált, keresztben V8 -as motor... "
Azér' a Volvo s6-osa se kutya...
"Széles kerékkel nyomvájúkban lehet gond..."
Valóban. Főleg, ha nem is profi a szélesítés. A marha öcsém anno az 1.6-os Sciroccojára tett jó brutál (asszem, 205-ös) gumikat. Szinte vezethetetlen lett. A legrosszabb, amit valaha is láttam (na jó, kivétel a Skoda billencs szervó nélkül, rakottan :)). Ugyanekkora (ui. széles) gumikkal a CX-em úgy ment a legramatyabb úton is, mint a nyíl. Sose értettem, miért szidják az utakat :)))

mccheese:
" a feluljaros dolgot .... Nyarival egy elsokerekes se megy fel... "
De bizony, hogy könnyebben felmegy, mint a Lada (súly+"talicska-elv" miatt).

"A Xantia activa csak addig jo, amig az elektronika kompenzalni tud. Utana viszont ugy szall el az auto az utrol, mint amikor kirantod a teritot a tanyerok alol."
Nem igazán értem, mire gondolsz. Mit kell az elektronikának kompenzálni? Ha egyszer elkezdett billenni az autó, akkor "bekeményít", és addig úgy tartja a futóművet, míg meg nem szűnik a gyorsulás, nem? Vagy képes kanyar közepén "visszapuhítani"? Ha igen, akkor nagyon el van b@&#va... Persze ez "csak" szabályozási probléma, nem a futómű baja. Vmi gond biztosan volt, mert úgy rémlik, változtattak rajta mostanába' (max. 1 éve). Lehet, hogy a túl hirtelen beavatkozások miatt? Pedig az a felfüggesztés amúgy baromi jó, 1*ű, kényelmes és stabil ilyen villanyos trükkök nélkül is. Imho a Merci is alig várta, hogy lejárjon a világszabadalom... Kíváncsi vagyok, ki fogja még használni.

Lesliev Creative Commons License 1999.09.03 0 0 206
Úgy látom, abban többé-kevésbé mindenki egyetért, hogy a négykerékhajtás a legjobb kompromisszum. Magam is ilyennel járnék, ha tellene rá... :-(
Nekem az a fajta állandó összkerékhajtás a legszimpatikusabb, ahol a központi difi helyén viszkokupplung van. Ennek a "benzinára" sem olyan vészes, hiszen alapvetően kétkerékhajtás, csak akkor jut nyomaték a másik két kerékre (általában a hátsókra), ha különbség van az első és hátsó tengely fordulatszáma között, vagyis csúszik az eleje. Ilyenkor automatikusan jut nyomaték a hátsó tengelyre, és ugye ilyenkor már nem drága a benzin ! Sajna az ilyen autók jóval drágábbak az átlagos kétkerékhajtásuaknál, így csak vágyálom... :-(
Lesliev
ps: Egy szakértő elmagyarázhatná pontosan mi is az a viszkokupplung és hogyan müxik, köszi !
mccheese Creative Commons License 1999.09.03 0 0 205
Azt a feluljaros dolgot azert visszautasitom, mar csak a Ladas ontudat okan is. :o) Szerintem inkabb a teli gumi hianya okozza a gondokat. Nyarival egy elsokerekes se megy fel...

Mcc

mccheese Creative Commons License 1999.09.03 0 0 204
A peres gumi tenyleg nagyon elmegy a nyomvajukban. Nekem a Ladan 175/65 gumik vannak. Kanyarban nem sodrodik, de a 4 ut szolnoki elkerulojet utalja nagyon. Jobbra balra rangat, attol fuggoen mikor melyik vajuba megy bele, vagy jon ki. 120 nal mar inkabb csak kormanytekergetesbol all az egyenes is...
A hatsokerek hajtas nem biztos, hogy olcsobb. Hiszen a penz nagy ur, es ha olcsobb volna pontosan a kis kocsikban alkalmaznak. Nem?
A Forma 1-ben tenyleg szabaly tiltja az osszkerekhajtast, csak nem ertem miert? Azert hivatkoznek a masik ket sportkocsira, amit irtam.

Mcc

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!