Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aksi Creative Commons License 2001.05.03 0 0 39
Beszamolhatnal rola..
Előzmény: dattis (38)
dattis Creative Commons License 2001.02.01 0 0 38
Haho,
Koszi mindenkinek a hozzaszolast! Tegnap mar nekialltam valaszolni, csak nem jutottam el a kuldes gombig!:)

rjani,
A nullszaldot en csak arra az esetre ertettem, amikor kereskedotol veszel autot, maganszemelytol valo vetel eseten talan nyeresegesre johetsz ki! (legalabbis eddigi szamitasaim szerint, remelem ez lesz a velemenyem vamolas utan is)

A kereskedo dragabban adja az autokat, es a nemet kollegaimmal beszelgetve bizony elojott az is, hogy itt is a kereskedo az kereskedo, tehat megprobal egy auton minnel tobbet fogni! Tehat ami olcso, ott bizony tenyleg van valami, meg kell nezni, ha profi vagy, vagy szerencsed van (en remelem masodik kategorias vagyok, mert az elsobe nem passzolok:-)), akkor kiszurod a hibat, es akkor el tudod donteni, hogy alkudsz, vagy pedig storno!

A km ora allasrol pedig csak annyit, hogy itt tele vannak az ujsagok hirdetessel, hogy digitalis es hagyomanyos Tacho (km szamlalo) beallitasat vallaljak minden tipusu autohoz... hmmm...

A szamlatema pedig ugy ahogy van nevetseges, vam :-((((((((((((((((((

FeCO,
koszi az infokat, nekem most van uton az elso? autom hazafele, majd ha addig eljutok, hogy a vam is el lett intezve, akkor majd beszamolok rola.

szerintem
d

Előzmény: rjani (37)
rjani Creative Commons License 2001.01.31 0 0 37
Ja, tegnap már én is ráleltem a www.vaminfo.hu-ra, mely elsö látásra elég korrektnek tünik, bár még nem néztem át teljesen.

dattis

igazad lehet, ha hazahozod az autót, tényleg csak nullszaldósan jössz ki belöle, de legalább sokkal kisebb az esélye, hogy megszívatnak. én néztem törött kocsikat is pl. Münchenben, hát ha a felni, azaz a futómü kapott egy kicsit, akkor nem titkolják el, hanem lehet látni a sérülést. + talán a km-rekkel sem játszanak annyit, mint itthon. Csak az a nagyon szomorú, hogy akik a mai vámszabályokat hozták, direkt csalásra kötelezik a kereskedöket, hogy alulszámlázzanak, különben nem jönne be talán egy használt kocsi sem. Magánimportban - nekem úgy tünik - egyelöre nem éri meg.

De tényleg, ami genyóság, hogy inkább elhisznek egy mondjuk 20e Dm-es kocsiról egy 5e Dm-es kereskedöi számlát (persze lenyomozzák), mint egy 20e DM-est, ha a kocsi a Schwacke szerint 30e-be kerül. čn legszívesebben külföldi rendszámmal járnék, de ekkor meg az idióta gépjármüútlevéllel kellene tökölödnöm.

FeCO Creative Commons License 2001.01.31 0 0 36
A szükséges papírokról a váminfótól kaptam tájékoztatást:
"A határon beutazáskor be kell mutatnia a gépjármű okmányait, a vámbiztosíték befizetését igazoló eredeti okmányt, Egységes vámárunyilatkozatot, mellyel kéri a gépjármű vámkezelését. A vámárunyilatkozatot kitöltheti Ön is, vagy ezzel megbízhat vámügyintézőt, mely minden határon működik. Ezek után a jármű ideiglenes rendszámot kap, mellyel meghatározott ideig közlekedhet. Ezt követően meghatározott időn belül be kell Önnek mutatnia a járművet,
valamint a fentiekben felsorolt okmányokat a 7. számú Vámhivatalban, ahol a használt személygépjárművek belföldi forgalom számára történő vámkezelése történik. Címe: Budapest, XXI.kerület Petróleum utca 4. Telefon száma: 276
88 44, 277 54 34."

FeCO

Előzmény: dattis (35)
dattis Creative Commons License 2001.01.30 0 0 35
Sziasztok,
nemet hasznaltauto arak:

www.dhd.de --inkabb tobb privathirdetes (szerintem a legjobb)
www.faircar.de -- itt mar tobb a ceges hirdetes

Szoval az a helyzet, hogy ha csak egyszeruen kijossz, es elmesz itt egy kereskedohoz, akkor jo esetben is csak nullszaldos leszel otthon! Mert pl "ugyanaz" az auto maganszemelytol veve majd feleannyiba kerul, mint kereskedonel... A nemet ugyintezes meg olyan amilyen, de ha pl van ismerosod, aki segit, akkor nagyon megeri meg itt a TÜV nelkuli autokra is rareppenni!
De attol ovva intenek mindenkit, hogy hmmmm melyebb nyelvi ismeretek nelkul egyedul nekivagjon a nagy kalandnak, mert az garantalt :-(
Szoval ez a resze nekem mar megy, mert itt mar vettem magamnak autot (itt dolgozom meg egy evig), de a hazavitelt meg nem probaltam. Majd most! Attol tartok, hogy biztosan az otthoni resze lesz a :-(((((((((
Nincsen meg valakinek szep osszeszedett formaban, hogy meg en, a vamugyi analfabeta is megertse, a vam altal kovetelt doksik, es ezen doksik formai kovetelmenyei? Ha megvan, igazan felrakhatna, vagy elkuldhetne nekem maganban.
dattis@web.de
Motto: jo tett helyebe...

Ja es ha meg a kiskapuk is meglennenek...:-))

d

rjani Creative Commons License 2001.01.29 0 0 34
Hi mindenkinek !

Én egy MV6-ot meg egy 90-es évek elejei 4x4-es Vectrát szeretnék importálni. Tudtok esetleg olyan weboldalt, ahol a vámtételek (fogy.adó, körny.díj) fenn vannak ? köbcenti, életkor, benzines,dízel, stb....

Pl. a vám eltörlése azt jelenti, hogy egy 92-es 3 literes kocsin sincs büntetövám ? Egyáltalán van életkori korlátozás ?

NiCK Creative Commons License 2001.01.26 0 0 33
A Voyager 2.5 TD europai szarmazasunak szamit.
Előzmény: Me Myself and I (32)
Me Myself and I Creative Commons License 2001.01.24 0 0 32
A Voyagert felejtsd el. Nem a gyártás (vagy pontosabban összeszerelés) helye határozza meg az autó európai mivoltát, hanem az európai beszállitóktól vásárolt alkatrészek aránya. A Voyager esetén még az olasz tádé motoros sem számit EU tipusnak.
Előzmény: FeCO (31)
FeCO Creative Commons License 2001.01.24 0 0 31
Nyilván igaz a vámmentesség az EU-ban gyártott amerikai típusokra is, a kérdés a Chrysler Voyager esetében is tényleg, hogy "Made in Austria" teljesül-e, azaz 60% (vagy az x%) megvan-e. Tud valaki erre vonatkozóan bármily infóforrásról? Melyek számítanak EU-ban gyártott kocsiknak? Van pl. az alvázszám (VIN), amiből kiderül a gyártás helye. Ez vajon elég az EUR1-hez?
Az EUR1-ről még annyit, hogy ha minden igaz, még magánszemély is állíthat ki ilyen doksit, de hazudni nem ér, meg aztán álatalában a vámosok tisztában vannak a gyártás helyével (legfeljebb jól titkolják).
Előzmény: ZaLa (21)
csumpy Creative Commons License 2001.01.19 0 0 30
Hali!
Zotyánál van az igazság.

Amire eddig fizettél úgymond "vámot" egy 91-es kocsira tipustól függoen kb.: 250-300e forintot, arra most kb.:20-30e fT-tal lesz kevesebb és a roncsderbin mindenféleképpen át kell esnie most is.
Tehát ha behozol egy kocsit most akkor abból kb.: 2 hónap múlva lesz forgalombahelyezett gép.

Ráadásul dec. környékén visszahoztak egy rendeletet miszerint igazolni kell a kinti autókereskedonek a kocsi hitelességét, ez neked plussz 12500 Ft-ba fog kerülni!!

Előzmény: Zsomboy (-)
hpeter Creative Commons License 2001.01.17 0 0 29
vwlaca!

A www.kff.hu oldalon olvasd el a részleteket...
Röviden az autóklubnak kell kiállítania a veterán autóról egy igazolást.

Előzmény: vwlaca (24)
hpeter Creative Commons License 2001.01.17 0 0 28
Szia Mindenki!

A hír igaz...
A 276-88-44-es ill. a 276-41-43-as telefonszámokon, a KFF 7-es telephelyén (egyedül ők vámolhatnak el egy külföldről behozott kocsit.) pontos felvilágosítást adnak az illetékekről. Egyébként a 2000 ccm feletti, négy évesnél idősebb autóknál a 73%-os VÁM is eltörlődött. Hajrá BMW 525i 24V....:))

scirocco Creative Commons License 2001.01.14 0 0 27
Nem csak 4 v. 6 éves korig volt 7% a vám, ennél öregebbekre meg baromi sok?
Más: a kff honlapon elég érdekes dolgok vannak, pl. AAA-s motorkódú VR6-os Golfból 2(!) féle lökettérfogatú van, az egyik O.K., a másik nem.... (kb. 70 ccm a különbség).

Megaztán pontosan minek is kell megfelelni???? Ott van valami előírásnak a száma, aztán mindenki kezdjen vele, amit akar :((. Különben 1 éves adatokkal tényleg nem nagyon lehet mit kezdeni.

Előzmény: szelez (26)
szelez Creative Commons License 2001.01.14 0 0 26
igen-igen, de az a 2000. január 1-i törvény és ahhoz kapcsolódó konkrét autótípusokra vonatkozó környezetvédelmi adatok táblázata.
és a lényeg az, hogy miben változott.
bár ahogy a fórumot olvasgatom, kb. 8%-al lesz olcsóbb a vége az árnak, mert az eu-s autók vámja eddig sem volt óriási, a japánoké meg most is sok maradt.
ja!
a subaru-imprezán olvastam
zotya_ Creative Commons License 2001.01.14 0 0 25
Hali !

Javaslom a "http://www.kff.hu/kff/kffjarmu/Korny.htm" oldal tanulmanyozasat. Szerintem sok kerdesre valaszt kaphattok.
Bocs ha mar ismertetek.

Zotya

Előzmény: scirocco (23)
vwlaca Creative Commons License 2001.01.13 0 0 24
sziasztok!

segítsetek!

szeretnék egy veterán (30 év feletti) autót behozni külföldről. Úgy tudom, hogy ezekre a kocsikra nem vonatkoznak a szennyezőanyag kibocsájtási előírások.
A vám eltőrlése ezekre is vonatkozik?
Milyen mértékű egyéb adókat kell még megfizetni?
Köszi!!

Előzmény: scirocco (23)
scirocco Creative Commons License 2001.01.13 0 0 23
Az én kis kedvencem a 8 szelepes KE-Jetronicos, szab. kat-os mocival, ami 90-ben megfelelelt az US előírásoknak, valószínűleg megfelel itthon is (legalábbis naggggyon remélem). A 16V változat is ugyanilyen keverékképzésű/szabályozású, tehát az emisszió-kritériumoktól nem nagyon tartok. Inkább a zaj az, ami kevésbé megfogható. Jó lenne tudni, azt hogy mérik, ja meg az emisszióra vonatkozó határértékek is érdekelnének (vmi ENSZ/EGB akárhány,
de a neten nem találtam semmit).
Szóval én sem hulladéktemetőt akarok csinálni, az van itthon épp elég :-((
Előzmény: Inner Circle (18)
ZaLa Creative Commons License 2001.01.13 0 0 22
Európában=EU-ban (bocs)
Előzmény: ZaLa (21)
ZaLa Creative Commons License 2001.01.13 0 0 21
Állítólag a vámmentesség érvényes az Európában összeszerelt japán kocsikra is. De igaz-e az amerikaira is (Chrysler-Ausztria)?
Zsomboy Creative Commons License 2001.01.13 0 0 20
Helyesbites:
Svajc
www.autopool.ch
Zsomboy Creative Commons License 2001.01.13 0 0 19
Erdeklodoknek
Svajc:

www.autopool.dh

Nemetorszag:

de.autoscout24.de

Ket hasonlo kereso, sok-sok hasznalt autoval...

Privat:
Bocs Zs, de nem volt kedvem regisztralodni...
Gyu-C

Inner Circle Creative Commons License 2001.01.13 0 0 18
És a te kedvencedet a környezetvédelmi szabályok mellett be is hozhatod? (Vazze, elhiszem hogy nem akarunk szemétledobót csinálni magunkból, de elég jól betettek a még nem veterán, de klasszikus és itthon beszerezhetetlen autók importjának is.)

Én úgy tunik, találtam egy szép példányt itthon, úgyhogy talán sikerül megspórolnom magamnak az Odüsszeiát. Már csak azért is örülnék neki, mert ugyan biztosan jó buli autókat hajkurászni külföldön, de a németet Goethe azért egy kicsit jobban beszélte nálam... :)))

Előzmény: scirocco (17)
scirocco Creative Commons License 2001.01.12 0 0 17
:-))

Majd ha EUs ország leszunk, es akarok Ukrajnaba autot vinni, toled veszek, az biztos! :-))
1ébként én is azon gondolkodtam, hogy talán megérné valaki olyannal hozatni, aki úgyis ezt csinálja. Talán a kevesebb szopás megéri a többletkőcséget (persze nem akármennyit).

Én a saját kedvencemből találtam szép számmal Németo-ban is, már szervezem az utat! :-)))

Előzmény: Inner Circle (16)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.11 0 0 16
scirocco: én magánszemély vagyok, és szívesen kiállítok EUR1-et, de ne csodálkozz ha kiröhögnek vele. :) Szóval ez még egy akadály. Egyre valószínutlenebbnek tunik ez a magánbehozatal. Teljesen reménytelen azért nem lehet, mert egy ismeros-ismerose hivatásszeruen foglalkozik ezzel (elvégez minden piszkos munkát, gondolom ezért cserébe megfelezi a hasznot).

Svájcból esetleg azért is megérheti autót hozni, mert elég szép választékot produkált a kereso, és a ritkább autóknál már az is értéknövelo tényezo, hogy egyáltalán van.

Előzmény: fastcar (15)
fastcar Creative Commons License 2001.01.11 0 0 15
EUR1, egy származási bizonyítvány, ami azt igazolja, hogy a berendezés x% (asszem 60%)-ban Európában készített alkatrészeket tartalmaz és itt szerelték össze (legalább is számítógépnél valami ilyen volt a feltétel, bár ott az alkatrészekkel valahogy máshogy szórakoztak :)) )

Svájcból két ráció van autót hozni.

1. Az ottani autók sokkal megkíméltebbek általában, mint bármely más országban. (Nem cserélgetik az autókat 2-3 évente mint a legtöbb országban)
2. A régebbi típusok, amiket már környezetvédelmileg nem tartanak megfelelönek ha jól tudom dotálva vannak külföldi eladás esetén. Elvégezzük a lomtalanítást és még mi is fizetünk :((. De ez sajnos magyar vonatkozásban már nem él, mert már ide se nagyon engedik be azokat a típusokat.

scirocco Creative Commons License 2001.01.11 0 0 14
Hát iegen....

Azért én már találtam magamnak való tűt, csak momentán nincs hozzá "kedvem".:-(
Pedig igazán nem drága....
A Svájc dolgot én sem értem, hacsak nem tök hülyék az emberek (ennek bizonyítására jelen tárgy keretein belül nem térünk ki).

Remélem, nyárra minden meglesz a manőverhez, addig is, ha valami új infóhoz jutsz, feltétlenül tudasd velem! Köszi

Az EUR1-gyel kapcsolatban az a fő aggály, hogy magánszemély is adhat-e ki.

SOMEBODY HELP MEEEEE!!! :-))

Előzmény: Inner Circle (13)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.11 0 0 13
Na akkor úgy látom hogy kábé azonos szempontok szerint keressük a tut a szénakazalban... :)

Sajnos épp az autowebet néztem. Kb. másfélszer olyan drágák az Alfák, mint Németországban, így vámterhek nélkül kerülnek annyiba mint itthon, azért ez annyira nem nagy üzlet. A környezetvédelmi vizsgálat ennyit aligha ér meg. De akkor mi a rákért hozzák az autókat Svájcból?

EUR1-rol fogalmam sincs. Gondolom igazolja hogy EU-autónak minosül (többségében EU-alkatrészekbol áll).

Előzmény: scirocco (12)
scirocco Creative Commons License 2001.01.11 0 0 12
Akkor már csak az a kérdés, hogy mennyi ideig tart a nyomozás. Mert nekem megér mondjuk két-három hónap várakozás 3-4-500e FT-ot, ennyi lenne u.is a különbség kb.
Mondjuk én sem túl gyakori (itthon főleg) autót keresek, és főleg az számít, hogy jó állapotú és nem túl öreg példányt találjak, amilyen itthon nincs.

Svájc: a Sciroccok sokkal drágábbak, mint Németo-ban, de más autókról (pl. az GTV-kről :-))
nem tudok. Tipp: www.autoweb.ch.
Ja és svájci eredetű kocsira 1989 utánitól nincs körny. vizsg.

Te sem tudod, mi az az EUR1?

Előzmény: Inner Circle (11)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.11 0 0 11
Úgy tudom hogy az adók alapja a számla összege. Csakhogy amennyiben ez valamennyire (talán tíz százalék?) eltér az Eurotax-ártól, akkor a kocsit zárolják mindaddig, ameddig a számla eredetiségét le nem nyomozzák, ami eltart egy darabig, várd ki ha van türelmed.

Ehhez kapcsolódóan: mi igaz abból, hogy Svájcban a nyugat-európai áraknál sokkal olcsóbbak az autók? És ha igaz, akkor érek-e valamit vele, ha a fenti adószámítás muködik? (Valami alapja csak van annak, hogy egy halom használt autó jön onnan!) Vagy vállalhatom, hogy megfizetem az Eurotax alapú vámot, csak hagyjanak békén?

Úgy látom, anyagilag nem egy nagy bolt ez, de az itthoniaknál biztosítottabb eloéletu és megkíméltebb autókat lehet szerezni, szóval ritkább típusoknál megérheti, nem?

Előzmény: scirocco (10)
scirocco Creative Commons License 2001.01.11 0 0 10
Hi!
Végülis akkor a fogy. adó ás az ÁFA mi alapján számítódik? A gennyes Eurofaxni katalaógus alapján (amiben egy 10 éves Golf II ára 1Mft+), vagy a számla alapján?
Ja, és hátha valaki tudja: mi a rák az az EUR1-es nyomtatvány???

Scirocco

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!