Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

FOCUS Creative Commons License 2004.08.16 0 0 10

Semmit nem lehet tenni. Nem lehet 100% osan garantálni a szállítási határidőket.

 

Előzmény: kkázmér (9)
kkázmér Creative Commons License 2004.06.06 0 0 9
Autót szeretnék venni. (Ford) Különböző márkaszervízekben jártam.Több milliós összegről lévén szó az aláirandó szerződés szövegét kértem, hogy a vásárlás előtt át tudjam nézni.Nem nagyon akarták odaadni, azt mondták azt a ép "generálja" a szereződéskötéskor. Aztán javaslatomra odaadták egy megkötött szerződés szövegét, amiből kifestették ami nem rám tartozik.
A szerződés szövege kereskedésekként változik, de mindegyik nagyon egyoldalú. Egyiben sem vállalnak például szállítási határidőt, csak tájékoztató adatokat adnak "Várható szállítási határidő"
Miért nem mondják meg a szerződéskötéskor a határidőt?
Bár a feltételek kereskedésekként különbözők egyik se igazán vevőbarát, mindegyik nagyon egyoldalú pl. különböző kötbérrel terhelik a vevőt (fizetés, átvétel ideje stb. miatt), az eladónak persze nincs ilyen kötelezettsége.
Még egy "érdekes pont: "A gépjármű alapfelszereltségét a szerződéskor érvényben levő árlista tartalmazza. Előfordulhat azonban, hogy a gyártás folyamán az alapfelszereltségben kisebb ( a jármű fő paramétereit nem érintő )változások történnek. A vevőnek ilyen esetben nincs visszalépési joga."
Mit lehet ilyenkor tenni, hogy normális szállítási feltételeket lehessen elérni?
crazyBMW Creative Commons License 2003.08.30 0 0 8
Rendszeresen ott a szélvédőn a csomag (már kék),dobom ki bontatlanul.Évek óta ezt teszem,még soha egyetlen levelet nem kaptam ez ügyben,de ha kapnék se érdekelne....
Előzmény: hókeférke (7)
hókeférke Creative Commons License 2003.05.14 0 0 7
Egy döbbenetes és igencsak felzaklató hír a sajtóból. (2003. május 13.-án este és másnap reggel, többször is elhangzott):

2002. május 16.-i dátummal, Wágner Gyula nevű vagy álnevű ember aláírásával egy körlevél jelent meg a Centrum Kft nevű fizetőparkoló társaságnál. (Hozzáteszem: lehet, hogy a többinél is, csak azok nem kerültek nyilvánosságra!) A levél egy belső utasítás, amelyben arra hívják fel a figyelmet, hogy nem kerülhet a hagyományos szemétbe (nem is csoda!!!), nehogy kitudódjon. A levélben arra szólítják fel a mikuláscsomag osztogatók figyelmét, hogy a fizetőparkolós területek 500 méteres körzetében, a nem fizetős területeken is osztogassanak csomagokat, de azokat úgy írják meg, mintha az adott autó a fizetős területen állt volna.

A parkolótársaság szóvivője tagadta, hogy ilyen levél létezne. Arra hívatkozott, hogy nem is dolgozik ilyen nevű (Wágner Gyula) a társaságnál.

Ezekkel kapcsolatban lenne egypár megjegyzésem:

1.) Az, hogy Wágner Gyula dolgozik-e ott vagy nem, teljesen közömbös. A síma mikuláscsomag osztogatók (képzetlen, egyszerű emberek) valószínűleg nem tudják, hogy a cégüknél ki írhat alá ilyen levelet és ki nem.
Vagyis: ha a fizetőparkoló társulatnál valaki ilyen levelet kiad, akkor nyilván nem a saját nevét fogja használni! Így utólag könnyebben letagadható, ha esetleg kipattanna a botrány. Márpedig erre nagy az esély.

Az tehát, hogy a társulat szóvivője tagad, egyetlen fikarcnyit sem jelent!

2.) Amire a levél felszólít, az bűncselekmény!!!!!!!!!!!

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a rendőrség meg az ügyészség, meg esetleg valamilyen ombudsman vagy akárki megpróbál-e eljárni az ügyben. A hazai demokrácia állapotát nagyon híven fogja jellemezni az, ahogyan ezt a leírhatatlanul aljas és mocskos disznóságot a hatóságok kezelni fogják.

3.) Bármit mondjon (hazudjon!!) is a parkolási társulat illetékese, nem az számít, hogy mit mond, hanem az, hogy mi történik a valóságban. Márpedig a valóságban és szemtanúja voltam egy ilyen esetnek, amikor pontosan egy ilyen nem fizetős területen osztogatták a mikulászacskókat, a fizetős terület határán!

Az eset 2003. március 26.-án 11:30 -kor történt, a XI. kerületi Egri J utca végében. Amikor a parkolós szarházi figyelmét felhívtam az áthúzott P betűs táblára (már 5 autón fennvolt a zacsi, gyorsan "dolgozott" a fickó), azt kérdezte, hogy mit idegeskedek, meg miért zavar engem hogy ő mit csinál. (50 méterrel odébb állt az autóm, én tömegközlekedéssel mentem tovább.)

Akkor siettem, meg ezer más gondom is volt, és nem értem rá vele veszekedni vagy rendőrt hivni. Akkor még nem is "esett le", hogy mi folyik valójában. A tegnapi hír azonban helyre tette a dolgokat.

Ekkora gyalázatos disznókat, nem tudom elhinni, hogy ezek mindent büntetlenül megtehetnek!

Az a kérésem, hogy akinek hasonló tapasztalata van, az írja le! Össze kellene gyűjteni az eseteket.

Ha valakinek hatósági ill. bírósági ügye van, én vállalom a tanúskodást, és arra kérek mindenkit, hogy szintén mondja el hívatalos helyen is, amit látott-hallott! Talán lesz egy kis esély arra, hogy ezeket a bűnözőket egyszer megszorítsák. Talán meg tudjuk szüntetni azt a vértlázítóan aljas, igazságtalan, alkotmányellenes gyakorlatot, hogy a fizetőparkolási társulatoknak nem is kell bizonyítaniuk hogy az autós ott állt, hanem annak -- a megvádoltnak -- kell bizonyítania az ártatlanságát.

Döbbenetes. Ezeket kéne bombázni legelőször, nem Milosevicset meg Szaddámot. Bizony! Így, aljassági sorrendben!

hókeférke Creative Commons License 2003.05.14 0 0 6
Egyetértek. Össze kellene fogniuk az autósoknak végre! Azt nem értem már évek óta, hogy ez miért nem sikerül? (Pl. itt, az Index fórumon is meglehetős közömbösség tapasztalható.)

Megkérdezem: van itt valaki, aki szeretne valami autós érdekvédelmi szervezetben résztvenni? (Ahhoz, hogy új szervezet jöjjön létre, legalább 10 tagnak kell lennie, ha jól tudom.)

Létre kellene hozni az Autósszövetséget (lehet máshogy is hívni), pl. Angliában is van ilyen. Ez nem az Autóklub konkurrenciája lenne, mert nem kell egy ilyen szervezetnek műhely tevékenységet vagy külföldi túraszervezéshez kapcsolódó tevékenységet végeznie. Viszon nagyon keményen kellene az autósok egyre jobban szarbatiport érdekeit védelmeznie! Igen sajnálatos, de ehhez először magukat az autósokat kellene egy kicsit felrázni, párhuzamosan azzal a tevékenységgel, amely során a politikusokban (ill. döntéshozokban) és a sajtóban fokozatosan tudatosítani kellene az autósok helyzetét.

Tanuljunk más, kislétszámú ámde igen zajos csoportoktól!

Az, hogy az autósokat miféle szemétség-tömeg sújtja, pár évvel ezelőtt pontokba szedtem egy másik topicban. Talán érdemes előszedni (elő is fogom), de most egy dologra kíváncsi vagyok: van-e a jelenlévők között, aki emlékszik rá? (:-))

Mindjárt folytatom.

HNMswift Creative Commons License 2003.05.14 0 0 5
Egyébként ebben az országban minden autóval kapcsolatos adót az utakra fordítandó összegekkel magyaráznak. Csak most már jó vóna, ha utakra is fordítanák. Bármerre megyek, szarok az utak. Végülis van előnye is, mert legalább nem mér be a traffi... ...csak megállít a rendőr, hogy mennyit ittam, miért kacsázok...

HNM

HNMswift Creative Commons License 2003.05.14 0 0 4
Az Autóklub ugyanugy leszedi rólad a sápot, mint az állam. Fizeted az éves díjat, de egy elvégzatt javítás esetlegesen többe kerül náluk (klubkedvezménnyel!!!!!!!), mint máshol kedvezmény nélkül. <<- sajnos saját tapasztalat több esetben. Ki is léptem a pi..ba... :-))

HNM

Előzmény: noidea (3)
noidea Creative Commons License 2003.05.12 0 0 3
Milyen civil szervezet hivatott Magyarországon az autósok érdekeit védeni? Az Autóklub mindenképpen ilyen lenne, de valahogy nem sokat hallani róluk. Igaz, legutóbb nyertek egy pert parkolási ügyben, de nekem túl nagy a csend. Pedig lenne miért kiállni bőven.
kerub Creative Commons License 2003.01.06 0 0 2
Topford válasza egy másik topikból.........
2003 változásai!!

"30 százalékkal emelkedett a gépkocsik átírása díja, amely így januártól köbcentinként nem 10, hanem 13 forint. Nőtt a súlyadó is. Ennek pontos mértékéről az önkormányzatok döntenek, de a minimális összeget a 100 kilogrammonkénti 600-ról 800 forintra emelték. Már korábban döntöttek arról is, hogy a gépjárműadó jövőre még tovább emelkedik, 2004-től 100 kilónként egységesen 1000 forint lesz."

Előzmény: kerub (1)
kerub Creative Commons License 2003.01.06 0 0 1


A Nagy rablóról a Magyar Hírlapban esett szó.

Megsarcolt autósok

Az autótulajdonosokat évek óta szemérmetlenül sarcolják törvényhozóink. Az érdekeinket szolgálni hivatott kormányzatok az autósok, motorosok érdekeit sértő, alaptalanul költséges, sok esetben szükségtelen rendelkezések ellen semmit sem tettek, sőt maguk is hozzájárultak azok szaporításához.
Volt egyszer egy súlyadó, melyet azzal a hamis érveléssel sikerült elfogadtatni, hogy minél nehezebb a gépjármű, annál jobban rongálja az utakat. Pedig nyilvánvaló, hogy egy Suzuki taxi százezres évi kilométerei sokkal többet rongálnak, mint egy Volkswagen minibusz ötezre, az utóbbinak mégis többet kell fizetnie. A súlyadó anomáliáit aztán tovább "gazdagították”. A katalizátoros autók például kevesebb adót fizetnek – mintha kevésbé rongálnák az utakat. A megoldás az lenne, ha az üzemanyag árában már ma is létező útkarbantartási adóhányadot valóban és kizárólag erre a célra lehetne költeni. A súlyadó lényege nem sérülne, mert a járművek súlyuk és megtett kilométereik arányában fogyasztják az üzemanyagot, így megvalósulna a használattal arányos adóztatás. Diszkriminatív szélhámosságnak tűnik, hogy a súlyadót az önkormányzatok olyan célokra is költik, amelyeknek semmi közük az autózáshoz, de az autóval nem rendelkezőket megkímélik a hozzájárulás terheitől.
Szemérmetlenül magasak a jogosítványok, regisztrációk, illetékek, műszaki vizsgák költségei, ritkán tükrözik a szolgáltatások valódi költségeit. Megszerzésük komplikált, időigényes. Példaként említem csak, hogy Texasban egy jogosítvány ára 20 dollár (kb. 4600 forint), és fél óra alatt megszerezhető, beleértve az elméleti vizsgát. A benzinkutak nagy részénél szakember található, aki 10-15 perc alatt elvégezi a műszaki vizsgáztatást 2-3 ezer forintnyi összegért. A zöldkártya különválasztása a műszaki vizsgától egyébként még elképesztőbb húzás.
Az importautóknál valóságos büntetővámokkal és adókkal sújtják a drágább járműveket, a tételeket ugyanis nem az árakkal arányban, hanem ugrásszerű progresszivitással állapították meg. Ezen a területen káosz uralkodik, nem létezik a Nyugaton megszokott kiadványfüzet, amiből az "amatőr” magánimportőr megtudhatná, mi mibe kerül, hova kell menni, meddig tart az eljárás stb. A témával foglalkozó német irodák egy óra alatt elintéznek mindent: forgalmit, rendszámot, biztosítást, ami kell. A mi oldalunkon még a tapasztalt importőrök is inkább fizetnek egykori vámosoknak, akik 50000 forintért vállalják a legkedvezőbb ügyintézést, ami így is hosszú órákat, akár napokat igényelhet.
A legújabb, másutt ismeretlen találmány a kötelező eredetvizsgálat, ami újabb forintezrektől szabadítja meg a használt autót adni-venni szándékozókat a költségvetés javára.
A Nemzeti Autópálya Rt. sztrádamatricaárai már köszönő viszonyban sincsenek az elvekkel, amelyeknek tükrözniük kellene a tisztes hasznot és az igénybevétellel arányos díjszabásokat. Egy motorkerékpáros ugyanannyit (évi 23300 Ft) fizet, mint egy Mercedes 300-as vezetője! Egy kisbusz ennek a két és félszeresét (58300), még ha kisebb és könnyebb is a Mercinél! A díjszabások aránytalanságaira az teszi fel a koronát, hogy egy kamion vagy busz évi díja mindössze három és félszerese (81600) a motorkerékpárra kirótt összegnek, holott az általuk okozott útrongálás mértéke több százszorosa is lehet az utóbbinak.
A fenti visszásságokat annak bizonyítékaként soroltam fel, hogy hazánkban választott képviselőink sok esetben kifejezetten a társadalom egyes csoportjai érdekei ellen tevékenykednek. Adózni természetesen kell, de az iménti példák is azt bizonyítják, hogy a hatalom packázik velünk, súlyosan sértve az arányos teherviselés elveit, attól sem visszariadva, hogy hamis érveléssel (súlyadó) szavaztasson meg törvényeket, rendeleteket. Hogy leplezze: egyszerűen még több pénzt kíván kicsikarni belőlünk.
A Magyar Autóklub nagyrészt tehetetlen az autósok érdekvédelmében, ezért a társadalom érintett tagjainak kellene összefogniuk, és követelni az őket sújtó terhek csökkentését és arányosabb elosztását.

Schedel Andor tanár


cinquecento Creative Commons License 2000.03.22 0 0 0
A legjobb, ha vasúti átjáró előtt mindenki 0-ra lassít.
Zoli999 Creative Commons License 2000.03.16 0 0 topiknyitó
Tegyünk egy kis gondolat-kisérletet:

Megállít a rendőr és közúti ellenőrzést tart. Milyen okmányoknak kell nálad lennie, hogy ne büntessenek meg? (Persze esetleg kevesebb is elég lehet, lévén a közeg is eléggé unhatja a dolgot.)

a.) Forgalmi engedély
(érvényességi ideje nem lehet lejárt, nem lehet kimosva, lakcím rendben legyen a személyihez képest)

b.) Környezetvédelmi zöld kártya
(ennek is érényesnek kell lennie)

c.) Jogosítvány
(adott jármű-kategóriára érvényes)

d.) Személyi igazolvány
(új esetén: +lakcím nyivántartó kártya)

e.) Ha nem Te vagy a forgalmi engedélyben bejegyzett tulaj, akkor
írásos engedély, hogy kölcsönkaptad, használhatod, vezetheted.

f.) Kötelező biztosítás befizetését igazoló csekk

g.) Autopálya matrica
és a hozzávaló kártya.

h.) A határ közelében már kellhet a biztosítási
zöld kártya.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Otthon még meg kell legyen
i.) Gépjármű törzskönyv

Ezek az okmányok mind meghatározott időre érvényesek és
meg kell őket újítani. Minden okmányért jelentős pénzt kell fizetni.
Mind különböző időben járnak le, amit a gondos állampolgár nem
felejt(het) el. Kiszámította-e már valaki, hogy ez az egész
nagy baromság, mennyibe kerül a kiesett munkanapok miatt az állampolgároknak
vagy magának az államnak. Miért van az, hogy az USA-ban 1 db jogosítvány
+ 1 db matrica a rendszámon elegendő minderre. Az impotens közlekedési
hatóság csak arra képes hogy szabályozza a vasúti átjáróban történő áthaladás
maximális és minimális sebességét?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!