Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

molnartiby Creative Commons License 2001.05.11 0 0 18
Na ide is beteszem:

Sziasztok adalékpróbálgatók !

Nekem MILITEC és Metabond tapasztalatom is van.
-Az előző egy Mazda E2200-platósba lett töltve.
A gépben eddig 16000km van. Az adalék kb 11000-nél lett betöltve.
Fogyasztása kb 10-15%-kal csökkent.A motor dízeles kereplése is halkabb lett./bizonyos fordulatokon kifejezetten kellemes a hangja/
-A Metabond egy Fiat Tempra 1,6-ba lett betöltve.
Semmi különös észrevétel. Talán az olaj elszíneződése nem olyan rémisztő, mint régebben.
75000km van benne. Eddig sem volt baj a motorjával, de mással sem.('94 nyarán újonan vettük)

MILITEC a metabondos nyomópróbán kicsit gyengébben szerepelt, mert elfelejtettem előőte felmelegíteni 60-fok fölé. De amint bemelegítette a próbaanyagot, már ugyanazt produkálta, mint a Metabond. /a Wynns , vagy micsoda kellőképp leszerepelt./
Ha lesz még tapasztalat, leírom.

üdv.:
Tiby

Dobcsi Creative Commons License 2001.05.09 0 0 17
Shell V Pover és sok adalék nem más mint marketing és néhány mentális lovacska.

Azon pedig hogy a TV shopba ilyesmit árulnak, nem értem miért lepődtök meg. Régen is volt valami szer, amivel a befagyott motor aksi nélkül is belindult...

Üdv,
Dobcsi.

Zsola-4 Creative Commons License 2001.05.09 0 0 16
Asszem: én is valami hasonlóra gondoltam, de ugye a reklámban egy Viper!!!!! ment a sivatagban több más autóval olaj nélkül!!! Na ez a nem semmi :-)))
Előzmény: Asszem (15)
Asszem Creative Commons License 2001.05.08 0 0 15
Jaja. Az hülyeség. Természetesen ezekkel a jó súrlódáscsökkentő szerekkel alapjáraton, vagy terhelés nélküli közepes fordulaton elég sokáig eljár egy motor leeresztve. De víz és olaj nélkül, nem lehet egy motorral sem tartósan közlekedni, mivel nem csak a súrlódástól ered a hő, hiszen égés zajlik odabent. Valószínű pár kilométer után átég a hengerfejtömítés.
Előzmény: Zsola-4 (11)
Astra Agressor Creative Commons License 2001.05.08 0 0 14
lásd: Benzinkutas trükkök topic...
Előzmény: firo (13)
firo Creative Commons License 2001.05.08 0 0 13
Kicsit mas: Shell V-Power

Probaltatok mar? Mi a tapasztalat?

Allitolag leoldja a szeleprol a raegett kormot. Lehet, hogy van benne valami, mert egyszer azzal tankoltam teli 10 eves kocsimat, es amig el nem fogyott rendszeres jelenseg volt, hogy a kocsira kohogesi roham jott ra mintha az egyik henger kihagyott volna. Se azelott, se azutan nem jelentkezett ez a problema.

Udv.

BGC Creative Commons License 2001.05.08 0 0 12
Szasztok!

Az egyik ismerősömék kipróbálták a prolongot egy 2.0i omegában, egy 1.2-es corsában és egy kb 250.000 km-t futott gte kadettban, és nagyon jó véleménnyel vannak róla, állítólag csendesebb, finomabb járású lett a motor, az olajszivárgások eltüntek a hengerfejtömítés mellől stb.

Én annakidején még használtam metabondot ami tényleg érezhetően nyugottabbá, finomabbá tette a motort, de mikor meghallottam, hogy egy kicsit savas a kémhatása és kikezdi a réz alkatrészeket akkor abbahagytam a használatát.

BGC

Zsola-4 Creative Commons License 2001.05.08 0 0 11
Ezt most melyikre irtad?
Mert a Prolongnak a hirdetése, hogy viz + olaj nélkül is megy a motor... meghogy homokot szórnak bele... ez számomra elég hihetetlen.
Előzmény: Asszem (10)
Asszem Creative Commons License 2001.05.08 0 0 10
Ez hasonló, mint a Metabond így ránézésre.
Az is tudja, amit írnak róla, csak kérdés, hogy ha egy mai motor (nem VWféle TDI) elmegy 4-5 százezret rendes olajjal, akkor meg minek???

Persze csak a súrlódáscsökkenés, kopásállóság igaz, egy korszerű autó 5W-s olajjal nem fog tőle 2 literrel kevesebbet enni.

A molibdén szulfidos, teflonos, ilyen-olyan adalékok is jók, hogy fél évvel később kelljen kidobni a motort. Jól lerakódnak a hézagokban, tömítenek, majd később jól levállnak.

Előzmény: Zsola-4 (9)
Zsola-4 Creative Commons License 2001.05.08 0 0 9
Na akkor ez egy valós vélemény!
Mikes! azé tegyé bele mégegyet! Valamiböl nekik is élniük kell :-)) bocsánat, nem akarok a károdra humorizálni, de én sem nagyon hiszek ezekben a szerekben, és nem is használnám!

Kicsit hihetetlen, hogy meggenerálozza a motort a restorer :-))

De ez a Prolonger csoda dolog egy kicsit izgatja a fantáziámat. Mondjuk nem próbálnám ki, de ha valaki már kisérletezett leirhatná az eredményt! Nem semmi reklámot nyomnak most neki. BVagy az csak "filmtrükk" lenne???

Zsola

Mikes Creative Commons License 2001.05.08 0 0 8
Na, akkor én is hozzászólnék a témához:

Egy hónapja én is kipróbáltam ezt a "Restorer" nevezetű fantasztikumot. Hát mit mondjak? Nekem egy 91-es 16 szelepes Clio-m van, ami egy kicsit füstölt az egyes végén, de egyéb gond nem volt vele, amíg...
Amíg bele nem töltöttem a cuccot...
Előtte az előírt motormosót (szinén Restorer márka) használtam, és már akkor nem tetszett a dolog.
15 percig kellett járatni a fáradt olajban alapjáraton és olyan, de olyan "füstbombákat" eregetett a kipufogó, hogy nagyon...
Na, beletöltöttem a felújítót meg az olajat, és csupán annyi történt, hogy rohadtnagy kompresszió-csökkenést észleltem, az autó azóta sokkal sz@rabbul megy és függetlenül a sebességi fokozattól, pörgetve iszonyatosan füstöl...
Voltam a boltban ahol vettem, és elpanaszoltam a problémám. Az eladó hölgy azt tanácsolta, hogy a legközelebbi olajcserénél rakjak még bele egy adagot (úgyis annyira olcsó...), és akkor tuti jó lesz, mert szerinte nem tudott rendesen beépülni.
Majd leközelebb szólók neki, hogy legyen szíves épüljön be... A hátam meg nekem tollas, ugye???

Ennyi a rövid véleményem erről, meg a többi "csodaszerről"...

firo Creative Commons License 2001.05.07 0 0 7
E30M40.

Ha eleg erovel es eleg gyorsan fureszelsz, elkepzelheto hogy a nyomas es homerseklet viszonyok ugy alakulnak, hogy egy-ket mikronos javulast elerhetsz a furesz fogakon. Sajnos a fogak elezeset nem uszod meg vele.

Egyebkent a ketelkedessel egyetertek, nem kell mindent egybol elhinni.

Udv. firo

E30M40 Creative Commons License 2001.05.06 0 0 6
Szia Firo!

"egy speci femotvozetet visz fel a hengerfalra kitomve a seruleseket, illetve visszaallitva a kompressziot."

És ha mondjuk egy-két szelep be van égve és emiatt csökkent a kompresszió? Mert ugye az olajhoz öntött "csodaszer" sose jut el a szeleptányérhoz (feltéve ha jó a szelepszár szimering és az olajlehúzó gyűrű:).
A kétkedésemmel nem akarlak eltántoritani attol,hogy kipróbáld valamelyik "csodaszert":)Hátha nálad is csodát tesz:)
Én már láttam ilyet:)Fűrészeltem a betonvasakat a telken és amikor láttam,hogy lekoptak a fűrészlap fogai akkor kértem fatert,hogy öntsön rá egy kis RESTORERT és erre visszanőttek a fogak:)
Ne szivd mellre:)Én csak egy örök kétkedő vagyok:)
Üdv!

Előzmény: firo (5)
firo Creative Commons License 2001.05.06 0 0 5
Kivi.
Legalabb haromszor vegigneztem a topicokat mielott ezt megnyitottam, de valahogy elkerulte a figyelmemet, hogy mar letezik hasonlo. Bocs

E30M40.
A Restorer nem tud tomiteseket cserelni es mas hasonlo csodara sem kepes. Amit tud allitolag az, hogy egy speci femotvozetet visz fel a hengerfalra kitomve a seruleseket, illetve visszaallitva a kompressziot.

Az Autoselet 2001. marciusi szamaban egy magyar fuvarozo kft. tesztje olvashato, ahol 5 db teherauton probaltak ki IFA-tol MB-ig(futott km kb. 97000-367000).
Az eredmeny: Kb. 1000-3000 km megtetele utan a kompresszio visszaallt a gyari ertek kb. 97%-ara, lagy, halk motorjaras, olajfogyasztas csokkenes, 10-14% uzemanyag megtakaritas.

Egy masik cikkben azt olvastam, hogy a gyartok leszerzodtek egy amerikai taxi tarsasaggal, akik kb 10 eve tesztelik a szert. Egyes taxik allitolag felujitas nelkul tobb mint 1 millio kilometert mentek.

Termeszetesen az ember mindig ketelkedik, de azert ez eleg elgondolkoztato.

firo

Dobcsi Creative Commons License 2001.05.06 0 0 4
A legjobb csodaszer a műszerfal ápoló. :)
kivi Creative Commons License 2001.05.06 0 0 3
Nézd meg ezt.
Előzmény: firo (-)
E30M40 Creative Commons License 2001.05.06 0 0 2
Szia Firo!

"Rogton fel is dobnek ket "csodaszert" vitara, melyekkel manapsag tele vannak az ujsagok.
Az egyik a PROLONG, mely olyan surlodas csokkento, ami ha komolyan vesszuk a reklamjat hihetetlen kepessegekkel bir.
A masik a RESTORER motorfelujito, amelyben en szemely szerint mar sokkal jobban hiszek. Ennek a teszteredmenyeirol mar az Autoselet is beszamolt."

Szóval te előbb elhiszed,hogy egy lötty FELUJITJA a motort minthogy a surlódást csökkenti??? AHA:)
Becsiszolja a szelepeket,megesztergálja a kopott hengereket és ezred millire illeszti,kicseréli a tömitéseket és még az orrodat is tisztitja:):):)
El ne hidd már:)

Előzmény: firo (-)
firo Creative Commons License 2001.05.05 0 0 1
Bihus. Kifejtened bovebben?
Bihus Creative Commons License 2001.05.05 0 0 0
R0zsdamaró.
Előzmény: firo (-)
firo Creative Commons License 2001.05.05 0 0 topiknyitó
A cim olyan, az autos vilagban hasznalatos "csodaszerekre" utal, amelyekkel nap mint nap talalkozunk a reklamokban, illetve hallunk roluk, de ketelkedunk a hallottakban es nem merunk nagy penzeket elkolteni anelkul, hogy valakiknek a tapasztalatat ismernenk, velemenyet kikernenk.
Gondolok itt benzin adalekokra, motor surlodas csokkentokre, motorfelujito szerekre, apoloszerekre stb.

Ugy gondolom sokunkat foglalkoztat a tema es szivesen hallanank olyanok velemenyet, akik egyiket-masikat mar kiprobaltak.

Rogton fel is dobnek ket "csodaszert" vitara, melyekkel manapsag tele vannak az ujsagok.
Az egyik a PROLONG, mely olyan surlodas csokkento, ami ha komolyan vesszuk a reklamjat hihetetlen kepessegekkel bir.

A masik a RESTORER motorfelujito, amelyben en szemely szerint mar sokkal jobban hiszek. Ennek a teszteredmenyeirol mar az Autoselet is beszamolt.

Tehat varom mindazok hozzaszolasait, akik kiprobaltak ezeket vagy masokat, vannak tapasztalataik veluk, vagy csak hallottak valamit ezekrol.

firo

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!