Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_MrB_ Creative Commons License 2001.11.16 0 0 48
Háát, ha sajáttal megyek, akkor általában nem nagyon ( izomgyenge ).
Előzmény: SzaboZE (44)
Herbie_ Creative Commons License 2001.11.16 0 0 47
Ne cikizz:))
Előzmény: BX_thomas (45)
Herbie_ Creative Commons License 2001.11.16 0 0 46
Álmomban sem gondoltam volna, hogy valakinek még javára válik a topic. Köszi a dícsérő szavakat.
Előzmény: detri. (41)
BX_thomas Creative Commons License 2001.11.16 0 0 45
Mia hörb? most meg a lassúmenetért büntettek meg? :))
SzaboZE Creative Commons License 2001.11.16 0 0 44
_MrB_ tedd le a gumicsontot, hogy egy feloldótábla előtt 20 méterrel már nem kezded el nyomni!

SzaboZE

_MrB_ Creative Commons License 2001.11.16 0 0 43
Azért jó ilyent is olvasni ~ : )
Előzmény: detri. (41)
SzaboZE Creative Commons License 2001.11.16 0 0 42
"Kesz orulet az egesz, nem ertem miert nem jaroroznek rajta h legalabb az egeszen kozveszelyes 1edeket kitepjek. "

f5... : Sajnos kint vannak. A feloldótábla elött 20 méterrel! Ennyit róluk.

SzaboZE

detri. Creative Commons License 2001.11.15 0 0 41
Üdv mindenkinek!

Gondoltam közlöm Veletek,h ez valszeg egy életmentö topik!
Tegnap elkezdem olvasni, és _MrB_ (31) hozzászólásán elgondolkodtam,hogy húúú télleg, ma (tegnap) én is úgy jöttem ki az egyik benzinkútról (Bp-felé), hogy nem álltam meg, de term. jól körülnéztem,azért hülye nem vagyok.
De itt télleg jogos a Stop tábla, és ez nagyon bennem maradt, h milyen veszélyes itt visszamenni az útra.
A lényeg az, h ma is jöttem hazafelé a 7esen (bp felé), és minden egyes kijárónál, bejárónál, benzinkút ki-be járónál eszembe jutott ez a dolog, figyeltem is nagyon. És az egyik parkolókijáratnál egy köcsög Corsás KIB. gyorsan kivágott elém, szerencsére már jó elöre figyeltem, (nemtom mér nem mentem át hamarabb a belsö sávba, megbüvölten figyeltem, nem hittem el, hogy ilyen sebességgel kijöhet elém a barom!) és ki tudtam vágni a másik sávba. Ha nem számítok rá, tuti,h betol a szembejövö duplasávba, ketten hullottunk volna el a kocsimban.
Nemtom érthetöen írtam-e le.
Télleg komolyan gondolom,h e topik miatt nem lett nagyobb baj.
Szal kösz Herbie_ a topikért, kösz _MrB_ a figyelmeztetésért! :)

üdv:
detri

Bihus Creative Commons License 2001.09.01 0 0 40
Nekem van közlekedésmérnök ismerősöm. Jogsija, autója az nincs...

Kb. annyira hozzáértő, mint a középiskolai számtech-tanárok.

Gödöllőn elég sűrűn áthaladok, én sem értem a legkevésbé sem a 40-et. Olyan szélesek a sávok, hogy simán lehetne négysávossá tenni, igaz, az egyik oldalon sok a parkoló kocsi, meg van pár kocsma. Szerintem a részegek miatt van, vagy nem tudom.

Én 60-nal szoktam ott menni, viszont napközben szokott rendes forgalom is lenni, mindenki 40-nel. Rendőrt a környéken még nem láttam...

Szerintem ha az M7-esen csak 10 centivel odébb festenék fel a belső sáv jobb oldalát, mindjárt kisebb para lenne. A külső indokolatlanul széles, pedig leállni úgysem lehet.

Meg ha csak hetente egyszer állnának le mérni a bajszosok, már átlag 10km/h-val kevesebbel mennének az emberek, az tuti. De le se szarják, biztos azért, mert sok "kedvezményezett" jár arra
...

Előzmény: lp (39)
lp Creative Commons License 2001.08.31 0 0 39
Az egész autópálya felújítás történet úgy kezdődik, hogy hogy lehet egy idény autópálya - értem ezalatt azt, hogy a nyári-téli forgalom aránya kiemelkedően magas - felújítását éppen az idény kezdete előtt elkezdeni?! Nyilván így sokkal olcsóbb maga az építés, bár ha az elpöfékelt benzin árát belekalkulálnánk, korántsem biztos, hogy nem így drágább. Bár a benzin csak az autósoknak kiadás, az államnak zsíros bevétel... Magyarul az M7-en nem a közlekedők, hanem az építők érdeke érvényesül. Biztos a saját pénzükből építik...

Nem beszélve arról, ha meghal valaki, azt milyen áron kalkulálták be... Kész csoda, hogy eddig nem történt tömegkatasztrófa.

Ugyan ez az "ésszerűség" figyelhető meg a 60-as táblákkal kapcsolatban is. Meg sem próbálták, hogy valamilyen egyéb közlekdéstechnikai megoldással - megoldásokkal - az építés ideje alatt is biztonságossá tegyék a pályát, megelégedtek azzal, hogy a lehető legolcsóbb és legstupidabb módon 60-ra korlátozták a sebességet. Lehetett volna végig olyan betonfalat lerakni ami Érd után párszáz méteren van (mért pont ott és mért csak annyi?) de ez ugye csak +kiadás.

Egyetértek azzal, hogy 130-al száguldozni teljes mértékben felelőtlenség, sőt inkább gyilkosági kísérlet. Persze éjszaka vagy hajnalban amikor alig van autó más, de a nyári idényben az M7 napi 18 órában életveszélyes. Ezzel szemben 60-al végigmenni 80-90 km-t egy olyan úton, melynek a vonalvezetését 160-180-as tempóra tervezték - mert az M7 így épült - egyet jelent azzal, hogy a vezetők kvázi félig alvó állapotban mennek végig az úton. Aki egy kicsit is fáradt, az tuti, hogy elalszik, és ez legalább olyan veszélyes, mint a száguldozás.

Rossz elképzelni el azt a szituációt, amikor a 60-nál a belső sávban elbóbiskolóval szemben megjelenik egy 130-al száguldó...

Van szeretett országunkban jónéhány közlekedésmérnök - és mint tudjuk, a magyar mérnököknek csak hazánkban nincs presztise, egyébként világszerte elismertek - kíváncsi lennék a véleményükre, hogy csak így lehetett ezt megoldani?

mccheese Creative Commons License 2001.08.31 0 0 38
Fehervarnal mar megemeltek a sebesseghatart. Most 60 es 70 kozott ingadozik. Minden zebranal kitettek a 60-as tablat, mashol mar 70-nel lehet menni.

Mcc

Előzmény: L-Gee (36)
Zolcsa Creative Commons License 2001.08.31 0 0 37
Sajnos néha mérnek az M7-en, a keskeny szakaszokon. A múltkor majdnem beleszaladtam az előttem menőbe, mert a szemben lévő oldalon álló csodafavoritot néztem, azon gondolkodva, hogy mennyire veszélyes ilyen helyen mérni (gondolok itt a nagy fékezésekre).
L-Gee Creative Commons License 2001.08.30 0 0 36
És, ha autóúton előz a szembejövő ráadásul szabályosan is, csak épp nem vett észre ? akkor 2x100-el csapódtok egymásnak... A baleset bárhol bekövetkezhet.

Gödöllő 40 suxx, én is ismerem, az út jobb oldalán semmi nincs csak valami mező féle, bal oldalon, meg közönséges házak, mint bárhol máshol. Bosszankodom is rajta rendesen, mikor arra járok.
A másik mega suxx az Fehérvár előtt, lakott területen kívül! 2x2 sáv, baloldalt puszta, jobb oldalon gyártelep, vagy mi, korlátozás: 50km/h ! Persze kiváló bevételi forrás a helyi szervnek.

Előzmény: _MrB_ (35)
_MrB_ Creative Commons License 2001.08.30 0 0 35
Nos, ha a szembejövő szabálytalanul előzött a nemlétező 3. sávban, s megtalált, s tul is élitek, eléggé sokadrendü lesz, hogy te a 60-helyett mondjuk 80-al mentél, mivel valszin ő a 60-helyett 1xx-el ment. Na meg féknyom nélkül általában az ütközési sebességet tudják megállapitani, pl 240, ami ugye összejöhet 120+120 bol, de összejöhet 60+180bol is. ( kicsit durva pl. ) Ha meg nem ABS-es a kocsid, s hagyott csikot, akkor sem az lesz az elsődleges, hogy te sem 60-al mentél. De pl asszem Gödöllő van szinte az egész kitapétázva 40-es táblával. Na az legalább ennyire sz@r.
Előzmény: petyó (34)
petyó Creative Commons License 2001.08.30 0 0 34

Szerintem az lenne a korrekt, ha az elején kiírnák, hogy hány km hosszú a korlátozás és minden 60-as táblához azt is kitennék, hogy még mennyi ideig tart méterben. Egyértelmű, hogy senki nem vállal be feleslegesen egy pár km-es 'száguldást'.
A 60-as tábla meg azért van kinn, hogy ha valami gebasz történik az legyen a hibás aki(k) gyorsan ment(ek). Ez csak a hatóság dolgát könnyíti meg.
Herbie_ Creative Commons License 2001.08.30 0 0 33
A nyitáskor említettem a rendőrt, nos ő sem értett egyet a 60-al de arra kérdésre, hogy nem lehetne tenni valamit, kitérő választ adott.
A szája ajár de cselekedni nem tud, vagy nem akar.
Előzmény: L-Gee (32)
L-Gee Creative Commons License 2001.08.30 0 0 32
Igen a felhajtók veszélyesek, de azért nincs olyan sok belőle. kulturáltabb lenne a felhajtó elé kitenni a 60-at, aztán utána meg újra lehet nyomni.
Látod, Te sem azért tartod be, mert biztonságosnak itéled, hanem, mert nem akarsz egy rakás pénzt kifizetni büntetésre.
Tényleg a Magyar Autóklubnak kéne fellépni, hogy mi autósok végre leszakíthassuk országos méretű láncainkat.
Előzmény: _MrB_ (31)
_MrB_ Creative Commons License 2001.08.30 0 0 31
"Szerinted a 80 nem volna biztonságos ?"
De. Leszámitva a Bp-felé haladó részt, ahol felhajtók vannak. /Lásd előző hozzászólásom végét./ Sokan sajna a STOP vonalat, és táblát akkor sem tartanák be, ha betonfal lenne...

Kanyar: Jobb helyeken azért a S kanyaros 3szog alatt befigyel egy 2-3-4X tábla is, hogy az ember hány S kanyarra is számitson. S nem megyek bele 90-el, csak, ha ugy itélem meg, hogy abszolválható is annyival. Bár sok kanyar a nem belátható részen erősen ivetvált, nembeszélve elakadt autóról, vagy akár biciklis, lovaskocsis közlekedőkről, akik szintén arra mennek, de a kanyar elején nem láthatók.

M7-60: van ahol reális, és kell, nagyrészt viszont nagyon alá van lőve. Nemértettem énsem miért nem 80. De ha már odarakták, betartom.

Előzmény: L-Gee (30)
L-Gee Creative Commons License 2001.08.30 0 0 30
MrB,

>Nem kötelező. És 100 alatt is van élet. Legyen akár 60, akár 40...

A félig lezárt M7 azért egy 2x2 sávos út, ami paramétereit tekintve messze felülmúlja, mondjuk a 4-es utat (de mondhattam volna az ország bármelyik 2x1 sávos útját is. Itt viszont lakott területen kívül meg eleve csak 90 a korlátozás...
Szerinted a 80 nem volna biztonságos ? ( a 90-100-at meg sem merem kérdezni:)

Persze, hogy van élet 100 alatt is, (mentem én már balatonra biciklivel is, persze nem az m7-esen. Igaz, hogy egy napig tartott mire megtettem a 140 km-t és meg is fogadtam, hogy soha többet ilyem baromságot nem csinálok :))))

Azt mondod, a mecseki utakon egyes kanyarokban 40-es korlátozás van.
És, ha csak az erős kanyart jelző háromszögtábla lenne kinn, akkor 90-nel vennéd be ? Egy autósnak eleve nem szabad úgy belemenni egy kanyarba, hogy nem tudja, hogy ki is tud belőle jönni. Mert hát ezzel az erővel akkor minden utcasarokra kitehetnénk egy kanyarodás esetén 10-, 15-, 20 km/h-es táblát, mert hát városban ugye 50 a megengedett.

Szóval, azért van ahol jogos korlátozás van kitéve, de az m7-es nem az a hely, sok-sok más hellyel egyetemben.

Előzmény: _MrB_ (29)
_MrB_ Creative Commons License 2001.08.30 0 0 29
L-Gee
Irtad:
> Egyet kéne már elérni: ép eszű, jogos korlátozásokat hozni és azokat betartatni. És nem ilyen helyzetbe hozni az autósokat, hogy kénytelenek legyenek lépten-nyomon "szabálysérteni", mert hülye emberek állapítják meg a korlátozásokat.

Nos az épeszű, jogos, az ugye relativ. Aztán ottvan a "kénytelenek legyenek". Nem kötelező. És 100 alatt is van élet. Legyen akár 60, akár 40... Pl. Mecsekben előfordul, hogy találkozol egy 40-es táblával, meg egy S kanyart jelző táblát. Próbáld meg egy nagyobb autóval megcsinálni. ( Ford Scorpio-val probáltam ) Én belementem 50-el, mert ugytünt megy, az 5. kanyarivbe már csak 30-al mentem, és örültem, hogy senki nem közelkedik a sávomba rajtam kivül. Ugyanezt egy Ford Fiestával kényelmes 50-70-el vettem. Nos akkor melyik lenne jogos, éppeszü sebességkorlátozás ? A 40, ami kinnvolt, s nagyobb vassal ha tartod megfexel, vagy a 30, amivel a nagyobb vas is birja, esetleg az 50-60 amivel simán közlekedhetsz valami kisebb autóval, aminek jó az utfekvése?
Na vissza kicsit a 60-ra.
Irta valaki, hogy nemkellene annyival menni. Én már láttam 3lábu küklopszot (lézeres kamerás rendszert) a 60-as táblás résznél, Fehérvár környékén.Akkor meggyőzött, hogy jó nekem a 60. Viszont amit nagyon rühellek: én megyek 60-65-el külső sáv, mögém ér a kamion, s tolna magaelött, majd mikor rájön, immunis vagyok arra, hogy 20cm-re jön mögöttem ( mi lenne ha blokkolnom kellene, a Fiestában szerintem a motortér sem maradna egybe a háturól rámzúgó kamion miatt ), meg pörgeti a motort, akkor villog, dudál. S ideges, naná, hogy rám, mivel én betartom azt, ami elvileg mindenkire vonatkozna. Előzni persze nem mer, pedig félrehuzódok amennyire lehet, lenne helye, csak ugye kamionnal ne előzz tábla is volt kinnt. Azt már betartja, de engem a 60 miatt letolna. Amugy szerintem is a 80-as tábla lenne a korrekt, de a felhajtók miatt zaccos.

Előzmény: L-Gee (23)
Herbie_ Creative Commons License 2001.08.29 0 0 28
Hát ha jól emlékszem akkor egy záróvonal van amin vannak azok a műanyag biszbaszok. Az nem túl jelentős. 10 cm? Bocs, hogy nem voltam tökéletes.
Előzmény: Herr X (27)
Herr X Creative Commons License 2001.08.29 0 0 27
Azért ez ebben a formában nem teljesen igaz:

A szembejövők 2m-es sávja azért távolabb van, mint a külső sáv. Szóval nem kell felezgetni.

Előzmény: Herbie_ (26)
Herbie_ Creative Commons License 2001.08.29 0 0 26
Lehet, hogy nem jól gondolom, de egy átlag autó 160-170 cm széles, vagy nem? Azt nem tudom, hogy a tükrök benne vannak e a távolságban, de ha igen akkor se marad sokkal több mint 30-40 cm, azaz oldalanként 15-20. Ha figyelembe vesszük, hogy mindkét autó mozog oldalirányba -mert ugye nem sinen megy- akkor bizony elég kevés a távolség. Szerintem.
Előzmény: ha5nx (24)
ha5nx Creative Commons License 2001.08.28 0 0 25
Egyébként szerintem forgalom szempontjából az M1-et sokkal szarabbul oldották meg. Ugyanis nem alakítottak ki 2 keskenyebb sávot, hanem 1-1 sáv megy 1 irányba. Teljesen lehetetlen haladni ezeken a szakaszokon.
ha5nx Creative Commons License 2001.08.28 0 0 24
Azért szerintem a Mo.-n futó autó 99%-a bôveb elfér tükröstül mindenestül a 2 méter széles sávon...
Előzmény: Herbie_ (6)
L-Gee Creative Commons License 2001.08.28 0 0 23
BGC

> Pont az ilyen ólomlábúak miatt van 60 kirakva, mi lenne a 100 lenne kirakva, akkor mennétek 180-al????

Rosszul látod a kérdést, vagy legalábbis nem jó szemszögből.
Mert ez a legnagyobb szemétség ! Kirakják a nevetségesen alacsony 60-as táblát, hogy akkor majd biztosan nem fog senki 130-cal menni. És valóban, a biztonságos 90-100-nál nem is nyomják jobban általában. Igen ám, de a számonkérés már 60 fölött kezdődik és aki ezt azért tartja be, mert szerinte is ez a biztonságos az jobb, ha rögtön beteszi a vitrinbe, jó mélyre a jogsiját.
Egyet kéne már elérni: ép eszű, jogos korlátozásokat hozni és azokat betartatni. És nem ilyen helyzetbe hozni az autósokat, hogy kénytelenek legyenek lépten-nyomon "szabálysérteni", mert hülye emberek állapítják meg a korlátozásokat. Hidd el, ha normálisan, és tényleg csak indokolt esetben és indokolt mértékig korlátoznák a sebességet az egész országban, akkor sokkal nagyobb becsülete lenne az ilyen tábláknak.
Ez olyan, mint ez egyszeri juhász, aki farkast kiáltott, aztán, mikor tényleg jött a farkas, akkor mindenki leszarta a fejét.

Előzmény: BGC (19)
BGC Creative Commons License 2001.08.28 0 0 22
Megerösítem!
Előzmény: mccheese (21)
mccheese Creative Commons License 2001.08.28 0 0 21
A sebesseghatarok emelese elott ez biztosan igy volt! Azota nincs informaciom valtozasrol.

Mcc

Előzmény: dez1 (20)
dez1 Creative Commons License 2001.08.28 0 0 20
Valaki utána nézhetne, hogy tényleg igaz-e, hogy csak 20-as lépésekben lehet sebességkorlátozást elrendelni (ami mellesleg vezetésbiztonsági okokból teljesen indokolt) ebben az esetben a kreszmódosítás miatt már a 60 - 40 es lépések sem jók, mert a 90 -60 az 30-as ugrás! Amúgy az indokolatlan és idióta sebességkorlátozások ellen legegyszerűbb lenn nemes egyszerűséggel a Magyar Királyi Autóklubnak fellépni, méghozzá egyből per formájában. Ahol viszont tényleg indokolt a korlátozás, ott a rendőrségnek be kellene tartatni (ez az amire képtelenek sajnos).
BGC Creative Commons License 2001.08.28 0 0 19
A 60-as táblát azért rakták ki, mert nem mindenki olyan király vezetö, mint itt sokan akik 130-al közlekednek. Hétvégén meg lehetett nézni egy skodát, amit egy BX kapott oldalba, pedig szerintem nem ment 60-nál gyorsabban. Ha esetleg te jössz ott és 130-cal lehet, hogy nem te vagy a hibás, de megölhettél volna egy családot. Aztán lehet nyomni a dumát, hogy nekem ez biztonságos sebesség. Pont az ilyen ólomlábúak miatt van 60 kirakva, mi lenne a 100 lenne kirakva, akkor mennétek 180-al???? Akkor asszem a padlóféken és a kormányrángatáson kívül nem sokat tudnátok csinálni, ha kikanyarodik egy munkagép elétek, vagy beáll a sor!!!
Egyébként a 70-es sokkal jobb mostanság, csak a Martonvásári lámpát ki lehetne idönként kapcsolni.

Szóval ésszel, mert nem akarok senkit az árokparton sírva látni, (most mi lesz velem) arckifejezéssel!

BGC

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!