Nos eltelt egy kis idő jan elseje óta,és hiába károgtak annyian, hogy semmi változás nem lesz, nem lett igazuk.Jónéhány kategóriában megéri behozni autót,bár el kell ismerni, hogy inkább az idő eltelése miatt nőtt valószínüleg az import,egyre több kinti olcsó autó felel a KFF előírásainak.10 év körüli Opel Vectra és Peugeot 405-ösök 600-700EFt-os induló ára, és még sorolhatnám a típusokat,mind az importnak köszönhető.Reméljük a tendencia folytatódik. Üdv.Clark..
Mostanság mi is gondolkodunk egy járgány behpzatalán - magánszemélyként. Meg tudná valaki mondani, hogy most a vám törlése után hogy állnak az egyéb költségek? Sweep hozzászólása tavaly áprilisi. Azóta milyen irányban változott a fogyasztáfi adó, stb.?
tud valaki olyan ceget ajanlani, ami behozatallal foglalkozik? en is teljesen megijedtem, de sajnos nincs olyan elado auto az orszagban, amilyet szeretnek, igy nincs valasztasom
Szia!
Én is ebben a cipőben járok,pont most számoltam ki,hogy két és félszerese a bekerülési árnak a végösszeg.73 vagy 78% vám+32% fogyasztási adó,ezeket hozzáadják az autó Schwake szerinti árához,és ennek a 25%-a az ÁFA.Ebből levonható a Mehrwersteuer Sajnos nem tudom mennyi,senki nem akar vagy nem tud válaszolni az"Autót Svájcból?"topicomba feltett kérdésemre.De hozzá kell adni az út,és az ottani zollrendszám,és biztosítás költségeit is.Sajnos ezeket is hiába kérdeztem a többiektől.Úgy tudom,de ez nem biztos,hogy ezenfelül még fizetni kell a környezetvédelmi vizsgálatért,az eredetvizsgálatért,plusz a vizsgadíj.
Borzasztó!Nem?
Végigolvastam a topicot, plusz beszéltem egy két "hozzáértő" ismerőssel, de meg vagyok zavarodva. Nem tudom még mindig, hogy érdemes e, pedig az ismerős lehet hogy tuti. Szerintetek mi az az érték ahol már megéri behozni egy autót, mondjuk Svájcból ?
Nekem lenne egy konkrét kérdésem. szeretnék behozni egy 5-6 éves japán 3000cm3-es benzines kocsit. Ha tegyük fel 1000 egységbe kerül kint, akkor mennyiből jön ki, mire itthon van magyar rendszámmal? ilyenolyan adó, vám címén mi jön még rá a kinti vételárra?
gondolom sajnos vszínű nem ez lesz a legkedvezőbb vámkategória:)
Azt azért tudni kell, hogy a gyárban az enyhén sérült karosszériát minden további nélkül átfényezik. Ettől az autó nem biztos, hogy korábbi életében kifli alakúra volt törve.
Ugyanezt teszi az összes autószállitó cég (pl. Lagermax), amikor az autók szállitás közben megsérülnek. Gyakran az importőr sem tud a javitásról mert minden gyárnak van egy összeghatára ami felett fel kell jegyezni a sérülést. Ha például az adott Mercinél a B oszlop sérülésének javitása kevesebbe került mint X márka, akkor nem fog róla senki tudni csak a gondos vásárló aki körbeméregeti az autóján a festék vastagságot.
Boroka12:
Kishazankban sincs ez maskent, es mashol sem. Ezert irtam, hogy jo osszekottetesekkel. Volt mar ra pelda (csak eldobtak a szamlat es lebuktak a hamissal). Nekem mindenesetre uj auto nem kellene, tul nagy az ertekvesztese az elso 1-2 evben.
Hallottam, ill. olvastam jópárévvel ezelőtt, hogy van valami veryspéci festék a mercihez, úgy 26k$ felárért. Valami gyémántporos történet. Na ez az E50 nem az volt.
A merci meg erről az ecsetes festéséről (is) hires, a jobbakat viszont Neolux dobozos sprállyal! :))
Milyen autóra gondoltál amikor elhatároztad, hogy kellene? Mert:
Ha pl. amcsiból akarsz venni valami jobb kocsit, akkor megéri...
De cirka 1500-2000$ csak a "járulékos" költség M.o.-ig!
Ha uj, akkor semmi gond, "akár katalógusból is választatsz"...
Ha használt, akkor meg megéri kimenni akár pár napra, hogy kiválaszd, és AZT hozzák be.
Van aki csak fénykép után választ, de ahhoz komoly bizalom kell.
Eu-ból viszonyokat nem ismerem.
Itthoni használt "jobb" kocsiknál vigyázni kell, de nagyon, megesett, hogy a gyári 150-250 mikronos festékvastagsághoz képest a "hibátlan" E50 AMG-n 1000 volt a B oszlopon!
"Boroka12:
Vammentesen? Akkor jo osszekottetesekkel rendeles a gyarbol?"
Itt (US) mindig olcsóbb a dealertől venni, mint közvetlenül a gyárból. Mivel a gyárak nem akarják saját viszonteladói hálózatukat teljesen tönkretenni, mindenhol így van.
Koszonom hogy elmagyaraztatok, le is tettem arrol hogy ebbe belevagjak. Kozben en is sokmindenkitol erdeklodtem, azt mondtak ok is hogy rengeteg ido es penz befektetese utan jutok csak autohoz ami jo (felteve hogy nem vernek at az autoval!) es legvegul ugyanannyiba jon ki a kintrol behozott auto, mint ha itthon vennem... :(
Boroka12:
Vammentesen? Akkor jo osszekottetesekkel rendeles a gyarbol?
Ne csodalkozz ezen, EU-ba tartunk, ami erdekszovetseg tobbek kozott az USA ellen is. Ez van. Oda majd kevesebb BMW meg Mercedes megy.
Spy:
Adtak szorakozni valot a melohelyen, par hetig nem ertem ra itt lebzselni. Most se nagyon - sajnos.
Sejtem hogy kepben vagy,amiket eddig irtal, csak a topictema miatt irtam le reszletesen hatha valaki nem tudna. Abban igazad van hogy ez elsosorban cegeknek biznisz a haverom nagyon jol megel belole, csak most szivja a fogat mert bent pihen tobb millio forintja plusszban mert nehany szamlat visszatartottak ellenorzesre. Pedig nem fog lebukni, mert teljesen legalisak a szamlai(6 eves bejaratott ceg) csak hat ez senkit nem erdekel a VP-nel. A nagy autok behozatala joval nagyobb haszonnal kecsegtet(ezek mind serult autok) viszont nagyobb az eselye annak hogy elter a szamlaertek 20 %-kal. Igy a haver is most ijkabb kis ertekueket hoz be,tudod kis kockazat kis haszon, de haszon.A bankkartya amirol irsz az a bankgarancia csak az arohej hogy nagyobb volt a cegek osszegben feltuntetett kezessege, mint amekkora fedezet volt ra. Es ami vicces hogy ez igy mukodott sokaig.
Off
Mi van Veled? Mi van a gepeddel? Mostanaban ritkan irsz az E30-ba es a PSA-ba. El vagy havazva?Koszi az olajadatot, en is ekoruli ertekre tippeltem
Udv
Spy
Spy:
Ismeros a tortura, nem kell bemutatni. Szoval most mar mindegyikre ki kell csengetni a biztositekot a hataron? Ez am a nem piskota. Meg akkor (talan '97-ben) hallottam, hogy cegen keresztul behozva azert lett volna egyszerubb, mert valamilyen bankkartyara hivatkoztak, es semmit nem fizettek a hataron. Epp akkor hoztak egy ponyvas teherauto hatuljan 70 000 DM-es szamlaval egy szolid E-Classe Mercit. A vamos mindjart dorzsolte a tenyeret, aztan lehervadt a vigyor a keperol.
Szerintem manapsag kispalyas maganember nem importal autot, csak ceg, vagy penzesebbek cegen keresztul, es akkor sem kis autokat, mert nagyon sok a jarulekos koltseg.
off:
Orulok, hogy jol megy a gep. Olyan 4 liter korulre emlekszem a szervizkonyvbol. A motorhang 120 felett kezd erosnek tunni, addig inkabb ferfias, ez tenyleg igy termeszetes ennel a gepnel
Teljes mertekben igazad van a hozzaszolasodat tekintve. Egy hozzafuznivalom van meg. A cegek akik a biztositekot nyujtottak 10-20000-ert ne mukodhetnek ebben a konstrukcioban manapsag. Az ok (jogosan) az hogy par millio forint banki garancia felmutatasaval tobb 100 millios osszegekre nyujtottak biztositekot. Ez egy kicsit furcsan hangzik de igy volt. Most ezt a biztositekot neked kell kifizetni. Nincs kezessegvallalas. Ja es torottnel altalaban jobb ha Trailerrel viszed, mint az E rendszam. Azt viszont hogy minden ismerettseg nelkul elso probalkozas gyanant belevagj, jobb elfejteni. Halaltura, marmint az idegeidnek, a rengeteg elpocsekolt idorol nem is beszelve.Ja es aztan meg johet a javitas+mozaikban a vizsga+rendszam+eredetvizsga+zoldkartya......En vegigcsinaltam. Hat senkinek nem ajanlom, pedig a kocsit egy haverom cege(ezzel foglalkozik) hozta be.Az egyetlen elonye, hogy egy jo, nem lelakott, szervizelt kocsihoz jutsz es kicsi az eselye hogy a kocsi allapotat tekintve atvertek.
Off
Hali Hosszu
A gep jol megy. Beleraktam mar vagy 6 ezer km dec ota.Eddig minden oke. Most fogok hetvegen olajat cserelni.(Total Quarc 9000) Nem tudod hany liter megy bele? Fogyasztasa jo, igy telen varosban nem ment 8.5 fole.Kenyelmes, csendes, bar a motor hangja picit nyers, de azt olvastam hogy ez normalis ennel a motornal.
Udv
Spy
U.i: PSA topicban meg beszelunk
On
Egy megjegyzes: visszakapod a vamkulonbozetet, de a kulonbozetre kifizetett AFA-t nem.
A hatarozaton par*10 nap fellebbezesi ido szerepel, ezzel szemben a fellebbezesen ismertetik a tenyallast, miszerint ha papirokkal igazolhato vamcsokkento tenyallas forog fenn, azt 1 evig be lehet nyujtani. Szerintem ez egyaltalan nem ellentmondasos, sot, nem is megteveszto... Aztan az AFA szivatas. Meg a roncsderbi (regen roncsvizsganak hivtak, most Csepelen fel szemmel megszakertik, szerintuk ez auto-e, vagy csak alketresz), stb-stb.
Amikor joghezag miatt rovid ideig johettek a kocsik 6 eves korig, mar akkor is volt egy szivatas, ami most is tuti el. A hataron le kell szerzodni egy speditor ceggel. Ez 10-20 000 Ft szokott lenni, bele kell kalkulalni, ok alljak a vambiztositekot ezert a penzert. Kiveve a 4 evesnel oregebb gepekre. Vamos saccra felmeri a kocsit (sarvedo 100%, ajtok 100%, gumik 80%, szelvedok 100%,...), hasraut, megallapit egy erteket (semmi katalogus), es fizeted a vamot meg AFA-t a speditornel biztositekkent, hogy megkapd a speditori pappert, aztan lehet a hataron vamugyintezni, E-rendszam, bizti, ilyesmi es lehet huzni Csepelre. Majd miutan Csepelt lejatszottad, felveheted a penzedet ugyanolyan cimletekben es osszetetelben az altalad korabban kijelolt 1 azaz egy fiokban az egesz orszagban. Nem beszamitjak, vagy valami ertelmes huzas, duplan fizetsz, aztan visszakapod a penzed. A hajad meg csak hullik kozben.
Aki meg nem latott ilyet es ugy ugrik neki tok egyedul, elatkozza azt a napot, amikor eszebe jutott a maganimport.
SZVSZ ha a kormany fiatalitani akarta volna az autoparkot azaltal, hogy liberalisabb vamtorvenyeket alkalmaz az autoimportra azt mar most jan 1.-vel is megtehettek volna. Szerintem a 4 eves korhatar kitolasa 8 evre csak arra volt jo hogy betomjek azok szajat akik azert hadakoztak hogy igy frissithetjuk a magyar, enyhen szolva elhasznalodott autoparkot. De ez a gyakorlatban nem igy van. Ugyanis megszigoritottak a korny. vedelmi eloirasokat, valamint a 4 evnel idosebb kocsikra buntetovamot szabnak ki. Hol itt a kedvezmeny? Arrol nem is beszelve hogy ha a kulfoldi kereskedotol kapott szamla erteke 20 %-nal jobban elter a Schwake katalogusartol akkor, vagy lefoglaljak a kocsit amig a szamlanyomozast lefolytatjak(megteszik, csak hat eltarthat 1-2 evig), vagy megkapod az autot de a katalogusar alapjan fizeted ki a vamerteket es ha a nyomozas teged igazol akkor 1-2 ev mulva visszakapod a penzedet (a kulonbozetet). Ja es negy eves korig az EU-ban gyartott autok vamja 3% + AFA.
Ami igazolja az allitasomat, az az, hogy jan. 1.-je ota az autobehozatal nem nott jelentos mertekben.Ha egyaltalan nott.
Amit igazan erdemes behozni az az elemserult auto. De ebbe is csak akkor erdemes belevagni ha van kint egy tuti auto, vagy ismeretseg + kepben vagy a vamnal es az elso forg. helyezesnel Csepelen(eleg komoly sorok+protekcionizmus)
Hat ennyi.
Udv
Spy
Épp autólecserélés előtt állok, de látva a hazai használtautó-piacot (használtan is méregdrága árak) úgy döntöttem, külhonból kéne autót behozni. Eddig mind szép és jó, talán még sikerülne is, de itt a munkahelyemen azt mondták: "Jövőre az autókat vámmentesen is be lehet majd hozni, mert az illetékesek azt szeretnék ha ezátal fiatalodna a magyar autópark! Ráadásul állítják hogy ezt a médiából hallották... Kérdés tehát hogy igaz -e a hír vagy csak kampányfogás a kormány részéről....
Várom a megtisztelő nullást és még inkább az informatív hozzászólásokat!