"Hivatalosan" fényhíd nélkül megy 232-t. Csal a traffi. Ezt egyébként el is ismerik (200 felett a traffi 5% + 5-10 km/h-t csalhat, azaz a 240 lehet, hogy csak 218 volt...
A kartársakkal ellentétben nekem nincsenek műszeres mérési adataim, így nem tudom mennyit csal az óra, de ez azért szép egy 4 éves Corolla 1.4-től :) A kedélyek megnyugtatására ezt a sebességet csak egész rövid ideig, a próba számára biztonságosnak ítélt egyenes autópályaszakasz kurta hosszáig tartotta. Amúgy 170 körüli a kellemes utazósebesség vele, és még akkor sem elviselhetetlenül hangos.
Itt az idő ismét egy kicsit borzolni a kedélyeket :)
Fiat Marea 1.6 Weekend
A hétvégén rendeztük a szokásos Fiat Bravo talit ami most Miskolc környékén zajlott. Lefelé az M3-ason mentünk (kb. 35 autó), ahol mindenki engem akart megelőzni, mivel én voltam a felvezető autó. Ez azért nem sokaknak sikerült :)
A kép teljesen vízszintes szakaszon készült, valahol Gyöngyös és Füzesabony között amikor egy Punto HGT és egy Bravo HGT közé álltam be az autóval és így vonatoztunk jónéhány km-t. A Punto HGT szélárnyékában 220-ra tudtam felgyorsulni és amikor ő lehúzódott előlem ide esett vissza a sebességem. A sebesség számomra is teljesen hihetetlen volt, nem is készültem fényképezésre, úgy szedtem elő menetközben az ajtózsebből.
GPS szerint ebben a sebességtartományban kb. 13 km/h-t csal az órám, így egy kevéssel 200 fellett lehettem.
Nehéz lehetett megtalálni, jó sok ész kell hozzá....
Mi van csökött oppelos, még mindig 210-et mégy felfelé az érdin, vagy már csak lefelé bírja az oppel a 180-at?:DDD
Frissen beszerzett 75 Americam motorja ora szerint 110nel 2200at forog. Remelem hamarosan sikerul egzakt merest is csinalnom. Addig is... 2.0-3.0 literes benzinesektol van esetleg hasonlo eredmeny ? A vegattetel asszem 0.780:1.. de akkor mi a fene a "Final drive ratio 3.545:1 [11/39]" ? Hulye vagyok en ehhez :)
Osszessegeben gyanusan alacsonynak tunik ez a 2200rpm 110 nel. Tobbel viszont meg nem allt modomban menni, mert folyamatosan Pesten melozom.
Egyébként csak ugratásból szoktam olyan németautóellenes lenni, mert ugye ízlések és pofonok... meg baromság is így beskatulyázni az autókat. Japánból, németből, franciából, amcsiból, stb. mind van olyan ami tecik meg olyan is ami nem, úgyhogy meddő a vita.
Mikor én vettem, az volt a szempont, mennyit kérnek érte, és mennyi extra van benne. Újat akartam, mert a használtakkal hajlamosak átb@szni azokat akik nem annyira értenek hozzá...
21 vagyok, azért azt megfogadtam, hogy egyszer ebben a retek életben még lesz valami vadállat autóm (most első helyen a Mini Cooper S és az Impreza vannak a "kívánságlistán")
Vitatkozni tényleg nem érdemes, mindenki azt hiszi el, amit lát. Az 1.4i-nél nem a végsebesség magas (ismétlem, az sem rossz egy 75lovas családiautótól), hanem az utazó sebesség, mert ez a hosszú áttétel miatt megegyezik a végsebességgel. A motorzaj ugyan viszonylag magas, de a rövid löket/egyszerű robosztus felépítés/nagy hűtő kombináció miatt meg sem kottyan neki, ha órákon át küldik padlógázon, ráadásul nagyon keveset fogyaszt. Az aszthmám max. 205Kmh-t megy (óra szerint több mint 220 :)) ), de ott már 6000 fölött pörög, 15-20litert simán benyal, 100fok fölé nyomja a vizet, 140fok fölé az olajat. Gyakorlatilag nem gyorsabb, mint a 75Le-s Xsara -pedig másfélszer olyan erős. Bár ebben az is benne van, hogy a Xsara céges autó (azt pedig mindig máshogy kezeli az ember, mint a sajátját :))).
Ami a Xsara-ban felháborít, az a futómű. Ha Xsarát vennék, első dolgom lenne, hogy aplikálnék 4 normális lengéscsillapítót és 4 normális kereket, mert gyári állapotában életveszélyes.
"Mindegy, jól ment a vectra, de ha jó a termoszom, akkor több, mint egy autót kapott volna"
Ismerős a probléma. :) A 4szelepes, kihegyezett motorok érzékenyek a magas hőmérsékletre, de legalább nyertél. Sokkal kínosabb, ha azt kell megmagyarázni, hogy egyébként 120+Le az autó, de most a meleg miatt jó, ha 75. -nem nagyon szokták elhinni, pedig így van :)) (gyorsulni csak hűvös időben merek :) )
A jóöreg 8v a 57,5Le/liter teljesítményével (9,2:1 sűrítés) meg sem érzi a nyári forróságot.
Nem akarok vitatkozni ebben az ügyben, lehet, hogy igazad van, mindenesetre óra szerint ennyi volt... aztán kit érdekel...
Hát, a Xsara tényleg nem egy sportos autó (értendő ez a futóműre, mocira, váltóra, stb.), viszont kényelmes... olyan franciás.
Elég szép félkereszteket lehet nyomni vele (akarva, akaratlanul) már igen kis provokálásra is, ezt már tapasztaltam.
Viszont az öcsém ma kapott kölcsön egy V6 2.5 Galantot, na az má tud valamit... (bár én nem komázom annyira a japccsi verdákat, de el kell ismerni, az má megy)
Az opeles ökölszabályok alapján a 8v motorból ideális esetben is pont annyit lehet kihozni, mint amennyit a 16v tudott. (tulajdonképpen a gyár is ezt tette, mert a 16v-t a 8v-ből gyúrták ki)
Aha! Tehát volt legalább 2 mázsa előnye. Mindenesetre jól ment a gép, alig tudtam megverni.
Egyébként az lehetségesz szerinted, hogy egy leheletnyivel gyengébben megy az autóm, mióta kicseréltem e termosztátot és ezért állandóan 100 fokos a víz?
Ha már beledobott egy lexmaul szívósort, akkor biztosan megcsináltatta hozzá a hengerfejet is. (portolni kell, mert a szívósor átmérője alapból nagyobb) a gyújtásszögön is variálhatott.
A vectra a fapadosan 1100-1150kg körül van. Ezeknél az autóknál a váltó is sokat számít. (volt rövid sportváltó, sima váltó és hosszú túraváltó is hozzá)
Ezek a konkrétumok :)
Legalábbis a tulaj ennyit vallot be :) Jó állapotban van, láttam a mocit szétszedve felújítás miatt. Hengerfej, chip nincsen.
Szóval 125-130 ló. Mennyi az önsúlya vajon egy Vectra a-nak?
Astra!
Szerinted mit tudhat lóerőben egy eredetileg 115 lovas 2.0 Opel moci sportdobbal, kidobott macskával, kikönnyített lendkerékkel és Lexmaul szívósorral?
Jó, ha 180-at megy, de az sem rossz 75Le-vel. Az Opel műszerei szintén durván csalnak (ez a topic is emiatt indult el anno :)) ) Ellenben az 1.4i-hez tartozó futóművel már 180 is bőven életveszélyes. Az egyenesfutása jó, de ha jön egy kanyar és/vagy úthullám...