Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Köt-Köt-Kötöde Creative Commons License 2003.04.29 0 0 47
ADAC Hibastatisztika 2002 evben. 1998-tol osszesen gyarott es forgalombahelyezett (Nemetorszagban) adott tipusu 1000 darab autohoz ennyi darabhoz hivtak ki az ADAC sarga angyalt.

Kisautok

1. Ford Fiesta 15.9
2. VW Polo 16.2
3. Seat Arosa 16.5
4. Opel Corsa 17.9
5. Mitsubishi Colt 18.2
6. Ford Ka 18.5
7. Citroen Saxo 19.7
8. Peugeot 106 20.3
9. Nissan Micra 11.6
10. Seat Ibiza 28.3
11. Renault Twingo 30.1
12. Fiat Punto 38.9

Also kozepkategoria

1. Toyota Corolla 9.8
2. Honda Civic 9.9
3. Mazda 323 11.1
4. Toyota RAV4 11.3
5. Nissan Almera 12.2
6. Audi A3 15.1
7. VW Golf 16.2
8. Opel Astra 16.7
9. Seat Toledo 18.5
10. Renault Scenic 20.4
11. Peugeot 306 25.8
12. Ford Escort 27.8
13. Fiat Bravo 38.5
14. Renault Megane 46.2

Kozepkategoria

1. Toyota Avensis 7.6
2. Mercedes SLK 9.1
3. BMW Z3 9.9
4. Mazda 626 10.2
5. Mitsubishi Carisma 12.0
6. Nissan Primera 13.8
7. Audi A4 14.0
8. VW Passat 16.1
9. Mercedes C 17.5
10. BMW 3er 17.8
11. Ford Mondeo 20.7
12. Peugeot 406 21.3
13. Opel Vectra 24.0
14. Skoda Octavia 25.4
15. Volvo S40 27.7
16. Renault Laguna 30.4

Felso osztaly

1. Audi A6 15.2
2. BMW 5er 24.0
3. Mercedes E 25.8
4. BMW 7er 27.3
5. Opel Omega 41.6
6. Volvo S70 49.7

www.adac.de

Sunny GTI-R Creative Commons License 2002.06.24 0 0 46
Ez valóban egy gigantikus baromság, ilyen gyökér dolgot csak a marketingesek találhatnak ki!

De, ma reggel apuci 96-os Fastrájában elpukkant egy benzincső és mégis az egyik kocsimmal kényszerült munkába menni és míg az enyéimmel sem ilyen (sem semmilyen) probléma nem fordult még elő, pedig öregebbek és több km-is van bennük stb stb (sunny N14 93,95évjáratok) én ezért gondolom azt, hogy azért számítanak ezek a fránya statisztikák, még ha ez csak egy kiragadott momentum is. Plusz neki kb egyévesen volt egy elég randa olajfolyása (olajpumpa tömítés vagy mi a rák) ami szintén súlyosnak számít az én szememben.

Előzmény: Detonátor (45)
Detonátor Creative Commons License 2002.06.24 0 0 45
Hibastatisztika suxx! Naponta hallom a következő reklámot: A ön Nissan x autója a német ADAC felmérése szerint az elkövetkezendő 11x évben legalább egyszer meg fog hibásodni. Menjenek a JQA-ba! Ettessenek mást!
HondaVuk Creative Commons License 2002.06.22 0 0 44
Érdekes dolog, hogy a hibastatisztikákkal szemben mindig felmerül az az érv, hogy milyen kicsi különbség van az egyes típusok meghibásodása között. Erre csak két észrevételem lenne:

- Elkaptak a Vietkongok és azt mondták, hogy adnak egy esélyt arra, hogy ne végezzenek ki. Orosz rulettet kell játszanod és választhatsz 3 fegyver közül. Mindegyikben 100 lőszernek van hely, az elsőben egy golyó lesz, a másikban 2, a harmadikban pedig 3. A Vietkongok parancsnoka (a neve legyen mondjuk "Az Utolsó Európai" vagy "Fargo" :))) ) elmagyarázza, hogy mindegy melyiket választod, mert olyan pici a különbség köztük, válasszd inkább a dizájnosabbat, a stílusban hozzád illőt! Te melyiket választanád?

- Ez a statisztika igazából nem azért fontos, hogy megtudd, mekkora költségekkel számolhatsz, mert erre természetesen alkalmatlan. Azonban megtudhatod, hogy melyik gyártónál van szigorúbb minőségbiztosítás, hol tartják be jobban a gyártási fegyelmet és egyáltalán, hol figyelnek oda jobban a kocsi gyártása közben (foci VB alatt gyártott autót például nem vennék:) ).

Üdv,
HondaVuk

Ui. Amúgy én nem a hibastatisztikák alapján vennék/vettem autót, hanem a dizájn, műszaki tartalom, használhatóság és általában a "tetszik / nem tetszik" alapján.

Detonátor Creative Commons License 2002.06.22 0 0 43
Nálunk már úgy reklámozzák a Nissant, hogy: Az ön Nissan gépjárműve a német ADAC felmérése szerint az elkönetkezendő 1xx évben egyszer meg fog hibásodni! Nem kell a púder! Hibastatisztika suxx! ;-)
kivi Creative Commons License 2002.06.22 0 0 42
Jé, ezeknek már működik a weboldaluk? :-)
Előzmény: evil1023 (41)
evil1023 Creative Commons License 2002.06.21 0 0 41
Előzmény: Herbie_ (40)
Herbie_ Creative Commons License 2002.06.21 0 0 40
Lássuk!
Előzmény: kivi (39)
kivi Creative Commons License 2002.06.21 0 0 39
Az A2 legújabb számában van egy nagy cikk és egy rakás táblázat a 4-6 éves autók hibastatisztikájáról. Bescanneljem? Érdekel valakit?
Sickboy Creative Commons License 2002.06.20 0 0 38
Felhozom a topicot egy picit... :-)

Van még egy kevésbé fontos, de sajnos jellemző oldala a dolognak: érdemes megszerezni az AutóPiacnak azon számát, ahol a márkakereskedések mutatkoztak be (jubileumi duplaszám). A ranglistán első helyet elérő Toyota csapata egyszerűen kijelentette, ők a világ legjobbjai és ezt mindenki tudhatja! Később egy olvasó szóvá is tette, hogy mennyire gusztustalan ez a hozzáállás. Egy barátom dolgozik a Toyotánál és nagyon dicséri az autók minőségét, amit szerintem se lehet elvitatni, de többször mondta, hogy rettentő módon beképzelt emberek alkotják a vezetőséget... Márpedig jó lenne tudni, ha valaki elbízza magát, az hova vezethet...
Másrészről nem tudom, hogy pl. Saxo-ból eladták-e a statisztikához szükséges 10.000 darabot, mivel a Citroen Saxo nagyjából ugyanaz mint a Peugeot 106. Ugyanott, ugyanúgy, ugyanabból készül, egy gyártósoron a két autó. Ennek ellenére a Peugeot 106-os folyamatosan 4. a listán, a Saxo meg seholsincs... Ez hogy lehet? Vagy csak nem adtak el belőle annyit?

Pucros Mackó Creative Commons License 2002.05.21 0 0 37
Néhány észrevétel:

A sárgaangyalos statisztikával kapcsolatban felmerülhet, hogy mi a helyzet azoknál a márkáknál, amelyekhez saját assistance szolgáltatást adnak? A Toyotához adtak egy kártyát telefonszámmal, meg matricát, mondván, hogy kijön a Toyota Eurocare, és még akkor is segít, ha a benzin fogyott el.

A benzin miatti leállást azzal is igyekeznek megelőzni, hogy az üzemanyagszint kijelző nem lineárisan mutatja a fogyást. Amikor a sofőr már úgy gondolná, hogy pillanatokon belül száraz a tank, még mindig bőven van. Nekem így működött a Toyotában is és most a Mitsu is ilyen - a nem japán kocsik is ravaszkodnak ezzel?

Az arányokról: szerintem az, hogy 1000 darabra vetítve az egyik típus hányszor több hibát produkált, mint a másik, még nem tükrözi a meghibásodás esélyeinek valódi arányát. Az, hogy mennyire megbízhatónak ítélnek meg egy autót, visszahat arra, hogy hogyan fogják használni - ezzel pedig egyenlőtlen feltételek teremnek. Igaz, ez inkább egy kiegyenlítő hatás (kevésbé elnyűhetetlennek gondolt autóval nem mennek annyi km-t, jobban kímélik stb.)

Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.08 0 0 36
Nem akarom én letagadni az adatok mögött rejlő trendeket.
Leginkább csak azt a jelenséget kritizálom, hogy ilyen statisztikai listákat sokan minden további nélkül valamiféle autós rangsor végeredményeként kezelnek.
Az autógyárak - mint minden vállalkozás - igyekszenek megragadni minden lehetőséget arra, hogy lendítsenek a saját égiszükön és csípjenek egyet a többieken. Ezért, ha valaki élre kerül egy kategóriában az ADAC-nál, az várhatóan szellőzteti majd ezt a tényt - sajnos a szokásos tömör, semmitmondó formában. Pl. az Accord-nál nemigen tette hozzá senki, hogy a Volvo mióta tudja ezt a szintet hozni; nyilván a többi gyártó sem emeli majd ki azokat a részleteket, amik esetleg csökkenthetik az elért eredmény kommunikációs értékét - még csak csillag-apró betű megoldással sem.
Már előre fáraszt az a pillanat, mikor a németek előretörnek, és nagy mellénnyel bejelentik, hogy íme, ők a világ legjobbjai, visszakapták bérelt helyüket a lista élén; ami eddig történt, az csak valami tévedés lehetett. Ez undorító lesz, de csak kevéssel undorítóbb, mint ami most folyik, vagyis a németek sárba tiprása, ami mögött szvsz jórészt szubjektív okok húzódnak meg. Leginkább valamiféle túlkompenzálása a magyar németautó-mániának, ami igen sok másképp gondolkodót irritál - pl. engem is. Ez a lenézés - mert jobb szó nincs rá - sokkal nagyobb mérvű annál, mint amit az ADAC-lista helyezettjei közti igen szűk különbségek indokolhatnának.
Összességében tehát: jó, hogy vannak listák, mert ez edzésben tartja a gyártókat, nem lazíthatnak. Viszont külső embernek könnyű belőlük elhamarkodott következtetéseket levonni, különösen, ha az általa kedvelt márka is ki van bennük pécézve.
Előzmény: Asszem (33)
Civic R Creative Commons License 2000.08.08 0 0 35
Hi Fargo!

A dolog onnan kezdodik, hogy megszállottan rajongok a Hondáért, mint márkáért.... ez úgy idoközben kialakult.... (az asszony szerint például ez már kóros nálam..... néha én is elgondolkodom rajta , hogyan is van ez....)
Év eleji anyagi lehetoségeim azt engedték meg, hogy 2M körül nézelodhessek az akkori CRX-em eladását követoen..... Természetesen ebbol a pénzbol a következoek jöhettek számításba: '92-93 Prelude, '92-94 CRX Del Sol, '94-95 Civic Coupé.....
A fo erény számomra a Civic mellett.... 2M-ért lehetett találni (2-3 hónap kutatómunka után) kifogástalan állapotú,gyönyöru 4,5 éves darabot ...
Ezért a pénzért kapsz : sportos futómuvet, dinamikus motort, sok extrát, meglehetosen szép vonalvezetésu autót(számomra).... továbbá alacsony fogyasztászt, megbízhatóságot, minimális szervízigényt (viszont ha alkatrész kell az rettento drága)...... és ami a legfontosabb: Honda feelinget......

Végülis mindenki a számára legfontosabb szempontok szerint választ ..... és valljuk be, foként az anyagi szempontok elsosorban a meghatározóak..... és ezek határozzák meg tulajdonképpen, az AUTÓT .....
van akinél persze nem így van .... de ok vannak kevesebben ....
Nekem egyenlore ez jöhetett létre és ....ebbol az én elvárásaimnak ez is volt a legkedvezobb....
Nem tudom ez válasz-e az általad feltett kérdésre.... de vmi ilyesmi... a lényege....
Üdv, Civic R

fargo Creative Commons License 2000.08.07 0 0 34
Nem, nem feltétlenül Neked szólt, csak válasz volt a hozzászólásodra. De ha már itt tartunk, tényleg, milyen erényeket tudsz felsorakoztatni egy Civic mellett?
Előzmény: Civic R (31)
Asszem Creative Commons License 2000.08.07 0 0 33
Azért Én ezen egy kicsit finomítanék.

A statisztikát bizony lehet sokféle képpen értelmezni, illetve a különböző tendenciákat másképp magyarázni, vagy nem létező dolgokat belemagyarázni.

Egyet nem lehet. Az adatokat letagadni.
Ha a különböző féle statisztikák homlokegyenest mást mutatnának, akkor persze meg lehetne kérdőjelezni. De nem így van. Mindegyikben döntő japán fölény uralkodik. Szépen látszik, hogy az utóbbi pár évben hogy belehúztak a németek. Bizonyos tipusok japánok elé is kerültek. Ezt sem lehet letagadni. És ez így jó.

Az eltérő eredményekre pedig magyarázatot kell keresni, nem pedig az egészet ignorálni. Persze nincsenek is igazán eltérő eredmények, csupán más évjáratok. Tehát ezért jöhet egy márka előbbre vagy csúszhat hátrébb a különböző megközelítésekben. A több évjáratot egyszerre tekintők, csak lassabban reagálják le az esetleges minőségi javulást-romlást. Innen pl. a Fiat gyenge szereplése, holott a Tempra korszak jól láthatóan lezárult a Bravával, még az Opelnél pl. még 98-ban gyakorlatilag csinosított Kadettet árultak Astra néven annak minden gyíkjával. Ebből a szempontból sántít a svájci lista, hiszen itt lehet, hogy az amicarok átlagéletkora triplája a németekének. A gyártmányokat összességében nézve sem pontos a kép, hiszen itt előjöhetnek azok az aránytalanságok, hogy míg a Suzuki csak kiskocsival ihdult, addig a Merci csak nagykategóriással.

Ezért talán legjobb képet a kategóriánként és évjáratonként szétválogatott lista ad. Azon belül is érdekes megnézni, hogy egy kategóriában hogyan változnak a viszonyok az egy éves kortól a hat-tíz éves korig. Ezért lehet pl. hogy a ráncfelvarrt Brava/Bravo harmadik tudott lenni, holott az elmúlt tíz év átlagában nem a Fiat név volt a megbízhatóság szinonímája. Az is látható, hogy azok a japán típusok, amelyek gyártását áthozták ide az öreg kontinensre, illetve gyártásuk során európai beszállítók is közreműködtek, rosszabb adatokkal szerepelnek, pl Nissan. Az is megfigyelhető, hogy míg az egy-két éves kocsiknál max. dupla meghibásodási arány van, addig tíz éves kor felé ez az arány a tízszerest is eléri, és a nemjapán típusok hátrányára. Persze a ma kétéves Bravót/Corollát nem tudjuk, hogy nyolc évesen merre lesz.

Ugyanígy látható, hogy a Skoda mekkorát fejlődött a Favorit leváltásával, hiszen a hibaarány a felére zsugorodott, de a sok év átlagában még benne van a rossz örökség.

Szóval jó, hogy egyesek kijelentik, hogy semmire nem lehet következtetni a hiányos adatokból, addig a gyártók megrágják, és lereagálják a listákat, és presztizskérdést csinálnak lassan belőle.

Kíváncsi vagyok egy dologra. Amint a Honda az Accordal a kategória legbiztonságosabbjának járó elismerést kivívta, ezt reklámozta, és erényt kovácsolt belőle. (most hagyjuk, hogy a Volvo már régebbi típusával is tudta a hasonló értéket) Ezt sokan visszatetszőnek találták, és azzal érveltek, hogy igen, de mi volt a tíz évvel ezelőtti Civiccel. Ha neagyjisten egy pár éven belül valamelyik német márkának sikerülne az ADAC lista élére kerülnie, az egyéves kategóriában, (mondjuk erre a C Mercinek illetve a Polónak van talán sansza), akkor nem lenne-e tele minden hirdetéssel, hogy: -ugye megmondtuk? Erről beszélünk, a német minőség!!!! És akkor majd a német fanok jönnek-e azzal, hogy: -és tíz évvel ezelőtt, azok a jó kis utolsó helyezések? vagy: - És hogy is volt azokkal a jó kis TDI-kkel??

Na mindegy, ez csak egy kis eszmefuttatás volt.
Egy biztos, hogy nagyon jó, hogy vannak ilyen listák, hiszen a gyártókat rákényszeríti, hogy ne csak beszéljenek a minőségről, hanem prezentálják is.

Előzmény: Az Utolsó Európai (32)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2000.08.07 0 0 32
Hali!

Fargo szvsz jól látja, hogy a mérlegnek, mint általában, itt is két oldala van. Az ócsárlók és az istenítők merő véletlenségből rendre a rosszul szereplő-jól szereplő autók rajongóiból kerülnek ki. Talán a leghevesebb a vita a német és a japán autók rajongói között.
Asszemmel már vitáztunk ezen a német-japán topicban; tartom azt a véleményemet, hogy aki ezt a listát azon forrójában érvként használja, az egy csomó szemontot egyszerűen ignorál, függetlenül attól, hogy a végeredmény mit mutat. Ez nem egyéb, mint egy fegyver egy vitában, amit föl lehet használni. Rengeteg viszont az olyan megválaszolatlan kérdés, aminek hiányában a statisztika ebben a formájában elégtelen információt közvetít.
Eleget dolgoztam statisztikai adatokkal ahhoz (piackutatásban), hogy tudjam: merre és hogyan lehet értelmezésbeni, felfogásbeli különbséggel a végeredményt terelni. Ezért az ADAC listát, azzal az információval, amit mellékeltek hozzá, hiányos fércmunkának tekintem, ami kizárólag indulatok felszítására való. Ez a kijelentés nyilván erősnek tűnik; sajnos nem áll módomban enyhíteni rajta, mert ha valóban adekvát és megkérdőjelezhetetlen lenne a végeredmény, akkor nem lehetne rajta vitatkozni.
Valaki itt beírta, hogy van olyan megközelítés, ahol pl. a Bravo-Brava a legjobb. Nem gondolkodtatok el azon, hogy vajon miért? Mi az oka, hogy egy más listán az utolsók közt van a márka? Nyilván senki sem gondolja, hogy a Fiatok lennének a legmegbízhatóbbak, ugye? Ez annyit mutat, hogy pusztán egy-két szempont megváltoztatásával a feje tetejére lehet állítani egy ilyen adatsort, és ez legkevésbé sem győz meg arról, hogy ércbe öntött igazságként lenne kezelhető bármi hasonló statisztika.

Emellett, a "sokszoros" elromlási tényezők emlegetése sem egyéb, mint számmisztika. A legjobb típusból elromlott 0.8%, a legrosszabból 4.6%; Annak, akinek azt sugallja a kognitív disszonancia, hogy emelje ki a legjobb modellt, ez sokszoros elromlási esélyt jelent - egyébként jogosan -, míg az ellentábor azt mondhatja, hogy "mi a gond? még a legrosszabb autóból is csak minden 22-ik hibásodik meg, és még csak az se tudjuk, hogy milyen hibája volt."
A statisztikában az a szép, hogy mindkét oldalnak igaza van. A saját meggyőződését mindkét tábor szépen erősítheti az ADAC-listával, csak egyvalami nem várható: hogy egymást meggyőzzék, mert erre már a lista az értelmezési tartomány eltérése miatt nem alkalmazható.

Civic R Creative Commons License 2000.08.07 0 0 31
"A hibastatisztikákat meg általában azok istenítik, akiknek a kedvelt autómárkája más erényt nem tud felmutatni"

Ezt most rám értetted ?
Húha te ittas állapotban vagy, ember ?

"Nem is a saját autójukról van szó, ami lehet hogy hetente 8 napot áll szervízben, hanem a nagy átlagról. Olyan ez, mintha valaki azzal döngetné e mellét, hogy az *Ô* szomszédjának bezzeg milyen kafa autója van..."

Ez megint nem tiszta..... ki Istenít mit ? ....szomszéd .... kafa.....

Bocs de most nem tudom eldönteni, hogy ezeket kinek is címezted .....

Előzmény: fargo (30)
fargo Creative Commons License 2000.08.05 0 0 30
A hibastatisztikákat meg általában azok istenítik, akiknek a kedvelt autómárkája más erényt nem tud felmutatni, mint azt, hogy ezer darabra vetítve héttel kevesebb hibát produkálnak, mint vetélytársaik.

Nem is a saját autójukról van szó, ami lehet hogy hetente 8 napot áll szervízben, hanem a nagy átlagról. Olyan ez, mintha valaki azzal döngetné e mellét, hogy az *Ô* szomszédjának bezzeg milyen kafa autója van...

Előzmény: Civic R (29)
Civic R Creative Commons License 2000.08.04 0 0 29
Asszem!

A hibastatisztikákat általában azok fikázzák, kiknek favorizált autómárkájuk nem szerepel elokelo helyen ...... és mivel japán autóból egyenlore még európában kevesebb van, addig... a németautó olaszautó stb..... tulajok figgyet hánynak a statisztikákra .....illetve leírják 0-ra azokat (mivel ott az van kimutatva, hogy az o autójaik minoségileg levannak maradva).... pedig ez nem helyes .....
És pont az ilyen emberek beszélnek objektív látásmódról...... mókás :)

Azt azért ne álltsa már senki ,hogy a statisztikának alapveto értelme nincs ! - mert igenis, van .....

Nekem ez a véleményem... Üdv Civic R
(1995 Honda Civic Coupé)

Asszem Creative Commons License 2000.08.03 0 0 28
Fölhoztam hát, remélem mindenki beleteszi a magáét. lsd. japán-német topic
domeszan Creative Commons License 2000.06.08 0 0 27
Néhány gondolat. Elég nagy a szórás a hibastatisztikák eredete szerint, autoklub-közlekedésfelügyelet stb. Elhangzott,hogy szubjektivitás is van benne bőven, ld. VW image.
De azért érdekes, a Toyota mindig az élen van!
A szubjektivitásról kicsit off. Volt egy Citroen BX 19 Dieselem cca 300 ezer km. körül adtam el. Egyszer elektromos prücök volt vele. A szerelő: persze ez a sz@r francia elektronika. Szétszedte, a tok francia, belül BOSCH germany!
Előzmény: MathiasR (26)
MathiasR Creative Commons License 2000.06.06 0 0 26
Szintén észrevételem van a statisztika igaz-hamis voltához. Annak idején, mikor az előző 3-as sorozatú BMW megjelent a piacon (kilencvenvalahány?-ban), az egyik autós lap hozta, hogy visszahívtak több tízezret, mert a tulajdonosok közül sok kifogásolta, hogy a csikktartó nehezen nyitható. Be a szervízbe, kis smirgli, mehet haza. No comment.......
Szóval ez a sofőrkategória is besegít a torzításba, bár lehet, hogy minden márkánál egyformán?
Itt olvasom a Tipo gyalázatos szereplését, a 6 évesek közt. Az enyém 9, nemhogy lerohadva nem volt, két égőcserém volt, meg a rendes olaj-,légszűrő-,szíjak-,fékbetétek-, ahogy illik. Most akkor engem szeretnek az Olaszok?
S ha beülök egy hasonló korú nemolaszba (nem akarok senkit se bántani, ezért márkát nem nevezek meg), hát alig férek el, lehangol a lötyögő meg repedt kárpit, műszerfal, és ezek mellett mindnek több a piaci értéke, mint az enyémnek, mert a statisztika.....
Tojok a statisztikára, nekem ez az egy K@@@@ra jó, bárhova el merek indulni vele, bármikor. Mi kell még ?
Ennyi.
MathiasR
Detonátor Creative Commons License 2000.06.06 0 0 25
Sziasztok!

Az auto2.hu-n "gagyisorrend" címell jelentek meg a hibastatisztikák. Ezt azért egy kicsit bunkónak tartom. Vagy ezt lehet elvárni a auto2-től?

homaar Creative Commons License 2000.04.17 0 0 24
azért az sem elhanyagolható, hogy x kategórián belül mely típusoknál nagyobb a flottaautók aránya. szvsz az ember egy céges kocsit máshogy szeret mint a sajátját...
Asszem Creative Commons License 2000.04.13 0 0 23
Nagyon sokféle a vélemény, szeretném némileg kiegészíteni.

Természetesen nem ez az egyetlen és legfőbb szempont, de mint láttátok, sokaknál döntő.

Sokaktól hallottam, hogy pár ezrelék a különbség, de ez egész egyszerűen ferdítés.

A japánok fölénye elvitathatatlan.

Több féle statisztika létezik, ebből a legnépszerűbb az ADAC uti hibastatisztika. Ebben csak azok a típusok szerepelnek, amiből egy évben legalább tízezer darabot értékesítenek. Ezért maradnak ki például a luxuskategóriából a japánok. Ennél természetesen sok olyan hiba is van, ami nem az autó miatt keletkezik, pl defekt, kifogy a nafta, stb., de ezek minden típust érintenek, tehát ezek az erdményeket nem befolyásolják. Minden évben elkészül az összesítés, de nem csak az új autókat nézik, hanem a használtakat, évjárat szerint akár tíz évre visszamenőleg. Ezért sántít Ordas kiragadott 92-es listája, a japán-német topicban.

Nézzük az ezrelékeket. 1000 autóra vetítve a legjobb 91-es kocsi (Starlet) 6.5, míg a legrosszabb (Tipo) 92.2 hibát produkált, 6 éves korában. Ez a pár ezrelék azt jelenti, hogy egy tipósnak közel 15-szörös esélye van a nem tervezett megálláshoz, mint egy starletesnek. Ha ez nem számít, akkor semmi. A számokat nézegetve megfigyelhető, hogy az új autóknál a különbség még csekélyebb, a legfrisebb szerint a vezető japánok és a sereghajtó Opel-Alfa páros között csupán kettes a szorzó, de az autók öregedésével a különbség nő, a japánok előnyére. A kiskategóriában egy német kocsi focizik labdába a VW Polo, míg a középkategóriában a Toyota, Mazda, Mitsubishi, Honda közé a mercedes férkőzik. Az alsó középmezőny (nélunk a legnépszerűbb) vizeit nem zavarja semmilyen nem japán gyártmány.

Létezik még olyan kimutatás, hogy az időszakos műszaki vizsgán, hogyan szerepelnek az autók. Tehát fékpad, emisszió, futómű stb. Itt a legjobb a Subaru.

Egy másik megközelítés, hogy az autóval támadt összes gondot nézik. Ez sem hülyeség, hiszen nem minden bosszantó hibánál kell a Sárga angyalt hívni, de az autó minőségére ez is utal. Itt meglepő, de három éves korig a Brava/Bravó páros az éllovas, és itt is ott vannak a japánok.

Az egész lényege, hogy az autógyártókat mind a töréstesztek, mind a hibastatisztikák nyilvánosságra hozása arra serkenti, hogy biztonságosabb, megbízhatóbb autókat készítsenek. Ennek legjobb példája, hogy a japánok (franciák) a biztonság terén nemcsak lefaragták a hátrányukat, hanem élre törtek, és a németek kezdik megközelíteni minőségben a japcsikat, és ez mindenképpen örvendetes.

Na ennyi.

N___ Creative Commons License 2000.03.29 0 0 22
Vagy a roman-bolgar hatar fele, a 130nal egy pillanat alatt eltunt autopalya godreben elhagynam a feltengelyem. Volt, aki megtette, mire a konvoj masik autoja megerkezett, a fegyveresek mar vegeztek a felpakolassal es tavoztak. Megbizhatosag rulez.
Előzmény: Boróka12 (19)
Asszem Creative Commons License 2000.03.27 0 0 21
Ezek szerint jobban szemethunyunk, ha egy 20 milkás merdzsó purcan ki, mintha egy 2 milkás dévó?

Előzmény: hasekapu (20)
hasekapu Creative Commons License 2000.03.22 0 0 20
Amit leírtatok az kb igaz. Én már csak egy új szempontot hoznék fel: A "nagy" autókba álltalában a legújjabb cucc kerül. így sokkal több dolgot tud a kocsi, de több lehetőség van a meghibásodásra is. Sokkal tisztábba kép, ha a kocsikat a saját kategóriájában hasonlítjuk össze. Engem határozottan idegesít amikor egy merdzsót egy kalap alá vesznek egy dévuval. Ugyan mi halhat meg egy matízban? / bocs Matiz!!!/
udv hasek
Előzmény: Carina (18)
Boróka12 Creative Commons License 2000.03.22 0 0 19
Szia Carina!

"Velem neha elofordul, hogy a vezetes kedveert ceges repjegy helyett inkabb sajat kocsival megyek par orszaggal arrebb egy megbeszelesre, olyan is van, hogy honapokig kulfoldon dolgozom igy erthetoen el akarom kerulni, hogy az elore kalkulalhato kotelezo szervizeken kivul barmi gond legyen a kocsival."

Amikor még nem költöztem vissza, egy német cég kelet-európai divíziójánál dolgoztam. Valószínűleg elöntött volna a düh, ha a Chryslerrel Ukrajna közepén, éjszaka vagyok kénytelen az út aszélén megállni, mert az autó beadta a kulcsot. Gondolj csak bele...

Előzmény: Carina (16)
Carina Creative Commons License 2000.03.21 0 0 18
Logikus amit irsz. De szerintem a kepet tovabb arnyalja, hogy egyreszt itt rengeteg fiatal es palyakezdo ugyanezt a Golf-Polo kategoriat hajtja (akik esetleg nem egybol az ADAC-ot hivjak), masreszt sok csaladban mindket auto ebbol az also-kozep kategoriabol kerul ki, harmadreszt meg meglepoen nagyszamu olyan vezetot/haziasszonyt latok itt E klasseval, kombi S70-nel, ML-lel kozlekedni, akikbol szinten kinezem hogy egybol autoklubert csorog. Szoval ugy gondolom, hogy az altalad emlitett torzitas ketsegkivul megvan, de nem olyan jelentos merteku.

Amugy a statisztikaban az eredmenyeket lebontjak kategoriakra, tehat az csaladfo nagy BMW-jenek, Mercedesenek adatait nem mossak ossze a csaladi masodik autoeval. Kulon erdekes, hogy a felso kategoria adatai amugy is rosszabbak, mint a kis es also-kozep kategoriae.

Előzmény: Kopasz (17)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!