Nem turbo DS hanem turbo IE ! :-))) De csak a kétszelepes duplavezértengelyes verzió . Szal öreg konstrukció de még mindíg jó ! :-)))
Neked milyen van ?
firo !
Tökéletes , tökéletes ! :-)))) Ennyi elég volt válaszként ? :-)))
Bocs, a ferdités nem volt szándékos. Tény, hogy a mondat eleje feltételes modban volt.
Én viszont a mondat második felére, a Sauberes állitásra akartam reagálni, mivel az enyhén tulzás volt. Ezért idéztem csak fél mondatot. Legközelebb majd jobban figyelek.
Egyébként a Mugen családi vállalkozás, mivel az öreg Honda fia alapitotta.
"Meg azt kérdezném hogy amikor a Jordanek motorjának a neve Mugen-Honda volt akkor most végülis ki gyártotta a motort ? Egyik részét a Honda a másikat a Mugen ?"
Feltehetöen a Honda gyártotta. De egy dolog a gyártás és más dolog a fejlesztés.
Civic R kissé nagy az arcod. Adjunk még egy évet a hondának az F1-ben, idén SZVSZ lemossák a BMW-k. Mellesleg az első beszólásodban hiába húztad fel magad, a topicgazda nyilvánvalóan a Honda idei (és talán tavalyi) szereplésére gondolt amikor a 'sz@r' jelzőt használta. Mondjuk erős kicsit, ez tény.
Hát a versenyt illetően, csak akkor ha Turbo DS ..., ha viszont benzines .....abból nem kérnék köszönöm:)).....
...egyébként különösebben nem rajongok az olasz kocsikért, (BAR az új alfákat szeretem:) .... de egy Delta HF Integrale-t azért kurvára kipróbálnék, aszongyák nagyon feelinges gép ...(még azt a régebbi rali bajnok verziót)...
Ami idegesít hogy idézgetsz olyat és ugy amit én sem komolyan irtam ! Légysz máskor ne tedd , kissé elferdíted az irásom ! Nem mondtam hogy erősebb a tavalyi mocija a Ferrarinak !
Nem is tudtam hogy Mugen a Honda gyári tuning cége ! :-))
Akkor tényleg ügyes volt a Mugen hogy ha 92 ota ugyanazt a motort tuningolta amit a Honda elkészített ! Csak akkor azt nem értem hogyan tudta (most nem tom pontosan) 96-os szabálymososítások után is használni a motort ? Mivel 3500 ról 3000-re csökkenteték a térfogatokat ! Akkor tényleg le a a kalappal a Mugen elött ! Nagyon ügyi gyerkek lehetnek ott ! :-))))
Meg azt kérdezném hogy amikor a Jordanek motorjának a neve Mugen-Honda volt akkor most végülis ki gyártotta a motort ? Egyik részét a Honda a másikat a Mugen ? :-))) Mesélek olyat is hogy BMW se mai gyerek a motorban , sokáig ott figyeltek más néven a Forma1-ben ! A Yamaha meg valami mittom én milyen motort tuningolt és ragasztotta rá a Yamaha cimkét mert a sajátjuk totál csőd volt .
A lényeg hogy a Mugen mögött egész tutira ott állt a Honda , mivel asszem elég szoros rokoni kapcslatban is vannak ! :-)))
Te nagyon jol értesült lehetsz.
Az én tudomásom szerint a Mugen (aki nem tudná: a Honda gyári tuning cége, de különállo cég) a korábban nyerö Honda motort tuningolta és adta elöbb a Prostnak majd a Jordannek. Megjegyzem akkoriban a Prost sokkal sikeresebb volt mint a mostani Ferrari motorral csak a francia szellem miatt Peugeot-ra váltottak.
Egy uj motor kifejlesztése nem 2 forint, igy nem hiszem, hogy a Mugen háta mögött ott állt a Honda.
Azt már el tudom képzelni, hogy a visszatérés elött nem sokkal már besegitettek a Mugennek.
"A tavalyi Ferrari moci erősebb mint a Honda mivel a Sauberek szinte porig alázták a mögöttük jövőket"
Ez egyáltalán nem igaz, mert a Jordanek mind a pontszámot, mind az eddigi edzés eredményeket tekintve verik a Saubert.
A Honda , Mugen néven régota építi a motort . Amikor megjelent hivatalosan a Honda és a Jordan még Mugen néven futott , akkor is ugyan az a moci dohogott mind a kettőben . Más kérdés hogy mit fecseg össze a sajtó . Szal a Honda szinte ki sem szállt az F1-ből , vot az Mugen-Honda is aztán Mugen most meg ujra Honda !
Amugy meg szinte a mocik ugyanazokall a paraméterekkel bírnak mint a vetélytársak . Nem sok a különbség egyiknél sem . Vagy ha a mocira fogjuk akkor most könnyen mondhatnám hogy a tavalyi Ferrari moci erősebb mint a Honda mivel a Sauberek szinte porig alázták a mögöttük jövőket ! Vagy mondthatnám hogy a Ferrari tavalyija sokkal rosszabb mivel a Prost csapat meg elégé gynegécske , bár most már jobb mint tavaly! :-))))
Szal nekem a Ferrari a legjobb , másnak más de szerintem közel vannak egymáshoz ! :-)))
Ugy hallottam a Honda hosszutávu tervei között szerepel a BAR teljes bekebelezése. Bár lehet hogy csak pletyka az egész. Annyi azonban biztos, hogy két éve a Honda teljesen saját kocsival akart indulni, mint jövöre a Toyota. A Lolával teszteltek és azt akarták megvenni, csak valamiért kudarcba fulladt az egész.
Miért? Ismersz olyan csapatot, amelyik a nulláról indulva már a harmadik évben a VB címért boxolt? A pilótákon kívül mindenki '99-ben kezdte a BAR-nál. SZVSZ jobban jártak volna, ha nem bombázzák szét annak idjén a Tyrrellt, ott legalább volt egy összeszokott gárda, már csak pénz kellett volna hozzá. Egyébként így sem rosszak a fiúk, rendszeresen az első hatban lenni azért nem akármi egy ilyen erős mezőnyben. Még két-három év, és ott lehetnek a csúcson, főleg ha sikerül közben megtanulniuk, hogy hogyan kell igazán gyors F1 versenyautót építeni. (A Reynardnak korábban nem volt F1-es tapasztalata, a CART-os konkurrencia meg fele ilyen erős.)
Ami a Jaguart illeti, nekik is van még reményük, csak a jó motor és a jó pilóták mellé nem ártana egy potens mérnökgárda, és egy kicsit kevesebb okos ex-bajnok.
Azért a Jordannal Trulli igen szépeket is tud menni! Ha nem esik ki, mindig ott van az első 6ban, vagy még jobb. Ahhoz képest a Jaguar... én már viszont sajnálom őket! Legelőször, mikor megláttam, azt hittem, hogy nyerő kocsi lesz, de nem. :( Hát a Honda az F1-ben nem béna, igenis jó. Szerintem. Nézzétek meg a Ferrárit! M.Schumacher mennyivel lassabb az öccsénél az egyenesekben, végül a kanyarokban utóléri. Szerintem ez nem csak a Michelin baja, inkább a tapasztaltság! Szerinte legalábbis annyival nem jobb a Good Jear.(Így kell írni?) Hát ennyi.
Egy F1 versenyauto igen összetett dolog, ezért nem lehet az autot a motorgyártoval azonositani.
Anno 10 évvel ezelött azt állitották, hogy a tényezök kb. 25% versenyzö, 25% kocsi, 25% motor, 25% gumi. És akkor a csapatrol (kerekcsere stb.) még nem is beszéltünk. Ezek az arányok jelenleg nem tudom hogy állnak, de néhány példa:
Gumi: Kb. 2 versennyel korábban azt hiszem Spanyolorszábban Trulli legalább féltávig ment Hakkinen, Montoya, M. Shumi előtt, akik még csak be sem tudták fogni. Ezután kerékcsere, majd mindenki lenyomta Trullit. Futam végén Trulli azt mondta, hogy a rossz gumi választás volt az oka a visszaesésének, mert kanyar elött hamarabb kellett fékeznie és a kigyorsitani sem tudott ugy, mint a többiek.
Más: a Williams szerintem ma legalább annyira jó kocsi, mint a McLaren vagy Ferrari, de a szar Michelin gumijaikkal rendszeresen lemaradnak.
Motor: Emlékszik valaki az idei Malayziai nagydijra? A Verstappen gagyi tuning Peugeot motorral hajtott kocsiját sem Hakkinen, sem R. Shumi, sem Frentzen nem tudta kigyorsitani. Miért? Ki tudja, de az tuti, hogy mindegyik motorja erösebb volt az Arrows-énál.
Kocsi: Ez magába foglalja a futomüvet, aerodinamikát, fékrendszert, elektronikát stb. Minden kétséget kizároan jelenleg a McLarennek, Ferrarinak és a Williamsnek van a legjobb kocsija. És ez arányos is a ráforditott költséggel. Ha emlékeztek a Honda is legszebb napjait a Williamsben és a McLarenben érte el. Volt Lotusban is Honda motor, de egy-egy jobb eredményen kivül nem vitte sokra.
A Jordan és a BAR azért még messze van az elöbb emlitett autoktol.
Versenyzö: A tehetségen és a vezetési tudáson kivül szintén fontos, hogy kiben mennyi tüz van, és milyen a kondija. Panisban van még valami tüz, de Villeneuveben már csak pislákol. A kondijuk meg kevés ahhoz, hogy végig egyenletes teljesitményt produkáljanak.
Azért Senna még ezt a BAR-t is legalább egyszer a dobogo tetejére vitte volna.
Én nagyon sajnálom a Hondát, hogy ilyen csapatokkal szenved mint a BAR és a Jordan, mert pl. egy Williems-el már most is tuti jók lennének.
A Honda motor bivaly erős és a pilóták jók, de szar a kocsi és a csapat, ezért sajnos 1-2 éve még el fog telni mire a Hondák dominálni fognak !
barátom....., Neked halvány lila fingod nincs az F1-ről, kár volt szerintem ilyen címmel topicot indítani.....
Anno 1999-ben...mikor debütált a BAR team, a régi Tyrell csapat örökségén..... nagy reményeket fűztek szereplésükhöz.... a jelentős anyagi háttér és komoly műszaki szakemberek felvonultatásával...a debut nem sikerült sőt, szégyen gyalázat lett a tárgyi évi szereplésből (0 pont)..... hozzáteszem ebben az évben a csapat Supertec motorokkal vágott neki a küzdelemnek......
Aztán eljő 2000, mikoris sikerül visszacsábítani az F1-ben 6*-os motorgyártó világbajnok HONDA-t...
Ez... mindössze annyit jelentett a BAR csapatnak, hogy konstruktőri 4. VB helyet szerezték meg ...
Szóval a Honda motor ennyit tett a csapattal az első évben....visszatérésekor..... ha neked ez szar ........ magányügyed....
Idén úgy néz ki a helyzet, hogy a 2 nagy csapat mögött a BMW-kezd leginkább felzárkózni.... de ők is megbízhatósági gondokkal küzdenek még..... ami az idény 2/3 része felé fog megoldódni....mely a HONDA-motorokkal felvértezett csapatoknál is ilymódon várható....
....tehát szvsz .... a két nagy mögött, csatározás lesz várható a VB 3. helyért.... a W.BMW és szerintem inkább a J. Honda között....
mert ugye idéntől ők is HONDA-t használnak......és valamivel jobb az autójuk, mint a BAR....
(az esetleges félre tájékozottságod egyik oka lehet, hogy pl. mo.-on a sajtótól, Palikéktól...stb..ezt az elavult nématóbuzi sajtó szöveget hallod, ami elég gagyi.....)
szóval egyáltalán nem szar a Honda F-1... felmenő ágban van......
.....a ferrari volt szar vagy 15 éven keresztül...
(Prost - traktor :-)
...szerintem meg lehet nyugodni, hogy a HONDA nem csak 6*-os vb lesz... nézz szét a többi motorsportban ahol a Honda adja a nevét .....
....szerintem önmagáért beszél....
A szerelok/technikusok benak. Pl. a spanyol GP edzesen elfelejtettek csatlakoztatni Villeneuve autojanak hatso fekeit. Ez mar tobb mint gázos. Ritkan sikerul jol setupolni a kocsit, eddig talan Braziliaban lettek volna versenykepesek, de ott is sikerult elbenazni vmit.
Villeneuve idegeit meg szep lassan elpusztitja a sok szarakodas. Meg Marques-tôl is ciki, ha 3* pordul meg egy idomeron, nem hogy Villitol! Minden aron bizonyitani akar. Nagy Villi drukker vagyok, eppen ezert eleg szar latni, hogy Panis szinte mindig elotte vegez az idomeron.
Jelentosen rontja az eselyeket Craig Pollock szemelye is, nem tudja osszetartani a csapatot, mindenki megy a feje (esetleg penze) utan.
Villeneuve-nek maradnia kellett volna a Williams-nél!
Ma megcsak szenvednek... van vilagbajnok pilotajuk, tehat a tehetseg nem lehet akadaly... gondolom a penz sem nagyon... akkor miert van ez a nagy sikertelenseg ? Lassankent tiszta Jaguar az egesz csapat :-(