Körülbelül mekkora összeget emészt fel maga a verseny?(már amennyiben ez publikus) minimum milyen összeggel kell,hogy támogasson titeket valaki,hogy felkerüljön a kocsi/kamion oldalára szponzorként a neve?
Azt mondtad a VW segített nektek és jó viszonyban vagytok velük. Ez mit jelent?? Segítettek a szerelésben? Segítettek az autó tervezésében?? Alkatrészt adtak??
Amúgy meg gratulálok nektek szerintem nagyon nagy és szép siker ez egy "amatör" csapattól...
Ésa én is kaphattam egy imbusz kulcsot Palik Lacitól
és médiatámogatottságot a RTL klubtól? nem tervezitek, hogy jövőre Ti is szerződtök vmely konkurens csatornával, és ezáltal nagyobb közszereplést biztosítva magatoknak és várhatóan nagyobb szponzori bevételeket is.
A MAN-al szintén 2003-ban szerződtünk öt évre. Mind a két fél elégedett az eredménnyel. A müncheni központból a versenyen is ott volt a fejlesztő mérnök, és mindennap átnézték a versenykamionunkat. Nagyon szoros a gyárral a kapcsolatunk, ez mind a tesztelések, mind a fejlesztések terén megnyilvánul.
Igazából nem kérdés, csak észrevétel... Idén sokkal normálisabb volt a tájékoztatás a Dakar eseményeiről a sajtóban. Tavaly ha vki. pl. a retekklubot nézte az azt hihette, hogy csak a palikék indultak a versenyen. Idén ez normalizálódott. (c:
Nem tervezed, hogy motorral is elinduljál a Dakaron?
Abban, hogy segíthettünk kihúzni Kis Sanyit. Adhattunk üzemanyagot Liszi Lacinak. Kihúzhatta a kamionunk Palik Lacit. Hazahozhattuk a motorosok csomagjait. Ésa én is kaphattam egy imbusz kulcsot Palik Lacitól.
Milyen kerekekkel, abroncsokkal mentetek? És van-e olyan ami a sivatagban a "legjobb"? Egyáltalán mekkora lehet a felni+gumi hatása a versenyben elért eredményre összevetve pl. a pályaautó versenyekkel?
Idén nem terveztünk egyelőre videóvetítéssel egybekötött élménybeszámolót, hiszen nagyon átfogó sajtó megjelenése volt a Dakar Ralinak. Úgy érzem mindenki mindent tud róla.
A GM-et 1996-ban kerestem meg először, és 2003-ban sikerült az első szerződést aláírni velük. Ez egyelőre nagyon sikeresnek tűnik, hiszen mióta Opel Fronterával megyünk - az elmúlt két év -, mind a kétszer sikerült a versenyt befejezni, sőt idén kiemelkedően jó helyen. Az Opellel ötéves szerződést írtunk alá, melyből most következik a harmadik év. Az Opelnek nincs más dakaros versenyzője ezért látok lehetőséget arra, hogy a jelenlegi félgyári csapatból az öt év lejárta után esetleg gyári csapat legyen. Célunk mindenképpen ez, hiszen amint az Opel gyári csapatot indít remléljük, hogy szüksége lesz ránk is.
A gyári csapatok mindig előttünk járnak, hiszen sokkal több mérnök, sokkal több pénz áll rendelkezésükre a fejlesztésekre. Nekem személyesen kimondottan jó kapcsolatom van a VW-sekkel, akik nagyon segítőkészek irányunkban. Ez egyébként nem annyira jellemzi a gyári csapatokat.
Az idei versenynaptárunk a www.dakar.hu oldalon megtalálható.
A csapatunkat én a félgyári csapatok közé sorolnám.
Legjobban magát a versenyt szeretem, hogy több mint két hétig minden nap nyomhatom a gázt a sivatagban. A legrosszabb pedig, hogy nincs angol WC, sőt van mikor semmilyen sincs.
Nem tervezzük. Szerintünk ez az Opel Frontera néhány éven belül felveszi a versenyt a gyári Mitsubishivel is, de egy Ralliart-os Mitsubishinél úgy gondolom most is jobb.
A kamionok lábon, az autó tréleren ment Barcelónába. Dakarból komp hozza haza az összes versenyjárművet - motorok, autók, kamionok - Le Havre-ba. Onnan pedig szintén lábon jönnek haza a kaimonok, az autó pedig tréleren.
Kétféleképpen lehet versenyezni. Az egyik ha valaki nyomja a gázt és minden nap, minden órában, minden percben próbál minél jobb eredményt elérni. Vagy taktikusan arra vár, hogy a többieknek valami problémája legyen. Aki gyorsan megy - pl. McRae - annak nagyobb valószinűséggel lesz technikai problémája, mint aki lassan. A Dakar hosszú verseny, ahol érvényesülhetnek azok a versenyzők akik türelmesen kivárják, hogy a gyorsabbak technikai problémák miatt hátrébb kerüljenek.
Az elért helyezéssel teljesen elégedett vagyok. Természetesen a jövőben ennél jobbat szeretnénk elérni, hiszen a Dakar is arról szól, ki tud előbb minél jobb helyen befutni.
A nemzetközi sajtó ezekre az autós eredményekre még nem kapja fel a fejét. Viszont amikor Darázsi Zsolt a versenykamionnal a második helyen halad át az egyik időellenörzőn, a sajtósátorban azonnal mindenki elkezdett érdeklődni, hogy ki ez a fiú, és mit kell tudni a kamionról. Nem hitték el, hogy ez szervizkamion valójában.
Az Opeltől természetesen gratuláltak, sőt a reptérre is kijöttek elénk, és végig kisérték az egész versenyt az interneten.
először is nagy gratula, másodsorban pedig azt szeretném megkérdezni, hogy az OPEL márkanév miatt, kaptatok e támogatást (pénzbeli, akár úgy, hogy kedvezményes alkatrész árak, nem pedig hátbaveregetésre gondoltam) a GM-től, illetve, hogy ez várható e a jövőben?
Palik Lacinak az idei Dakaron mindössez egy féltengely törése és gyújtás trafó csere problémája volt. Ezn szerintem szerencse, hogy autó ennyivel megússza. Amellett rengeteg versenyen indult év közben, ahol sok tapasztalatot szerzett, ezáltal a vezetési gyakorlata is nőtt.