Nem gyártottak még autót (tán a Wareszon kívül) ami a minusz 20 fokban az önindító második tekerése után beröffen... És már lehet is üvegelni. Egy évig trabiztam, a legdrágább alkatrész a 3000 Ft-os fesszabályzó volt. Nincs középkonzol, lehet terpeszteni, elmegy mindenhol, télen a hóban egyenesen isteni a virsligumi.
Egyszerű mint a faék, néha szarrá megy ez-az de félkézzel lehet otthon a konyhaasztalon generálozni ha kell.
Holnap vennék egyet ha nem utálnám fizetni rá a sok kötelező szart.
De hamarosan nagy értékeket fognak ezek képviselni, úgyhogy gyüjtők előre!
Szvsz a hamarosan az olyan húsz év még.
Nézzed meg mennyit ér ma egy nem restaurált 40 éves 312-es. Nem sokat.
No meg ott van a volt NDK ahol legalább minden második kertes ház hátsókertjében van egy Wartburg, befektetés gyanánt.
Nemrég volt egy műsor valamelyik német adón, hogy egy fickó a hatvanas években vett több 170-es diesel Daimlert. Ez volt az utolsó nagysárvédős, különlámpás Merci, igazi archaikus autó, a harmincas években fejlesztett diesel motorral.
Nos elmondása szerint egy ilyen, nem felújított autó manapság kb 10 ezer euróért eladható, azaz 30 év alatt a befektetett pénz duplája jött vissza. Majd' annyi mintha a bankba rakta volna 3 százalékos kamattal. Nem éri meg. Vagy még kell harminc évet várni.
Segítségeteket szeretném kérni!
Trabanttulajdonos akarok lenni, de még nem találtam meg az igazit. :)
1990/91-es érdekelne 250e-ig. Ha esetleg tud valaki eladót, vagy olyan kereskedést, amiben lehet válogatni (pesten), kérem írja meg nekem.
e.judzsin@freemail.hu
A tulajdonjogi bejegyzéshez a hatályos jogszabályok szerint az alábbiakra lesz szükségünk:
tulajdonszerzést igazoló okmány (adás-vételi szerződés) ill. törzskönyv, ha a jogszabály alapján már rendelkeznie kell az autónak vele
a vevő részére megkötött kötelező felelősségbiztosítás
előzetes eredetiségvizsgálat (60 napig érvényes!!!)
Ja, meg ez:
1000 cm3-ig 7900Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
1001-1200 cm3-ig 12000Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
1150-1500 cm3-ig 13200Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
1500-2000 cm3-ig 15600Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
2001-3000 cm3-ig 22500Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
3001 cm3 felett 31900Ft + 1250Ft járműkísérő lap + 900Ft adatlekérés a rendőrségtől, hogy körözik-e
forgalmi engedély
vagyonszerzési illeték (13 Ft/cm3)
személyi igazolvány, meghatalmazás
8000 Ft eljárási díj (4000 Ft új forgalmi + 4000 Ft törzskönyv)
Az átiratást az okmányirodákban lehet elintézni.
Sziasztok!
Álláspontom szerint vitathatatlanul a Wartburg viszi a prímet. Az a lényeg, hogy a gyujtása rendbe legyen rakva. Egy dolog miatt nem veszek, tavasszal biztosan nem tudom eladni, max egy árokban kötne ki. De hamarosan nagy értékeket fognak ezek képviselni, úgyhogy gyüjtők előre!
Ha valaki egy megbízható 2. autót akar, főleg télre, mindenképpen a Trabantot javaslom.
Ha szakember átnézi, és rábólint, akkor ok, 1 telet biztosan kibír, elmegy mindenhol, és még csomagtere is van.
Lehet venni Fityókot is, amibe befér 1 kistáska, meg két ember, aztán heló. A pedálokból meg be tudok nyomni egyszerre 1 lábbal 3-at, főleg bakancsban. A trabantot jobb tolni, mert a duroplasthoz nem fagy oda a kezed, a vashoz meg igen, ha tolni kell :-)
A Skoda nem autó, hanem konstrukciós hiba.
Zsiga+téligumi+2 zsák cement is jó megoldás.
Lehet kapni Golf I-et olcsón, az is szakadt, de legalább megízható. Valószínűleg tükör, és nem téligumival.
Ha meg valaki az üzembiztonság miatt aggódik, és nem ért hozzá, hát be lehet ballgni egy Subaru márkakereskedésbe, és venni egy Forestert téli csomaggal :)
Ahhoz akkor kell venni egy ladát 20ezerért, aminek se alja, se semmi, műszaki nélkül tükörradiál gumikkal, aztán irány duhajkodni a mezőre :)))
Nembaj, ha esetleg kikönyököl a hajtókar... hadd szóljon!
És még átíratni sem kell. Sőt, biztosítást se kell kötni. Az eredete meg? Onnan, ahonnan származik ;)))
A tényállást már leírtam neki! De úgy gondolod, hogy a topiknyitó nem akar duhajkodni egy kicsit? Dehogynem! Mint állat! Szerinted miért keres télre egy 100k alatti autót? ;)))
A csapatás ok :)))
De annak, aki kímélni akarja a kocsiját, és ezért vesz télre másikat, gondolod, az csapatni akarja? :)))
Kéretik tényállásokat közölni a topiknyitóval, nem pedig rábeszélni a duhajkodásra :)))
Én meg csak annyit szólnék hozzá, hogy ha azt is számításba veszed, hogy:
-egy eredtetvizsga kis autóra is legalább egy tizes
-egy átírás is 6 rugó még a trabira is
- biztosítást is kell kötnöd, legalább egy negyedévre, és az idei 1 hónapra ( minimum 5 rugó)
- használt autón mindig kell csinálni valamit, különben cumizni fogsz ( ~10 k)
és ha mindezt összeadod, akkor 30+ pénzt rá kell szánnod a vételáron felül. Plusz az idegeskedés, hogy nem indul télen, lerobban, otthagy, megfagysz benne stb... megéri ezt a pénzt???
Nem érné meg jobban a féltve őrzött másik járgányra kötni egy cascot ( legalább télre), ha ennyire félted, aztán kész?
Nem akarlak lebeszélni, de csak azért másik autót venni, hogy az elsőt kíméljem télen.. rendben van, de nem ilyen árkategóriában. ráadásul nálunk általában nincs akkora hó télen, és elég ritkán( reméljük :))) ), hogy annyira a hótól is félni kelljen...
Valaki felvetett itt valamit...
Hátsókerekes autót télen? Miért? Hányszor láttam azÜüllői úton a bömösöket meg merciket farraloldalra csapatni :))) Mindent lehet vele, csak haladni nem. Ráadásul az elsőkerekes ki is húzza a hóból, ha elakadtál, a hátsókerekessel meg csak hintázol. Skoda kivétel, mert farmotoros. Vagy teszel a ladába bazaltkövet...
Komcsira nem értem, miért jobb télen a hátsókerékhajtás...
RAFI!
Először is: Ha rám hallgatsz, azt veszel, amit akarsz! ;)
Ha már e kettő közül kell választanod, akkor elmondom a tapasztalataimat.
A Trabinál, ha pipec akksi van benne, nem lehet gond a téli indítás. A kispolákról sajnos ugyanez nem mondható el. Ha jókat akarsz csapatni a hóban, akkor a kispolszki kiváló erre a célra. Ha haladni akarsz kanyarban is, akkor Trabi. (Mondom ezt yipi-nek is, aki nagyon jól látja a dolgot, hogy emelkedőn a faros autó a király. /Amíg egyenes a pálya./ ) Nagy reményeket ne fűzz egyikhez sem a fütés szempontjából. Mindkettőbe bele fogsz fagyni! Talán a kispolszki jobb valamivel "fűtés" szempontjából. (Főleg, ha beépít az alagútba egy ventillátort az ember. ;) ) A kispolszki kényelmesebb két ember számára, mint a Trabi. Egy szónak is száz a vége! Ha ez a két alternatíva van, akkor én a Trabit javasolnám.
U.i.: A Jégkaparót készitsd be, mert mindkettőnél szükség lehet rá. (Belülről is!)
Egyébként én a kispókot jobban szerettem, mint a Trabit. De ez már egy másik történet. :)
Nincs ebben nagy varázslat, "csak" ki kell fogni a jót. Még a modern ittaztánmindenalkatrészt színugyanúgygyártunkle mertnekünkizosokerzrünkisvan autóknál is egyik tré, másikba csak tankolni kell, hát még a jó kis szoci daraboknál mennyire igaz ez, ahol néhány centi volt még a dugattyúk gyártási tűrése is... :))
Nem hiszem, hogy túl igényes vagy, csak nem egy nyugati autóhoz kell hasonlítani :-)). Én is sok dolgot megcsináltam rajta, de a motorhoz és a váltóhoz egy öreg szerelőm nyúlt, aki nagyon tudta a Kispók minden csínyját-bínját. Ő egyszer beállította precízül és akkor szépen elcsattogtam a lerobbant Trabik mellett :-))). A motoros fotel '85-ös volt. Jó gumikkal hóban ez is nagyon jól megteszi - Y bordás gumikkal úgy rodeóztam vele, mint egy dodzsem, csak ütközések nélkül :-)))!
volt neked valaha skodád? mert ha igen akkor te nagyon béna sofőr lehetsz (bocsi!)vagy ha nem, akkor ne általánosíts már kérlek. télen az egyik legjobb "haladásra képes" autó a skoda. ahol az orrmotoros elsőkerekes kocsik, már nem mennek fel(értsd:domb), vígan zakatol felfelé egy skodi. tudom mit beszélek, van mindkettőnk! persze nem akarok rábeszélni senkit, de én télre nem igazán vennék mást. (persze ez a vélemény is szubjektív, nem kell velem egyetérteni, de valszeg többen többen vagyunk ezen a véleményen, mint a tiéden)
Nekem is volt Kispókom. Én nagyon szerettem, mert egyszer rendberaktam rajta szó szerint mindent és utána csak mentem vele. Normális olaj berakása után télen is simán indult. Egy biztos : azt a Trabantot még nem gyártották le, amire elcseréltem volna :
1. normális padlószőnyeg van benne
2. botváltós
3. autó érzésed van ha beleülsz és négyütemű, nem pöfög és nem büdös, nem szidnak el a mögötted levők, stb.
Annó a kispolákomat mindig tökéletesre igyekeztem megycsinálni(fékek, kuplung, kézifék, kormány ne szoruljon stb). Tökéletes is volt...1-2 hétig. Akkor kezdte előröl: félrefogtak a fékek, kézifék mintha soha nem lett volna, és tudod kinek van kedve hetente zsirozni a csapszegeket, hogy ne kelljen kenyérszervó az irányitáshoz! Pedig nem gyepáltam, elhiheted. Sajnos egy szar konstrukciót, amihez csak szar minőségű alkatrészeket lehet kapni, sose tudsz úgy megcsinálni, hogy tartós is legyen. Közben én is megnőttem, nincs már időm minden héten az aknában csúszni-mászni...
Viszont a kis vw: egyszer kicseréltem rajta _mindent_, ami csak kicsit is gyanús volt, és immáron 2-ik éve csak tankolni kell bele. Nincs szükség hétvégi mojolásra, szervizelésre, semmire! Szerinted kinek mi éri meg jobban??
Nem igazán értem, hogy miért tartana egy jól karbantartott és szervizelt Trabi egy hétig? Csak azért, mert vannak akik azt gondolják, hogy ezek az autók mindenféle karbantartás nélkül évekig elmennek. Ha normálisan van gondozva, nem hagy cserben sehol, nem esik szét és megfizethető az alkatrész. Biztos ki lehet fogni 100-ért egy jó VW-t vagy hasonlót, de az is igazi lutri. Ha rászánsz még 2-300-at nem kell ?ipari szemetet? venni. Ha még 1 millát, akkor vehetsz egy Szuzukit :-)))))))))))))
Ezért is mondom(mondanám), hogy -főleg ha ilyen gondolataid vannak- ne vacakolj ipari hulladékokkal és inkább szánj rá kicsit többet, de vegyél egy olyat, amit ha egyszer összeraksz vagy megjavittatsz, akkor nem 1 hétig tart(mint a polák vagy a trabi)...
De nem akarom nyomatni a vw-t, csak nekem nagyon bejött... ennyi.
...na igen, pont itt jön ki a kis polo/derby előnye!! Egy rakás dolgot megkapsz hozzá trabialkatrészként!! Igaz, én nem b@sznám el szedett-vedett alkatrészekkel, de nem is akarok 100-ból kocsit venni:o))
Nekem véletlenül van egy eladó Trabim 100e alatt.
Két év forgalmival, jó állapotban, téli gumival.
Ha érdekel, írj a ketutem@freemail.hu címre.
Nagyon jó autók a Derby-k és a hasonló kalibarű autók, csak abban a korban, amit megkapsz ennyiért, lehet, hogy szükséged lesz alkatrészre is. Itt jön ki a különbség a nyugati gépek és a Trabi közt. Nem hiszem, hogy pl. egy motorgenerál 25e-ből kijönne. Ameddig minden tökéletesen működik, addig nincs gond.
Különben a Trabi mindentől függetlenül nagyon jó hóban, jégen, nem akadsz el vele ott sem, ahol az autók nagy része beragad.
Szóval, ha nem akarsz vele napi többszáz kilómétert menni, akkor Trabi.