Megmértem. A katalógusadatoktól némileg eltérő adatokat kaptam:
A gyorsulás 0-100km/h: 11,4 ms.
A végsebesség 179km/h. (20,1 másodperc alatt 1 km)
Igazából 140 felett már sajnáltam szegény traktort. :) De ment és látszólag nem is okádta a füstöt...
Azt hiszem igaza volt annak, aki azt mondta ebbe a kocsiba ez a motor több mint elég. Azt hiszem ezzel az a HMCS (Helyi Menő Csávó), egy Mazda 323F kormánya mögött és a plázacicája mellett akart ma letolni az útról (mert 90-nel mertem menni), is kénytelen elismerni. Egy darabig küzdött, becsületére legyen mondva. Aztán beértünk lakott területre, ahol utolért és a piros lámpánál észrevehette az apróbetűs piros feliratot a D betű mögött... Ezután lényegesen kultúráltabb viselkedést mutatott a plázacica legnagyobb sajnálatára. :))
Vegyes használat mellett egyébként 306 km-re 17,2 liter gázolajat sikerült belecsorgatni, ami azt jelenti, hogy igen barátságos 5,6-os átlagot produkál, ami figyelembe véve, hogy a turbó bizony sokat dolgozott a teszt alatt, nem mondható rossznak. Viszont mivel az eleje elég erősen le van ültetve és 175/65/R14-es Vredestein T-Trac gumik vannak rajta, a rossz utakat kevésbé tolerálja mint a munkatársam széria 205GRD-je, aminek lényegesen jobb a rugózási komfortja a magasabb gumik és hosszabb rugóutak miatt.
Viszont, cserébe elképesztően reagál a legkisebb kormánymozdulatokra és rendesen fogja az utat. :) Valamit valamiért.
Apropó, nincs PUG-205 topic?
Mert ez itt lassan offtopik élménybeszámoló.
Ezúton köszönöm meg mindenkinek a segítségét, azt hiszem jó döntés volt! A napfénytető meg a legkirályabb ezzel a terelővel, amit eddig láttam... 130-nál abszolút csendes. Na, ez biztosan nincs az audiban.
De ha azt elnyelte volna az ido vasfoga :-) akkor írd meg a motorkódodat (ide vagy magánba), megnézem, hátha valamelyik könyvemben benne van. (Ha a motorkódot nem tudod, akkor az alvázszám 6.-7.-8. karaktereit.)
Nos megvan a szerkezet!!! Néhány kisebb látható és talán néhány nem látható, de majd kiderülő hibájával együtt is hatalmas SZERELEM lett belőle!!
A cikk maximálisan igazat állít! A benzines kocsikhoz szokott munkatársam, nem akart hinni a szemének és fülének... Ha nem látja a fordulatszámmérőt szerintem tényleg nem hiszi el, hogy diesel autóban ül. :)) Az ülések rettenetesen kényelmesek, aminek felettébb örülök, a tetőablak igen király, az egész úgy ahogy van sokkal, de sokkal kényelmesebb és kultúráltabb, mint a hasonló kategóriás Golf-ok!
A motor teljesítménye több, mint elég. A dinamikája megdöbbentő, főleg az első időkben, míg az ember meg nem szokja... csakl vigyorog, mint pék kutyája a meleg zsemlére. :))
Míg meg nem szokja, hogy 80-nál elég gyengéden visszarakni 4-esbe, nyomni egy kis gázt és máris el lehet feledni, hogy előztél. :)
Ugyanez majdnem ugyanilyen könnyedén megy 5-ben is, de ott igazából 95-100 az a sebesség, ahonnét igazán brutálisan el kezd húzni. Emellett nagyon alkalmas az öreguras nyugodt vezetésre is, aminek megint csak külön örülök. Ötösben 1500-as fordulat mellett tökéletesen lehet vele városi körülmények között haladni, bár igazán jól negyedikben érzi magát. Persze, ha a helyzet úgy hozza, négyesből már 50-től mint egy komolyabb benzines úgy húz, egész addig, míg a diszkrét fütyülést meg nem hallja az ember olyan 1800-2200 körüli fordulatnál, s ekkor már elégedett vigyor ülhet az arcán, mert tudja, hogy pillanatokon belül megindul a járgány... de, hogy!!! És a komolyabb benzinesek is csak néznek, hogy te jó ég, de megindult ez a kis valami. :)) Kollégám arca egyfajta tanulmány volt. Mindezt a kis Peugeot olymódon teszi, hogy semmi dieselre jellemző zajt nem produkál.
A fogyasztására nagyon kíváncsi leszek... 5.-ben, 130 körül pörög 3000-et, a vége valahol 165-175 között lehet, az igazi utazótempója valahol 110 környékén. Ekkor 2500-at mutat a fordulatszám mérő és ha az ablakok és a tető is zárva van, nem hiszem, hogy van ember, aki fülre megmondja, hogy dieselben ül.
Ha gyorsulni kell, 2.-ban 80-ig, 3.-ban 110-ig, 4.-ben 140-ig lehet igazán dinamikusan pörgetni, tehát majdnem korrekt a teszt állítása, bár tény, hogy 4000 felett érezhetően elkezd lekorlátozni, bár pörögne még, érdemesebb felkapcsolni.
100-ra stopper szerint 11 másodperc alatt gyorsul, de az ember nem szívesen tesz ilyet egy dízellel. Viszont megnyugtató a tudat, hogy ha kell és akarsz, tudsz haladni. :)
Mindenkinek köszönet a tanácsokért, még a márkatársak nyílvánvalóan nagy örömére (attól tartok) jónéhány kérdéssel fogok előállni, hiszen a 2 órás próbaút során máris felmerült néhány kérdés, képzelem, mi lesz a következő napokban.
Az első és jelenleg legnagyobb problémám: komolyan gondolták a franciák, hogy a rádiót a padló közelébe, a váltó elé lehet csak beszerelni? :(( Majd hajolgathatok állandóan, ha állítani akarok bármit?? Ritka hülye megoldás, amelett, hogy szerintem rettentő balesetveszélyes... :( Nincs erre valami épkézláb ötlete bárkinek? Nem lehetne a fűtéskonzolt átcsoportosítani oda és a helyére pakolni a rádiót? Vagy szokjam meg, hogy a bokám mellett kell hangerőt állítani? :))
Vagy esetleg a hamutartó és a digitális óra helyére valahogy beszerelni? Senkinek nem volt eddig ilyen problémája??
Sajnos nem tudok szkennelni, ezért írok.
Nem hosszú. Én csak megerősítelek abban, hogy jól döntöttél. :-) Ahogy olvasom már eldöntött kérdés, hogy megveszed.
Az újság kb 10 éves, az Autó Piacnak valami külömszáma volt.
Teljesítmény, menettulajdonságok
Majdnem olyan, mint egy sportos GTI, csak éppen dízel. Menetteljesítményekben, gyorsulásban, végsebességben, kiemelkedően jó, rugalmasságban pedig zsebre vágja a konkurenciát. A kormány pontos, közvetlen az iránytartás megfelelő. A sebességváltó csendes és gyorsan kapcsolható, országúton élénk, vidám vezetésre ösztönöz. A turbódízel Peugeot fékjei sajnos nem olyan nagyszerűek, mint a teljesítmény.
Kényelem, felszereltség
Amint bemelgszik a motor, alig tudjuk elhinni, hogy gázolajjal hajtott autóban űlünk, annyira csöndes a 205TD. A komfort a jellegzetes ülésekben folytatódhat, a GTI-ből kölcsönzött forma szinte tökéletes, tetszetős a kivitelük jó a nedvszívásuk(?), megfelelően támasztanak. Egyetlen gond, hogy ezt a luxust meg kell fizetni, ez atipus elég drága: néhány extrával, mint szervókormány, elektromos ablakemelők, az ár akár a 100 ezer frankos határt is elérheti. (
Fogyasztás
A kis turbódízel simán lépést tud tartani a benzinesekkel, megy mint a golyó, de ennek megkéri az árát. Végsebességnél (majdnem 170km/h) 12,7 litert fogyaszt, országuti átlaga 7,32 volt
Lökettérfogat 1769ccm
teljesítmény 78Le /4300
nyomaték 160Nm/ 2100
Alaktényező 0,34
saját tömeg 921kg
összsúly 1350kg
csomagtér 290l
tank 50L
Hatótáv: 669,8Km
155/70R13S
Igen, mindenkepp vezermuszij, es olajcsere. Ez mindenkeppen megeri, kulonben konnyen baj lehet.
En 10W-40 es valvoline olajat hasznalok, ez jo turboshoz is.
Majd beszámolok a tapasztalatokról. Remélem, csupa pozitívum lesz. :))
Apropó, ilyen használt kocsi vásárlásakor van
valami, amit illő kapásból megcsináltatni rajta?
Pl. olajcsere, légszűrő, vezérműlánc meg ilyenek?
Vagy ez nem LADA? :)
És milyen olajat érdemes beletenni, annak figyelembe vétele mellett, hogy turbós?
"Ja és a két Pioneer hangszórót is bennehagyja a gazda. Biztos épp ezekért fogják először felnyomni... :)"
Hát igen. Annak idején az én 205-ömből is két pinyót távolítottak el az engedélyem nélkül bizonyos ragadóskezű egyedek... hogy törne le a kezük. Hátha neked nagyobb szerencséd lesz, már ha tényleg megveszed.
Az autó ránézésre, (már így képről) frissen van fényezve. Érdemes lenne egy festékréteg vizsgálóval körbeszaladozni, hogy mennyire állítotték szakszerűen helyre a sérüléseit. (ha már a díszcsíkot lespórólták)
Az AUDI még a kocka kasznis volt. Ha már a kerek lett volna, annyiért, gondolkodás nélkül megveszem. :)
A munkatársamnak VW 1.6 GTD van, éppen ez az ami visszatartott ezektől. :( Nem rossz, de kb. kétszer annyit költ rá, mint a másik a Peugeot 205-re... Ráadásul a Golf gyári tetőablaka rendszeresen beázik, a műszerfal zörög, az ülések kényelmetlenebbek. A Peugeot gyári üvegtetője SOHA nem ázott még be és szerintem kényelmesebb is.
Persze igazából nincsenek komoly tapasztalataim, azért is kérdezlek benneteket. Mellesleg köszönet a sok válaszért. :)
Nem, itt most a citroennel 1,7-nek es 1,8-nak is nevezett motorrol van szo, nem az 1,9-rol. Az 1,7 a td-k keszultek 70akarhany, es 90 loerovel. Az elobbi meg eppen eleg a mai vilagban, az utobbi meg meglepo tud lenni...
Volt a 205-nek TD verziója gyárilag is, 1991-tôl. egyébként 78 Le-s A 80-as Audi még a kocka változat volt, vagy már gömbölyű? Ha gömbölyű volt, akkor a két kocsit nem nagyon lehet összehasonlítani, nem egy kategória. Szerintem a VW 1.6 dieselje nem olyan roszz. Lehet hogy a Peugeot dieselje csendesebb, de az Audiban jobb a zajszigetelés. 205 dieslet nem vezettem csak 305 1.9 D-t, de ugyanaz a motor. Szerintem sokkal zajosabb mint egy Golf I 1.6 GTD, lomhább is nem is fogyaszt kevesebbett (legalább is a 305-ben). 86-os a kocka 80-nak az legutolsó évjárata volt. Azok akkor már eléggé kiforottak voltak. Ha sokat járnék vidékre, akkor 80-ast (ha kocka) vettem volna, de én városban járok ezért talán én is Peugeot venném meg. A fényképek alapján nagyon jól néz ki.
Van egy kb. 10 éves Autóteszt újságom. Abban van egy összehasonlító teszt ahol 10 kicsi dízelt hasonlítanak össze, és szerepel benne a 205TD és a 205D. Dicsérik nagyon a TD-t. Van egy csomó teszt adat. (rugalmasság, gyorsulás, fogyi, stb.)
Ha érdekel beírom.