Tapasztalataim a következők voltak. Lagunában autómata volt, Espace-ben manuális.
Lagunában nem tetszett, hogy a ventillátort középtartományban forgatta és a hideg-meleg levegőt keverte, ezt nem szerettem, mert a nagy légmozgástól megfájdult a fejem, hiába nem magamra állítottam, sokszor inkább én szabályoztam be a klímát. Leállítottam 16 fokra, lejjebbvettem a ventillátort így jó volt.
Espaceben én szabályozom, ez nekem kellemesebb, jobban érzem magam benne.
DE!! Télen a lagunában beállítottam 25 fokra és azt tartotta a szerkezet, de a klíma meg a kompresszor nem volt bekapcsolva, mert minek ha kintről hideget szívott. Ez tetszett.
Én pont azért amit irtál választottam az automatát:
"Alapvetően a klimának az ablakokra kell fujni a levegőt,az utastér felé csak szivárogtatni"
szerintem pl a meleg levegőt a lábtérbe kell irányitani, nagyobb a hatékonysága.
Az ablakra csak páramentesitő esetben szoktam ill az automata szokta...
"manuális esetén a hideg-meleg kapcsolót értelem szerüen a leghidegebb végállásba"
na ez sem jó nekem, nagyon könnyen megfázom a klimától, Az automata meg ha a kivánt hőfok közelébe ér a hőmérséklet az utastérben, automatikusan visszaveszi a hűtés erejét. Szerintem ez jobb megoldás.
persze kinek mi a jó, ezért enged az automata is mindenféle beállitást, de ha rábizod szerintem az a legjobb. én pl a hideget középről a tető felé szoktam felküldeni, ennyit szólok bele (mechanikusan a rostély állitásával) az automata munkájába.
Próbáltam a szélvédőt is, az rontja a hatásfokát tűző nap esetén hamarabb felmelegszik a levegő, valamint bántja a szememet az előtte elhaladó levegő.. ( hiába, én ilyen kényes vagyok.. :-)
"Ami érdekesebb kérdés,az az,hogy egy fekete autót nehezebben hűt le egy klíma,mint pl egy fehéret. (saját tapasztalat)"
Ez egyszeru fizikai jelenseg. Vegyel fel egy fekete polot es egy feheret egymas utan, mas homersekletet fogsz tapasztalni. A nap sugarait teljes spektrumban visszaveri a feher anyag, mig a fekete elnyeli. Igy a nap energiajat ho formaban leadja magaba az anyag belsejebe. Igy nyilvan jobban melegszik egy fekete auto, kovetkezeskeppen tobb energia kell a hutesehez is.
Nekem manuális van,és tul sokat nem kell rajta állitgatni.. Alapvetően a klimának az ablakokra kell fujni a levegőt,az utastér felé csak szivárogtatni,és manuális esetén a hideg-meleg kapcsolót értelem szerüen a leghidegebb végállásba,a ventillátort pedig igény szerint. Ami érdekesebb kérdés,az az,hogy egy fekete autót nehezebben hűt le egy klíma,mint pl egy fehéret. (saját tapasztalat)
Ha kényelmes vagy, automata. Ha jobban szereted te meghatározni, hogy mi történjen, manuális. Ha esetleg kétzónásra is van lehetőség, válaszd azt, mert akkor nincs veszekedés az utassal, hogy ki milyen hőmérsékletet szeretne. Az automatában több dolog romolhat el nyilván.
kábé annyi a különbség, mint a manuális ablaktörlő és az automata között. Az automatához nem kell hozzányúlnod.
Nem kell ki-be kapcsolgatni, szabályozni a hőmérsékletet, a ventillátor fordulatszámát és azt sem, hogy merre irányuljon a levegő. (persze van rajta külön fordulatszám és irány beállítási lehetőség, de már nem emléxem mikor nyúltam hozzá)
Ha párás az ablak, akkor csak benyomsz egy gombot, ami az ablakra irányítja és megnöveli a ventillátor fordulatszámát. Ha eltünt a pára akkor kikapcsolod és visszaáll az előző állapot.
Ahogy Galahed írta, még az autó forgalmi helyzetére is figyel.
A jelen helyezet: Van egy Citroen BX-unk, amiben nincsen semmi, csak a natur ventillator, nyaron az legalabb 35 fok a kocsiban, igy a klimakkal nincsen nagy tapasztalatom. Mivel a kocsi 18 eves, es ugye nincsen benne ez a kenyelmi szolgaltatas, gondoltuk lecsereljuk. Xantiat neztunk ki, amelynek a klimaja (a mi arkategoriankban) 5 kocsibol 4-nek manualis klima. Penteken neztunk meg egy kocsit, aminek automata a klimaja. Elegge szepen ugy 2 perc alatt lefagyasztotta az utasteret, persze lehet allitani a hofokot, es ki is lehet kapcsolni, ha mar minden oke.