"Ahogy CaddyLacee pendítette meg a témát az Agresszív BMWsek topikban, az ő kocsija itthon nagyon ritka és különleges, de valószínűleg a tengerentúlon már annál gyakoribb."
Az övé ritka? Az a tucatautó? :))
Enyém a ritka! :)
No ez az... :)
Ahogy CaddyLacee pendítette meg a témát az Agresszív BMWsek topikban, az ő kocsija itthon nagyon ritka és különleges, de valószínűleg a tengerentúlon már annál gyakoribb.
De le is lett ott is írva, hogy a Merci meg azért menő, mert drága, és mert nem ottani, hanem valami más.
Sznob egy társaság, mi? :))
"szépek a nagy benzntemetők, de igencsak szarban lenne a világ ha pld egy milliárd kínai kezdene el ilyeneket használni"
Nem pont erröl van szó.
Ma már egy nagy autó nem feltétlen benzintemetö.
A kínaiak meg különben is kicsik, minek nekik akkora autó, amiböl nem látnak ki? :))
Egyébként, ha már felmerültek a trendek:
Van 1 rajzom, ami egy eléggé leültetett, sportos, több színnel megvilágított autót ábrázol.
Egyesek szerint VW Golf IV., mások szerint Corsa.
Valójában mindkettő.
A rajzzal arra kívántam rámutatni, hogy ha valaminek díjakat nyert formája van, azt nem fogják lenyúlatlanul hagyni.
Ezt akár nevezhetjük is trendnek.
Nemrég tanultuk logisztikából, hogy pl. Győrben mennyi idő van átállítani egy gyártósort, mondjuk egy megmunkálóközpontot pl. 1.8-asról 2.0-sra (nem biztos, hogy ezeket mondták, de lusta vagyok utánanézni :) )
Iszonyat kevés.
Az ellenőr elmegy brunyálni, mire visszaér, már rég tök más készül ott :))
Ez így nem igaz, hogy a szélcsatorna maghatároz mindent. Lásd pl. első SAAB, a 92, szintén szélcsatornás, aztán mégis hogy elüt a jelenlegiektől.
Nagyon fontos szempont az olcsó gyárthatóság, tehát nem baj az, ha az alkatrészek átjárhatóak egymás között, vagy gyorsan átbörzenthetőek a gépsorok (ez nem igaz a lemezprésekere, de mondjuk a marókra már inkább)
nekem még nincs családom, ezért megtehetem, hogy a praktikumot nem fugyelve csak a dizájn alapján vegyek autót. nagyon fontos egy autó dizájn-ja, engem nagyon zavar pld az audi azon törekvése, hogy elölről ne lehessen megkülönböztetni az autóit. ugyanakkor a bmw konzervatizmusa viszont szimpatikus, úgyhogy nincs észérv, csak izlésbeli különbségek.
a globalizációra fogni az autók egyszerüsödését hülyeség. a szélcstaornát nem lehet átverni, ezért erősen meg van kötve a tervezők keze, az pedig, hgogy a takarékosságra törekszenek dícséretes, hiszen az olaj fogyóba, a levegő egyre szennyezettebb stb. szépek a nagy benzntemetők, de igencsak szarban lenne a világ ha pld egy milliárd kínai kezdene el ilyeneket használni.
nekem különben a maiak közül tetszenek a retrósabb autók (rover 75, alfák, jaguár) amik megőriztek valamit a régi énjükből de átültetve ezt a 21.sz-ba. ugyanakkor könnyű melléfogni ezzell a retro iránnyal (lsd beetle, pt cruiser)
"Miért pont ilyenek a kocsik, és milyenek lehetnének?"
Azért mert megváltozott az értékrend. Mindenki spórol, azt keresik az emberek, ami kicsi, ami takarékos, ami kompakt.
Egy olyan autóra, ami más, aminek van stilusa, általában nem húzhatóak rá ezek a kivánalmak. És nehezen fér egy mai parkolóhelyen.
Igazából csak a rátegautók lógnak ki a sorból.
Hogy milyenek lehetnének? Mint a hatvanas évek Amerikájában. Persze a mai korhoz igazitva. Kiváncsi lennék, milyen autók készülnének, ha nem tett volna be az amerikai autógyártásnak az olajválság...
(Természetesen nem csak amerikiai autók lóghatnak ki a sorból, de részrehajló vagyok. :)
No igen.
Ma a formák ellensége a globalizáció SzVSz. (bár nemcsak a különcformáknak, hanem a különc, kisszériás autóknak is).
Annyit azért hozzá kell tenni, hogy a 90-es évek elejének semmilyenségének bukását az autógyárók elég jól vették, ennek köszönhetően jelent meg a 'nagyorr'-trend, azaz a nagyméretű, hangsúlyos hűtőrács (amit pl. a Volvo már régen alkalmazott :) ). Ld. pl. a Felicia formai metamorfózisa.
Aztán arra is rájöttek, hogy ez is kevés így, mert az autóik egyre jobban uniformizálódnak, ezzek a legolcsóbb, és legjobban kifizetődő ellenszere a márkaidentitásnak a nagyméretű logókkal, meg mindenféle egyéni vagy annak látszó formájú autók gyártása.
Persze kivétel itt is van.
Egyébként nekem a 3/5 ajtós autók jobban bejönnek. Bár a 900-as SAABnak a 2/4 ajtósa, esetleg a kabróját is bevállalom...
Melyik autó szép és melyik nem? Van-e értelme a 'szép' fogalmának? Mennyiben meghatározó egy autó külsejénél az esztétika?
Mennyire fontos az autó formája? Vásárláskor mennyire mérlegeled a többi tuljadonságot a megjelenéshez?
Melyik autót tartod a legszebbnek? És melyiknek a belsejét? És miért pont azt, és nem mást? És ha lehetne, miben tökéletesítenéd?
Milyen szempontok alapján mondod rá egy autóra, hogy 'szép'? És egy műszerfalra? És az egész belső térre?
Miért pont ilyenek a kocsik, és milyenek lehetnének? Min lehetne, vagy lenne érdemes változtatni? A jövőben mennyire befolyásolják a trendek a járművek formáját? Készülhet-e mértékadó és évtizedekkel később is etalonnak tartott autós formaterv egy divathullám hatása alatt?
Milyen szempontok alapján rendeznél el egy műszeregységet, az autó kezelőszerveit?
Hogy fog kinézni a jövő autója? Milyen lenne kívülről és belülről, ha Te terveznéd?