Szerintem azért jobb egyik tipus a másiknál,mert tobb pénz,időt,energiát és jobb szakembereket forditottak a tervezésre.Jobbak az anyagok amiből készul.Bővebb az alapfelszereltsége.Megbizhatobb.Kevesebbet fogyaszt.stb.
Aztán jonnek az "elhanyagolhatobb" előnyok:) Divatosabb karosszéria,jobb a reklámja,a szomszédnak is ilyen van:):):):) stb.stb.
Jo, mutasson nekem valaki tokeletes autot (ugysincs)
De 1 pillanatra vissza az eredetihez: reped a muszerfal, rohad a kasztni, ez mind olyan dolgok, melyek fontodsak, de én most leginkább a funkcionális dolgok minőségére elromlására gondolok. Motor, fékek, váltó, kuplung, futómű, stb. stb, amelyek 1szerűen megakadályozzák az autó haladását.
Példa: 405 diesel sokkal jobb, mint sierra diesel. (miért?)
vagy: akármilyen európai sokkal jobb, mint délkoreai hasonló (miért?
meg ilyesmi...
Kiegészítés: mutasson nekem valaki egy hibátlan autót.
Egyszer arról beszélgettünk, hogy mit vennék X, 2X, 3x stb. millióért. A 95 Saab kombinál nem megjegyezte valaki, hogy hát igen, igen, nem rossz, de a szellőzőrács felső vonalvezetése nem szép, mert a felső íve nem követi az ajtó meg a műszerfal vonalát.
Szóval: mutassatok egy hibátlan autót. (Fanok kíméljenek.)
En pontosan igy vagyok a Golffal. Lehet, hogy nem tökeletes a minösege (söt biztos), de az autot ugy szeretem, ahogy van. Inkabb szenvedek egy Golffal, minthogy beüljek egy Focusba. Minden elismeresem a Focuse, megnyerte a nemet összehasonlito teszteket is a Golffal szemben, de akkor sem!
Az olasz autosok is ugy vannak, hogy elviselik, vagy mar eszre sem veszik a hibakat. Aki meg megis eszreveszi, az nem is igazi fanatic ?! Mert en azt olvasom sok topicban, hogy aki panaszkodik, azt leszoljak...
Roviden a konkret kerdesre konkret valasz:
"Egy példa: anno elhangzott, hogy a Sierrával az a fő baj, hogy fordból van. Mit jelent ez? A világ egyik legrégibb autógyárában nem tudnak rendes autót csinálni? Mi a KONKRÉTAN MEGFOGALMAZHATÓ ok? A motor anyagainak minősége? Vagy mi?"
A Vilag Legregebbi Autogyaranak '80-as evekbeli sorozataban nem tudtak olyan muszerfalat eloallitani ami 8-10 eves korara ne repedezett volna szerteszejjel (ismeretsegi koromben tobb is volt/van)...:( Nezd meg az ekkori fordok (sierra, escort) muszerfalait...:((( Pedig az csak egy tetves muanyagdarab. Eleg konkret?
Ez azért van, mert ha szeretsz egy típust, akkor elnézed a hibáit, ha meg nem, akkor lehet bármilyen jó, fikázod.
Miért drukkol az egyik ember a Fradinak, a másik meg az Újpestnek?
Olvass csak bele a PuntoII topicba! Lesz ott szó nyikorgó-beszoruló pedálsorról, kopogó fékekről, zörgő kuplungról, nyüszitő kormányszervóról... :o(
Nem én találtam ki, a tulajok irták!
Nem tudom, mikor és melyik olasz autó volt az utolsó amiben ültél. A mai olaszokra már rég nem igazak az általad említettek. De nálunk így terjednek az előitéletek!!
Hát, ha egy kicsit olvasgatsz a topicocban, akkor találhatsz a műszaki minőségre utaló hozzászólásokat. A fő különbség sokak szemében(elsősorban az olasz márkáknál) az, hogy azok a kocsik milyen szépek meg dizájnosak stb. Pedig ha meggondolod hiába szép ha tolni kell... És pont náluk elég trehány az autó összeszerelésének, az alkalmazott anyagoknak a minősége...
A másik, hogy dizelmotor =/= másik dizelmotor. Az egy dolog hogy gázolaj kell bele, de az adagoló felépitése, a porlasztócsúcsok minősége nagyban befolyásolja az élettartamot pl.
A kérdéd persze nem arra vonatkozik, hogy az S osztály miért jobb mint a kispolszki.
Hanem az azonos idők nagyjából azonos technikájú autóinak különbségére kérdez rá a topic. Pl. van itt jópár opel, korea, vagy ford utáló hozzászólás vagy téma, miközben ugyanezen márkák hívei is futnak nem egy topic cím alatt.
Egy példa: anno elhangzott, hogy a Sierrával az a fő baj, hogy fordból van. Mit jelent ez? A világ egyik legrégibb autógyárában nem tudnak rendes autót csinálni? Mi a KONKRÉTAN MEGFOGALMAZHATÓ ok? A motor anyagainak minősége? Vagy mi? Hiszen 1 dieselmotor pl. ugyanúgy diesel motor a fordnál, mint a peugeotnál vagy renaultnál. Hasonló elvek alapján hasonló módon készül gondolom, stb. stb. Ugyanez a helyzet a karbis, majd befecsis motorok esetében és itt most nem a lóerők érdekelnek, hanem a minőség.
Pl egy új Mondeoba szerintem innen bárki szívesen beülne. Vagy az is szar, mert fordból van? Ez megfoghatatlan.
És még 1. Miért van az, hogy a sokat fikázott márkák (ford, Fiat) rendre ott van az év autója fináléjában, míg a VW csak nagyon ritkán. Ennyivel jobban lobbiznak? Csak ez az oka?
Félreértés ne essék, nem vagyok se ford, se daewoo vagy egyéb buzi. Csak érdekel, hogy hogy van ez...