Nekem MILITEC és Metabond tapasztalatom is van.
-Az előző egy Mazda E2200-platósba lett töltve.
A gépben eddig 16000km van. Az adalék kb 11000-nél lett betöltve.
Fogyasztása kb 10-15%-kal csökkent.A motor dízeles kereplése is halkabb lett./bizonyos fordulatokon kifejezetten kellemes a hangja/
-A Metabond egy Fiat Tempra 1,6-ba lett betöltve.
Semmi különös észrevétel. Talán az olaj elszíneződése nem olyan rémisztő, mint régebben.
75000km van benne. Eddig sem volt baj a motorjával, de mással sem.('94 nyarán újonan vettük)
MILITEC a metabondos nyomópróbán kicsit gyengébben szerepelt, mert elfelejtettem előőte felmelegíteni 60-fok fölé. De amint bemelegítette a próbaanyagot, már ugyanazt produkálta, mint a Metabond. /a Wynns , vagy micsoda kellőképp leszerepelt./
Ha lesz még tapasztalat, leírom.
Shell V Pover és sok adalék nem más mint marketing és néhány mentális lovacska.
Azon pedig hogy a TV shopba ilyesmit árulnak, nem értem miért lepődtök meg. Régen is volt valami szer, amivel a befagyott motor aksi nélkül is belindult...
Jaja. Az hülyeség. Természetesen ezekkel a jó súrlódáscsökkentő szerekkel alapjáraton, vagy terhelés nélküli közepes fordulaton elég sokáig eljár egy motor leeresztve. De víz és olaj nélkül, nem lehet egy motorral sem tartósan közlekedni, mivel nem csak a súrlódástól ered a hő, hiszen égés zajlik odabent. Valószínű pár kilométer után átég a hengerfejtömítés.
Allitolag leoldja a szeleprol a raegett kormot. Lehet, hogy van benne valami, mert egyszer azzal tankoltam teli 10 eves kocsimat, es amig el nem fogyott rendszeres jelenseg volt, hogy a kocsira kohogesi roham jott ra mintha az egyik henger kihagyott volna. Se azelott, se azutan nem jelentkezett ez a problema.
Az egyik ismerősömék kipróbálták a prolongot egy 2.0i omegában, egy 1.2-es corsában és egy kb 250.000 km-t futott gte kadettban, és nagyon jó véleménnyel vannak róla, állítólag csendesebb, finomabb járású lett a motor, az olajszivárgások eltüntek a hengerfejtömítés mellől stb.
Én annakidején még használtam metabondot ami tényleg érezhetően nyugottabbá, finomabbá tette a motort, de mikor meghallottam, hogy egy kicsit savas a kémhatása és kikezdi a réz alkatrészeket akkor abbahagytam a használatát.
Ezt most melyikre irtad?
Mert a Prolongnak a hirdetése, hogy viz + olaj nélkül is megy a motor... meghogy homokot szórnak bele... ez számomra elég hihetetlen.
Ez hasonló, mint a Metabond így ránézésre.
Az is tudja, amit írnak róla, csak kérdés, hogy ha egy mai motor (nem VWféle TDI) elmegy 4-5 százezret rendes olajjal, akkor meg minek???
Persze csak a súrlódáscsökkenés, kopásállóság igaz, egy korszerű autó 5W-s olajjal nem fog tőle 2 literrel kevesebbet enni.
A molibdén szulfidos, teflonos, ilyen-olyan adalékok is jók, hogy fél évvel később kelljen kidobni a motort. Jól lerakódnak a hézagokban, tömítenek, majd később jól levállnak.
Na akkor ez egy valós vélemény!
Mikes! azé tegyé bele mégegyet! Valamiböl nekik is élniük kell :-)) bocsánat, nem akarok a károdra humorizálni, de én sem nagyon hiszek ezekben a szerekben, és nem is használnám!
Kicsit hihetetlen, hogy meggenerálozza a motort a restorer :-))
De ez a Prolonger csoda dolog egy kicsit izgatja a fantáziámat. Mondjuk nem próbálnám ki, de ha valaki már kisérletezett leirhatná az eredményt! Nem semmi reklámot nyomnak most neki. BVagy az csak "filmtrükk" lenne???
Egy hónapja én is kipróbáltam ezt a "Restorer" nevezetű fantasztikumot. Hát mit mondjak? Nekem egy 91-es 16 szelepes Clio-m van, ami egy kicsit füstölt az egyes végén, de egyéb gond nem volt vele, amíg...
Amíg bele nem töltöttem a cuccot...
Előtte az előírt motormosót (szinén Restorer márka) használtam, és már akkor nem tetszett a dolog.
15 percig kellett járatni a fáradt olajban alapjáraton és olyan, de olyan "füstbombákat" eregetett a kipufogó, hogy nagyon...
Na, beletöltöttem a felújítót meg az olajat, és csupán annyi történt, hogy rohadtnagy kompresszió-csökkenést észleltem, az autó azóta sokkal sz@rabbul megy és függetlenül a sebességi fokozattól, pörgetve iszonyatosan füstöl...
Voltam a boltban ahol vettem, és elpanaszoltam a problémám. Az eladó hölgy azt tanácsolta, hogy a legközelebbi olajcserénél rakjak még bele egy adagot (úgyis annyira olcsó...), és akkor tuti jó lesz, mert szerinte nem tudott rendesen beépülni.
Majd leközelebb szólók neki, hogy legyen szíves épüljön be... A hátam meg nekem tollas, ugye???
Ennyi a rövid véleményem erről, meg a többi "csodaszerről"...
Ha eleg erovel es eleg gyorsan fureszelsz, elkepzelheto hogy a nyomas es homerseklet viszonyok ugy alakulnak, hogy egy-ket mikronos javulast elerhetsz a furesz fogakon. Sajnos a fogak elezeset nem uszod meg vele.
Egyebkent a ketelkedessel egyetertek, nem kell mindent egybol elhinni.
"egy speci femotvozetet visz fel a hengerfalra kitomve a seruleseket, illetve visszaallitva a kompressziot."
És ha mondjuk egy-két szelep be van égve és emiatt csökkent a kompresszió? Mert ugye az olajhoz öntött "csodaszer" sose jut el a szeleptányérhoz (feltéve ha jó a szelepszár szimering és az olajlehúzó gyűrű:).
A kétkedésemmel nem akarlak eltántoritani attol,hogy kipróbáld valamelyik "csodaszert":)Hátha nálad is csodát tesz:)
Én már láttam ilyet:)Fűrészeltem a betonvasakat a telken és amikor láttam,hogy lekoptak a fűrészlap fogai akkor kértem fatert,hogy öntsön rá egy kis RESTORERT és erre visszanőttek a fogak:)
Ne szivd mellre:)Én csak egy örök kétkedő vagyok:)
Üdv!
Kivi.
Legalabb haromszor vegigneztem a topicokat mielott ezt megnyitottam, de valahogy elkerulte a figyelmemet, hogy mar letezik hasonlo. Bocs
E30M40.
A Restorer nem tud tomiteseket cserelni es mas hasonlo csodara sem kepes. Amit tud allitolag az, hogy egy speci femotvozetet visz fel a hengerfalra kitomve a seruleseket, illetve visszaallitva a kompressziot.
Az Autoselet 2001. marciusi szamaban egy magyar fuvarozo kft. tesztje olvashato, ahol 5 db teherauton probaltak ki IFA-tol MB-ig(futott km kb. 97000-367000).
Az eredmeny: Kb. 1000-3000 km megtetele utan a kompresszio visszaallt a gyari ertek kb. 97%-ara, lagy, halk motorjaras, olajfogyasztas csokkenes, 10-14% uzemanyag megtakaritas.
Egy masik cikkben azt olvastam, hogy a gyartok leszerzodtek egy amerikai taxi tarsasaggal, akik kb 10 eve tesztelik a szert. Egyes taxik allitolag felujitas nelkul tobb mint 1 millio kilometert mentek.
Termeszetesen az ember mindig ketelkedik, de azert ez eleg elgondolkoztato.
"Rogton fel is dobnek ket "csodaszert" vitara, melyekkel manapsag tele vannak az ujsagok.
Az egyik a PROLONG, mely olyan surlodas csokkento, ami ha komolyan vesszuk a reklamjat hihetetlen kepessegekkel bir.
A masik a RESTORER motorfelujito, amelyben en szemely szerint mar sokkal jobban hiszek. Ennek a teszteredmenyeirol mar az Autoselet is beszamolt."
Szóval te előbb elhiszed,hogy egy lötty FELUJITJA a motort minthogy a surlódást csökkenti??? AHA:)
Becsiszolja a szelepeket,megesztergálja a kopott hengereket és ezred millire illeszti,kicseréli a tömitéseket és még az orrodat is tisztitja:):):)
El ne hidd már:)
A cim olyan, az autos vilagban hasznalatos "csodaszerekre" utal, amelyekkel nap mint nap talalkozunk a reklamokban, illetve hallunk roluk, de ketelkedunk a hallottakban es nem merunk nagy penzeket elkolteni anelkul, hogy valakiknek a tapasztalatat ismernenk, velemenyet kikernenk.
Gondolok itt benzin adalekokra, motor surlodas csokkentokre, motorfelujito szerekre, apoloszerekre stb.
Ugy gondolom sokunkat foglalkoztat a tema es szivesen hallanank olyanok velemenyet, akik egyiket-masikat mar kiprobaltak.
Rogton fel is dobnek ket "csodaszert" vitara, melyekkel manapsag tele vannak az ujsagok.
Az egyik a PROLONG, mely olyan surlodas csokkento, ami ha komolyan vesszuk a reklamjat hihetetlen kepessegekkel bir.
A masik a RESTORER motorfelujito, amelyben en szemely szerint mar sokkal jobban hiszek. Ennek a teszteredmenyeirol mar az Autoselet is beszamolt.
Tehat varom mindazok hozzaszolasait, akik kiprobaltak ezeket vagy masokat, vannak tapasztalataik veluk, vagy csak hallottak valamit ezekrol.