"Akkor az ATC-nél hogy mérnek teljesítményt, nem fékpadon? Ugyanis az egyik márkatársam náluk chiptunningoltatta az Alfáját és a beavatkozás előtti mérés hajszálra megegyezett a gyári
adattal."
Nahh erről beszéltem. Érdekes módon akárhány amerikai mérést végeznek mind "keréken mért " adatokat írnak, melyek jóval kevesebbek, mint a gyár által megadott Le. Meg is jegyzik mindig,
hoyg ez kb ennyi Le lehet a főtengelyen.
Mivel a mérés relatív dolog, semmibe nem kerül az ATC-nek a jelenlegi állapotot - az aktuális mérést - referencia-pontnak tekinteni (gyári Le adat) és innen mérni tovább. Ettől a tulaj
megnyugszik (ennyi gyárilag az autóm) és pontosan látja a százalékos "erősödést". "
Hát igen, az ATC-nél elég komoly rendszer van, ami elvileg szoftverből korrigálja a főtengely / kerekek különbséget (minden autótípushoz meg van a referenciaérték)...ez persze csak széria váltó /difi /féltengely /kerék esetén igaz. A tulajt még átverni is könnyű lenne, hiszen a fitti kis pandabőr légszűrő és csipcsirip SEMMI ÉREZHETŐ teljesítménynövekedést nem eredményez, -"csak műszerrel mutatható ki" :)))))))))))))))))))))))))
bele OFF a sajat topicomba, LE meres ugyben
600-as kategoria Ha valaki nem ismerne a katalogus adat mindegyik motorra 100LE folott van (mi ugye nyilvan a fotengelyen van merve, ez itt meg a kereken)
Valamelyik katalogusban (talan a '98-asban) minden ferde hatu auto 4 ajtos. Az elozo evben meg 5 ajtosak voltak. Meg szinte minden benzines auto 98-assal megy amihez korabban meg a 95-os is jo volt.
"Akkor az ATC-nél hogy mérnek teljesítményt, nem fékpadon? Ugyanis az egyik márkatársam náluk chiptunningoltatta az Alfáját és a beavatkozás előtti mérés hajszálra megegyezett a gyári adattal."
Nahh erről beszéltem. Érdekes módon akárhány amerikai mérést végeznek mind "keréken mért " adatokat írnak, melyek jóval kevesebbek, mint a gyár által megadott Le. Meg is jegyzik mindig, hoyg ez kb ennyi Le lehet a főtengelyen.
Mivel a mérés relatív dolog, semmibe nem kerül az ATC-nek a jelenlegi állapotot - az aktuális mérést - referencia-pontnak tekinteni (gyári Le adat) és innen mérni tovább. Ettől a tulaj megnyugszik (ennyi gyárilag az autóm) és pontosan látja a százalékos "erősödést".
ESI
Na a minap ismet belelapoztam. Komolyan ez volt az elso amit meglattam (csak fejbol idezem):
Nissan Primera hatranyok:
"gyenge nyomatekleadas havon"
hat ehhez no comment
mas:
valamelyik Audi fan leirhatna a teljesitmenyadatokat az S sorozatban. A katalogus ossze-vissza irja, es egy kicsit megzavar - tenyleg ennyifajta motort szerelnek be? /itt nem blamalom tevedessel az autokatalogust, lehet hogy ugy van ahogy irjak csak erositsen mar meg benne vki/
bar bevallom teccett az a golf, igaz mar akkor elkezdte a zorgest igy nyugodtabban ultem vissza a kocsimba hiszen en a zorgesek egy reszet a motor ill futomuzajtol nem hallom annyira.. :)))
lehet benne valami.. bar nekem minimum 50 kilo cucc van a csomagtartomban plusz az is szamit a gyorsulasba szepen.. :)) meg abban hogy ne tudjak kanyarodni mert kidobja a segget.. :))
Az Opeloknál ráadásul azt vettem észre, hogy a gyorsulási értékük mindig x,5 vagy kerek x mp.
Integráról van szó, ugye? Biztos valami tyunning góf vót.
szoval ez a LE adat kb olyan szintu, mint a gyorsulas adat, meg mint a fogyasztas adata, mindenki annyit ir amennyit akar a lenyeg hogy a kozeleben legyen a valos erteknek, a tobbit kipofozzak..
LE esetebentan kicsit nehezebb csalni, de a LE ugyis cska egy szam, ami messze nem mutat meg mindent az auto motorjarol, erejerol es gyorsulasarol, es nem utolsosorban a dinamizmusarol..
az semmi a suzukinal 2 szemely, tele tank plusz 20 kg -ra van megadva a gyorsulas.. Anno mikor ilyenem volt gond nelkul levertem a papiron jobb gyorsulassal rendelkezo autokat (pl opel astra uj 1.6 16V etc, tudtam hogy az ele meg beferek hiaba is nyomja)
Ellenben vagy azota elfelejtettem vezetni vagy csak a hondamat nem tudom annyira vinni (bar a gyorsulas nagyon nem az erossegem) de bizony nagyon erzem hogy ott a gyorsulas ugy 1 szemellyel es szinte ures tankkal van megadva, mert ha beleul 1 szemely azt felelmetesen megerzi, ha teli van a tank azt is, 2 szemely plusz telitank azt maris csak egy hajszalnyival megyek jobban mint a golf IV gti 2 szemellyel fel tankkal, ami papir szerint 150 le (az en 193 le-m ellen) es tobb mint 100 kiloval nehezebb
ant: azért ez nem ilyen egyszerű. szvsz elég szigorú szabályok vannak arra, hogyan kell megadni a kocsi teljesítményét. ha úgy lenne, ahogy írod, totális lenne a káosz, a megadott teljesítmény semmivel nem lenne összevethető, pedig ez a célja. ilyen alapon a következő suzuki 1.0-ra ráírják, hogy 250 LE, csak nem árúlják el, hogyan mérték. :) biztos az én kocsim is tud 250 LE-t motort kiszerelve, állványra állítva, vízpumpa, generátor, szervoszivattyú leszerelve, 1.5 baros nyomáskamrában járatva amíg túl nem melegszik....:)
gyorsulásra valahogy úgy szól a szabály, hogy 1 személy, 25 Cfok hőmárséklet, xx% páratartalom (!!!), sík út, teljes szélcsend, alapfelszerelések, 5 liter benzin. de ez biztos pontatlan, nagyon régen olvastam erről.
És ez ekkora eltéréseket eredményezhetne? Akkor a honda csak veri magát mindig, oszt nincs is ott akkora tudás? Vagy a többi gyártó miért hagyná, hogy a másik ilyesmit csináljon? Miért nem csinálják ők is? Valami itt nem stimmel...
arra nem gondoltatok hogy van gyarto aki a fotengelyen es van aki a kerekeken mert teljesitmenyt adja meg ? Mert szvsz ez elkepzelheto.
A gyorsulasnal tutira nem a 2 szemely + teli tank-al van megadva minden autonal.
Na hát ez az! Szvsz a gyár is azt az értéket adja meg, ami a keréken mérhető, -szervo -klíma stb.-vel korrigálva. Egyébként meg egy 2 literes motortól a 192 LE is qrva jó teljesítmény, nem értem miért kell még 50-et hozzáhazudni. Azt meg ne akarja nekem senki megmagyarázni, hogy a hajtáslánc megeszik 50 LE-t! Akkor a Buzukiban 100 lovas a motor csak a váltó levesz 50-et??? Ugyanmár. Nem akartam a Hondát fikázni, szvsz sirály motorokat építenek, meg van jópár amelyik tetszik is, de ez a 240 BHP kicsit durva. Mindenképpen a legnagyobbliterteljesítmény címre hajtottak?
"a motor adja le es termeszetesen az auto ennel sokkal kevesebbet visz at az utra - termeszetesen ez minden autonal igy van"
Akkor az ATC-nél hogy mérnek teljesítményt, nem fékpadon? Ugyanis az egyik márkatársam náluk chiptunningoltatta az Alfáját és a beavatkozás előtti mérés hajszálra megegyezett a gyári adattal.