"A Nexia 1995-ben óriási feltűnést keltett a formájával a magyar utakon. Akik nem ismerték a Daewoo márkajelzést Hondára tippeltek."
Ezen a dumán 15 percig folyamatosan fetrengetem a röhögésől, és akinek megmutattam az is..
1995-ben olyan autók rohangáltak az utakon mint a 145-ös alfa, a Fiat Brava ami akkor volt új modell. Erre megérkezett ,mint megérkezett termonukleáris robbanásként berobbant vadítóan új és megdöbbentő formájával a DÉVÚ nexia, ami amúgy totálisan úgy nézett ki kívülről és belülről is mint egy Opel Kadett amin lecserélték a lámpákat.
Szóval azért valóban nem rosz autók a dévuk szerintem sem, de azért amikor ilyen kijelentéseket írok ide akkor tessék már egy kicsit elgondolkodni jó?
faternak volt egy dévu fso-ja (újonnan vette a cég) 2500km (önindító meghalt, váltó szétesett) 3000km-nél veki gurult a falnak az autó (kézifék csere) a kaszni nem sérült csak lejött a festék meg behajlott a lökhárító, megnéztük és nem is volt lealapozva az egész autó hanem csak a zománc réteg volt rajta:(( már nincs dévúnk:))))
Hali!!
Nos, olvastam a régi hozzászólásokat, s erre reagálnék:
1) 4 évig volt Nexiánk, egyszer nem kellett vinni szervízbe, kivétel a kötelező, ezt most az ÚJ Lanosra lecseréltük, s 2.5-ért tele van pakolva.
a www.auto2.hu -n vannak tesztek, töréstesztek, s itt láttam, hogy az értékvesztése tényleg nem kifejezetten jó. A miénket (4 éves, törve volt) 1,150000-ért vették be, ezt mi korrektnek tartottuk, persze a törött ajtók cserélve voltak.
Na most: a töréstesztekből kiderül, hogy a Lanos veri a Honda Civicet, nem akarok hazudni, -de még jó párat ver, s jó párral egyenértékű- nézze meg mindenki az auto2-n. Szóval mi tudjuk, hogy nagyobb az értékvesztése, de mivel nem csalódtunk a kocsiban, ezért bátran megvettül a Lanost, mert ez akár "egy életre szólhat".
2) Az ÚJ Lanos: korrekt, kényelmes, nem hallani a motort, tehát nagyon csendes, erről megincsak nézzétek meg az auto2 leírását. A légkondi jól müxik, kb. olyan érzés vezetni, mintha az ember egy balatoni viharban nem vizibusszal menne, hanem katamaránnal. (Nem tudom, ezt mennyire értettétek, én sokat mentem katamaránnal, szerintem nem lehet a hullámokat érezni).
Tehát csak jót bírok róla írni.
3) A másik Daewoo-s topicban írtam, ez az a Hazudok, vagy nem topic, aztán rájöttem, hogy amit leírtam az mind igaz, csak az nem, hogy Daewoo Fan Hazudik-e, mert igen, kissé elfogult. Én elismerem, hogy ha lenne 25 millám (felesleg), akkor nem Daewoo-t vennék, de így, hogy nincs, így ezt vettük. Szóval a Daewoo-ra (mint az Suzuki-tól----- egészen a VW-ig) nem lehet azt mondani, hogy a legjobb, de a gazdája azt mondhatja, hogy MAXIMÁLISAN meg van elégedve Daewoo-jával, s én is ezt mondom.
TEHÁT: mindenkinek ajánlom a Daewoo-t, bátran vegyetek, nem fogjátok megbánni :))))
Bye
Ha neked így tetszik, hát legyen. Ámen.
A Lanossal egyazon árkategóriába tartozó autók mind sokkal kevesebbet veszítenek értékükből.
A százalék azért érdekes, mert akinek 5 milliója van, annak kisebb fájdalom az 1 millió elvesztése (bár kétségkívül fájdalom) mint annak, akinek csak 2 milliója van.
Az autók értéktartását pedig igenis az új árukhoz képest számítják.
Lanos 97 vesztett ezexerint 3 ev alatt 1.1 miot az arabol, a keteves nubira vesztett 1.6 mio-t az arabol. ez az ertekvesztes, nem a szazalek.
akkor csak azt mondja meg valaki, hogy egy haromeves ill. keteves hasonlo kategoriaju "markasauto" mennyit fog veszteni az arabol, ugyanennyi ido utan. meglepodnek, ha kevesebbet. meg kozben finanszirozni is kell.
Daewoo-soknak és egyéb elnyomott márkák tulajdonosainak üzenem: ne vegyék fel a sértéseket...
Amikor a Daewoo bejött Magyarországra 1995-ben az Opel és a többi konkurens hajtóvadászatot indított ellene az olcsó árai miatt. Ebbe belefért az, hogy minden szennyet leírtak a Daewoo-ról, miközben az egekbe dícsértek "márkás" autókat.
Áruljátok el nekem, hol volt 1995-ben alapfelszereltség a szervó (kormány, fék), elektromos ablakemelő, autórádió, színre fújt lökhárító, tükör, stb.? És 1,5 millióért...
A hasonló kategóriájú autók minimum 1,5-2-szer többe kerültek, ráadásul egy 1,90 feletti ember már nem is fért el azokban kényelmesen (végigmentem akkoriban a kínálaton, a hátsó ülések felértek egy öngyilkossággal...)
Érdekes, hogy azok a modellek, amelyek 1995-ben "hű de szuper, fantasztikus" kategóriába sorolódtak az autósmagazinokban, azokról most folyamatosan leírják a hibáikat és az érveket, miért ne vegyen az ember ilyen autót. (Renault, Opel, Fiat, stb.) Akkor most hol az igazság? Nekem nem 2 évre kell az autó, márpedig az előbb említett modellek hamar kipottyantak. :(
A Nexia 1995-ben óriási feltűnést keltett a formájával a magyar utakon. Akik nem ismerték a Daewoo márkajelzést Hondára tippeltek. A kritikusok persze azonnal fújoltak, hogy ez egy sima Opel Kadett :))), de érdekes módon a "nagy" autógyárak is valahogy ebbe az irányba tendáltak - utána!!! Csak nem visszafejlődtek?
Tavaly októberben hallottam egy vásáron, amikor egy "szakértő" ecsetelte a szomszédjának, hogy a Daewoo Leganza csak egy átszabott Opel Kadett :)))
Azt hiszem ehhez nem kell kommentárt fűzni.
>bocs, hogy megint belepofazok, de 800 kobcentis >funyiromotorra meg legkondit akartok kapcsolni? >Eddig egy legkondis kocsit hasznaltam, BMW 316i >volt a becses neve, de a legkondit ki kellett >kapcsolni, mert annyit levett a motor erejebol.
Hát Te is jól megszívtad!
Akkoriban még nem volt index fórum...
A 316i-s BMW a gyár egyik legsilányabb konstrukciója volt pont olyan hibák miatt, amit leírtál. Lassú, mackós motor, hamar kiöregedő alkatrészek, stb.
Remélem már lecserélted egy újabb típusra.
Az értéktartósságról: attól, hogy valaki egy 3 éves VW-t csak 1-200 ezerFt-tal ad olcsóbban, az nem jelenti azt, hogy értékálló az autó. Szerintem idióta az, aki 200 ezerrel olcsóbb áron megvesz egy 2 éves autót, hiszen akkor már jobban megéri a teljes áron 3 év garanciával, assistance-szel, stb.
Persze én is adhatok 6 millióért Ladát az autópiacon és áradozhattok róla, hogy hűűű de kafa, 10-szeresére nőtt az értéke, de ettől még a kutya nem veszi meg...
Ezeket az adatokat csak alátámasztani tudom, elég gyakran kijártam a FAP-ra és 1,7m-nél drágább daewoot nem láttam. Viszont volt 2 éves VW Golf Variant CL IV 4,5 milkáért :o))) Újonnan 5,2 az ára.
bocs, hogy megint belepofazok, de 800 kobcentis funyiromotorra meg legkondit akartok kapcsolni? Eddig egy legkondis kocsit hasznaltam, BMW 316i volt a becses neve, de a legkondit ki kellett kapcsolni, mert annyit levett a motor erejebol. El nem tudom kepzelni, mit csinal egy Matiz ilyen esetben. Esetleg kettot visszavaltasz? Skodaeknal pl. a 44 kW-os verziohoz kivansagra sem adnak legkondit. Biztos, hogy van Matiz legkondival? Brr. Melegem lett legkondi nelkul is
Akkor mi itt Magyarországon nem vagyunk tisztában a Daewoo-k kiváló értéktartásával. Lanos: 1997 évvégi - 1998-as 4 és 5 ajtós SE 1.5 ill. SX 1.6 lanosok kaphatóak 1,5 millió környékén. Ezek újan 2,6 körül vannak. Szóval 3,5 év alatt új árának 43%-át elvesztette. Nubira: 1998-as SX 1,75 millió. Újan 3,3. Értékvesztés 3 év alatt: 47% (majdnem a fele). Arról nem is beszélve, hogy 1997-es 4 ajtós Nexiát 1,3 Mft körül vehetsz. Ennek nem tudtam megnézni új árát, mert a Magyarországi kínálatban nem szerepel (holott Romániában még gyártják). Az adatok a 2001 január 11-i KAE-ből valók, frissebb nem volt kéznél. De ez nem sokat változtat.
Szvsz a fenti adatok alapján a Daewook értéktartása silány. Ha az Eurotax ezzel nem ért egyet, bekaphatja. Nem Eurotax alapján vásárolunk autót. A tényekkel nem érdemes vitatkozni (bár biztos voltam, hogy Daewoo Fan megjelenik itt is).
Az értékvesztést mindenképpen érdemes figyelembe venni.
Presztizs valóban a békás üveg aljan, de már a béka jobbjan ül.
Az értéktartás azonban van olyan jó mint bármely más autónál. Lásd Eurotax!
Még az autósujságok is elismerik, hogy legalabb átlagos az értéktartása. Akárcsak rgy VW-nél.
Jó tudni, hogy a Daewoo Motors Co. hatalmas (30 milliárd dolláros) adóssága miatt csődbe jutott. Jelenleg is kiárusítás folyik. Nem nagy a valószínűsége annak, hogy megszűnik létezni a márka, de ezzel is számolni kell, ha Daewoo-t akarsz vásárolni. Három év garit adnak hozzá, de ha mondjuk 2 hónapon belül bejelentik a felszámolást, akkor kinél fogod érvényesíteni azt?
A dolog másik oldala, hogy a Daewoo-k ma vadiújan jóval valódi értékük alatt kaphatóak - tehát megérheti megvenni. Értéktartáésuk és prsztízsértékük viszont a béka segge alatt van.
Jól gondold meg.
Miért kell egy témáról nyitni egy harminchetedik topikot is? nem elég az az egy?? ráadásul olyan témában aminek nem is itt hanem a "humor" kategóriában kéne lennie..
Nyugodtan vedd meg a Lanost! Én egy hónapja használom az 1.5-ösömet, de nem tudok róla semmi rosszat mondani. Próbálkozz alkudozni! Pl. az enyém tesztautó volt, 2500 km-rel került hozzám, és kb. 200.000,- Ft-tal olcsóbban jutottam hozzá, ráadásul a szervokormány is ingyen volt.
Sok szerencsét!
Nekem nexiám van és tökéletesen megvagyok elégedve vele. Szervizbe nem érdemes vinni mert levesznek, ismerös szerelöt kell keresni akihez hordhatod. Egyre nagyon vigyázzatok ne fogyjon ki a benzin belöle. A benzinpumpa az üzemenyagtol kapja a kenést, ha kifogy a benzin a pumpa besül és csak cserélhető, nem javitható. A legnagyobb probléma ami elöször jön a központi zár 2-3 év után nem akarja az összes ajtot zárni, de ha odafigyelsz nem marad nyitva egyik sem. A légkondi ezekben gázos azért olcsobb, majd minden nyáron ujra kell tölteni állitolag. Csak az auto olcso, az alkatrészek nagyon drágák hozzá, de elég sok helyettesithetö az opelével, az olcsobb. Nekem is tetszik a lanos. A szomszédnak nubirája van és ö is elégedett, elötte esperoja volt. Valoszinü hogy hü maradok a gyártmányhoz, ha lecserélem valamikor. Tényleg pont most 4 éves és még a kötelezö szervizen kivül nem kellett költenem rá 55.000 km-nél tartok, autopályán 5,2 - 5,4 között eszik a 1.500-as motor, városban télen nem evett 8 litert.
Sziasztok
jocó
pontosabban úgy, hogy a GM a levetett, elhasznált német Kadett gyártósorokat elvitte Koreába, ott gyártották a Kadettet Pontiac Akármi néven, majd a koeraiak megvették az egészet, és gyártották tovább Daewoo Racer néven, majd kisebb átalakításokkal Nexia néven, majd az egész átkerül Lengyelországba, ahol szerintem most is gyártják Cielo néven. ;-) (pontosítsatok, ha rosszul írtam valamit) Nekem amúgy elég pozitív tapasztalataim voltak, a Nexiát néhány hülyeségén felül alapvetôen kedveltem (soxor kellett extra szervizbe vinne), az Espero pedig annyi pénzért kimondottan tetszett, a nagyon műanyag műszerfaltól eltekintve. Technikában a Lanos nyilván fejlettebb, mint a Nexia volt, de szerintem kisebb és sivárabb belülrôl. Nubira imho nagyon ott van a szeren, én komolyan spekulálok azon, hogy egy használt Leganzába szállok át. Nagy, kényelmes, relatív csendes és minden van benne, ami kell. Ehhez képest használtan 2/3 ára van, mint a hasonló méretűeknek...