Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2001.05.16 0 0 10
Tudom, hogy szerencsém volt, vigyáztak rám. Ha már ezt az extrém esetet felemlegettem, teljessé is kell tennem. Én az anyósülésen ültem, és azért kapcsoltam ki az övet, hogy valamit elő tudjak venni a lábam között lévő csomagból. Lehajoltam, éppen akkor, amikor a szaltók elkezdődtek. A fejem helyett a hátammal fogtam a plafont, végig együtt gurultam az autóval és én is bent ragadtam. Ha egy sugallatra nem szabadítottam volna ki magam előre, egyrészt nagyot kaptam volna a fejemre, másrészt nem lett volna alkalmam kiszabadítani a sofőrt, aki ott vergődött fejtetőn, és nem tudott kiszabadulni a biztonsági öv fogságából. Közel ötven liter benzin volt a fejünk felett.
Előzmény: avantage (9)
avantage Creative Commons License 2001.05.15 0 0 9
Szerencsed volt. Legyen maskor is.

Előzmény: Törölt nick (5)
Astra Agressor Creative Commons License 2001.05.15 0 0 8
Ha megnézed a súlyos baleseteket, én sem értem hogy, de az utasok valamilyen módon kikerülnek az autóból. Most volt az, amikor a Ladát elvitte a vonat ott is kihullottak, vagy az a durva buszbaleset, régebben, amikor csak gyerekek voltak a buszban - szinte mind kihullottak, ahogy a vonat tolta a roncsot. Na mindegy, ezt hagyjuk...
Előzmény: avantage (7)
avantage Creative Commons License 2001.05.15 0 0 7
>Vagy mondjuk a kocsi roncsolódásának mértéke kizárja az életben maradás esélyét
Azert arra sem eppen 100% az esely, hogy ki fogsz tudni repulni az ablakon, raadasul egy darabban!
Előzmény: Astra Agressor (6)
Astra Agressor Creative Commons License 2001.05.15 0 0 6
A gyaroklat az, hogy egy bizonyos sebességhatárig az öv életet ment, felett pedig vagy kiolt, vagy tökmindegy. Drasztikus lassuláskor a belső szervek leszakadnak, az artériák megpattannak, csontok törnek, rosszabb esetben átszúrnak szerveket. Vagy mondjuk a kocsi roncsolódásának mértéke kizárja az életben maradás esélyét. Tehát - nagy sebességű ütközéskor ha a lucernásban landolsz, több esélyed van a túlélésre.
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.15 0 0 5
Én sejtem: kitört volna a nyakam, mikor bejött a plafon.
Előzmény: avantage (4)
avantage Creative Commons License 2001.05.15 0 0 4
>nekem a be nem kötött öv mentette meg az életemet egyszer

Ilyet szerintem nem lehet allitani, ugyanis nem tudhatod, mi tortent volna, ha be vagy kotve.

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 3
Kösz. Csak azért voltam bátor megkérdezni, mert egy hivatalos magyarázat a gyárilag beépített rögzítési pontokra hivatkozott, miszerint amilyen autóban ilyen nincs, ott nem kötelező a biztonsági öv alkalmazása. Szerintem a kétpontos öv az határeset, hiszen az életvédelmi céllal beépített öveknek általában három rögzítési pontja van. Nem tudom, nem kifejezetten veszélyes-e a belső szervekre a kétpontos öv, hiszen a hárompontosnál a mellkast, a vállat is megfogja az öv. Egy kétpontos öv esetén a has kap egy nagyot, és a fej is csattan.

A hárompontosnál is vannak esetek - amit mindenki tagadni próbál -, de nekem a be nem kötött öv mentette meg az életemet egyszer. Ezt a vitát nem akarom újraindítani: elfogadtam, öv kell és kész. Vannak viszont olyan határozatok, amelyeket egy idő után felülvizsgálnak. Például a légzsák kikapcsolhatósága. Nem tudom, hogy a kétpontos öv használata nem ilyen határeset-e.

Előzmény: robiv (2)
robiv Creative Commons License 2001.05.14 0 0 2
Nem akarok nagyokosnak tűnni, de pont tegnap kaptam a KRESZ új szabályait a kezembe és erről nem ir semmit, viszont arról igen, hogy mikor kell és mikor nem kell becsatolni az övet.
"A hátsó üléshez beszerelt biztonsági öveket lakott területen közlekedő szemlygépkocsiban is használni kell. E rendelkezéssel a biztonsági övek használati kötelezettsége általánossá vált, valamennyi övet a közúti forgalomban használni kell."
Szerintem a valamennyi utal a kétpontosra is:)
Előzmény: Törölt nick (-)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 1
Hát nem pont az hiányzik a kreszkönyvemből?
Előzmény: gebild (0)
gebild Creative Commons License 2001.05.14 0 0 0
Erről a 0-dik oldalon van felvilágosítás. :)))
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.14 0 0 topiknyitó
Vajon mit mond a Kresz, ha hátul csak kétpontos biztonsági öv van, azt is bekapcsolva kell tartani? És a tapasztalat mit mond, érdemes?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!