Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tomthumb Creative Commons License 2001.04.19 0 0 60
Na, felhozom, most, hogy május 1-től kezd igazam lenni . . . Bár 16 éves Ibikém nemigen bírja majd tartósan a 130-at 8-)
névtelen Creative Commons License 2000.11.30 0 0 59
A "B pro" jogsidnak az lenne a baja, hogy minden csókos kisfasz megszerezné, és "jogosan" gyilkolászná a népet az úton...

Más: a sebességkorlátozás életet is véd.

Sajnos ma a magyar közlekedés morál olyan, hogy az erősebb/gyorsabb autós személyes sértésnek veszi, ha le kell venni a lábát a gázpedálról!

Mi a f** annyira rohanni?

Sokszor látom, hogy megyek a 8-as kétsávos szakaszán, s élteveszélyesen előzgetnek egyes ökrök, mögöttem és szemben is. Aztán 10 perc múlva még mindig csak pár 100 méterrel van előttem! Mi a faszér' kockáztatják a saját és elsősorban mások életét???

Vagy az M7-en: lassú autóm van (trabi), 100-at bír. Időnként beragadok 20 km/h (!!!!!)- 60 km/h sebességgel döngető IFA mögé. Ki kell előzni. Azér' van két sáv! És ilyenkor néha csak kis sebességgel tudok kijönni, s mögöttem beérhetnek (amikor kijövök még nincs ott, de odaér: időben láthat!). Azt' dudál meg villog miközben előzök. Hova menjek? az égbe?

NE lehessen száguldozni!

Viszont azzal egyetértek, hogy át kell értékelni a sebességkorlátozásokat, s a kihelyező a TÚL MAGAS és a TÚL ALACSONY sebességért is vállaljon felelősséget

(A túl magas sebesség életveszélyes, a túl alacsony a szabályok meg nem tartására ösztönöz, zavart kelt.)

Így pl. országúton a mai 80 helyett 70-100 ig engedném, az útviszonyoknak megfelelően

Előzmény: MadManus (42)
kivi Creative Commons License 2000.11.29 0 0 58
Felhozom...
StillStar Creative Commons License 2000.10.08 0 0 57
Ha nincs lehetőséged biztonságosan visszamenni, nem bántanak. Nekem a németeknél és az osztrákoknál is ez volt a tapasztalatom.
Előzmény: fastcar (56)
fastcar Creative Commons License 2000.10.08 0 0 56
Lehet, hogy Svájcban valóban nem villognak le, de én Nyugat-Európában 3 országban autóztam többet (Ausztria, Németország, Olaszország) és azért elöfordult ott is nemegyszer, hogy ilyen módon toltak le másokat. Söt szerintem nálunk is a kintröl idefelé tartók hozták be a 80-as évek vége felé ezt a "jó szokást". Mi meg felvettük, mint minden szemetet, amit a nyugat idehozott.
Én legfeljebb csak akkor hozom íly módon valaki tudomására a nem tetszésemet, ha indokolatlanul teszi, vagy már nagyon régen nem veszi ésre magát!
Előzmény: StillStar (55)
StillStar Creative Commons License 2000.10.08 0 0 55
Itt is 120, pedig a 2 liter alatti autókat bevásárlókosárnak vizsgáztatják.

El tudná nekem magyarázni valamelyik sebességmániás nagyokos, hogy miképpen kívánja megtartani a minimális (általában 60) és maximális sebesség (120-130) közötti amúgy is kényes egyensúlyt? Fizikából gyengébbeknek: 2x sebesség = 4x energia (meg fékút és minden ami ezzel kapcsolatos). A durván gyorshajtóknak egyszerűen lehetőségük nincs arra, hogy megoldjanak egy vészhelyzetet a nagy sebesség miatt. Ez azt jelenti, hogy a szabályosan közlekedőknek kell megint sasolniuk a tükröt és időben menekülniük. Miért? Miért nekem kell stresszelnem magam, ha neked sürgős? Bocs, de baromira nem érdekel mennyire vagy késésbem, vagy mennyit alszol. A te gondod, neked kell megoldanod. Amikor elvállaltad a melót tisztában voltál a szabályokkal. Ti meg pontosan ezt a stresszt akarjátok legalizálni.

Még mielőtt nekem estek: errefelé a gépkocsipark nagyságrendekkel jobb állapotban van, mint otthon. Az összetétele is inkább a "nagy dög" felé tolódik. Mégis, a Ferrari is 110(!)-160 között megy. Pedig van belőlük elég. Gondolom elsősorban gondolkodásmód kérdése és csak másodsorban autó és képesség.

Ehhez kapcsolodik a differenciált jogsi: ha bevezetnék is, azok biztosan nem kapnák meg, akik nem képesek visszafogni magukat és az autójukat. Ez az agresszivitás első és biztos jele. Agresszív vezető nemhogy "Pro", semmilyen jogsit ne kapjon. Sokan közületek helyből elfelejthetnék.

Tudom kínaiul hangzik, de ha itt az autópályán a maximális sebességgel előzöl, senki sem fog letolni, villogni. Megvárják, míg biztonságosan ki tudsz menni a külső sávba. Akár kilométereken keresztül - valamivel nagyobb a forgalom... Én is így teszek, amikor nekem sürgős.

Vissza a kérdéshez: Nyugat-Európában még megérteném - jobb és biztonságosabb autók, de otthon minek?

kivi Creative Commons License 2000.10.08 0 0 54
Szia fargo,
nem, nem konkrétan arra céloztam. Csak böngészgettem a régebbi topicokat, és ezt is végigolvastam. Korábban már többen írták (ilyen-olyan indoklással), hogy emelni/törölni kéne a limitet. Olyan ötlet is volt, hogy szelektáljnak a sofőrök (esetleg a kocsitípusok) között, hogy ki milyen sebességgel mehet.

Erre az egészre írtam azt, amit. A jövő évi emelés szerintem semmit sem ér. Akinek a 120/100 kevés, annak a 130/110 is kevés lesz (hacsak nem a vérnyomásról van szó! :))
Amit a morálról írsz, azzal 100%-ban egyetértek.

Előzmény: fargo (52)
ORIZA TRIZNYAK Creative Commons License 2000.10.08 0 0 53
üdv mindenkinek
egy apró megjegyzés. Németországban a buszokra az autópályán többféle sebességkorlátozás létezik. Ez függ a jármű korától, felszereltségétől, állapotától. 80 az alap, és 110 a max, ha jól tudom, de az utóbbit csak a 4 évesnél fiatalabb ABS/ASR/Retarder/Istenharagja felszerelés mellett kaphatja meg. DE!!!
Ne feledjük el, hogy egy buszt mindíg egy profi sofőr vezet. Ne kívánjuk már azt magunknak, hogy kopasz állat 600-as merdzsójára más sebességhatárok vonatkozzanak, amikor épp IQ3 plázaszőke barátnője vezeti....

trz

fargo Creative Commons License 2000.10.08 0 0 52
Kedves kivi,

ugye a jövô év májusi KRESZ módosításra célzol? Úgy tudom a városi 50-es megengedett sebességet nem fogják módosítani, csak az autópályán engedélyezett 120 változik 130-ra, és az autóúton tartható 100 megy feljebb 110-re. Ez szerintem így a jó. Én még felemelném a fôúton megszabott 80-at is, de a városi az maradjon 50.

A baleseti statisztikák javulását leginkább a közlekedési morál javulásától, meg a célzott neveléstôl lehet várni, szvsz. Egyik sem könnyű dolog, biztos, hogy egy generációváltást meg kell várni, míg javulás állhat be a jelenlegi helyzetben...

Előzmény: kivi (51)
kivi Creative Commons License 2000.10.07 0 0 51
Lehet, hogy a seb. limit emelése (vagy eltörlése) a balesetek számát nem befolyásolná túlzottan. Viszont csökkenni sem fog a számuk, és arányaiban jóval több lesz a súlyos (gyakran halálos) baleset.

Ez különösen a városban lenne probléma, mert sztrádán már majdnem mindegy, hogy 120-al vagy 150-el karamolozol. De még elképzelni is szörnyű lenne, hogy a rengeteg városi baleset (ami most még csak koccanás) vagy "kisebb" gázolások milyen tragikus következményekkel járnának.

És ha az autózás feelingje (öröme, élvezete) vagy a közlekedők testi épségének megóvása között kell választani, akkor talán nem kétséges a dolog.

gbrl Creative Commons License 2000.07.01 0 0 50
.......mindenben egyetértek a mogyorózás kapcsán.......
.........azért majd figyeld meg EZ a formány is mit fog keverni az autópályákkal......
......ha akarjárok szívesen megmutatom, hová akarj az orbán kormány a 17.kerület határában az m0-t csinálni.
BARMOK. SZINTEM MÉG EGYSZER SEM VOLTAK KINT A HELYSZÍNEN, csak térképről tájékozódnak.....
......
sebességkorlátozás tekintetében vagy inkább helyett .......meg szerintem oylan széles autópályasávoknak kellene lenniük, mint svédországban és 110, mint ott. - jó, lehet, hogy utóbbin kicsit finomítanék, de a svéd autópálya sávok olyan szélesek, hogy 2 hó után visszafelé németországban nem akartam elférni au úton.... - pedig megfeleő volt......
Előzmény: fargo (49)
fargo Creative Commons License 2000.07.01 0 0 49
gbrl,

persze, ez így igaz, de a most épülô autópályákat nem tenné nagyságrendekkel drágábbá a +1 sáv, nem az aszfalt ára viszi el a költségek nagy részét...

Az M0 azért épült leállósáv nélkül, mert az akkori gazember kormánynak sürgôs volt az átadás, ugye jópontokat akartak szerezni a választások elôtt. Persze az nem érdekelte ôket, hogy hány ember fog meghalni ott. Legszívesebben ahányszor baleset történik az M0-n, én legszívesebben satuba tenném az akkori kormány illusztris tagjainak tökeit...

Szemét bagázs.

Előzmény: gbrl (48)
gbrl Creative Commons License 2000.07.01 0 0 48
hi, fargo....
de azért lásd be, hogy -mint te is irtad- kb 4-5 sáv kellene egy irányban. a mai magyarországon meg a leállósáv is gondolt okoz az m0-on, és jelenleg az autópálya építés tekintetében még nem a szélesítés, hanem a HOSSZÍTÁS"" időszaka zajlik ;)...... ez van..... majd a trónörökösnek lesz..... :)
Előzmény: fargo (46)
fastcar Creative Commons License 2000.07.01 0 0 47
Ja persze, de öket úgyse érinti, mert az A6-ban elöreszól a soförnek, hogy "tedd má ki azt a kék micsodát, azt gyí!!"
Előzmény: fargo (46)
fargo Creative Commons License 2000.06.30 0 0 46
Ma hallottam a Klub Rádióban:

Egy Hausz Ferenc nevű úriember, valami közlekedési tótumfaktum-akármi, (nem emlékszem a titulusára) javaslatot terjesztett be a sebességkorlátozásokat illetôen. Azt javasolta például, hogy töröljék el az autópályákon a sebességkorlátozást, és a 130 csak ajánlott legnagyobb sebesség legyen, mert a statisztikák és felmérések szerint a sebesség ott önmagában nem veszélyes, hanem inkább a szabálytalan elôzés. A döntéshozó "illetékes elvtársak" elutasították a javaslatot, és még azt sem támogatták, hogy a jelenlegi 120-as határt 130-ra emeljék.

Szóval a vaskalapos hivatalnokokat nem lehet meghatni sem józan ésszel, sem tényekkel, ezek mereven ragaszkodnak a begyöpösödött tradícióikhoz. Emlékeztek, micsoda huzavona volt a 3. féklámpa miatt? Évekig azt is büntették, míg az USA-ban bizonyított tény volt, hogy jelentôsen csökkenti a ráfutásos balesetek számát. Neeem, nálunk nem csökkenti, hanem inkább elvakítja a mögötte jövôt, és balesetet okoz.

Annyiban egyetértek a szabályzókkal, hogy nem mindegyik autópályánk alkalmas a 120-nál magasabb megengedett sebességre, pl. az M7 alkalmanként életveszélyes, no meg hiányzik még 1-2 sáv az optimálishoz. Kellene egy "tökölôsáv" az IFÁ-knak, kispolákoknak, stb., aztán egy "birkasáv" azoknak, akik egyszerűen nem hajlandók 110-nél többet menni, de gátlástalanul kielôznek a gyorsabban haladók elé, meg egy "robogósáv" azoknak, akik alkalmanként szívesen megengedik maguknak a kocsi normális utazósebességét (120-180), és nem kozkáztatják az életüket a "birkasávban", no meg egy "zingetôsávot" azoknak, akik a végsebesség körüli száguldozás szerelmesei...

Cgo Creative Commons License 2000.06.30 0 0 45
Riff-Raff,

teljes mertekben egyetertek azzal, amit leirtal, am az autosok (foleg a sztradan kozlekedok) altalaban valahova sietnek, es nem igazodhatnak azokhoz, akik csak 7vegere hozzak ki a kocsit es 10 ev alatt 3-4000 km-t "raktak bele". Nem fair globalisan korlatozni, de nem is azt akarom, hogy "az erosebb kutya b@sszon". Egyszeruen fejtegetem, mi modja es oka van, hogy a sztradan max. 120-al kell menni.

Előzmény: Riff-Raff (41)
flat_erik Creative Commons License 2000.06.30 0 0 44
Csak egy apróság. Akik a szabályokat hozzák azok nem kispolákba ülnek, hanem A6 Audiba vagy 300-as mercibe és ôket úgysem büntetik meg, ha 120-al mennek 50 helyett. Szerintem akik ezeket a szabályokat hozzák ôk érzik leginkább felettükállónal magukat.
Előzmény: MadManus (42)
quadrifoglio Creative Commons License 2000.06.30 0 0 43
Azt ne felejtsük el, hogy Egyiptomban és az arab országok többségében nők csak elvétve ülnek kocsiba, sokkal kevesebb a vasárnapi sofőr és sokkal több a baleset, még ha ez neked nem is tűnt fel.

Egyetértek azokkal akik azt mondják, hogy túl könnyű jogsit szerezni és amíg ez nem változik addig életveszélyes lenne sebesséhatárt emelni. A nők és a kalapos öreg faszik 90%-ának fingja sincs mi az a jobbkézszabály és kivétel nélkül az út vastagsága szerint döntik el, hogy kinek van előnye az útkereszteződésben! Számtalanszor kerültem már olyan helyzetbe országuton, hogy az úrvezető lassított és jobbrahúzodott majd észrevett valamit és 90 v. 180 fokos fordulat balra, ha 100 felett jössz kizárt, hogy elhárítod a súlyos balesetet. Idővel a legtöbb gyorshajtó kicsit ugyis szelidül vagy megdöglik, tolókocsiba kerül.

Előzmény: Cgo (35)
MadManus Creative Commons License 2000.06.30 0 0 42
Riff-Raff

Ezert mondom, hogy a toketleneknek maradna a korlatozas, a vezetesre alkalmasaknak viszont nem lenne semmifele sebesseges dolog. Mindenkit lefenykepeznenek aki gyorsabban megy, aztan ha egy "B Pro"-s jogsival vezettek az autot akkor nem buntetnenek. Amugy egy jo vezeto nemcsak azer` jo mert egy korpalyan jo idot megy, hanem meg tudja valasztani a megfelelo sebesseget az ido, ut, tobbiek es az altala vezetett auto kepessegeinek fuggvenyeben, mindezt ugy hogy sajat faradtsagat is belekalkulalja es nagy rutinnal rendelkezik. Egyebkent ha legalabb az autopalyarol leszednek a nevetseges 120-at, akkor neha kimenne az ember es kielne magat. De ebben a csodalatos kishazankban nem lehet ilyent es nagyon sokan ezert is mennek 180-at 80 helyett. Persze akik a szabalyokat hozzak 50 es a halal kozott vannak, ok felteszik a kalapot, beulnek a renault megane` ba vagy a kispolskiba aztan tovaszaguldanak 30-al:), ok nem ertenek minket, nem tudjak elkepzelni hogy mit lehet elvezni egy autovezetesben mert annyira korlatolt kommunista fejuk van es a peugeot a vezetes elmenye.:)

Riff-Raff Creative Commons License 2000.06.30 0 0 41
Nos hát az a helyzet, hogy itthon meg hónapok telnek el anélkül, hogy balesetet látnék. Illetve éppenséggel láthatok minden nap, de azt a tévében meg az újságban. Talán ha olvasgattad volna a kairói napilapokat, te is többet láthattál volna.

Különben meg elég komoly akadálya a sebességkorlátozások emelésének, hogy pl. Mo.-on csak az nem tud jogosítványt szerezni, aki nem akar, vagy nincs rá pénze. Az nem kizáró ok, hogy nem alkalmas, legföljebb akkor, ha ez messziről lesír róla (nincs keze vagy lába, vak, mittudoménmi). De feltételezem, hogy ez máshol is így van, különösen ott, ahol a kocsi nem számít luxuscikknek. És amíg ez így van, addig számolni kell azzal, hogy rengeteg olyan autós furikázik az úton, aki nincs igazából tisztában azzal, hogy mire vállalkozik, meg hogy mit miért csinál.
Ha volna valami garancia arra, hogy minden autós remekül tud vezetni, megvan benne a szükséges mennyiségű önfegyelem és tisztában van saját képességeivel, nyilván nem volna szükség sebességkorlátozásokra. Mindenki menne annyival, amennyit a józan ész megenged, és nem volna semmi baj. De nyilván nem én vagyok az egyetlen, aki tapasztalta már, hogy egy vasárnapi vezető tudatáig egy csomó dolog nem jut el.
Nem egy esetben tapasztaltam már, hogy ami mondjuk számomra természetes dolog, az más számára nem feltétlenül. Sokszor felfoghatatlan számomra, hogy egyesek miért nem vesznek tudomást arról, hogy a kocsi bizonyos tempónál már kezd kissé billegni, labilis, elfújja az oldalszél, vagy hogy a pótkocsi kissé kileng oldalra. Eltelt egy kis idő, míg rájöttem, hogy ilyen esetekben az a baj, hogy ők még azzal sincsenek tisztában, hogy egy kocsi nem csak egyszerűen gurul az úton, hanem "viselkedik" is. Ők csak azt tudják, hogy itt ennyivel lehet menni, és így biztos, hogy nem érheti őket semmi baj. Az már meg se fordul a fejükben, hogy egy kocsi menettulajdonságai megváltozhatnak, ha meg van pakolva, ha lapos a gumi stb., ha meg netán pótkocsi is van rákötve, az önálló életet él. Számukra egy kocsi menettulajdonságai csak abból állnak, hogy mennyivel bír menni, meg hogy mennyire gyorsul.
Szóval a helyzet az, hogy a sebességkorlátozások az ilyen vasárnapi vezetőknek is szólnak, és ha valahol emelik a sebességhatárokat, akkor a balesetek esetlegesen növekvő mennyiségéből nyilván ők is kiveszik a részüket.

Előzmény: Cgo (35)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.30 0 0 40
Hát nem tudom... Nekem inkább úgy tűnt, hogy nagyon nem vigyáznak semmire. Az olaszok, az más brigád. Azok igen. És az ottani ismerőseim szerint a súlyos balesetek legtöbbször az autópályán történnek, mert nagyon gyors a tempó, és ha két autó összeütközik, még sok másik rohan beléjük. Mintha ez a németeknél is így szokna lenni, a korlátozás nélküli pályákon..... De az olaszok magatartása a gyalogosokkal szemben, az valami mesebeli.
Előzmény: Cgo (39)
Cgo Creative Commons License 2000.06.30 0 0 39
tcaoe,

ne akard felremagyarazni, amit irtam, nem azt akartam mondani, hogy olyan kozlekedesre vagyom, sot a totalis kaoszt sem szeretem, hanem azt, hogy hihetetlenul vigyaznak egymasra, es biztos vagyok benne, hogy a baleseteik nem gyorshajtas miatt vannak, en inkabb a rossz gepparkra tippelnek... Es hidd el, azert valamire jo az a kaosz, az emberek megtanuljak, hogyan kell a masikra vigyazni, ill. azt, hogyan FIGYELJ az uton. Sok elozesnel megijedek, mikor latom, hogy a ficko osszerezzen. Hogy a jo istenbe nem latott engem, mikor 10 percet mentem mogotte? Mi a francnak kotelezo MO-n a 3 tukor minden kocsin, ha senki nem kepes belenezni neha? Ul, markolja a kormanyt es nez ki a fejebol ezerrel. Kozben fogalma nincs arrol, hogy az ut szelen elfutott 3 facan, mogotte meg fel oraja liheg valaki... Az en szememben o a veszelyes sofor, nem a gyorshajto. Persze gyorshajto is van par, pl. az Apuka, aki nem tudja elviselni, hogy a keresztezodesben legyorsultam, aztan a kovetkezo keresztezodesben atrepul a piroson, mert nem tud megallni. Az elmult 3 napban 2 ilyen esetem volt...

Előzmény: tcaoe (38)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.30 0 0 38
Nana!
Egyiptom benne volt tavaly az 1000 főre jutó halálos balesetek top3-ban. Kairó nem abban az országban van? Egyébként kívánom neked, hogy száguldozzál te az araboknál, oszt ugyanúgy fog átmenni rajtad a busz, mikor neked zöld lesz, mert nem érdekli. Az a 120 az 120 nagyon sok olyan országban is, ahol mutatóba láttak csak NDK-s autót.
Előzmény: Cgo (35)
Blindmouse Creative Commons License 2000.06.30 0 0 37
Asszem Creative Commons License 2000.06.30 0 0 36
Egy kis adalék az önkéntes sebességbetartatókhoz.

Kollegákkal is vitáztunk az autópályán haladásról. Ott is felütötte fejét az atétel, hogy Ő megy 120-szal, ha utólér egy 100-zal menőt, akkor behúzódik, és előz. Ha ennél valaki szabálytalanul többel jön, az az Ő baja, fékezzen, mert nem lehet mindenre neki se figyelni.

Na múlt héten kipróbáltam ezt a különleges képességet. Az M1-esen Tatabányáig 100 körül kellett haladnom egyéb lényegtelen okból. A mögöttes forgalom tükörből szemem sarkából figyelésével egyetlen alkalommal sem tartottam fel egyetlen autót sem, pedig voltak 200-as versenyzők is, és többtíz autót is meg kellet előzni. Egy kis rugalmassággal, (gáz néholi elvételével) fékezés nélkül teljesítettem. Cseppet sem volt megerőltető, és senkire nem hoztam frászt, Én is haladtam.
Ami 180-ról egy halálos vészfékezés, az a másiknak csupán egy apró rugalmasság lenne.

Egyre jobban úgy látom, hogy a jogsit sokkal szigorúbb alkalmassági vizsgához kéne kötni. Ez egy veszélyes üzem, és be kell látni, hogy nem mindenki képes a vezetésre, hiába van róla papírja.

Egyetértek az előttem szólóval. Az olasz példa bizonyíték rá, hogy nem a sebességhatárok, hanem az emberi bénaság a balesetek okozója.

Nekünk is van személyre vizsgáztatott hosszú Pajeró, és sokkal ügyesebben mozgó rövid teher változat. Mégis, ez utóbbival kell lassabban menni. Röhely.

Na, csak óvatosan!

Cgo Creative Commons License 2000.06.29 0 0 35
Hello,

tcaoe,
Igazad van, hulye vagyok. Nem vitazom.

avantage,
Semmi kedvem kozlekedesszervezoi szakra jelentkezni, ellenben azoknak, akik oda jelentkeznek, at kellene gondolni, miert vannak, kiert vannak. Ha valaki 40e Ft korul ad havonta benzinre, nem is szamolja mennyi megy a fogyasztoi adon keresztul a kasszaba az olajszarmazekokon keresztul, ill. mennyi 60-70e Ft ado a fizetesbol, stb. az elvarhat annyit, hogy a nem produktiv = az en adombol (is) elo aktakukac = hivatalnok olyan igenyek szerint hozza a donteseit, ami nekem is megfelel. Elvegre ertem vannak. Elfogadom, hogy en csak egy szaros kis mernok vagyok a nagy korforgasban, de azok, akik viszik elore az orszagot, ill. nem szakadt verdakat nyuznak, ill. szeretnek autozni, azok szamara 90%-ban keves a 120 km/h. Megsem hozzajuk igazodik a korlatozas, hanem a 20 evvel ezelotti NDK-s es szocialista autoparkhoz. Es azutan mindenkinek esik a pofaja, hogy je nem tartjak be. Ugyan mar miert tartana be, ha annyira ertelmetlen... A kocsik egyre jobbak, egyre biztonsagosabbak, kitalaljak az ABS-t, csodafeket, ilyen-olyan elektronikus akarmit, night-visiont, a 120 meg mindent tulel.

Vadbalesetem volt par, facan vitte szelvedo, 3 nyul egyszerre vitte az utkozot, farkaskutya a kocsi elejet. Viszont ennyire remegni nem lehet az autozastol, az autozas alom, hobbi, orom a szamomra. Egyebkent nyugodtan mehettel volna 80-al is a palyan, a 120 nem kotelezo, hanem a max. Es akkor meg a kocsid is egeszben maradt volna, meg szegeny oziket sem olted volna meg. Durrdefekt detto. Ha ugy indulsz el, hogy jaj, durrdefekt, megolod az autos feelinget, ideges vagy, nem figyelsz az utra, stb. Az ilyesmit hagyd az egiekre, es hajts!!!!!

Riff-Raff
"Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra nem sokat jelent, hogy 100 km-t 50 vagy 43 perc alatt teszek meg (120-szal vagy 140-nel)."

Lehet, hogy Neked mindegy, nekem nem:
1. Ha munkaba megyek es az elozo napi 17 ora melo mellett csak 4-5 orakat alszom, akkor jol esik par perccel meghosszabbitani az alvast. Az 7 perc, amit irtal, marhasag, illetve nem marhasag, hanem teoria. Gyakorlatban 100 km alatt 20-30 perc is osszejon, ha nem csak sztradan mesz (ritka az ember, aki otthonrol munkaba csak sztradan megy :)))

2. Ha nem a kotelesseg hiv, csak ugy fel-le autozom, akkor a 120 nem passzol. Ha a tajat figyelem, szivom az erdok-retek illatat, akkor 90-100 az idealis, ha a sebessegnek, zugo szelnek, porgo motornak szeretnek hodolni, akkor 150 km/h-nal kezdodik...

Nehez eset, hisz szabalyok nelkul teljes a kaosz, teljes szabalyozas meg rendorallam, vagy mi a fene. Egyebkent eleg elmenni picit delebbre, vezetni Roma - Napoly kozott, ahol a piroson is csak korulneznek es mennek, ahol 190-en felul fenykepeztek le Romaban, ahol 4 moped jut minden autora, de auto 5x annyi van, mint itt, es megsincs annyi baleset, hogy Egyiptomot mar ne is emlitsem. Kairoban a buszunk 110-el 9x ment at piroson, mire a hotelbe ertunk, mindenki hajt, mint az orult, dudalnak, egyetlen szabalyt nem tartanak be, meg a koldusok is kocsival jarnak, mert olcso a benzin, es... 2 het alatt nem lattam balesetet. Biztosan a gyorshajtassal van gond? Ha valaki kielemzi az utobbi idoben tortent baleseteket, szerintem rajon, hogy csaknem mindenhol megjelenik az alkohol, a kocsi nem megfelelo muszaki allapota vagy egyeb korulmenyek. Csak hat el az a franya 80/120, ugyhogy a gyorshajtast hozzak ki fo oknak. Ahhh, nem ertem miert vitazom, mikor a Mozes az 5 tabla helyett KRESZt hordoz, es abban van a szentiras.

Vigyazzatok egymasra, es hajtsatok, amig a gazpedal engedi!!!!!

Előzmény: tcaoe (32)
Riff-Raff Creative Commons License 2000.06.29 0 0 34
Én is pont azt mondom, hogy nem jó a személyre szabott korlátozás, mert nincs lehetőség az ellenőrzésre. Ezzel analóg dolog az, hogy amíg a traffipax nem képes megkülönböztetni a személykocsit a teherkocsitól, addig gyakorlatilag a teherkocsik 70-es korlátozásának sincs sok értelme, mert nem lehet ellenőrizni.

A 120-as korlátozás meg lehet, hogy pont neked a legjobb. Legalábbis, ha komolyan veszed. Nem tudom, ki hogy van vele, de számomra nem sokat jelent, hogy 100 km-t 50 vagy 43 perc alatt teszek meg (120-szal vagy 140-nel).
Mindenesetre tényleg szép mutatvány lehet egy farönk kikerülése, ha éjszaka 160-as tempónál veszi észre az ember.

Előzmény: Cgo (30)
avantage Creative Commons License 2000.06.28 0 0 33
Ha ugy gondolod, iratkozz be kozlekedesszervezo szakra, aztan majd diploma utan megvalthatod a vilagot, ha meg mindig ugy erzed, hogy hulyeseg a korlatozas.
A Fehervari eset: Sok baleset volt, ezert kell lassan menni. Nincs mindig ott busz, amire rohannanak az emberek, de olyan szabalyt, hogy csak ekkor es csak abban az esetben, nos ilyet nem lehet hozni!

120: Nem tudom volt-e mar vadbaleseted? Nekunk volt, palyan kiugrott egy ozike a kulso savba, az ember nem szamit ilyenre, keson fekez. Esetunkben ez azt jelentette, hogy kb. 90-el gurult a kocsi, mikor az ozike megszunt elni. Innen 0-ra ugy kellett lassitani, hogy a motorhaz felcsapodott, nem latott a sofor semmit. Ha mindez 160-nal torenik, valoszinuleg nagyobb lenne a baj. (Igy csak az huto, motorhaz, lokharito ment tropara)
Es a baj oka lehet leesett faronk (ilyet is ateltem mar) vagy durrdefekt.

Előzmény: Cgo (29)
tcaoe Creative Commons License 2000.06.28 0 0 32
Hülye aki mondja... Amúgy a 120 nem sok, lehetne max 140. De az keményen annyi. Az M3 pl. nem nagyon alkalmas többre, csak néhány szakaszon.
Előzmény: Cgo (29)
flat_erik Creative Commons License 2000.06.28 0 0 31
Most, hogy végigolvastam a hozzászólásokat eszembe jutott egy két dolog.
Az autópályás önjelölt sebességbetartatókra egy rendôr azt mondta, hogy menjen le szépen a külsô sávba és ne veszélyeztessen senkit. A gyorshajtókat majd ôk kiszúrják.
Fehérváron most már 60 az a 40, csak a buszmegállóknál van kint a 40. Az ott dolgozók miatt volt egy csomó baleset, mert az úton át rohangáltak a buszra ész nélkül. Ezért volt kinnt a 40-es tábla. Az viszont igaz, hogy ott a rendôrök elôszeretettel radaroztak. Ha lehet elkerülöm azt a szakaszt, megyek egy másik autópályafelhajtóhoz.
A németeknél az ajánlott sebesség 130 az autópályán, ha balesetet okozol a sebesség helytelen megválasztása miatt nagyon megszivatnak. Akkor is, ha kinnt van egy korlátozó tábla és nem tartod be.
Hirtelen ennyi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!