Semmi, a szokásos bazár, de már nem is az A, hanem egy kisebb pavilonban (talán a B). Komolyabb céget egyet sem láttam, mobilcég sincs kint. Esetleg annak érdemes kimenni aki olcsón akar írható CD-venni. 1 óra alatt végignéztem az egészet úgy, hogy 4 helyen leálltam ismerősökkel dumálni. Azt kell mondjam, hogy 5 Ft-se ér az egész.
meg fogjuk hívni a Törzsasztalba a Compfair szervezőit, remélem, 1-2 nap múlva időpontot is tudok mondani, amikor online lehet faggatni őket/beszélgetni velük.
meg fogjuk hívni a Törzsasztalba a Compfair szervezőit, remélem, 1-2 nap múlva időpontot is tudok mondani, amikor online lehet faggatni őket/beszélgetni velük.
Azt azért viszont be kell látni, hogy túl gyorsan változik ahhoz a világ ezen a területen, hogy elég lenne évente egy kiállítás. Lehet, hogy sokba kerül, de asszem nem kell félteni egyik céget sem, beszedik maguknak ezt a lét így vagy úgy. a változásnak csak abban kellene rejlenie, hogy ne pont a kiállítás alatt tegyék.
Rettenet, ez teljesen igaz. Ha nem is mindenki árult direktben, de igen-igen sokan.
runaway, nem vagy figyelmetlen. Az igazi rendezvényeket jobb helyeken nem a standon szokták tartani, hanem egy külön konferencia központban. Ez a Hungexpo esetében kicsi, és nem okvetlenül felel meg a célnak. Az ötleted jó, továbbítani kellene.
A topic címével összhangban: Eszt? Ránk? (Nekünk?)
Aazt hiszem, mi buzgó mócsingok levontuk a levonhatót. Passzoljunk. Javasoljuk, hogy hívják meg a Compfair rendezőit ide és beszélgessünk.
Ha nem süketek beszélgetése lesz, tán még történni is fog valami.
Tudnivaló ugyanis hogy itt éppen széllel szemben való ürítés esete forog fent. A szakmának (a nagy cégeknek) nem (volt) érdeke az évi két kiállítás, mert nagyon drága (a kiállítónak). A piac kicsi.
A kis cégeknek a tavaszi kiállítás túl erős, ott nem tudnak érvényesülni.
A nagy cégektől hallható vélemény: a Compfair az a kiállítás, mely a fekete és a szürke gazdaság seregszemléjeként is felfogható.
Tisztázzuk. Mottó: jobb a borzasztó vég, mint a borzalom vég nélkül.
Én biztos figyelmetlen vagyok, de felváltva találtam bazáros és kiállító standokat. Talán érdemesebb lenne következetesen szétválasztani a dolgokat, már ahol lehet. Bazár, hardver, szoftver, internet, multimédia...
Persze, ezek olykor keverednek egy-egy cégen belül, de az egész áttekinthető lenne.
Ha lenne egy központi "színpad", a látványos, show-szerű demonstrációkat ott lehetne tartani, előre kézbeadott program alapján. Minden nap más téma köré épülne a műsor, így azt is be lehetne lőnie a látogatónak, hogy melyik napon érdemes kimennie.
Néha az az érzésem, hogy úttörőtáborban gondolkodom, zászlófelvonással, bemutatkozó esztráddal, tábortűzzel...:))
A sajtó bemehet ingyen. Aki tudja, hogy hol vanak a cölöpök, annak jó, mert sajtóparkoló is van. A Hungexpo-s kiállításokkal az a baj, hogy az újságírók nem kapják meg azokat a szakmai információkat, amelyeket jobb helyen automatikusan a nyakukba zúdítanak (időben), és amitől tud(ná)nak dolgozni. Ez is csak egy ipar.
WAN, szerintem alább TV műsorról lehetett szó. A kiállítási perezentációkból kétféle is szokott lenni. Az egyiket a standon nyomatják, mega, giga, szuper, hiper, multi, média, az az amitől a szomszédos standokon nem lehet megmaradni.
Az Adobe-os előadások korrektek szoktak lenni.
runaway, a sajtótájékoztatótok híre pl. hozzám nem jutott el. Vagy a PR-rel volt a baj, vagy mással. Hol is hirdettétek meg? Szerinted volt központi sajttáj koordináció? A BNV területen az szokott a szokásban lenni, hogy a sajtótájékoztatókat nem hirdetik meg, és az az élelmes firkász, aki kideríti, jutalmul végigülheti, meg részt vehet az etetésen. Aki itt meg akar élni, annak másk algoritmusok alapján kell tájékozódnia. A kiállítóként specifikált szempontjaid szerintem nagyon hasznosak.
Rettenet, szerencséd volt. Persze, voltak olyan cégek is, amelyek a bazársortól távol estek, ott könyebb volt az élet. A bazársori árulókhoz nem volt érdemes odamenni, ha az ember nem akart vásárolni, mert a főnökök nem látszódtak, csak az árulók.
Nekem nem volt gondom a tárgyalással.elültünk a páciensekkel egy aránylag elszeparált helyen és megvitattuk, amiről éppen szó volt, aztán libbentem tovább. Igazából a lényeges dolgokat mind el tudtam inézni, csupán 1 cég volt, ahol nem, de azt azért, mert nem mentek ki.
Az viszont igaz, hogy az olyan helyekre, ahol kirakodóvásárt csináltak, meg dobozszám árusították a cuccaikat, oda be se mentem. vásárolni vásárolhatok máskor is.
1ébként az egész belső tér kialakítás is tré volt.
Sok üres hely, vakító fehér felületek, leragasztatlan padlórészek. Én úgy gondolom, a szakmai sajtónak alanyi jogon járna a megjelenés, de legalább csökkentett áron. Legyen az elektronikus v. nyomtatott. Érdemes lenne koordinálni a kiállítók között is: a mi prezentációnkhoz pl. kellett projector, ezt kihasználhatta volna egy effajta cég. De lehet, hogy ez hülyeség.
Még jövök.
Pl Hancu is említette az adobe előadást.
Máskor a Borland is szokott ilyet (most itt se voltak, vagy igen?)
Ezek szerintem inkább szakmaiak mint a show jelleget erősítik. Hát hogy korrekt-e...? Milyen szempontból? :)))
Hát csak kimentem én is: nagyon gyengus volt... Még a Computer Panorámás ingyensörök sem tudták elhomályosítani a bazárhangulatot, a "mindent adjunk el"-feelinget. Szomorú. Ja, az InDesign-bemutató az Adobe-nal jó volt...
Nem hiszem. A Hungexpo ugyanis nagyon ügyes. Minimális munkával biztosan sok pénzt akar és tud szerezni. Ha valaki TV-t akar forgatni a vásár területén, akkor le kell tegye a főesküt írásban, hogy közszolgálati műsornak dolgozik. Ha ez nem megy, akkor
nos akkor nem a Hungexpo, hanem a Hungexpo reklámcége meg akarja kaszálni a stábot. Ha az abban a helyzetben van, hogy ki tudja fizetni, akkor neki ez csak abban az esetben bolt, ha viszont megkaszálja a bemutatandó céget. Fogadni mernék, hogy ez az információ nem szerepel az egyes vásárok kiállítóinak odaadott papírkötegekben.
Ha valakinek van kedve, csinálhat egy próbapert is. A Hungexponak van pénze.
Jogászok, média szakemberek előre. Itt az alkalom, le leheet tépni valakiről az alsónemüt.
A kiállító cégek pedig ne is reméljenek, hogy a TV bemutatja őket. Miért? Van informatikai műsor? Korrekt?
Ha én azt tudnám, hogy mit kéne máshogy csinálni, akkor a a *Expo Kft.nek dolgoznék :)
Így csak azt láttam hogy a vártnál/szokottnál kisebb volt az érdeklődés kiállítói és látogatói oldalról is. (=pangás)
És már más is említette, hogy a kiállítók is teljesen másokat céloztak meg ("szakmaiság" vs. intel-es show :))
Egyébként én utólag úgy tudom, hogy az első két nap volt szakmai, mivel ekkor "szervezett iskoláscsoportok nem látogathatták a rendezvényt".
Egy "dolog" van, ami miatt megérte kimenni, jobban mondva három: az Intel színpad bájos táncosnői!!!
2x mentem ki, másodszor Miattuk.
Higgyétek el, megérte!
RD
Hát persze, tökéletesen. Teljesen meggyőző volt. Ennél több nem is kell.
Hogy mennyire igaz, amit írtál:
- nekem az a munkám a kiállításon, hogy tudjam, mi történik (találjad ki, mi a foglalkozásom).
- ott voltam, de nem tudom beazonosítani a cégedet, peddig ennyiből már illene.
- Nem tudok a kiállítás ideje alatt szervezett sajtótájékoztatóról, csak egy csomó párhuzamos rendezvényről (ahol rendre meg is jelentem).
- Az a kérdés, lehet-e a kiállításhoz hatásos promót csinálni (egyébként lehet, de nem eléggé nagy a hatás)
- A nagy kiállításokra az emberek odafigyelnek, mert azok események. Akkor a kisebb hír is hír, mert a néző, olvasó szenzibilizálódik.
- Kérdés: mennyit kell költeni egy magyar kiállításon egy néző becsalogatására, illetve menyibe kerül mindez egy nemzetközi kiállításon, pl. CeBIT, Systems, stb. Sejtés: a magyar megjelenés relatíve sokkal drágább, de hát - ez van?
Érdekes lenne a kiállítás szervezőit meghívni ide a Tazstalhoz, megtudni, mit tudnak ők mondani, illetve ezek szerint felhozni.
Időközben rájöttem, nem biztos, hogy lesz gépem holnap.
Szóval.Az én szempontomból nem volt katasztrófa a kiállítás./1ébként nem vagyok elenderes./
Mi egy új szolgáltatással mentünk ki, ott volt a sajtótájákoztató, amitől rangja lett számunkra az egésznek. Attól fogva nem volt szabad gépünk, mert az üzletkötők folyamatosan mutogatták a programot az érdeklődőknek, akik között talán akad majd potenciális partner is.Ha sikerülne azt a trendet tartani, hogy egy-egy újdonságot a Compfair-en mutassanak be kellő hírveréssel megtűzdelve, akkor emelni lehetne az egész színvonalát azzal, hogy a szakmai oldala lenne megtámogatva. Na, ezt megmondtam. Vagyis két választás van, de együtt is kezelhetőek: ha a kereskedelmi forgalmat kívánják növelni, át kell menni vásáriba: jelentős kedvezményeklet kell a választékból nyújtani egyes termékekre. Ehhez azonban választék is kell. Ha a szakmai oldalát szeretnék erősíteni, akkor ingyér fel kellene vállalnia a szervezőknek az újdonságok marketingjét. Jelenleg a szervező gyakorlatilag a háziúrral azonos, aki meghatározza, hogy nőt nem szabad felvinni, valamint dohányozni is tilos. Ennyi. Ha fontos lenne a színvonal, akkor összefogná az egészet, akkor nem kellene a levegőért is fizetni, akkor úgy kezelné a kiállítókat, mint egy térre összeterelt csapatnyi kölyköt, akiknek ki kell találni azt, hogy mit is játsszanak együtt, mert labdaérzékük van, labdájuk is, még kapu is, csak csapatot kellene alkotni, s végigjátszani 2x20 percet.
Hát, ahogy végigolvasom, nem túl meggyőző, de talán érted. Érted?